Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Górne tuleje

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

rav020
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-01-21, 02:00
Lokalizacja: Gdańsk

[P10/WP10] Górne tuleje

Post autor: rav020 » 2010-07-13, 22:15

Witam, ma ktoś sprawdzony sposób, żeby pozbyć się stuków w prawym wachaczu górnym?....Tuleje wszystkie nowe a i tak stuka:(...ktos pisal o dorabianiu z puszki po piwie ale nie wiem czy to dobre...

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-07-13, 22:50

Kup dobrej firmy wahacz
lemforder lub 555 i na dłużej starczy niż wymiana tulei .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-07-13, 23:16

Jeszcze są dobre YAMOTO
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2010-07-14, 08:45

ja u siebie mialem założone wahacze firmy swag-po 30tyś.prawy się poddał i teraz testuję coś takiego
http://allegro.pl/item1100620669_nowy_p ... pr_lr.html
nieżle wykonane i jak na razie cisza,nie stuka,nie skrzypi,jeżdze juz na nich 3 miesiace

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2010-07-14, 09:34

Ja kupiłem na allegro od gościa o nicku Tomek880 - sprzedaje wahacze firmy 555. Nie wiem czy oryginalne czy nie, ale mi wytrzymał już 50kkm. Wcześniej wymieniałem tuleje i zaraz znowu skrzypiało.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

rav020
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-01-21, 02:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rav020 » 2010-07-14, 19:22

Nie no panowie, nie sądzę żeby te 555 były dobre...przecież to chińszczyzna...
Kolega Smeru pisze ze trzymaja juz 3 miesiace, bede pelen podziwu jesli drugie tyle wytrzymaja...
Jutro z ciekawosci podejde do nissana i spytam o orginal...ciekawe jaka bedzie cena...
Mam w tej chwili nowe tulejki YAMATO o podwyzszonej wytrzymalosci...prawe stukaja.
Ze tez musieli wymyslec tyle tych tuleji....:(

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-07-14, 20:58

Kolego 555 to made in japan , a możesz kupić Lemfordera i febi dobre markowe wahacze .
W serwisie montują 555 lub Yamato o których ja mam kiepską opinię .
Jak chcesz być zadowolony to wymień cały wahacz .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
waichwaich
fanatyk nissana
Posty: 308
Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK

Post autor: waichwaich » 2010-07-15, 14:44

nowe 555 kosztują około 120 zł na alledrogo co do febi to ja jednak nie polecam bo mi po niecałych 30 tys padł tak wiec wole włożyć japońskie niż niemieckie bo z tymi niemieckimi rzeczami to ostatnio coraz gorzej :evil:
Obrazek

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-09-09, 18:26

jswistow pisze:ja u siebie mialem założone wahacze firmy swag-po 30tyś.prawy się poddał i teraz testuję coś takiego
http://allegro.pl/item1100620669_nowy_p ... pr_lr.html
nieżle wykonane i jak na razie cisza,nie stuka,nie skrzypi,jeżdze juz na nich 3 miesiace
jak tam jezdza wahacze? mam lekkie stuki na malych dziurach i na wjezdzaniu np na krawezniki.. nie jestem pewny jeszcze co to jest bo jest minimalny luz na kolach jak by to byly galki ale wole zapytac o gorne wahacze bo widze punkt wrazliwy jest ;D

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-09-10, 14:12

waichwaich pisze:.... bo z tymi niemieckimi rzeczami to ostatnio coraz gorzej :evil:
Generalnie helmuty się tak wycwanili w wielu gałęziach przemysłu: bardzo dużo różnych poddostawców robi dla nich a oni tylko przybijają Made In Germany u siebie ;)

ps. tak np. robią z oknami, które kolega tam wozi z polandu i sprzedają je jako niemieckie produkty, bo rasowy Niemiec inaczej nie kupi bez napisu M I Germany ;)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-09-11, 22:07

waichwaich pisze:nowe 555 kosztują około 120 zł na alledrogo co do febi to ja jednak nie polecam bo mi po niecałych 30 tys padł tak wiec wole włożyć japońskie niż niemieckie bo z tymi niemieckimi rzeczami to ostatnio coraz gorzej :evil:
Jak ci górny wahacz wytrzymał 30. tyś to znaczy że był bardzo dobry.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
kuguar80
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-23, 21:19
Lokalizacja: Stawno/ Kraków

Post autor: kuguar80 » 2010-10-24, 18:28

Jak po wymianie na nowe stuka dalej?
Nie wiem sam robisz czy ktoś Ci wymieniał?
Mocniej dokręć śruby od wahacza.
Właśnie jestem świeżo po wymianie dwóch wahaczy lewego i prawego.
Po wymianie lewy był cicho a prawy stukał jakby coś miało się urwać, dokręciłem mocniej i cisza:) Co prawda testuje teraz ale jakoś już trzy dni nie puka więc jest ok.
Wahacze firmy 555 wsadziłem wedle poleceń forumowiczów:)
Była piękna i niezawodna P11
chwilowo CRV i zbieram na Nissana z ubiegłego wieku

Awatar użytkownika
ThePRO
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2010-10-03, 21:19
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: ThePRO » 2010-12-09, 17:24

A nie wiecie może czy są w sprzedaży czopy od zwrotnicy na których jest osadzany ten środkowy duży wahacz? :) bo ja wymieniłem sobie łożyska na tym czopie ale zauważyłem ze w miejscu gdzie siedzi dolne łożysko,czop jest wytarty i jest lekki luz,na razie coś tam wymyśliłem i jest cisza,ale jednak trzeba to wymienić i się chce dowiedzieć czy takowe rzeczy są w sprzedaży ;)
....110% JDM...
Albo jeździsz na glebie,albo jesteś emerytem :p ...
...Miedziana...

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2010-12-09, 23:22

pytanie czy przy wymianie górnych wahaczy jest dużo roboty i na co trzeba uważać czy tylko odkręcić te dwie śruby i wymienić wahacz
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2010-12-10, 08:54

Robota prosta żeby wymienić sam wahacz Potrzebujesz dobre klucze w przypadku zapieczenia się śrub , Często przy wymianie trzeba odkręcać też łapę wahacza od karoserii (4 śruby)
Ogólnie wymiana u mnie trwa do 30min.

[ Dodano: 2010-12-10, 08:56 ]
ThePRO pisze:A nie wiecie może czy są w sprzedaży czopy od zwrotnicy na których jest osadzany ten środkowy duży wahacz? :) bo ja wymieniłem sobie łożyska na tym czopie ale zauważyłem ze w miejscu gdzie siedzi dolne łożysko,czop jest wytarty i jest lekki luz,na razie coś tam wymyśliłem i jest cisza,ale jednak trzeba to wymienić i się chce dowiedzieć czy takowe rzeczy są w sprzedaży ;)
Tylko używka , w serwisie zwrotnica może kosztować majątek .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Przem
wiem o czym pisze
Posty: 70
Rejestracja: 2009-12-09, 00:15
Lokalizacja: Szczecin/Dźwirzyno

Post autor: Przem » 2010-12-10, 09:54

ja tak sie zastanawiam czy stuki to wahacze- u mnie skrzypialy niemilosiernie-stuki to moga byc jakies koncowki drazkow czy inne elementy zawieszenia?

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2010-12-10, 22:03

Przem pisze:ja tak sie zastanawiam czy stuki to wahacze- u mnie skrzypialy niemilosiernie-stuki to moga byc jakies koncowki drazkow czy inne elementy zawieszenia?
u mnie też były najpierw skrzypienia a teraz okazalo sie ze w tulejach nie ma gumy tylko same tuleje metalowe takie luzy na lewym wahaczu no potem stuki a terazto wali
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

Awatar użytkownika
kuguar80
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2009-12-23, 21:19
Lokalizacja: Stawno/ Kraków

Post autor: kuguar80 » 2010-12-24, 22:29

Jest różnica w stukach wahaczy i w stukach końcówek drążków kierowniczych, wahaczy nie poczujesz tak na kole kierownicy a końcówki tak.
Była piękna i niezawodna P11
chwilowo CRV i zbieram na Nissana z ubiegłego wieku

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-27, 19:00

mialem tez to samo ale wyszlo ze to łożysko makpersona tak sie (czyta) i ustalo ono kosztuje ok 30zl chyba ze tez wymieniales to wtedy jak koledzy wyżej pisza wachacz caly wymienic
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2012-09-08, 09:54

odgrzewam kotleta ;) dosyc mocno interesuje mnie wymiana

http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... ts_id=2632
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php ... ts_id=2633

czy ktos bral te tuleje? wahacze mam oryginalne z aso obecnie zalozone.. sam zrobilem na nich prawie 40 tys ale jak kupilem auto to mialy male luzy. Teraz juz luzy sa okrutne i do tego piszcza :D

Wahacze z allegro moga byc tandeta wiec mysle zostawic konstrukcje wahacza fabryczna a wymienic tuleje.. na forum micra.pl sporo osob kupywalo od tedguma i byli zadowoleni z poduszek, tulei itp.. chcialbym poznac wasza opinie :) te tuleje wystepuja tez jako yamato w sklepach i maja ten numer wlasnie

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-08, 15:51

Powiem, że temat górnych wahaczy jest bardzo popularny wśród naszych modeli, bo dość słaby punkt zawieszenia, ze względu na poligonowe polskie drogi, choć już teraz jest coraz lepiej. Ja się nie bawiłem w wymianę samych tulei, bo moje wahacze były już dość mocno pokorodowane. Jak na razie zrobiłem niewiele, bo tylko 15k km, ale z wahacza lemfordera jestem zadowolony. Z drugiej strony znowu mam wahacz made in japan, nawet nie wiem jakiej firmy i na nim już zrobiłem 20k km i też na razie cisza. Tych tulei w wahaczu masz 4, razem z przesyłką pewnie kosz będzie koło 110 zł. A ja za wahacz dałem 140 chyba. I jest o wiele mniej roboty przy tym, bo tylko ściągasz stary i montujesz nowy.

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2012-09-09, 10:02

no niby tak ale te tulejki w innym sklepie mam po 20zl mniejsze i 23 wieksze. Moj wahacz nie ma korozji jeszcze.. auto z Wloch :) i sie grubo zastanawiam.. tematy przegladnalem oczywiscie ale szukam kogos kto ma tedguma.. mysle tez czy lepsze lozyskowane czy gumowo metalowe ?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-09, 10:11

Wszystkie tuleje od tego wahacza powinny być łożyskowane, jedne są tańsze czyli przeważnie na łożyskach ślizgowych (czyli zwykłe i dlatego szybciej i głośniej słychac później to trzeszczenie) oraz te droższe na kulkowych łożyskach. Mnie sprzedawca w sklepie, a później diagnosta odradzali kupowanie tych tulei, bo przeważnie śmierdzi to chińszczyzną, a wcale mało to nie kosztuje. Nigdy nie miałem doczynienia z tą firmą, więc ja się na jej temat nie wypowiem :)

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2012-09-09, 10:17

producent nasz krajowy :) kupywali chlopaki poduszki itp od nich do micr k11 i nikt nie narzekal :) ale czytajac o tulejach na forach z ich firmy juz milo nie ma.. pisza nawet ze kola krzywo stoja.. mam obecnie to samo.. kola wywalone na zewnatrz i tnie mi gumy na bokach zewnetrznych.. na plytach diagnostycznych pochylenie kola poza mozliwym zakresem :D tkzw brak odczytu :D

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-09-09, 10:42

Bo jak są tuleje metalowo-gumowe to własnie koła się kładą, guma się ugina. A w tulejach łozyskowanych takiego efektu niema.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-09-09, 16:59

Jak miałem wyeksploatowany prawy górny wahacz, to koło traciło geometrię górną cześcią do wewnątrz. Sprawdź też poduchy wahacza czy czasem nie masz wygniecionych (te najbardziej z tyłu w dolnym wahaczu)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”