Strona 1 z 1

[P11/WP11] Lakier do primerki

: 2014-04-16, 18:33
autor: byczynho
Witam.

Robi się ciepło więc pora zabrać się za blacharkę. U mnie do roboty są para drzwi od strony kierowcy - trzeba pomalować od listew w dól.
Powiedzcie mi proszę, czy lepiej jest kupić lakier taki jakim oryginalne pomalowane jest auto czy lepiej oddać jakąś część karoserii, żeby dobrać odpowiedni kolor.
Spotkałem się z opinią, że lakier na aucie z wiekiem płowieje i element pomalowany świeżym lakierem będzie się odróżniał. Widziałem również wynik "specjalistycznego" dobierania koloru lakieru po klapce paliw. Efekt był taki, że oryginalny kolorek na ucie pod słonce wpadał w granat a ten dorobiony wpadał w fiolet.
Tak źle i tak nie dobrze. Które zło będzie bardziej przyjazne dla oka?

: 2014-04-16, 20:22
autor: zuh
Oczywiście, że lepiej będzie dać jakąś część do porównania. Tylko po kodzie to nie dopasują dobrze. Podajesz kod koloru i w mieszalni będą mieli kilka odcieni tego koloru i dopasują najbardziej podobny.

: 2014-04-16, 21:00
autor: byczynho
Czyli najlepiej dać klapkę i do tego kod koloru?

: 2014-04-17, 08:09
autor: zuh
Tak. Najlepiej autem pojechać to wtedy dobiorą pod kolor elementu malowanego. Jak malowałem zderzaki z GT to na przedni i na tylny zderzak mam delikatnie inne odcienie. Tył miałem wcześniej malowany (przez poprzedniego właściciela) i był inny odcień. Lakier na przedni zderzak miałem dobierany do przednich błotników a na tylny miałem dobierany do klapy.

: 2014-04-17, 17:56
autor: byczynho
A jak to jest w ogóle z naszymi autami? wpierw położony jest lakier a potem lakier bezbarwny? tak trzeba zrobić czy można sam kolor prysnąć?

: 2014-04-17, 21:18
autor: zuh
Ja nie mam metalicznego koloru tylko zwykły i mam dwuwarstwowy lakier, kolor plus bezbarwny. W poprzednim aucie moich rodziców był lakier jednowarstwowy i kolor gdzie niegadzie blakł i nie miał takiej głębi, połysku jak lakier dwuwarstwowy.
W mieszalni powiedzą Ci jaki masz lakier ale możesz to sprawdzić przy pomocy ściereczki i pasty polerskiej. Normalnie jakbyś polerował auto i jak ściereczka zabarwi się na kolor auta to masz lakier jednowarstwowy a jak się nie będzie zabarwiać to dwuwarstwowy. Wydaje mi się, że wszystkie primery miały dwuwarstwowe lakiery.

: 2014-04-18, 10:35
autor: Wiooreck
Bezbarwny daje się aby zabezpieczyć lakier bazowy przed czynnikami zewnętrznymi, dodatkową zaletą jest wydobycie głębi z koloru. Tak, primery p11 miały podkład+baza+bezbarwny. byczynho, jak wybierzesz się do faceta, który miesza farby, to powie Ci przy okazji ile ml powinieneś kupić.

: 2014-04-18, 15:13
autor: byczynho
Problem z tym, że u nas nie ma takiego kogoś chyba :( jest tylko sklep z częściami ARPOL, który ściąga lakiery na zamówienie z Torunia chyba.

: 2014-04-26, 23:30
autor: Dimmu
Spytaj tutaj -> http://www.pielegnowacauto.pl/
Dobierałem do p11 po kodzie lakieru i wszystko ok.