[P10/W10] Tłumik końcowy - jaki producent i gdzie kupić?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/W10] Tłumik końcowy - jaki producent i gdzie kupić?
W skrócie:
Mam problem z dostaniem tłumika końcowego, który byłby akceptowalnie cichy. Fachowcy usiłują mi sprzedać tłumik firmy FERROS, który jest nieakceptowalnie głośny, natomiast nie mogę dostać Bosala, gdyż podobno Bosal nie realizuje zamówień od wielu miesięcy.
A oto kulisy problemu:
4 lata temu padł mi tłumik końcowy, który miałem od początku (przerdzewiał w środku, mniemam, że po prostu naturalnie się przepalił ze starości). Fachowcy wstawili mi na dzień dobry to, czym handlowali, czyli tłumik firmy FERROS. Okazało się już po kilku minutach jazdy, że strasznie buczy i nie da się z nim jeździć.
Na moje żądanie zaproponowali mi coś lepszego, tj. Bosala. Wstawili Bosala i było OK, lecz, przed zamontowaniem widziałem, że był on mocno poobijany i powgniatany, a flejtuchy-fachowcy nawet go nie prysnęli srebrzanką. Na efekt nie trzeba było długo czekac. Po 3,5 roku jazdy przerdzewiało mu poszycie w miejscu niewidocznym, bo od strony podłogi. Zrobiła się dziura na 2 palce. W efekcie zaczął buczeć i zgłosiłem się do fachowców o nowego Bosala lub naprawę. O naprawie nie chcieli słyszeć, bo wg nich tłumik po naprawie byłby zbyt głośny. Okazało się, że Bosal ma jakieś problemy i od września nie realizuje żadnych zamówień. W rezultacie jeżdżę z dziurawym tłumikiem i będę musiał coś z tym zrobić, bo zbliża się przegląd.
Doradźcie, co zrobić:
- czy znacie producenta i/lub sprzedawcę cichych tłumików końcowych (dodam, że pytałem fachowców o tłumik innego producenta, EDEX, ale oni nie chcieli o nim nawet słyszeć),
- jeśli zakup tłumika jest obecnie wg Was niemożliwy, to jak naprawić ten dziurawy, aby jego głośność była akceptowalna (dodam, że wg fachowców tłumik ma 3 warstwy poszycia, wszystkie dziurawe, a w dziurę można włożyć 2 palce). Rozważałem takie rozwiązania: poxilina + obejma z blachy stalowej na wierzch; poxilina + naspawanie łaty...
- czy ewentualnie ma sens zakupu używanego tłumika (zakładam, że zapewne nie byłby markowy i może paść lada moment)?
Mam problem z dostaniem tłumika końcowego, który byłby akceptowalnie cichy. Fachowcy usiłują mi sprzedać tłumik firmy FERROS, który jest nieakceptowalnie głośny, natomiast nie mogę dostać Bosala, gdyż podobno Bosal nie realizuje zamówień od wielu miesięcy.
A oto kulisy problemu:
4 lata temu padł mi tłumik końcowy, który miałem od początku (przerdzewiał w środku, mniemam, że po prostu naturalnie się przepalił ze starości). Fachowcy wstawili mi na dzień dobry to, czym handlowali, czyli tłumik firmy FERROS. Okazało się już po kilku minutach jazdy, że strasznie buczy i nie da się z nim jeździć.
Na moje żądanie zaproponowali mi coś lepszego, tj. Bosala. Wstawili Bosala i było OK, lecz, przed zamontowaniem widziałem, że był on mocno poobijany i powgniatany, a flejtuchy-fachowcy nawet go nie prysnęli srebrzanką. Na efekt nie trzeba było długo czekac. Po 3,5 roku jazdy przerdzewiało mu poszycie w miejscu niewidocznym, bo od strony podłogi. Zrobiła się dziura na 2 palce. W efekcie zaczął buczeć i zgłosiłem się do fachowców o nowego Bosala lub naprawę. O naprawie nie chcieli słyszeć, bo wg nich tłumik po naprawie byłby zbyt głośny. Okazało się, że Bosal ma jakieś problemy i od września nie realizuje żadnych zamówień. W rezultacie jeżdżę z dziurawym tłumikiem i będę musiał coś z tym zrobić, bo zbliża się przegląd.
Doradźcie, co zrobić:
- czy znacie producenta i/lub sprzedawcę cichych tłumików końcowych (dodam, że pytałem fachowców o tłumik innego producenta, EDEX, ale oni nie chcieli o nim nawet słyszeć),
- jeśli zakup tłumika jest obecnie wg Was niemożliwy, to jak naprawić ten dziurawy, aby jego głośność była akceptowalna (dodam, że wg fachowców tłumik ma 3 warstwy poszycia, wszystkie dziurawe, a w dziurę można włożyć 2 palce). Rozważałem takie rozwiązania: poxilina + obejma z blachy stalowej na wierzch; poxilina + naspawanie łaty...
- czy ewentualnie ma sens zakupu używanego tłumika (zakładam, że zapewne nie byłby markowy i może paść lada moment)?
Pozdrowienia
Polski producent POLMO posiada w ofercie tłumik do P10
http://www.polmostrow.pl
Ja parę dni temu wymieniłem w swojej P11 środkowy i końcowy z tej firmy i na razie jestem zadowolony. Może za wcześnie na jakieś opinie ale mam 2 lata gwarancji więc zawsze można reklamować.
Nie wiem co rozumiesz przez cichy? Mam być jakoś dodatkowo wyciszany? Ten z Polmo jest ok, auto chodzi bardzo cicho
http://www.polmostrow.pl
Ja parę dni temu wymieniłem w swojej P11 środkowy i końcowy z tej firmy i na razie jestem zadowolony. Może za wcześnie na jakieś opinie ale mam 2 lata gwarancji więc zawsze można reklamować.
Nie wiem co rozumiesz przez cichy? Mam być jakoś dodatkowo wyciszany? Ten z Polmo jest ok, auto chodzi bardzo cicho
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Ja mam, jak dobrze pamiętam tłumik ASMETu i powiem szczerze jeździ już chyba dobre 2 lata i nie jest źle
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Z doświadczenia. Miałem takie w Sunnym . 2 lata nie wytrzymał i pękł na łączeniu rury z puszką . Ogólnie to najtańsza propozycja więc nie ma co się spodziewać wiele. Możesz zakonserwować od zewnątrz, ale w środku jak skoroduje albo się wypali to lipa .
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... al-145-393
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... al-145-393
Pisząc "cichy" miałem na myśli akceptowalnie głośny, tzn. taki, który podczas jazdy nie obciąża zbyt mocno słuchu. Moja skala porównawcza to:brylant13 pisze: Nie wiem co rozumiesz przez cichy? Mam być jakoś dodatkowo wyciszany? Ten z Polmo jest ok, auto chodzi bardzo cicho
- Bosal - cichy
- Ferros - głośny
[ Dodano: 2016-01-15, 12:39 ]
Dziękuję Wam bardzo za zaangażowanie i pomocne uwagi.
Dostałem namiar na sprzedawcę oryginalnego tłumika nissanowskiego (odpowiednik Bosala 145-221, do Primery P10E, ale nie będący odpowiednikiem do mojej Primery P10 (nr Nissana: 2010078J01)) i czekam na jego dostawę w przyszłym tygodniu. Jeśli sprzedawca nie wywiąże się, będę próbował wymienionych przez Was rozwiązań, jako że po 2 miesiącach abstynencji od jazdy jestem mocno zdeterminowany do rozwiązania problemu.
Na marginesie: w Internecie można znaleźć ślady dotyczące wyłącznie tłumika o symbolu Bosala 145-221. W/g moich analiz jest on do Primery P10E (rok prod. >=1996). Dziurawy Bosal, którego mam w aucie, też miał to oznaczenie i w rzeczywistości nie do końca pasował do mojej Primery P10. Różnił się długością tylnego wieszaka - po zamontowaniu tłumik musiał wisieć trochę przesunięty w prawo, na skraju zakresu tylnego wieszaka tłumika środkowego. W efekcie nie była to drastyczna różnica - przejeździłem z tym kilka lat. Oby w egzemplarzu, który zmówiłem nie było jeszcze innych różnic...
Pozdrowienia