[P11/WP11] Woda na wycieraczce wewnątrz samochodu

Moderatorzy: Sajmooon, Zielkq, janusz, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] Woda na wycieraczce wewnątrz samochodu

Post autor: jarkk » 2009-12-05, 11:37

Witam! Dzisiaj przylało troche i z niecierpliwoscią czekałem czy pojawi sie woda w nogach pasażera pomimo wielu zabiegów (zasilikonowany cały prawy słupek i całe podszybie włącznie z zielonymi spinkami.) Niestety woda pojawiła się. Zacząłem węszyć i znalazłem miejsce przeciekania - prawy górny róg przedniej szyby lub gdzieś na odcinku od lusterka wstecznego do drzwi pasażera (nad głową pasażera). Dokładnie nie wiem, bo pod tapicerką dachu jest przy szybie gąbeczka, która jest cała mokra i utrudnia to dokładne zlokalizowanie przecieku. Na bank musi górą lecieć, bo przecież do góry woda nie poelci. Następnie po słupku (pod plastikiem tam gdzie jest syczek) i na dół po kablach itd. się roznosi woda.

Teraz pytanie: jak zdjąć tę listewkę metalową co jest na górze szyby. Słupki mają podobną listewkę, ale ona jest przykręcana na 4 śrubki, a nie weim co z tą górną. Jest jakoś na wcisk czy co?
_____________________________________________________________________________

Byłem u szybiarzy uszczelnić szybę, ale kiepskie było dojście do górnej listwy (nie chciała wyjść), więc wycięli mi całą przednią szybę i wkleili na nowo. Zapłaciłem 150zł, po kilku dniach polałem wodą i było sucho. Dzisiaj popadało i znowu mokro :twisted: . Wkurzony rozebrałem trochę tapicerkę (zdjąłem plastik ze słupka pasażera oraz uchwyt nad głową pasazera i to "coś" przeciwsłoneczne z lusterkiem). Zacząłem węszyć w znalazłem, że cieknie nie szyba tylko coś z głębi tapicerki. Odkryłem, że nad każdymi drzwiami pod uszczelką są po dwa otwory nagwintowane i zaślepione, ale zaślepka coś nie była w otworze tylko obok (to chyba otwory na mocowanie bagażnika). Gdy wlałem tam wodę to ładnie wyleciała ze słupka. Leciała tak po plastiku od wewnątrz do dołu w deskę rozdzielczą (obicie słupka wchodzi w szczelinę deski pod syczkiem) i potem na kable oraz na obudowę schowka i na dywanik. A tapicerka w prawym górnym rogu namakała przez wodę, która wypływała pomiędzy warstwami dwóch blach i to mnie zmyliło, bo myślałem, że to cieknie szyba. Mam nadzieję, że więcej nie będzie mi leciała woda, bo już nie mam do tego sił.
_____________________________________________________________________________

W mojej P10 objaw był podobny, woda na gumie pasażera. Przyczyna:
Woda ściekała z szyby na podszybie (odkrywcze ) a tam napotykała na taki kołek do którego mocowana jest listwa podszybia. Kołek ten położony jest centralnie nad gardzielą wentylatora, woda sobie podcielkała przez kołek, potem do wentylatora i przez jego obudowę na podłogę. Naprawa polegała na tym, że podłożyłem na silikonie folię nad gardzielą wentylatora, i zasilikonowałem dokładnie wszystkie umiejscowione tam kołki, na dzień dzisiejszy jest spokój, a już kilka ulew w międzyczasie było.
_____________________________________________________________________________

witam w mojej p11 po ulewnym deszczu zauważyłem sporą ilość wody najciekawsze, że woda jest tylko w dwóch miejscach w nogach kierowcy i za fotelem kierowcy wszędzie dookoła jest sucho jak na pustyni . Wykręciłem fotel i dawaj to suszyć ale miejsca skąd by ciekło nie widać może ktoś z was miał taki problem doradźcie gdzie szukać przyczyny bo ja już ręce rozkładam . informuję, że szyberdach i szyby były pozamykane czekam na radę
_____________________________________________________________________________

moze przecieka gdzies gdzie sa pasy...moze z tamtad a jak nie to sam nie wiem moze jakiez z lewych dzwi masz odchylone, jak nie to, to przykro mi ale wiecej pomyslow nie mam na razie...
_____________________________________________________________________________

A szyba przednia byla wymieniana?Moze jest zle wklejona i tam cieknie?Wez 2 osobe niech patrzy w srodku a ty polewaj woda szybe przy uszczelce na gorze w rogu(tam najczesciej partola)
_____________________________________________________________________________

woda z podszybia jest chyba norma w Primerach
klej szyby popuszcza albo poprzez plastikowy uchwyt.. nie wiem tez czy przez wlot powietrza do filtra sie nie moze dostawac..
_____________________________________________________________________________

jak zdejmiesz podszybie znajdziesz zieloną spinkę pod szybą. Uszczelnij przy tej spince albo wywal ją i uszczelnij silikonem
_____________________________________________________________________________

Prawa spinka pod przednią szybą (trzeba zdjąć osłonę plastikową podszybia, żeby ją zobaczyć) straciła uszczelnienie i deszczówka wali prosto w kanał nawiewu. Powodzenia.
_____________________________________________________________________________

Spinkę uszczelniłem tzw. masą uszczelniająca pod pędzel ...prod Gold Car CSV to jest srodek do prac blacharskich do zaklejania spoin szwów blach. Samo podszybie wkleiłem na silikon samochodowy tuż na styku ze szybą posmarowałem i przycisnałem. resztę silikonu wycieknie ale spoko .... lekko odparuje i szmatkę z benzyna ekst. i schodzi wszystko do czysta. Lepiej poczekać a przeschnie lekko silikon wtedy mniej sie maże po szybie i uszczelce.
Silikon jest na occie może powodować korozje jak jest małe ognisko korozji poza tym to po zimie może lekko popękać... ale nie proponował bym Ci wklejac podszybia na gumę na pedzel... bardzo mocno trzyma i w przyszłości moze byc problem ze zdjeciem podszybia jak coś.
ostatnio zauważyłem, że pod dywanikiem (gumowy) pasażera skrapla się woda, jest równo zaroszony pod spodem, nie jest to płyn chłodniczy tylko woda, nie jest to woda z ulicy bo ostatnio ciągle sucho, wygląda na to, że skrapla się gdy działa klima
_____________________________________________________________________________

no niestety to nie deszczówka, dzisiaj byłem w Krakowie, suchutko na drodze a pod dywanikiem rosa, ewidentnie zależne od klimy
_____________________________________________________________________________


Jeśli tak, to jest druga wersja. Wymontuj filtr pyłkowy. Jeśli pod nim będzie mokro i brudno (trzeba w tej szczelinie pogrzebać czymś wąskim i dłuższym) to znaczy że jest zapchany kanał odpływowy na wodę, która się skrapla z klimy. Czyli po prostu ta rurka, którą kapie woda na glebę, jak jest włączone AC
_____________________________________________________________________________

ujście skroplin to znaczy ten wężyk (czy rurka, nigdy się nie przyglądałem) od spodu ? muszę wjechać na kanał ?
_____________________________________________________________________________

Tą małą rurkę widać z góry w komorze silnika po stronie pasażera.
_____________________________________________________________________________

Mi jak zaczęło lecieć to wszystko na raz i tak:

1. Jak sciągniesz ramiona wycieraczek i podszybie plastikowe pojawią się dwie zielone spinki po stronie kierowcy i pasażera. TRZEBA JE ZASYLIKONOWAC.
2. Sciągnij listwy dookoła szyby i zasylikonuj szybę po obwodzie.
3. Kolejne miejsce gdzie może lecieć woda to nad drzwiami pasażera i kierowcy są otwory do mocowania bagażnika dachowego, zalecane jest zasylikonowanie tych otworów jak nie ma w nich osłaniających zaślepek gumowych.
4. Kolejnym miejscem może być zły stan uszczelki mocowanej przy podszybiu przez która woda scieka pod maska do silnika prosto na gumę gdzie wychodzą kable z kabiny do silnika. Proponuje to miejsce tez zasylikonować jak guma jest sparciała

Do uszczelniania polecam SYLIKON DO WKLEJANIA SZYB SAMOCHODOWYCH
_____________________________________________________________________________

Ja dzisiaj przerabiałem temat wody na wycieraczce.
Lałem wodę i lałem... w końcu zaczęło lecieć... woda pojawiła się na obudowie silnika od dmuchawy. Rozkręciłem ją i wtedy dopiero zauwazyłem wodę.
Wniosek - leke się przed dopływ świeżego powietrza.
Po rozebraniu podszybia zabrałem się za magiczne zielone spinki a głównie za tą od strony pasażera. Wydaje mi się że ktoś to trochę niedokładnie opisał. W każdym razie spinka to taka plastikowa płytka z wypustem z zatrzaskami w spodniej części. Zatrzaski te wskakują w kwadratowy otwór w podszybiu. Całość jest oryginalnie wciśnięta albo z taśmą dwystronną uszczelniającą pomiędzy spinką a podszybiem albo zwykły kwałek uszczelki na wcisk.
Jak ktoś wcześniej wspominał ta uszczelka lubi sparcieć po latach. Teoretycznie nic to nie powinno powodować bo z moih obserwacji wynika że woda w tym korycie pod podszybiem ma oficjalnie lecieć do rynienek odpływowych. Wlot powietrza jest ogrodzony metalowym kołnierzem wystającym dość znacznie ponad powierzchnię tej swego rodzaju "rynny". Czyli jak woda się przedostanie przez jakiś element podszybia to itak powinna spłynąć tym korytem. Problem w tym że nieszczęsne mocowanie spinki jest centralnie nad tym otworem wlotu powietrza więc nieszczelność MOCOWANIA SPINKI DO PODSZYBIA(podkreślam MOCOWANIA a nie np. między spinką a szybą) powoduje że woda leje nam się bezpośrednio do tego otworu wprost na wentylator nadmuchu.
Mam nadzieję że u mnie to był główny powód. Spinki wywaliłęm stamtąd kompletnie - niczemu nie służą - to jet tylko pomoc przy montażu w fabryce. i wyciąłęm z tworzywa coś o podobnym kształciei wkleiłem na klej do szyb. Spinka od strony kierowcy nawet jak przecieknie to nic nie zrobi bo woda zleci do omawianej "rynny" a dalej wiadomo gdzie.
Zainteresowały mnie jeszcze gniazda spinek podszybia (o owalnym kształcie wciśnięte w podszybie - w sumie chyba 4 szt.) Z większością jest tak jak ze spinką od strony kierowcy -ich nieszczelność nie powinna szkodzić. Wyjątkiem może okazać się to gniazdo najbliżej prawej strony samochodu (od pasażera) ponieważ jest bardzo blisko krawędzi tego wlotu powietrza i wydaje mi się że przez niego woda również może się dostać do środka. Tak czy inaczej gnaizda wszystkie powklejałem na kleju do szyb i mam nadzieję że jutro w samochodzie będzie sucho.
Sorry za to że się tak rozpisałem ale mam nadzieję że niektórym to choć trochę rozjaśni sytuację.
Pozdrawiam wszystkich i życzę suchych dywaników!!!
_____________________________________________________________________________

źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 16:40 przez jarkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] W deszczu szyby od środka mocno parują

Post autor: jarkk » 2009-12-07, 14:17

Wczoraj pojeździłem trochę po deszczu i nawiew nie był w stanie odparować mi szyb! Dopiero włączenie klimy powodowało natychmiastowe ich odparowanie. Bez niej nawet na najwyższym biegu szyby były białe jak mleko... Nawiew chodzi, na wszystkich biegach, ale nie daje rady z tym... Też tak macie? A może to o czymś świadczy?
____________________________________________________________________________

Jest prawie dokładnie tak samo, bo u mnie nie pomaga włączenie klimy, bo jej nie ma. Przy takiej pogodzie nawiew trzeba ustawić na szyby, i na drugi bieg, wtedy się sytuacja normuje (po kilku minutach z przodu i kilkunastu z tyłu), chociać tylne szyby boczne lubią być zaparowane dość długo. Z tego co zdążyłem wywnioskować to chyba jakaś konstrukcyjna wada w systemie wentylacji, bo nawet (co ponoc miało pomóc) wymiana filtra przeciwpyłkowego (nie wiem czemu akurat tego) miała poprawiać sytację, a robiła to średnio. Gdy samochód był nowy to też lubiał parować.

Co do tylnej szyby to korzystanie z jej ogrzewania jest nieodzowne.

PS Wypada się cieszyć z klimatyzycji skoro działa tak genialnie.
____________________________________________________________________________

No to widzę, że ten typ tak ma... Wiesz, może i klima jest efektywna, ale zdecydowanie nie jest to najlepszy pomysł zważywszy na to że muszę ją ciągle włączać i wyłączać...
____________________________________________________________________________

no cóż, nie tylko ten typ tak ma, bo w almerze jest tak samo! ;-) parują przy deszczowej pogodzie, a po włączeniu klimki na sekundkę para znika z prędkością światła! hehe, dobrze, że z tym da się żyć! ;-) p.s. zawsze mozna klimkę przełączyć na ciepełko!
____________________________________________________________________________

częstym powodem parujących szyb jest ich stopień zabrudzenia. Jeśli nie chcecie aby szyby parowały od środka to porządnie je wyczyście; w praktyce aby brudną szybę dobrze wyczyścić trzeba ją 4-5 razy spryskać środkiem do mycia szyb i wytrzeć do sucha.
Po dokładnym wyczyszczeniu szyb sami zobaczycie - przestaną tak parować (stąd trafna sugestia jednego z forumowiczów że nowe auto mu nie parowało - po prostu miało czyste szyby od środka)

Ja dodatkowo stosuję środek Shell'a przeciwko parowaniu szyb i problem mnie nie dotyczy.

____________________________________________________________________________

Ja nie mam problemów z szybą przednią. Filter przeciwpyłkowy wymieniam tak jak zaleca producent filtrów czyli co 15000 kilometrów. A co do czyszczenia przedniej szyby to używam pianki do mycia szyb i wycieram papierowym ręcznikiem, który wspaniale wchłania wilgoć.
____________________________________________________________________________

W piątek z czystej ciekawości zajżałem do tego filtra przeciwpyłkowego coby skontrolować w jakm jest stanie :?: . Wyjmuje i oczom nie wierzę. Normalnie posypała się z niego ziemia z liściami, no takiego syfu jeszcze nigdy nie widziałem :shock: . Wyglądał jakby nigdy nie był wymieniany a autko ma przejechane 171tys km :!: . No wię c wziąłem ten filtr do domu i wyczyściłem (bo nie miałem nowego, a szkoda bo napewno bym wymienił). Przyniosło to taką korzyść że dziś mi szyby już nie parowały i w ogóle tak jakoś lepiej to powietrze było wdmuchiwane do środka. Ciekawe ile czasu będzie dziąłało ale na razie jest OK.
____________________________________________________________________________

Zawsze i w każdym samochodzie lepiej daje dmuchawa bez filtra przeciwpyłkowego. Klima też to utrudnia troszkę dlatego nie którzy wyciągają filter przeciwpyłkowy na zimę.
____________________________________________________________________________

Szanowni koledzy i koleżanki czy zauwazyliście może że w momencie przełączania nawiewiu na samą szybę automatycznie sie włącza klima, tak jest w większości aut czyli to jest normalne ze należy korzystać z klimy nawet zimą czy jesienią wtedy odparowuje szybko
a jak ktoś płacze ze mu wiecej pali to niech sie męczy, trzeba korzystać z dobrodziejstw i wynalazków nauki a jak juz sie korzysta to i trzeba za to zaplacić, ja wole mieć szybe odparowana w dwie sekundy niż zaliczyć GONGA przez to że nic nie widzę przed autem

____________________________________________________________________________

poprawcie mnie jeśli się mylę, ale używanie klimy nie tyle powoduje schłodzenie szyb, ile wysusza powietrze w kabinie - i to właśnie dzięki temu szyby szybciej odparowują
____________________________________________________________________________

Dokładnie - zimne powietrze mniej wilgoci zawiera.
Mój sposób na parującą szybę: umyć porządnie od środka oczywiście, wytrzeć porządnie do sucha, spryskać (wetrzeć szmatką) octem, tak octem spirytusowym i wytrzeć ponownie do sucha. Jak nie palicie fajek w autach to miesiąc bez parowania
____________________________________________________________________________

źródło: NKP

Awatar użytkownika
TOMMY1981
fanatyk nissana
Posty: 878
Rejestracja: 2009-12-09, 11:24
Lokalizacja: PLESZEW

Post autor: TOMMY1981 » 2010-01-17, 09:19

Najważniejsze to dokładnie umyć szyby.Póżniej antypara i wyczyszczenie wnętrza z wszystkiego co może trzymać wilgoć tj. piasek z dywaników,popielniczka.U mnie się to sprawdza :-)

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-01-29, 12:00

no i przede wszystkim nie oszczędzać na ogrzewaniu i przewietrzaniu :-D
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Gladiator
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-04-07, 21:07
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Gladiator » 2010-04-07, 21:10

Ja mogę polecić coś takiego skutecznego na antyparę preparat Miracle firmy Gamur - http://www.allegro.pl/item992057419_ant ... atisy.html
Sprawdziłem i faktycznie działanie tak jak na załączonym filmie - http://www.youtube.com/watch?v=E8QaQxnaArw
Myslałem że kolejne ściemnianie ale zaryzykowałem i opłaciło się

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-04-08, 08:14

Nagminny problem w oplach a winą jest zawilgocony filtr kabinowy.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-04-15, 20:12

opcją moze być nieszczelność uszczelek przednich szyb :) wyczytałem dziś coś takiego :) Primerki mają to jako jedną z najczęsciej powtarzanych awari czy problemów.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-15, 20:41

Pustelnik pisze:opcją moze być nieszczelność uszczelek przednich szyb :) wyczytałem dziś coś takiego :) Primerki mają to jako jedną z najczęsciej powtarzanych awari czy problemów.
Kolego jak byś dobrze doczytał to byś wiedział ze częsta przyczyną przeciekania wody do środka auta w Primerach jest złe uszczelnienie zielonych spinek na podszybiu .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-04-15, 22:56

nice-wawa, czyli ze jednak uszczelnienie szyby niezależnie gdzie było by to sie miesciło :) tam tak dokładnie tego nie opisali :) znaczy się o tych spinkach nie było opisane tylko ogólnie o uszczelnieniu szyby :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-04-16, 06:49

Zielone spinki znajdują się na karoserii i żeby je zobaczyć trzeba zdjąć plastkikowe podszybie .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-04-16, 10:45

a to takie wrotki :) to sorry :) nie wiedziałem :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 707
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2010-05-21, 22:43

Jak u mnie w 2 primie parowały szyby, przeszło po wymianie filtra kabinowego, mimo że wymieniam średnio co 6mc, to był strasznie zawalony. Fakt klima jak są zaparowane szyby pomaga w szybkim osuszaniu.

pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

radek6314
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-03-24, 20:28
Lokalizacja: warszawa

Woda w samochodzie po deszczu

Post autor: radek6314 » 2010-06-01, 12:53

Po wymianie filtra przeciwpyłkowego nastąpiło wlewanie się wody na dywanik pasażera.Czy problem jest spowodowany filtrem przeciwpyłkowym? Jeżeli tak to proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mój samochód to primera p11.144 1.6 ;(

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-06-01, 13:02

Moze poprostu jest tam jakas zaslepka gumowa ktora wypadla i teraz woda sie wlawa jak jedziesz. Chodzi mi o taka zaslepke co jak np kabel jak ma isc tamtedy.
Mam nadzieje ze wiesz o co mi chodzi.
Obrazek

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-06-01, 13:15

radek6314 otaguj temat wg regulaminu
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2010-06-01, 13:29

BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4152
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-09-01, 11:05

no i wlasnie mialem pisac nowy temat :) ...myslalem ze woda na dywaniku to wina wymienianej szyby ...bylem jeszcze raz u magikow od szyb ale lali wode i nic szyba szczelna ...a cieknie gdzies kolo nagrzewnicy ...wiec pewnie to ta zielona spinka ...dzisiaj jak sie uda to tam zajrze :) a problem mam w N15 :)

Awatar użytkownika
elefantino
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-29, 12:06
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: elefantino » 2010-09-01, 21:46

Też miałem ten problem niedawno, ale udało się go rozwiązać. Oczywiście winna była ta nieszczęsna spinka i pech chciał, że nie udało mi się zdemontować podszybia, bo wycieraczki trzymały za mocno, a czasu miałem mało na kombinowanie ze ścigaczem i wd40. Podszybie poluzowałem na zapinkach i uniosłem podpierając odpowiednio wysokim kawałkiem "byle czego". Miejsce wokół spinki starannie oczyściłem z brudu i polałem troszkę wokół tzw. silikonem pływającym, który samodzielnie wypełnia szczeliny i zasycha. Mała tubka silikonu to jakieś 12 złotych (w sklepie moto), a wystarczyłby na kilkanaście takich zapinek, jak nie więcej.
Nissan 4 life!

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 687
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

[P/WP11.144] Problem z parowaniem szyb

Post autor: ANDREW » 2010-10-27, 18:47

A więc problem wygląda tak:kiedy rano wsiadam do autka odpalam to strasznie długo szyby odparowują pomimo włączonej klimy.Dziś rano dopiero po jakiś 5km przednia całkowicie czysta była.Wymieniłem filtr kabinowy i nabiłem klime.Nie wiem czy to ma tak być czy to jest jakaś usterka.W Almerze N16 z manualną klimą chyba działało to lepiej.Jeśli ktoś wie co to może byc to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
ANDREW

hary7
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-10-27, 21:05

Przyłóż kilka nitek do wylotu powietrza na szybę i wtedy zobaczysz czy powietrze dmucha na szybę. Powinny ostro fruwać.

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 242
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-10-27, 21:11

wedlug mnie kolego to klima rano jak jest niska temperatura to sie nie wlaczy u mnie tak jest, tez mi rano szybka wolno odparowuje. Natomiast jak wracam z pracy i temperatura na zewnatrz jest wyzsza to klima sie wlacza i jest ok. Jesli tez tak masz teraz to raczej wszystko jest ok jak przyjdzie zima i caly czas temperatura bedzie na - to tylko garaz ogrzewany zeby wlaczyla sie klima i przemielilo czynnik w ukladzie
jesli sie myle to prosze mnie poprawic

nie wiem jaka jest graniczna temp dzialania klimy w primerze u mnie zauwazylem ze jak na cyferblacie jest 3 stC to juz klima nie dziala w omedze (poprzednie autko :mrgreen: )bylo to 4 stC ponizej tej temp klima sie nie wlaczala
Obrazek

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 687
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-10-27, 21:25

Hary7 powietrze na pewno leci na szybę.Czuć to bez nitek :)
Klonek ale nawet po dojściu wskaźnika temperatury do pierwszej kreski po czym odczuwalne włączenie dmuchawy na auto niewiele daje.Tak jak pisałem wcześniej w Almerze nie było aż takiego problemu.W sumie są dwie rzeczy które przyszły mi na myśl:
- nieszczęsne zielone spinki na podszybiu
- osuszacz

Zwrócę jutro rano większą uwagę kiedy mi odparują.

hary7
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-10-28, 09:50

ANDREW spinki to raczej nie są winne. Jak się rozszczelni ta po stronie pasażera to podczas deszczu masz wodę na dywaniku u pasażera. Innych minusów nie ma :-) A drugiej spinki może nie być wcale i nic to nie przeszkadza. Osuszacz to ma za zadanie usuwać wilgoć z czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji i jeśli klima działa normalnie to znaczy że jest on sprawny. Przejechanie około 5km zajmuje rano około 2-5 minut a więc to niewiele czasu na odparowanie szyb. Pewnie nawet silnik nie rozgrzewa się w tym czasie do normalnej temperatury. Spróbuj umyć przednią szybę (ja używam pianki Moje Auto - preparaty od K-2 są do D... ) W ostateczności możesz psiknąć na szybę anti- foga ale z doświadczenia wiem że one są skuteczne tylko w dodatnich temperaturach. No i być może masz większą wilgoć w aucie (sam musisz poszukać przyczyny - może to ta spinka) a to też powoduje dłuższy czas odparowywania szyby. Jeśli trzymasz auto w garażu to na noc zostawiaj uchylone szyby - wilgoć wtedy ucieknie z auta a jeśli trzymasz auto pod chmurką to kup sobie osuszacz powietrza i trzymaj go w aucie. W Brico Marche mają takie osuszacze po 30 parę złotych. Chłopaki na forum pisali że pomaga też trzymanie w aucie płóciennych woreczków z solą - ona wciąga wilgoć :-D

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 687
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-10-28, 19:45

Szyba była już myta.A co do tej spinki dwa razy miałem na prawym dywaniku trochę nakapanej wody.Ale to minimalnie.Więc i tak muszę dostać się do tej spinki.A autko do normalnej temperatury nagrzewa się gdzieś po 5-7km.W sumie z tą klimą może już tak musi być.Ale muszę porządnie przewietrzyć autko i umyć wszystkie szyby.A tak w ogóle to zawsze mi się wydawało,że klima osusza od razu po włączeniu i auto nie musi być rozgrzane.No ale może przy climatronicu tak ma być.Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-10-29, 13:53

Ostatnio odebrałem autko po lakierowaniu i ... pojawiła mi się woda na wycieraczce pasażera po deszczu!! Czy to oznacza ze to te nieszczęsne spinki uszkodzili?? i w którym dokładnie miejscu je znajdę??

A jeśli chodzi o klimę to nie jestem wprawdzie pewny, ale czy aby na pewno, jak jest zimno (temp poniżej 3 stopni) klima od razu się załącza?? W zefirze kolesia poniżej chyba +4 się nie włącza, zanim auto się nie rozgrzeje, u nas nie ma coś w tym stylu?? Czy to nie jest jakieś zabezpieczenie, żeby podczas mrozu, przymrozka, nie zamarzła woda wypływająca ze skraplacza?? i czegoś nie uszkodziła??
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-10-29, 20:00

jak nie chcesz mieć przesadnie mocno parujących szyb musisz poprostu codziennie dobrze nagrzać wnętrze auta. ja juz kiedys w poprzednim samochodzie zauważyłem, że oszczędzanie na ogrzewaniu skutkuje mocno parującymi szybami podczas mrozu lub deszczu.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 792
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: z zachodu (?)

Post autor: hochoł » 2010-10-31, 20:20

Ostatnio odebrałem autko po lakierowaniu i ... pojawiła mi się woda na wycieraczce pasażera po deszczu!! Czy to oznacza ze to te nieszczęsne spinki uszkodzili?? i w którym dokładnie miejscu je znajdę??
Musisz zdemontować najpierw ramiona wycieraczek a później ten plastik co masz na podszybiu .Po zdemontowaniu tego plastiku powinieneś zobaczyć w obydwu dolnych narożnikach zielone spinki.
odmi pisze:A jeśli chodzi o klimę to nie jestem wprawdzie pewny, ale czy aby na pewno, jak jest zimno (temp poniżej 3 stopni) klima od razu się załącza?? W zefirze kolesia poniżej chyba +4 się nie włącza, zanim auto się nie rozgrzeje, u nas nie ma coś w tym stylu?? Czy to nie jest jakieś zabezpieczenie, żeby podczas mrozu, przymrozka, nie zamarzła woda wypływająca ze skraplacza?? i czegoś nie uszkodziła??
Z tego co pamiętam to w zeszłym roku zimą jak miałem ustawiona klimę na Auto z nastawieniem nawiewu na szybę to po przejechaniu kilkuset metrów jak autko zaczynało się już nagrzewać to i klima zaczynała działać i w miarę jak auto się nagrzewało w czasie jazdy to i klima najpierw wiała na max a później co kilka minut wiatrak wiał już coraz słabiej aż nie osiągnęła zadanej temperatury(tak jest przynajmniej w P11.144).
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-11-01, 10:22

dzięki hoł :D sprawdzę co i jak
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

calusek

Post autor: calusek » 2010-11-11, 15:34

Generalnie klima osusza powietrze i przy nawiewie na przednią szybę to szybko ją oczyszcza z pary. Z doswiadczenia w primerach niestety parują szyby i właściwie nie ma na to sposobu, mam już trzecią P10, P11 teraz P11.144 i w każdej ten sam problem zwłaszcza przy jeździe na krótkich odległościach. Trzeba się do tego przyzwyczaić :)

Awatar użytkownika
Serwises
fanatyk nissana
Posty: 504
Rejestracja: 2009-12-11, 16:22
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Serwises » 2011-01-21, 15:44

Stary sprawdzony sposób jeszcze z samochodów bez klimy.Kiedy wsiądziesz do zimnego samochodu uchyl natychmiast szybę od kierowcy lub pasażera dosłownie na 1-1.5 cm.Kiedy silnik się nagrzeje na tyle że pójdzie ciepłe powietrze na szybę możesz je zamknąć.Różnica temperatur otoczenia i Twojego wydechu(z ust) powoduje zaparowanie szyb.
A teraz pół żartem pół serio.Nie dotyczyło samochodów wyprodukowanych w byłym bloku wschodnim.Jakość spasowania elementów nadwozia nie wymagała uchylania szyb. :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”