Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Kierownica z Almery N16 do P10 + pilot [Zrobione

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

ring_s
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2010-07-29, 17:40
Lokalizacja: Łomża

[P10/WP10] Kierownica z Almery N16 do P10 + pilot [Zrobione

Post autor: ring_s » 2015-07-30, 12:14

Witam
Mam strasznie zniszczona kierownicę w P10 i planuję wymianę. Rozejrzałem się po ofertach i znalazłem ładną z Almery Tino w skórze. Pytanie tylko czy ta kierownica będzie pasować do mojego auta. Jak wygląda sprawa z podłączeniem poduszki itp. Wyczytałem gdzieś na NPOC że do P11 ktoś przekładał i wszystko pasowało, tylko trzeba było dołożyć kabelek do pilota.

Czy ktoś robił takiego SWAP'a i jak wyszło?

[ Dodano: 2015-08-25, 10:47 ]
Udało się, przełożyłem kierownicę z N16 do P10.
Na końcu link do mojego tematu na innym forum, jak dogadać fabrycznego pilota z radiem. W moim przypadku to JVC.

Potrzebujemy:
1. Taśma airbag od Almery N16
Obrazek
2. Kierownica (ja założyłem taką, tylko ze z pilotem od radia)
Obrazek
3. Kostkę tą co się wpina od tyłu do taśmy.

Od taśmy z P10 odcinamy kostkę i robimy adapter z kostką od N16. Należy pamiętać aby kabelek był odpowiedniej długości.

Kostka w P10 - brązowy - klakson, żółty - poduszka, biały - poduszka.
Kostka w N16 - pin1 - klakson, pin2 - pusty, pin3 - poduszka(biały w P10), pin4 - poduszka(żółty w P10), reszta pinów to pilot radia.

Przy montowaniu taśmy do kolumny dolne dwa otwory pasują, należy do nich złapać taśmę na wkręty, wyśrodkować i powiercić otwory 3mm na górne wkręty i otwory 2mm na bolce pozycjonujące. Przykręcamy taśmę do kolumny i spinamy naszym kabelkiem taśmę z wiązką z auta. Można przystąpić do zakładania kierownicy.

UWAGA (punk neutralny taśmy)
POMINIĘCIE TEGO ETAPU MOŻE SPOWODOWAĆ ZERWANIE TAŚMY

Najpierw upewnij się że taśma jest w środkowym położeniu. Całkowity ruch taśmy to ponad 6 obrotów, czyli od środkowego położenia 3 obroty w prawo i trzy obroty w lewo. Najlepiej ustawić kręcąc powoli i lekko w prawo aż poczujesz opór, następnie obracamy w lewo ok 1/2 obroty oż ustawią się strzałki na przeciw siebie(jedna strzałka jest na podstawie taśmy druga na górze). Następnie dalej trzy obroty w lewo. Neutralna pozycja to wiązka wychodząca na dole i żółty bolec po lewej stronie.

Można założyć kierownicę, na osi kierownicy jest znak, kropka. W oryginalnej kierownicy, kropka schodziła się z kreską. U mnie aby kierownica prosto 'stała', znak przesunięty jest o jeden ząbek w prawo z tym co jest na osi. Przykręcamy kierownicę na śrubę.

Przypinamy poduszkę i przykręcamy ją do ramy kierownicy, kostkę od klaksonu można przypiąć na końcu w innym przypadku podczas pracy nad poduszką, przypadkowo można wcisnąć klakson i narobić hałasu.

Na koniec, jeżeli wywala błąd poduszki i po teście AIRBAG kontrolka szybko miga, robimy kasowanie za pomocą procedury:
1. Otwieramy drzwi kierowcy
2. Przekręcamy kluczyk na zapłon
3. Jak tylko zaświeci się kontrolka poduszki, wciskamy 7 razy czujnik zamkniecie drzwi, kontrolka AIRBAG zacznie migać wolniej.
4. Po ok 30s przekręcamy kluczy do pozycji OFF'
5. Włączamy ponownie na zapłon, kontrolka powinna zgasnąć po 7s, sterownika AIRBAG zresetowany

Całość prezentuje się tak:
Obrazek

P.S.Moja kierownica ma dodatkowo pilot do radia, nie udało mi się jeszcze rozgryźć jak podłączyć go do radia JVC KD-R961BT. Radio ma wejście remote na fabryczne piloty aut.
I zrobione, tutaj link do projektu kodera pilota. Działa z pilotem od N16, koduje sygnały do radia JVC, które współpracują z pilotem IR RM-RK52


W planach jeszcze komputer pokładowy, w zastępstwie zegarka w prędkościomierzu. Komunikacja po OBDI, tak jak NDS1

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”