Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Wymiana gałki dźwigni zmiany biegów

: 2010-02-26, 14:34
autor: Andrzej
Jak wymienić oryginalną gałkę zmiany biegów w W/P11.144 bez jej niszczenia?

: 2010-02-26, 15:02
autor: DJSzmer
By ją odkręcić trzeba silnie ścisnąć, gdy ją silnie ściśniesz, gałka się rozpadnie.

: 2010-02-26, 16:13
autor: Truszczu
Czy ja wiem czy trzeba silnie cisnąć. Dobrze w ręce złapać, albo przez jakieś rękawice podgumowane i odkręcić. Moją udało mi się tak odkręcić :)

: 2010-02-26, 17:31
autor: DINO777
spoko odkręcisz normalny gwint, ostatnio zepsuła mi sie moja oryginalna i chciałem zakup[ić nową w salonie ponad 360 złociszy załamka normalnie, wada naszych gałek jest taka, że jest krótki gwint a reszta nachodzi na pręt i nie każda bedzie pasować ja musiałem toczyć żeby to wyglądało jakoś, nie chciałem ciąć pręta

: 2010-02-26, 18:47
autor: Andrzej
U mnie się kręci z lekkim oporem ale ..nie odkręca. Trzeba będzie chyba siłą i godnością...

Za oryginalną krzyknęli mi w ASO 180zł, teraz szukam coś w normalnych pieniądzach, niestety te co widziałem na żywo to "wiejski tuning" a na Allegro wszystko wygląda pięknie...na fotkach. Pochwalcie się co i gdzie kupiliście

: 2010-02-26, 19:34
autor: DINO777
to nie kręci Ci się gałka na pręcie tylko sama na takiej zajebistej śrubie która jest oblana tworzywem i to puszcza, czyli do odkręcenia jeszce trochę,
180 hmm to ten serwis w Koszalinie jakiś lipny,
Ja kupiłem taką skórę czarną ale musiałem dorabiać własnie śrubę do niej bo inaczej to by sterczała prawie przy radiu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 2010-03-03, 17:23
autor: Andrzej
Operacja tuning zakończona :mrgreen:
Wprawdzie nowa gałka jest trochę wyższa ale nie ma tragedii.

: 2010-03-06, 14:31
autor: competer
Moja się rozpadła sama. Kupiłem w skórze i chromie :mrgreen: montowana na trzy małe imbusy. Fakt, że lekko dźwignia sie wydłużyła, ale bardzo szybko sie przyzwyczaiłem. Pochwyt jest idealny, między innymi dla tego, że jest dosyć długi.

: 2010-11-15, 20:22
autor: stiv7775
Sorki że się wepne.. powiedzcie mi czy gałeczka od primery p11 będzie pasować do almery n16?? Z wyglądu nadaje się, bo jest dosyć długa (tak jak oryginał) no i schemat biegów też pasi. Moim zdaniem cena gałek do almer (nie wiem jak w primerach) powinna zostać obniżona do minimum ze względu na wadę fabryczną -tak jak zrobił to vv przy przepływce w silnikach diesla. Na allegro do mojego modelu ze świecą szukać almer z oryginalną gałką, a jej cena w aso to 300zł rozbój w biały dzień co?

: 2015-08-05, 09:34
autor: Sir_Gorg
Witam serdecznie. Z góry przepraszam, że pytam i odgrzewam stary temat, ale nie znalazłem rozwiązania problemu, z jakim się spotkałem przy próbie wymiany gałki i skrócenia dźwigni. Nie mogę zsunąć mieszka - 3cm od spodu gałki blokuje się i nie zjeżdża niżej. Co może być przyczyną? Jakie są inne metody na zdjęcie mieszka? Mam P11.144 rocznik 2001, lift liftu ;-)

: 2015-08-05, 09:46
autor: Zielkq
Ale jak nie zjeżdża niżej? Odkręcasz gałkę, wyciągasz "do góry" cały panel (to z mieszkiem, popielniczką i zapalniczką) i wsio. Mieszka nie zsuniesz w dół.

: 2015-08-05, 10:04
autor: marlos90
mieszek zdejmujesz do góry z ramką gdyż na drążku są 2 wycięcia aby nie spadał w dół..

: 2015-08-05, 10:32
autor: Sir_Gorg
Dziękuję Wam :-) Czułem te karby na drążku pod paluchami... Chyba utnę dźwignię tuż pod gałką i wystarczy. Nową gałkę mam dużo krótszą, niż oryginał - takie cięcie powinno wystarczyć - i tak wypadnie ponad 5cm poniżej gwintu. No i nie będę musiał szarpać się ze zdejmowaniem gały, bo u mnie jest bardzo mocno zacięta.