[P/WP/11/11.144] Problemy z wycieraczkami

Moderatorzy: Sajmooon, Zielkq, janusz, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
doświadczony forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P/WP/11/11.144] Problemy z wycieraczkami

Post autor: jarkk » 2009-12-05, 11:25

Skrzypi w mojej primerce wycieraczka.
Nie guma, lecz tam gdzie jest osadzona (mechanizm podczas wycierania)
Od dwóch dni sie to dzieje.


Czym moze byc spowodowane?

Czym to przesmarować lub prysnąć?
Nie chcę czegoś zepsuć.
Czy pryśniecie WD-40 nie zaszkodzi i pomoże?
__________________________________________________________________________

Nie patrzyłem do mojego auta jak to jest rozwiązane (mechanizm wycieraczek), ale podobne rzeczy działy się już kilkakrotnie z Primerą mamy - P10. Wyciaeraczki na deszczu lub podczas spriskiwania szyb dziwnie skrzypiały - jakoś metalicznie. Okazało się, że jedno z ramion (chyba aluminiowych), obcierało o rynienkę w podszybiu. Krótko mówiąc delikatnie się ugięło. Plaskik wyjąłem, ręką wyprostowalem ramię i spokój od kilku miesięcy.
__________________________________________________________________________

czesta awaria w p11, poprostu wycierają się tuleje i mechanizm nie w osi, trzeba rozebrać, wytoczyć nowe tulejki teflonowe, zamontować i po zabiegu , mnie to czeka w najbliższej przyszłości
__________________________________________________________________________

Niekoniecznie, trzeba wytaczać, ja u siebie w tej stalowej kulce i plastikowej tulejce wywierciłem otwór a następnie złapałem za pomocą śrubki prowadnicę, roboty na 20 minut, a wycieraczki hulają jak nowe:), niestety nie porobiłem wtedy zdjęć żeby pokazać co i jak
__________________________________________________________________________

Mam ten sam problem z wycieraczkami a raczej mechanizmem wycieraczek....


...nie wiem, czy będą pasować "oprawy z ośką" z anglika??? Angielska wersja w tym przypadku, moim zdaniem ma wszystko "na odwrót" to znaczy to co jest z prawej strony tych opraw w wersji (nazwijmy to) polskiej jest z lewej wersji angielskiej i na odwrót...obdzwaniam gości, którzy sprzedają części z rozbitków i jedni twierdzą, ze pasuje a inni mówią, ze nie pasuje....

...drugie pytanie, czy będą mi pasowały elementy z P11, ale sprzed liftingu??
__________________________________________________________________________

z tego co pamiętam gdzieś jiiedyś było opisane co trzeba zrobić żeby pasował mechanizm od wycieraczek zdaje się że coś się przecinało i obracało o 180 stopni ale głowy bym za to nie dał
__________________________________________________________________________

U mnie też piszczało i przyczyną była tuleja (gniazdo) plastikowa w której osadzona jest oś od wycieraczki - była tak wytarta, że z jednej strony jej ścianka była przezroczysta. Problem załatwiłem sam i w bardzo prosty sposób : Zdjąłem wycieraczkę tak, żeby wystawał tylko krótki element z frezem, owinąłem go cienką sztywną folią i docisnąłem do niewytartej ścianki gniazda. Wytartą lukę wypełniłem klejem który po kilkunastu minutach stwardniał i wypełnił ubytek plastiku. Luz w tulei znacznie się zmniejszył i przestało piszczeć. Na koniec wcisnąłem tam trochę smaru. Minęło już 5 miesięcy i jest OK.
__________________________________________________________________________

Właśnie wróciłem z garażu z walki z wycieraczkami. Potwierdzam że WD-40 starcza na bardzo krótko, wybebeszyłem cały mechanizm, poczyściłem tulejki i napchałem smaru silikonowego, tuleje byly już tak poprzycierane że po demontażu całego mechanizmu ledwo ręką mogłem je obracać. Nie warto stosować półśrodków, trzeba to zrobić bo szkoda silniczka od wycieraczek.
__________________________________________________________________________

Witam czy ktos zna dokladne rozmiary takich tulejek bo bede mial mozliwosc ich wytłoczenia przez znajomego

__________________________________________________________________________

To nie są same tulejki. Z grubsza to kawałek plastiku o kształcie trójkątnym z trzema otworkami do mocowania pod śruby M6 i mniej więcej na środku otwór średnicy 12mm.
Ja wykonałem sobie coś takiego z metalu.
Obrazek
I złożone już z trzpieniem wycieraczki
Obrazek

Cały element wykonany z rurki stalowej o średnicy 15 mm i grubości ścianki 1,5 mm. Blaszka jest ze zwykłej stali o grubości 2 mm
Obrazek
__________________________________________________________________________

naprawiłem wycireaczki do primery bardzo prosto ; wymontowalem i rozebralem całlo sc ,oski wyczysciłem papierem ścierny bardzo dokładnie drobniutkim a tulejke roztoczyłem na tokarce na taka średnicę jak wydał materiał potem wytoczyłem tulejkę i wprasowalem do środka od razu na maszynie.Całą tę konstrukcję ten niby trójkąt zlapałem za część cylindryczną i zatoczyłem tą gdzie jest wzmocnienie żeberka delikatnie i miałem już trzymanie z obydwuch stron tak samo postapiłem . Tulejki zrobiłem z textolitu ponieważ gdy on dostanie smar to jest praktycznie nie do zdarcia ale i tak 1x w roku trzeba rozmontować wyczyścić i nasmarować.Moje biegaja aż miło .Otwór można zrobić od wiertła 12 .To musi dorobić tokarz z jajami a nie partacz bo może mu peknąć .Nowe kosztuje 210 zł 1 szt x 2 jest 420 ja za 80 naprawiłem



źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2014-01-20, 16:42 przez jarkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 158
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

elo

Post autor: oskazip » 2009-12-19, 19:06

na allegro są sworznie lewy i prawy ja sam wymieniałem 150pln za sztukę (oryginał nissan) pozdro
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
BULI
aktywny forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 2009-12-07, 10:02
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: BULI » 2009-12-21, 19:54

J ateż wymieniałem wycieraczki - cały mechanizm z innej primerki z tego samego rocznika, ten sam silnik i co??? Nie pasowało, silnik innej wielkości i inne rzeczy - trzeba było sztukować, kosztowało mnie to dużo nerwów (mechanika też) i portfel też zrobił się chudszy.
Jedna używane części to my już mamy w swoich samochodach jak wymieniać to na nowe.
Co jest tanie to jest drogie, tylko z drugiej strony brak zamienników a w ASO ceny masakra.
BULI
Reklamacji na zamknięte tematy nie uwzględniam :)
Obrazek

smeru
fanatyk nissana
Posty: 390
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2009-12-22, 14:59

Ja mogę polecić z allegro użytkownika: Tomek880. Od niego kupiłem element nazywający się na aukcjach: SWORZEŃ WYCIERACZKI - Pivot wiper. W 2008 roku kosztował około 100zł. Jest to cały gotowy element - nierozbieralny. Szybka wymiana. Stary wytrzymał 10 lat - może nowy też tyle wytrzyma.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
hEx
stały bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 2009-12-22, 00:30
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hEx » 2009-12-22, 15:44

To pocieszyliście mnie, że nie tylko moje skrzypią... :mrgreen:
..." nóż przy szyi skruszy nawet najtwardszy imidż "...

Obrazek

smeru
fanatyk nissana
Posty: 390
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2009-12-22, 16:49

Skrzypią to mało powiedziane - mi tak się tulejka wyrobiła, że ramie wycieraczki się odginało i zaczęło walić o maskę.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 303
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2009-12-22, 17:17

U mnie też wyrobiona tuleja że jak maskę otwieram to zahacza ale na razie nie mam kiedy tego zrobić :/ z tym ze u mnie nic nie skrzypi :D
Obrazek

chmielo
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2009-12-19, 15:25
Lokalizacja: Zamość

Post autor: chmielo » 2009-12-22, 20:27

u mnie w lecie to już apogeum tych dźwięków było.Dobrałem się jak tylko mogłem .Najpierw wd-40 a potem olej i smary do tego igła strzykawka z olejem do maszyn(silikonowy chyba) i jazda po wszystkim .Pomogło chodzą równo i troszkę szybciej, jednak miały niezłe opory.

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2010-01-05, 12:54

"Smarowanie" bez rozbierania jeśli da efekt to i tak tylko na chwile-na trzpieniach są oringi. Trzeba rozebrać mechanizm, dobrać się do tulejek-przeczyścić je i przesmarować.

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 303
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-02-23, 10:04

No to dziś i ja uporałem się z moją wycieraczką :) Sam wymontowałem mechanizm który dałem tokarzowi ten wytoczył większy otwór w tym plastiku tak by wpasować potem tuleje. Tuleje wykonane z tworzywa samo smarowalnego czy jakoś tak on to nazwał wszystko ładnie ciasno spasowane i pociągnięte grubą warstwą smaru :) koszt jaki poniosłem to hmm powiedzmy piwo :P bo nic nie chciał ;) po zamontowaniu wszystko działa lepiej niż nowe :)
Obrazek

Sznurek
stały bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-02, 22:27

jarkk posiadasz może w większej rozdzielczości foto r rysunkiem ?:)

Zaczęło i u mnie piszczeć od strony kierowcy , na allegro cena przeraża 180 zł za mały element..


Czy wytoczenie tulejki, nasmarowanie, da rade coś zrobić z tym mechanizmem ?
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
klonek
doświadczony forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2009-12-09, 15:13
Lokalizacja: Płock

Post autor: klonek » 2010-03-02, 23:05

miałem ten sam problem nie szlo wytrzymać przez to piszczenie i pojawiło się w zeszłym roku po zimie, zdiolem ramie wycieraczek zdemontowałem podszybie i wszystko smarowałem prze tyle czasu było ok a przez rok nie raz padał deszcz i w zima byla dosc obfita w tym roku
i właśnie teraz powoli zaczyna mi znów piszczeć i jak tylko pogoda będzie lepsza to znów to zrobię, smarowanko i tyle żadnych części nie zamierzam kupować :) proponuje spróbować może pomoże, zrobię fotorelacje może się przyda :)
Obrazek

Sznurek
stały bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 2009-12-08, 22:55
Lokalizacja: Piła

Post autor: Sznurek » 2010-03-03, 22:39

muszę wykonać najpierw ściągacz do ramienia wycieraczki by się do reszty dostać
. coś Obrazek

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 760
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: z zachodu (?)

Post autor: hochoł » 2010-07-22, 11:03

U mnie od jakiegoś czasu strasznie piszczała wycieraczka po stronie pasażera :-/ Wziąłem dziś i rozmontowałem podszybie a następnie mechanizm wycieraczki.Co się okazało miałem zapieczony trzpień który jest włożony w biały plastik przykręcony do karoserii na trzy nakrętki i do którego jest przykręcone ramię wycieraczki i na kulowych łącznikach druga wycieraczka i ramię od silniczka wycieraczek.Najpierw prysnąłem WD40,później zdjąłem zawleczkę blokującą i następnie delikatnie przez nakrętkę wybiłem trzpień z tego plastiku. Po wybiciu przeczyściłem drobnym papierem ściernym ten trzpień a następnie przesmarowałem smarem do łożysk biały element oraz trzpień.Po złożeniu wszystko pięknie i delikatnie się obraca w przeciwieństwie do tego co miałem po wymontowaniu tego łącznika z mechanizmu wycieraczek.
Poniżej fotka tego łącznika po rozmontowaniu jego na części pierwsze.
Obrazek
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 910
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-07-22, 22:12

Ja taką operację robię dwa razy do roku ze smarowaniem . Zajmuje mi to około 30 min i ramiona wycieraczek schodzą swobodnie bez ściągaczy .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 760
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: z zachodu (?)

Post autor: hochoł » 2010-07-23, 07:20

Zgadza się,ramiona schodzą leciutko,są one nawet przesmarowane jakimś smarem.Gorzej jak już wylatują te kuliste łączniki z panewek tak jak miałem to w Micrze :-/ wtedy nawet kawałek szmatki wciskany między ta kulę i panewkę nie pomagał,tylko trzeba było wymienić cały mechanizm.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Patogen
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2009-12-11, 13:06
Lokalizacja: Zielonka/Wołomin

Post autor: Patogen » 2010-07-23, 09:22

U mnie też wycieraczki zaczynają leżeć na masce i to porządnie, ale bez ściągarki nie dam rady niestety bo siedzą bardzo ciasno. Jak ogarnę sprawę to napiszę co mi się udało zdziałać, spróbuję bez kupowania części.

Pozdrawiam
Play fair no matter when or where

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 760
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: z zachodu (?)

Post autor: hochoł » 2010-07-23, 09:34

Spróbuj po odkręceniu nakrętek psiknąć WD40 albo inny CX80 lub tym podobnym preparatem.Myślę że powinno pomóc i bez problemów wtedy ściągniesz ramię wycieraczek :)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
Kiwi
stały bywalec
Posty: 129
Rejestracja: 2010-07-24, 09:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Kiwi » 2010-08-18, 17:44

Witam!!!!
Ja tak zrobiłem jak podpowiadał hochoł, psikałem pierwsze wd40 ażeby ramię zeszło, później rozebrałem mechanizm, wyciągnąłem trzpień,wyczyściłem papierem ściernym, nowy smar i teraz cieszę się z ciszy w samochodzie:pada:. Z tego skrzypienia mało mi plomby z zębów nie wyleciały :mrgreen:.
Cała robota zajęła mi niecałą godzinkę i parę groszy zostało.Pytałem w serwisie o ten trzpień to jego cena wynosi 240pln :-o :-o .

Pozdrawiam Kiwi

Awatar użytkownika
Nestor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-20, 18:27
Lokalizacja: Łuków/Pruszków
Kontakt:

[P11/WP11] Problem z wycieraczkami.

Post autor: Nestor » 2010-10-21, 10:46

Witam, mam pytanie bo wycieraczki mają straszny luz na, no właśnie na czym? Ramie wycieraczki po naciskaniu rusza się na pewno jest na jakiejś części luz ale nie bardzo wiem gdzie, wycieraczki źle zbierają, nowe wycieraczki przeskakują jakby były zużyte a nie są.
Obrazek

w tych miejscach jak naciskam to się uginają a na pewno nie powinny. I moje pytanie co mogło się zużyć, bo widziałem że sam jeden sworzeń kosztuje 160zł....

Obrazek

smeru
fanatyk nissana
Posty: 390
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-10-21, 11:19

Zajrzyj tu:
viewtopic.php?t=263&highlight=wycieraczki
Ja też miałem luz taki, że ramię wycieraczki waliło o maskę i o słupek.
Wymiana tego elementu który pokazujesz pomogła, jednak po dwóch latach zaczyna skrzypieć i muszę go przesmarować.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Nestor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-20, 18:27
Lokalizacja: Łuków/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Nestor » 2010-10-21, 13:44

smeru, Dzięki za pomoc, teraz już wiem na co zwrócić uwagę, dzisiaj muszę się za to zabrać bo niedługo to już w ogóle o maskę będzie szurało :)

[ Dodano: 2010-10-21, 19:32 ]
Ok rozebrałem ten mechanizm, teraz wiem że potrzebuje tego trójkąta plastikowego z trzema śrubami. To dość droga sprawa jest bo to sprzedawane jest jako sworzeń+trójkąt sztuka (160zł + przesyłka), ktoś wie gdzie mogę dostać sam trójkąt? A może ktoś by mi coś takiego dorobił ?


z góry dziękuję :)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 910
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-10-21, 18:56

Poszukaj od Anglików bez luzów , w Pruszkowie możesz kupić na Pływackiej w cenie około 50 zł za szt.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Jummbo

Post autor: Jummbo » 2010-10-21, 19:12

znajdź tokarza, rozwierci i wstawi Ci nową tuleję lub szukaj od anglika.

Awatar użytkownika
Nestor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-20, 18:27
Lokalizacja: Łuków/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Nestor » 2010-10-22, 07:16

znalazłem sam trójkąt 30zł sztuka kolo ma sporo takich trójkątów, a całość (sworzeń, trójkąt, cięgno) w cenie 120zł jeśli ktoś by potrzebował. Szrot tam za Radzyniem Podlaskim :)

smeru
fanatyk nissana
Posty: 390
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-10-22, 09:21

Tylko czy jak kupisz używkę to za chwilę nie będzie tego samego? Ta część wytrzymuje ileś obrotów i po nich wysiada. Albo nówka, albo regeneracja.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Nestor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-20, 18:27
Lokalizacja: Łuków/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Nestor » 2010-10-22, 10:25

Myślę że jak koleś chce za to kasę to zna się na tym i nie sprzeda jakiegoś gówna a jak faktycznie wciśnie mi gówno to sam mu to osobiście odwiozę i poproszę zwrot kosztów :) Wiesz, ta część jak wytrzyma u mnie 2 lata to mi styknie :) A będzie przecież od razu widać czy ma luzy czy też nie, jak będzie miało luz to nawet nie będę tego montował. :) Ale dorobienie tulejki jest bardzo fajnym pomysłem :)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 910
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-10-22, 22:21

Jak się smaruje tulejki to będą długo chodzić .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Nestor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2009-12-20, 18:27
Lokalizacja: Łuków/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Nestor » 2010-10-26, 07:41

Trójkąciki jak nowe <hura> , co lepsze dostałem cały komplet tak jak sprzedają w aso, tylko jeden mankament. Kolo dał obydwa od strony kierowcy bo tylko z jednym "bolcem" ale i tak wywiązał się z umowy bo miał wysłać tylko same plastiki :) Założone i znów wycieraczki jak nowe :) Jeśli ktoś potrzebuje takich trójkątów proszę pisać podam nr tel i zamówicie sobie, zawsze u tego samego kolesia zamawiam graty do nissanka i nigdy się jeszcze nie zawiodłem. A jak ktoś nie wie jak to wymienić to służę pomocą :)

Awatar użytkownika
Jaś WPR
doświadczony forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 2009-12-08, 23:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Jaś WPR » 2010-10-26, 08:15

Kiedyś też szukałem samych trójkątów i nigdzie nie mogłem znaleźć, więc odpuściłem. Muszę tylko uważać jak maskę zamykam, bo mi zahacza i ściąga ramie pod maskę :D :D

Ale jak kosztują takie grosze to może bym sobie wymienił :) tak że jak możesz to daj namiary na gościa :)
Ciekawe tylko czy do P11 są takie same jak do N15 - ze zdjęcia wyglądają na identyczne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”