Strona 2 z 2

: 2010-01-06, 20:32
autor: fago2002
hary tez dobrze radzi, zalozmy ze termostyat dobry a uklad zapowietrzony, dolej plynu chlodniczego i stopniowo dolewaj ale niech dmuchawa bedzie na goracym ustawiona i na 4 biegu, moze faktycznie byc cale te sterowanie nawiewem , tam jest kupa tych oporniczkow , moze cos niedomoglo

: 2010-01-07, 09:54
autor: Mike_83
Do sterowania przepływem ciepła jest cięgno jedno i nic więcej.Pisałem kilka postów wyżej,żeby to sprawdził na początku pod schowkiem.Sprawdź wąż,który wchodzi do nagrzewnicy czy jest ciepły lub gorący.

: 2010-01-15, 13:44
autor: kolobambolo
Witojcie Hej :) Macie racje tak tak prawie we wszystkim :) Grzanie w p10 nie nalezy do najwydajniejszych. Trzeba naprawde dac mu popalic zeby polecialo jakies 40*. Najlepiej zobrazuje to przykład :)) Moja dziewczyna jak wsiada do mnie to sie nie rozbierze nigdy chocbym grzal i grzal a do cytrynki zx (2 auto) mija 10 min i rozebrana cala hehe ( mały żarcik :D

: 2010-01-15, 14:02
autor: Mike_83
U mnie jest ciepło :shock:

: 2010-01-15, 15:10
autor: qwasar
Ogrzewanie w P10 jest kiepskie. Wyjątkami są tu egzemplarze, w których przy zewnętrznej temp. -10 i jeździe z prędkością 90km/h rzeczywiście jest ciepło (pominąwszy subiektywne wrażenia tylko wskazanie termometru). A przy zagazowanych autach dodatkowo parownik zabiera sporą część ciepła, więc jest jeszcze chłodniej.

: 2010-01-15, 15:22
autor: Mike_83
No to moje auto jest wyjątkiem :-D

: 2010-01-22, 11:17
autor: Kubiak91
słuchajcie ... jeśli chodzi o moje ogrzewanie to trzeba było :

- sprawdzić i wymienić (na patencie) linkę ciepła/zimna
- oczyścić nagrzewnice

pozdrawiam :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

: 2010-01-22, 12:05
autor: donn_primerra
to fakt za wydajne to to ogrzewanie nie jest stare golfy lepsze miały a ty mike_83 albo masz inna nagrzewnice albo inaczej pojmujesz ciepło... jak teraz np mamy mróz -10 to moja primera złapie 90* szybciej niz nie jedno aoto ale co z tego..z kratek leci gorace ale tylko wtedy gdy jest ustawiony strumien na kratki właśnie kto ma p10 wie ze w tym momencie momentalnie paruja szyby bo leci tylko na kratki gdy ustawie na szybe ok widze ale robi sie zimno a gdy ustawie na szybe i nogi to już leci sobie tylko letnie... chyba ze jade ponad godzine to deska zdąrzy sie nagrzać.. odparuje szyba pstrykam na kratki to w autku robi sie przyjemnie

: 2010-01-22, 12:33
autor: Mike_83
U mnie jest upał po przejechaniu 10 kilometrów i zdania nie zmienię.Nagrzewnica od przynajmniej 12 lat ta sama.Zawsze mam ustawione na szybę.Uwielbiam jak ktoś mi coś wmawia.Moje auto ale ktoś wie lepiej bo jechał :) Regularne zmiany płynu i płukanie układu u mnie :D A po drugie kto wytrzymał by 40 stopni jadąc? :>

: 2010-01-22, 15:27
autor: donn_primerra
nie chodzi o to ze ci coś wmawiam nie obraż sie to szczerze gratuluje... kiedyś u kumpla zakładaliśmy nową nagrzewnice i po wymianie szału nie było.. wiec u siebie odpuściłem.. leci u mnie ciepłe tak ze nie utrzymasz ręki prze kratce ale jak dam na szybe to już tego ciepła w aucie nie czuć a jak dam na szybe i nogi to z kratki wali zimne(norma)a na szybe i nogi takie sobie leci gdzieś gubi to ciepło ..

: 2010-01-23, 10:02
autor: Mike_83
Wrzucę termometr na tylną kanapę i włączę ogrzewanie na szybę,będzie wiadomo dokładnie jak to grzeje.Tylko muszę termometr skombinować :)

: 2010-01-26, 19:54
autor: LESCHU DG
Witam. Mam pytanie odnoscie linki sterujacej temperatura nawiewu....zaginela mi gdzies ta mala blaszka zabezpieczajaca...moze ktos zna ciekawy patent ??

: 2010-01-26, 20:13
autor: Maniek-ol
LESCHU DG, ja mam u siebie wykombinowane coś z małą śrubką , ale nie pamiętam dokładnie jak. Chyba od dołu wkręcałem w tą plastikową obudowę i dociskałem do pancerza.

Kubiak91, a jak czyściłeś nagrzewnicę , ewentualnie czym płukałeś ?

A może ktoś wie czym wypłukać nagrzewnicę , kiedyś słyszałem coś o sodzie , ale nie do końca.

: 2010-01-27, 10:27
autor: LESCHU DG
myslisz ze jedna starczy srubka?? ja zastanawialem sie nad dwiema i wszystko razem opaska spiac do kupy...i jeszcze jedno skad mam wiedziec jakie jest prawidlowe polozenie tego nieszczesnego pancerza?? Jak na razie moge powiedziec ze jedna srubka wystarczy pozdrawiam

: 2010-02-10, 00:43
autor: Kubiak91
Słuchajcie Mobile... u mnei było tak:

linka a dokładnie zawias przy tym całym gównie, ten co idzie od nagrzewnicy do panela.
Majster mi zrobił na druta i na razie bez dotykania zimna/ciepła mam ustawione na ciepłym i na szrocie muszę kupić linkę która odchodzi od nagrzewnicy do panelu.

: 2010-02-10, 08:56
autor: Mike_83
Samej linki nie kupisz,tylko z całym panelem :)

: 2010-12-01, 14:20
autor: kubek
Odkopuje temat. Mam Pytanie w jaki sposób jest sterowana temp w naszych primerkach :(cytat z wikipedi)
Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

1.W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
2.Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego

która z opcji :?: :)

: 2010-12-02, 21:41
autor: donn_primerra
pierwsza jest zawór w nagrzewnicy

: 2010-12-22, 19:38
autor: D@wiD
Mało płynu uszkodzony termostat a i jeszcze karton zalozyc na chlodnice :papa:

: 2015-02-18, 13:27
autor: mk serwis
witam panowie mam taki problem z grzaniem w mojej primerce p11 1.8 b nie mam sterowania ogrzewania czyli zimno cieplo nie chodzi silniczek sterujacy ta klapa kupilem drugi i jest to samo probowalem od znajomego caly panel sterujacy i nic :-(

: 2015-02-18, 13:42
autor: Wiooreck
A sprawdziłeś przewody czy czasem nie pęknięty któryś, styki nie zaśniedziałe, albo bezpiecznik spalony?

: 2015-02-19, 01:11
autor: mk serwis
tak sprawdziłem to wszystko o czym piszesz

: 2015-02-19, 10:20
autor: Wiooreck
Poleciłbym jeszcze sprawdzić silnik na krótko czy działa. Bo jeśli silnik działa, to może sama klapa gdzieś się zablokowała i silnik nie może jej przesuwać.

: 2015-02-19, 11:13
autor: janusz
Wiooreck, w sterowniku jest elektronika sterujące, więc zwieranie na krótko raczej uszkodzi ją. Ja mam pewne podejrzenia, że może być to co u mnie było - niewyregulowane cięgno.

: 2015-02-19, 11:52
autor: Wiooreck
Cięgno wykluczyłem, bo stwierdziłem, że kolega jak zdemontował, to tak samo zamontował. A samo ustawienie temp. realizowane za pomocą przycisków wyklucza ewentualne przestawienie się pokrętła jak w przedlifcie. Znamionowo w silniczku powinno być tyle ile w aucie czyli 12V (tak myślę).

Edit.

A teraz tak mi przyszło do głowy, że temp. sterowana jest jeszcze poprzez czujnik temperatury wewnętrzny. Może on się zepsuł i to wywaliło błąd całości.

: 2015-02-19, 12:25
autor: janusz
Wiooreck, mi też się wydawało, że zamontowałem tak samo.....

: 2015-03-10, 19:13
autor: mk serwis
witam panowie problem rozwiazany grzanie jest przyczyna był czujnik temperatury tu w ramce zegarów. ale z góry dziekuje za podpowiedzi

: 2016-10-26, 17:00
autor: pieniek17
Witam. U mnie tylko, ze w P11 słabo grzeje, cos tam leci, ale nie jest to to samo co w mojej poprzedniej. Dodam, ze jak kupiłem ją w lato to nie sprawdzałem ogrzewania, ale jesienia zauwarzyłem, ze jest cos nie tak. Przeczyszczałem nagrzewnice kretem, bo była tak zajebana brazowa mazią, ze szok. Gosciu musiał na wodzie jezdzic chyba. I moje pytanie brzmi czy powodem słabego grzania moze być nagrzewnica nawet jezeli ją przeczyszczałem?

: 2017-01-13, 19:42
autor: gierko78
Niestety u mnie w p10 też słabo grzeje i słabo dmucha. Regulacja ciepła w p10 jest tylko na zaworku nagrzewnicy. Nagrzewnica szczelna i czyszczona problem będzie prawdopodobnie w słabym dmuchaniu. Jak ustawiacie nawiew na szybę i nogi lub szybę elektronika otwiera klapkę dolotu powietrza z zewnątrz więc bez sprawnej nagrzewnicy i dobrego wiaterka będzie lipa. Jutro zaglądnę do wiatraka i zobaczę co da się zrobić może coś się wymyśli.