Strona 1 z 2
[P10/WP10] Osłona zegarów
: 2014-04-16, 21:04
autor: jefrey91
Witam. Zakupiłem sobie tarcze indiglo i zamierzam jutro je sobie zamontować.
I teraz pytanie do kolegów i koleżanek z forum. Jak się tam dostać najprostszą drogą (i bezpieczną) żebym mógł założyć te tarcze.
Pozdrawiam.
: 2014-04-16, 21:25
autor: sxp22
Miałem takie tarcze w setce. Wystarczyło wijąc licznik ( bodajże 4 śrubki), A później już same zatrzaski. W Primerze powinno być podobnie. Oryginalnych tarczy nie musisz demontować, Tylko uważaj przy ściąganiu wskazówek.
: 2014-04-16, 21:26
autor: jefrey91
no właśnie. tam jest szybka i najpierw ją trza wyjąć prawda ?
i potem licznik trzeba wyciągać ? nie da się tego bez ruszania robić ? xD
: 2014-04-16, 21:29
autor: sxp22
Szybka jest na zatrzaskach, ale schodzi razem z osłoną zegarów. Licznik musisz wyjąć żeby podpiąć się inwenterem do podświetlenia zegarów. Przynajmniej ja u siebie tak zrobiłem.
: 2014-04-16, 21:32
autor: nice-wawa
poszukaj w dziale zrób to sam , jak wymontować zegary. Najgorszy jest zatrzask przy nawiewie środkowym.
: 2014-04-16, 21:50
autor: jefrey91
coś tam znalazłem odnośnie zegarów. jakieś problemy po wymontowaniu zegarów są np. żeby je zamontować potem ? odnośnie inwertera to jakieś dobre miejsce polecicie ?
: 2014-04-16, 21:58
autor: sxp22
Składasz w kolejności odwrotnej, jak rozbierałeś, i wszystko powinno działać. A co inwentera, to miałem ja przypięty miałem opaską do wiązki licznika.
: 2014-04-16, 22:06
autor: jefrey91
a ogólnie jakieś problemy miałeś przed którymi mógłbyś mnie ostrzec ?
ciekaw jestem efektu hehe
: 2014-04-16, 22:12
autor: sxp22
Jak już pisałem. Uważaj przy ściąganiu wskazówek.
U mnie wyglądało tak:

: 2014-04-16, 22:15
autor: jefrey91
jeszcze jedno pytanie dla potwierdzenia.
tą szybkę od razu mogę wyjąć z tych zatrzasków ? czy przed tym muszę jakąś osłonę czy plastik odkręcić ?
chce wiedzieć żebym od "dupy" strony nie zaczynał z rana

: 2014-04-16, 22:25
autor: Zielkq
Przede wszystkim tagujemy tematy. Nie wiedzac, ktora Primera dysponujesz nie mozna udzielic pomocy. Popraw prosze w nazwie tematu otagowanie.
Pozdrawiam
: 2014-04-16, 22:37
autor: sxp22
Nie wiem czy takie masz zegary. Ale Po wyjęciu licznika. Szybka jest na
zatrzaskach i osłona (maskownica) tarczy powinna wyjść razem z nią.

: 2014-04-16, 22:43
autor: jefrey91
takiej nie mam.
mam z obrotomierzem a zegarek cyfrowy.
ok. czyli zabieram się z rana wymontuje plastiki wokół zegarów. wyciągam całe zegary (tą linkę od prędkościomierza to najpierw w komorze silnika i potem od zegarów tak ? od obrotomierza też coś trzeba odłączać ? )
potem szybkę z zatrzasków
wskazówki to jakimś widelcem podważyć ? trzeba jakoś potem spasować te wskazówki czy coś ?
inwerter jakoś zabezpieczyć dodatkowo czy za zegarami w miarę sucho jest ?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc

: 2014-04-16, 23:01
autor: sxp22
Linkę wystarczy wypiąć przy liczniku.
Wskazówki w taki sposób najlepiej wyciągać:
Link
A inwerterowi nie powinno nic zaszkodzić za licznikiem.
: 2014-04-17, 09:33
autor: jefrey91
Już powyciągałem wszelkie potrzebne osłony jednak nie mogę ruszyć licznika żeby wypiąć linkę.
Proszę o pomoc. może macie jakiś patent żeby to odłączyć a jak nie to gdzie szukać tej linki w przedziale silnika. wiem że jest koło skrzynki przekładniowej ale gdzie to jest dokładnie i w jaki sposób się tam dostać ? .
Proszę o szybką odp bo stoję przy aucie i ruszyć dalej nie mogę

: 2014-04-17, 11:53
autor: sxp22
Licznik masz na 4 śrubkach. Później linka powinna mieć jakiś luz, na tyle duży żeby ją wychaczyc z licznika.
: 2014-04-17, 12:02
autor: jefrey91
ok. odkreciłem przy skrzyni bo w kabinie zadnych luzów nie było. teraz wskazowki sciagam i mam problem z predkosciomierzem bo nie chce wyjsc
p.s. mozna zamienic stare tarcze na indiglo czy musza byc one nalozone na stare??
: 2014-04-17, 12:16
autor: sxp22
Najlepiej załóż na stare tarcze. Tylko śrubki trzymając oryginalne tarcze odkryć, i dokrec nimi indigllo. Są one na tyle cienkie że szkoda roboty ze ściąganie oryginałów. Na pewno się wszystko ładnie spasuje.

Z wskazuwkami ostrożnie. Bo może później nie działać. :-\
: 2014-04-17, 12:28
autor: jefrey91
tzn ? chodzi ci żeby je zamontować w położeniu w jakim odkręciłem tak ?
: 2014-04-17, 12:38
autor: sxp22
Nie. Chodzi o to żeby nie uszkodzić mechanizmu.
: 2014-04-17, 13:07
autor: jefrey91
Edit z teraz:
podłączyłem wszystko i kiszka.
tarcze nie świecą (chyba że tylko w nocy ma być cokolwiek widać? )
obrotomierz troszkę zawyża jakieś 400 rpm
temperatura póki co chyba normalna
prędkościomierza nie mogłem zmierzyć bo nigdzie nie pojechałem.
wskazówka paliwa poszła całkowicie w dół czyli chyba muszę ją skorygować znowu
chyba nic nie zepsułem no nie ?
: 2014-04-17, 16:52
autor: sxp22
A nie pomyliłeś polaryzacji

Faktycznie w dzień przy mocnym słońcu nie było za dużo widać.
Ale jak przysłonić tarczę rękoma to już tak.
Za to w nocy ostro daje po oczach, trzeba się przyzwyczaić.

: 2014-04-17, 16:58
autor: jefrey91
pomyliłem miejsca gdzie miałem podpiąć chyba. minus dałem na pin 17 czyli według schematu mase ogólną a powinienem na 15 dać czyli masę świateł no nie ?
plus to dałem pod pin 21 też od świateł.
a co do wskazówek to jak je wyregulować ? zdjąć szybkę i przesunąć je czy znowu muszę ściągać wskazówki ?
: 2014-04-17, 17:03
autor: sxp22
Ja miałem podpięte pod pod żarówkę od podświetlenia licznika, a nie pod wiązkę.
A wskazówki wystarczy poobracać (wyregulować). Nie ma potrzeby zdejmować ich powtórnie.
: 2014-04-17, 17:15
autor: jefrey91
pod żarówkę to znaczy wlutowane w te paski metalowe z tyłu licznika ? te ścieżki śmieszne
rozumiem że regulować metodą prób i błędów ? xD od kręcenia nimi nic się nie psuje ?
: 2014-04-17, 17:55
autor: sxp22
W oprawkę żarówki. Tak aby było łatwo w razie potrzeby zdemontować, i łatwo zamienić polaryzację bez potrzeby przelutowywania.
W tym miejscu:

: 2014-04-17, 18:06
autor: jefrey91
ok ok. już właśnie zamontowałem w oprawkę tych niebieskich żarówek. są ich 4. to są oświetlające licznik .
jakby nie działało to poprostu zamienić miejscami druciki ?
tarczom się nic nie stanie jak będzie zła polaryzacja ?
i czy stabilizator (ten metal z oczkiem) powinien się grzać po podłączeniu ?
: 2014-04-17, 19:38
autor: sxp22
I jak Ogarnąłeś temat

Stabilizator Jeśli się grzeje to znaczy że działa.

Oczywiście nie za bardzo.
Zamiana biegunów nie powinna raczej nic uszkodzić. Ale zawsze lepiej podłączać tak jak powinno być. A wcześniej sprawdzić + i - miernikiem.
: 2014-04-17, 19:53
autor: jefrey91
no właśnie nie
próbowałem podłączyć do żarówki i nie działało potem zamieniłem druty w żarówce i też nie pykło.
na wiązce też nie działało.
ehh. nie wiem nawet gdzie leży problem.
żarówki mają być odłączone wszystkie ?
na liczniku z tyłu nawet nie ma zaznaczone gdzie plus a gdzie minus xD
a co do miernika to ja jestem kompletna noga z elektryki. mógłbyś mi powiedzieć jaki to miernik ? (taki w kształcie śrubokręta czy taki elektroniczny do mierzenia napięcia w bateriach ? )
i oczywiście na podłączonym aku tak ? xD
mam nadzieję że niczego nie spsułem .
: 2014-04-17, 20:11
autor: sxp22
Skoro piszesz że jesteś ,,kompletna noga z elektryki" To zapytam tak: Po podłączeniu wszystkiego włączyłeś światła w samochodzie

Żarówek nie trzeba wyciągać.
A miernik typu multimetr:
Aby pokazywał gdzie "+" a gdzie "-".