Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Ruda na przednich blotnikach-czas to zmienic!!

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-21, 19:45

nice-wawa, jesteś pewien, że linia błotników przy masce jest na takiej samej wysokości poprowadzona? Mam w pamięci rozpórkę zrobiona przez Maca na polifcie, która nie pozwalała zamknąć maski w przedlifcie.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-06-22, 06:54

Żeby być pewien na 100% to nie jestem , ale z tego co demontowałem błotniki to różnicy nie widziałem poza przodem przy kierunku .Faktycznie maska po lifcie inaczej jest wyprofilowana przy podszybiu ale elementy konstrukcyjne się nie zmieniły .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2015-06-22, 23:05

Zakładałem niedawno błotniki plastikowe do Patrola Y60, podobne jak
tu.
Powiem jedno: swojemu kombiakowi tej krzywdy bym nie zrobił. Raz: cienkie jak papier, dwa: miejsce mocowań bez żadnych wzmocnień (pękają przy mocniejszym przykręceniu, a co dopiero w późniejszej eksploatacji!!!), trzy: kiepskie spasowanie.
Oferowane w handlu pseudobłotniki nie są z laminatu (mata + żywica) co zapewnia sztywność, lecz wyroby z poliestru uzyskiwane na wtryskarkach - cienkie, wiotkie i podatne na odkształcenia (wiadomo - koszty).
Podobnie wypowiadał się w tym temacie bartek9108 - jednym słowem popelina (ale to jest moje zdanie).

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2015-07-09, 21:53

Nie mogłem już dłużej zwlekać z błotnikami. Ruda mi już przeżarła się na wylot a z dziurami w nadwoziu nie mogłem jeździć.
Jako że ceny błotników do p11.144 (po lifcie) osiągnęły poziom absurdu ok. 500zł to zdecydowałem się wziąć do p11 przed liftem (150zł). Mój znajomy blacharz podjął się przerobienia ich tak aby pasowały do mojej wersji.
No i powiem wam że ryzyko się opłaciło. :-D

Największe różnice są przy światłach i tam mój blacharz posiłkował się elementem wyciętym ze starego błotnik (na szczęście ta część nie była jeszcze skorodowana). Za to pozostała część błotnika jest niemalże identyczna! Trochę tylko inne przetłoczenie przy bocznym kierunkowskazie, ale samo światełko ma identyczne mocowanie :-P
Mocowanie dolne jest takie samo, pozostałe trzeba nieco dopasować, ale dla mojego sprytnego blacharza była to już w zasadzie kosmetyka.
Zresztą zobaczcie sami, zrobiłem kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-07-09, 22:29

za 150zł to nówka zamiennik?
po takim myku to teraz błotniki do przed lifta pójdą w górę :d
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 998
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-07-10, 07:13

No muszę przyznać że wyszło ładnie, ale koszt też pewnie nie mały bo trzeba kupić błotnik, praca blacharza no i malowanie. Ja jednak szukam obecnie oryginalnego lewego pod kolor DV9. Prawy udało mi się kupić w stanie bardzo dobrym z auta sprowadzonego z Włoch na części zamienne przez właściciela P11 za 200 PLN.

voyo, a tego blacharza to masz w Wawie czy Chełmie?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2015-07-10, 09:07

Trochę się wykosztowałem, ale za cenę gołego zamiennika do p11 po lifcie tutaj miałem już przeróbkę i malowanie z zamontowaniem. Szukałem też po szrotach błotników licząc że znajdę w kolorze i po taniości mi wyjdzie. Niestety wszystkie były już nadgryzione zębem czasu i po jednej zimie miałbym znów tą samą robote.
Dodatkowo zrobiłem też zabezpieczenie antykorozyjne podwozia u tego blacharza. Gość podchodzi do tej kwestii bardzo profesjonalnie. Ma specjalistyczny podnośnik który przewraca auto na bok i elegancko wtedy wszystko na podwoziu ogarnia.
Blacharz jest z Chełma (namiary w dziale warsztat umieściłem) ale na tak solidnie zrobione zabezpieczenie antykorozyjne myślę że warto przejechać te kilkadziesiąt km. W końcu takie coś robi się raz na parę lat...chyba że już nie ma co zabezpieczać. Ceny ma bardzo konkurencyjne i używa markowych środków, tutaj więcej o tym napisałem:

viewtopic.php?t=3924&start=30

A no i jeszcze wyrzeźbił mi rozpórkę przednich kielichów ! :-P

viewtopic.php?t=591&start=30#top

Wiem, że to wszystko zaczyna wyglądać jak reklama, ale uważam że jeśli ktoś dobrze wykonuje swoją pracę to też warto o tym wspomnieć. W dzisiejszych czasach naprawdę nie łatwo spotkać dobrego i uczciwego mechanika.
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

bartek9108
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2014-02-26, 20:42
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: bartek9108 » 2015-07-17, 17:09

Ogólnie fajny pomysł! Plus dla Ciebie i dla gościa który to wykonał (mimo że te spawy to wyglądają raczej na próby kursanta).

Zabezpieczaliście czymś dodatkowo przed malowaniem błotniki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”