[P11/WP11] Woda na wycieraczce wewnątrz samochodu
: 2009-12-05, 11:37
Witam! Dzisiaj przylało troche i z niecierpliwoscią czekałem czy pojawi sie woda w nogach pasażera pomimo wielu zabiegów (zasilikonowany cały prawy słupek i całe podszybie włącznie z zielonymi spinkami.) Niestety woda pojawiła się. Zacząłem węszyć i znalazłem miejsce przeciekania - prawy górny róg przedniej szyby lub gdzieś na odcinku od lusterka wstecznego do drzwi pasażera (nad głową pasażera). Dokładnie nie wiem, bo pod tapicerką dachu jest przy szybie gąbeczka, która jest cała mokra i utrudnia to dokładne zlokalizowanie przecieku. Na bank musi górą lecieć, bo przecież do góry woda nie poelci. Następnie po słupku (pod plastikiem tam gdzie jest syczek) i na dół po kablach itd. się roznosi woda.
Teraz pytanie: jak zdjąć tę listewkę metalową co jest na górze szyby. Słupki mają podobną listewkę, ale ona jest przykręcana na 4 śrubki, a nie weim co z tą górną. Jest jakoś na wcisk czy co?
_____________________________________________________________________________
Byłem u szybiarzy uszczelnić szybę, ale kiepskie było dojście do górnej listwy (nie chciała wyjść), więc wycięli mi całą przednią szybę i wkleili na nowo. Zapłaciłem 150zł, po kilku dniach polałem wodą i było sucho. Dzisiaj popadało i znowu mokro :twisted: . Wkurzony rozebrałem trochę tapicerkę (zdjąłem plastik ze słupka pasażera oraz uchwyt nad głową pasazera i to "coś" przeciwsłoneczne z lusterkiem). Zacząłem węszyć w znalazłem, że cieknie nie szyba tylko coś z głębi tapicerki. Odkryłem, że nad każdymi drzwiami pod uszczelką są po dwa otwory nagwintowane i zaślepione, ale zaślepka coś nie była w otworze tylko obok (to chyba otwory na mocowanie bagażnika). Gdy wlałem tam wodę to ładnie wyleciała ze słupka. Leciała tak po plastiku od wewnątrz do dołu w deskę rozdzielczą (obicie słupka wchodzi w szczelinę deski pod syczkiem) i potem na kable oraz na obudowę schowka i na dywanik. A tapicerka w prawym górnym rogu namakała przez wodę, która wypływała pomiędzy warstwami dwóch blach i to mnie zmyliło, bo myślałem, że to cieknie szyba. Mam nadzieję, że więcej nie będzie mi leciała woda, bo już nie mam do tego sił.
_____________________________________________________________________________
W mojej P10 objaw był podobny, woda na gumie pasażera. Przyczyna:
Woda ściekała z szyby na podszybie (odkrywcze ) a tam napotykała na taki kołek do którego mocowana jest listwa podszybia. Kołek ten położony jest centralnie nad gardzielą wentylatora, woda sobie podcielkała przez kołek, potem do wentylatora i przez jego obudowę na podłogę. Naprawa polegała na tym, że podłożyłem na silikonie folię nad gardzielą wentylatora, i zasilikonowałem dokładnie wszystkie umiejscowione tam kołki, na dzień dzisiejszy jest spokój, a już kilka ulew w międzyczasie było.
_____________________________________________________________________________
witam w mojej p11 po ulewnym deszczu zauważyłem sporą ilość wody najciekawsze, że woda jest tylko w dwóch miejscach w nogach kierowcy i za fotelem kierowcy wszędzie dookoła jest sucho jak na pustyni . Wykręciłem fotel i dawaj to suszyć ale miejsca skąd by ciekło nie widać może ktoś z was miał taki problem doradźcie gdzie szukać przyczyny bo ja już ręce rozkładam . informuję, że szyberdach i szyby były pozamykane czekam na radę
_____________________________________________________________________________
moze przecieka gdzies gdzie sa pasy...moze z tamtad a jak nie to sam nie wiem moze jakiez z lewych dzwi masz odchylone, jak nie to, to przykro mi ale wiecej pomyslow nie mam na razie...
_____________________________________________________________________________
A szyba przednia byla wymieniana?Moze jest zle wklejona i tam cieknie?Wez 2 osobe niech patrzy w srodku a ty polewaj woda szybe przy uszczelce na gorze w rogu(tam najczesciej partola)
_____________________________________________________________________________
woda z podszybia jest chyba norma w Primerach
klej szyby popuszcza albo poprzez plastikowy uchwyt.. nie wiem tez czy przez wlot powietrza do filtra sie nie moze dostawac..
_____________________________________________________________________________
jak zdejmiesz podszybie znajdziesz zieloną spinkę pod szybą. Uszczelnij przy tej spince albo wywal ją i uszczelnij silikonem
_____________________________________________________________________________
Prawa spinka pod przednią szybą (trzeba zdjąć osłonę plastikową podszybia, żeby ją zobaczyć) straciła uszczelnienie i deszczówka wali prosto w kanał nawiewu. Powodzenia.
_____________________________________________________________________________
Spinkę uszczelniłem tzw. masą uszczelniająca pod pędzel ...prod Gold Car CSV to jest srodek do prac blacharskich do zaklejania spoin szwów blach. Samo podszybie wkleiłem na silikon samochodowy tuż na styku ze szybą posmarowałem i przycisnałem. resztę silikonu wycieknie ale spoko .... lekko odparuje i szmatkę z benzyna ekst. i schodzi wszystko do czysta. Lepiej poczekać a przeschnie lekko silikon wtedy mniej sie maże po szybie i uszczelce.
Silikon jest na occie może powodować korozje jak jest małe ognisko korozji poza tym to po zimie może lekko popękać... ale nie proponował bym Ci wklejac podszybia na gumę na pedzel... bardzo mocno trzyma i w przyszłości moze byc problem ze zdjeciem podszybia jak coś.
ostatnio zauważyłem, że pod dywanikiem (gumowy) pasażera skrapla się woda, jest równo zaroszony pod spodem, nie jest to płyn chłodniczy tylko woda, nie jest to woda z ulicy bo ostatnio ciągle sucho, wygląda na to, że skrapla się gdy działa klima
_____________________________________________________________________________
no niestety to nie deszczówka, dzisiaj byłem w Krakowie, suchutko na drodze a pod dywanikiem rosa, ewidentnie zależne od klimy
_____________________________________________________________________________
Jeśli tak, to jest druga wersja. Wymontuj filtr pyłkowy. Jeśli pod nim będzie mokro i brudno (trzeba w tej szczelinie pogrzebać czymś wąskim i dłuższym) to znaczy że jest zapchany kanał odpływowy na wodę, która się skrapla z klimy. Czyli po prostu ta rurka, którą kapie woda na glebę, jak jest włączone AC
_____________________________________________________________________________
ujście skroplin to znaczy ten wężyk (czy rurka, nigdy się nie przyglądałem) od spodu ? muszę wjechać na kanał ?
_____________________________________________________________________________
Tą małą rurkę widać z góry w komorze silnika po stronie pasażera.
_____________________________________________________________________________
Mi jak zaczęło lecieć to wszystko na raz i tak:
1. Jak sciągniesz ramiona wycieraczek i podszybie plastikowe pojawią się dwie zielone spinki po stronie kierowcy i pasażera. TRZEBA JE ZASYLIKONOWAC.
2. Sciągnij listwy dookoła szyby i zasylikonuj szybę po obwodzie.
3. Kolejne miejsce gdzie może lecieć woda to nad drzwiami pasażera i kierowcy są otwory do mocowania bagażnika dachowego, zalecane jest zasylikonowanie tych otworów jak nie ma w nich osłaniających zaślepek gumowych.
4. Kolejnym miejscem może być zły stan uszczelki mocowanej przy podszybiu przez która woda scieka pod maska do silnika prosto na gumę gdzie wychodzą kable z kabiny do silnika. Proponuje to miejsce tez zasylikonować jak guma jest sparciała
Do uszczelniania polecam SYLIKON DO WKLEJANIA SZYB SAMOCHODOWYCH
_____________________________________________________________________________
Ja dzisiaj przerabiałem temat wody na wycieraczce.
Lałem wodę i lałem... w końcu zaczęło lecieć... woda pojawiła się na obudowie silnika od dmuchawy. Rozkręciłem ją i wtedy dopiero zauwazyłem wodę.
Wniosek - leke się przed dopływ świeżego powietrza.
Po rozebraniu podszybia zabrałem się za magiczne zielone spinki a głównie za tą od strony pasażera. Wydaje mi się że ktoś to trochę niedokładnie opisał. W każdym razie spinka to taka plastikowa płytka z wypustem z zatrzaskami w spodniej części. Zatrzaski te wskakują w kwadratowy otwór w podszybiu. Całość jest oryginalnie wciśnięta albo z taśmą dwystronną uszczelniającą pomiędzy spinką a podszybiem albo zwykły kwałek uszczelki na wcisk.
Jak ktoś wcześniej wspominał ta uszczelka lubi sparcieć po latach. Teoretycznie nic to nie powinno powodować bo z moih obserwacji wynika że woda w tym korycie pod podszybiem ma oficjalnie lecieć do rynienek odpływowych. Wlot powietrza jest ogrodzony metalowym kołnierzem wystającym dość znacznie ponad powierzchnię tej swego rodzaju "rynny". Czyli jak woda się przedostanie przez jakiś element podszybia to itak powinna spłynąć tym korytem. Problem w tym że nieszczęsne mocowanie spinki jest centralnie nad tym otworem wlotu powietrza więc nieszczelność MOCOWANIA SPINKI DO PODSZYBIA(podkreślam MOCOWANIA a nie np. między spinką a szybą) powoduje że woda leje nam się bezpośrednio do tego otworu wprost na wentylator nadmuchu.
Mam nadzieję że u mnie to był główny powód. Spinki wywaliłęm stamtąd kompletnie - niczemu nie służą - to jet tylko pomoc przy montażu w fabryce. i wyciąłęm z tworzywa coś o podobnym kształciei wkleiłem na klej do szyb. Spinka od strony kierowcy nawet jak przecieknie to nic nie zrobi bo woda zleci do omawianej "rynny" a dalej wiadomo gdzie.
Zainteresowały mnie jeszcze gniazda spinek podszybia (o owalnym kształcie wciśnięte w podszybie - w sumie chyba 4 szt.) Z większością jest tak jak ze spinką od strony kierowcy -ich nieszczelność nie powinna szkodzić. Wyjątkiem może okazać się to gniazdo najbliżej prawej strony samochodu (od pasażera) ponieważ jest bardzo blisko krawędzi tego wlotu powietrza i wydaje mi się że przez niego woda również może się dostać do środka. Tak czy inaczej gnaizda wszystkie powklejałem na kleju do szyb i mam nadzieję że jutro w samochodzie będzie sucho.
Sorry za to że się tak rozpisałem ale mam nadzieję że niektórym to choć trochę rozjaśni sytuację.
Pozdrawiam wszystkich i życzę suchych dywaników!!!
_____________________________________________________________________________
źródło: NKP
Teraz pytanie: jak zdjąć tę listewkę metalową co jest na górze szyby. Słupki mają podobną listewkę, ale ona jest przykręcana na 4 śrubki, a nie weim co z tą górną. Jest jakoś na wcisk czy co?
_____________________________________________________________________________
Byłem u szybiarzy uszczelnić szybę, ale kiepskie było dojście do górnej listwy (nie chciała wyjść), więc wycięli mi całą przednią szybę i wkleili na nowo. Zapłaciłem 150zł, po kilku dniach polałem wodą i było sucho. Dzisiaj popadało i znowu mokro :twisted: . Wkurzony rozebrałem trochę tapicerkę (zdjąłem plastik ze słupka pasażera oraz uchwyt nad głową pasazera i to "coś" przeciwsłoneczne z lusterkiem). Zacząłem węszyć w znalazłem, że cieknie nie szyba tylko coś z głębi tapicerki. Odkryłem, że nad każdymi drzwiami pod uszczelką są po dwa otwory nagwintowane i zaślepione, ale zaślepka coś nie była w otworze tylko obok (to chyba otwory na mocowanie bagażnika). Gdy wlałem tam wodę to ładnie wyleciała ze słupka. Leciała tak po plastiku od wewnątrz do dołu w deskę rozdzielczą (obicie słupka wchodzi w szczelinę deski pod syczkiem) i potem na kable oraz na obudowę schowka i na dywanik. A tapicerka w prawym górnym rogu namakała przez wodę, która wypływała pomiędzy warstwami dwóch blach i to mnie zmyliło, bo myślałem, że to cieknie szyba. Mam nadzieję, że więcej nie będzie mi leciała woda, bo już nie mam do tego sił.
_____________________________________________________________________________
W mojej P10 objaw był podobny, woda na gumie pasażera. Przyczyna:
Woda ściekała z szyby na podszybie (odkrywcze ) a tam napotykała na taki kołek do którego mocowana jest listwa podszybia. Kołek ten położony jest centralnie nad gardzielą wentylatora, woda sobie podcielkała przez kołek, potem do wentylatora i przez jego obudowę na podłogę. Naprawa polegała na tym, że podłożyłem na silikonie folię nad gardzielą wentylatora, i zasilikonowałem dokładnie wszystkie umiejscowione tam kołki, na dzień dzisiejszy jest spokój, a już kilka ulew w międzyczasie było.
_____________________________________________________________________________
witam w mojej p11 po ulewnym deszczu zauważyłem sporą ilość wody najciekawsze, że woda jest tylko w dwóch miejscach w nogach kierowcy i za fotelem kierowcy wszędzie dookoła jest sucho jak na pustyni . Wykręciłem fotel i dawaj to suszyć ale miejsca skąd by ciekło nie widać może ktoś z was miał taki problem doradźcie gdzie szukać przyczyny bo ja już ręce rozkładam . informuję, że szyberdach i szyby były pozamykane czekam na radę
_____________________________________________________________________________
moze przecieka gdzies gdzie sa pasy...moze z tamtad a jak nie to sam nie wiem moze jakiez z lewych dzwi masz odchylone, jak nie to, to przykro mi ale wiecej pomyslow nie mam na razie...
_____________________________________________________________________________
A szyba przednia byla wymieniana?Moze jest zle wklejona i tam cieknie?Wez 2 osobe niech patrzy w srodku a ty polewaj woda szybe przy uszczelce na gorze w rogu(tam najczesciej partola)
_____________________________________________________________________________
woda z podszybia jest chyba norma w Primerach
klej szyby popuszcza albo poprzez plastikowy uchwyt.. nie wiem tez czy przez wlot powietrza do filtra sie nie moze dostawac..
_____________________________________________________________________________
jak zdejmiesz podszybie znajdziesz zieloną spinkę pod szybą. Uszczelnij przy tej spince albo wywal ją i uszczelnij silikonem
_____________________________________________________________________________
Prawa spinka pod przednią szybą (trzeba zdjąć osłonę plastikową podszybia, żeby ją zobaczyć) straciła uszczelnienie i deszczówka wali prosto w kanał nawiewu. Powodzenia.
_____________________________________________________________________________
Spinkę uszczelniłem tzw. masą uszczelniająca pod pędzel ...prod Gold Car CSV to jest srodek do prac blacharskich do zaklejania spoin szwów blach. Samo podszybie wkleiłem na silikon samochodowy tuż na styku ze szybą posmarowałem i przycisnałem. resztę silikonu wycieknie ale spoko .... lekko odparuje i szmatkę z benzyna ekst. i schodzi wszystko do czysta. Lepiej poczekać a przeschnie lekko silikon wtedy mniej sie maże po szybie i uszczelce.
Silikon jest na occie może powodować korozje jak jest małe ognisko korozji poza tym to po zimie może lekko popękać... ale nie proponował bym Ci wklejac podszybia na gumę na pedzel... bardzo mocno trzyma i w przyszłości moze byc problem ze zdjeciem podszybia jak coś.
ostatnio zauważyłem, że pod dywanikiem (gumowy) pasażera skrapla się woda, jest równo zaroszony pod spodem, nie jest to płyn chłodniczy tylko woda, nie jest to woda z ulicy bo ostatnio ciągle sucho, wygląda na to, że skrapla się gdy działa klima
_____________________________________________________________________________
no niestety to nie deszczówka, dzisiaj byłem w Krakowie, suchutko na drodze a pod dywanikiem rosa, ewidentnie zależne od klimy
_____________________________________________________________________________
Jeśli tak, to jest druga wersja. Wymontuj filtr pyłkowy. Jeśli pod nim będzie mokro i brudno (trzeba w tej szczelinie pogrzebać czymś wąskim i dłuższym) to znaczy że jest zapchany kanał odpływowy na wodę, która się skrapla z klimy. Czyli po prostu ta rurka, którą kapie woda na glebę, jak jest włączone AC
_____________________________________________________________________________
ujście skroplin to znaczy ten wężyk (czy rurka, nigdy się nie przyglądałem) od spodu ? muszę wjechać na kanał ?
_____________________________________________________________________________
Tą małą rurkę widać z góry w komorze silnika po stronie pasażera.
_____________________________________________________________________________
Mi jak zaczęło lecieć to wszystko na raz i tak:
1. Jak sciągniesz ramiona wycieraczek i podszybie plastikowe pojawią się dwie zielone spinki po stronie kierowcy i pasażera. TRZEBA JE ZASYLIKONOWAC.
2. Sciągnij listwy dookoła szyby i zasylikonuj szybę po obwodzie.
3. Kolejne miejsce gdzie może lecieć woda to nad drzwiami pasażera i kierowcy są otwory do mocowania bagażnika dachowego, zalecane jest zasylikonowanie tych otworów jak nie ma w nich osłaniających zaślepek gumowych.
4. Kolejnym miejscem może być zły stan uszczelki mocowanej przy podszybiu przez która woda scieka pod maska do silnika prosto na gumę gdzie wychodzą kable z kabiny do silnika. Proponuje to miejsce tez zasylikonować jak guma jest sparciała
Do uszczelniania polecam SYLIKON DO WKLEJANIA SZYB SAMOCHODOWYCH
_____________________________________________________________________________
Ja dzisiaj przerabiałem temat wody na wycieraczce.
Lałem wodę i lałem... w końcu zaczęło lecieć... woda pojawiła się na obudowie silnika od dmuchawy. Rozkręciłem ją i wtedy dopiero zauwazyłem wodę.
Wniosek - leke się przed dopływ świeżego powietrza.
Po rozebraniu podszybia zabrałem się za magiczne zielone spinki a głównie za tą od strony pasażera. Wydaje mi się że ktoś to trochę niedokładnie opisał. W każdym razie spinka to taka plastikowa płytka z wypustem z zatrzaskami w spodniej części. Zatrzaski te wskakują w kwadratowy otwór w podszybiu. Całość jest oryginalnie wciśnięta albo z taśmą dwystronną uszczelniającą pomiędzy spinką a podszybiem albo zwykły kwałek uszczelki na wcisk.
Jak ktoś wcześniej wspominał ta uszczelka lubi sparcieć po latach. Teoretycznie nic to nie powinno powodować bo z moih obserwacji wynika że woda w tym korycie pod podszybiem ma oficjalnie lecieć do rynienek odpływowych. Wlot powietrza jest ogrodzony metalowym kołnierzem wystającym dość znacznie ponad powierzchnię tej swego rodzaju "rynny". Czyli jak woda się przedostanie przez jakiś element podszybia to itak powinna spłynąć tym korytem. Problem w tym że nieszczęsne mocowanie spinki jest centralnie nad tym otworem wlotu powietrza więc nieszczelność MOCOWANIA SPINKI DO PODSZYBIA(podkreślam MOCOWANIA a nie np. między spinką a szybą) powoduje że woda leje nam się bezpośrednio do tego otworu wprost na wentylator nadmuchu.
Mam nadzieję że u mnie to był główny powód. Spinki wywaliłęm stamtąd kompletnie - niczemu nie służą - to jet tylko pomoc przy montażu w fabryce. i wyciąłęm z tworzywa coś o podobnym kształciei wkleiłem na klej do szyb. Spinka od strony kierowcy nawet jak przecieknie to nic nie zrobi bo woda zleci do omawianej "rynny" a dalej wiadomo gdzie.
Zainteresowały mnie jeszcze gniazda spinek podszybia (o owalnym kształcie wciśnięte w podszybie - w sumie chyba 4 szt.) Z większością jest tak jak ze spinką od strony kierowcy -ich nieszczelność nie powinna szkodzić. Wyjątkiem może okazać się to gniazdo najbliżej prawej strony samochodu (od pasażera) ponieważ jest bardzo blisko krawędzi tego wlotu powietrza i wydaje mi się że przez niego woda również może się dostać do środka. Tak czy inaczej gnaizda wszystkie powklejałem na kleju do szyb i mam nadzieję że jutro w samochodzie będzie sucho.
Sorry za to że się tak rozpisałem ale mam nadzieję że niektórym to choć trochę rozjaśni sytuację.
Pozdrawiam wszystkich i życzę suchych dywaników!!!
_____________________________________________________________________________
źródło: NKP