[P10/WP10] Jak rozmontować obudowę koła kierownicy ?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Jak rozmontować obudowę koła kierownicy ?
Dotyczy: kierownica z poduszką powietrzną.
Od drgań silnika i wybojów zaczęło mi coś głośno brzęczeć wewnątrz kierownicy (podkreślam: w zespole kierownicy, a nie zespole kolumny kierowniczej). Zajrzałem przez boczne klapki, ale nic nie zauważyłem niepokojącego. Muszę więc zajrzeć do środka, ale przez obecność poduchy boję się w ciemno grzebać: co i w jakiej kolejności należy w/g Was zdemontować?
Paradoksalne jest, że oprócz w/w brzęczenia pojawił się niemal równocześnie odgłos szorowania jakiegoś druta podczas obracania kierownicy, ale tylko wtedy, gdy kierownica przechodzi przez 1/4 obrotu w lewo lub w prawo.
Nie wiem, czy obie sprawy mają związek, czy też nie. Szorowanie sugeruje, że ma to związek z kasownikiem kierunkowskazów, przy czym odgłos kasowania kierunkowskazów jest także słyszalny i nie różni się od tego, jak przed awarią, a kierunkowskazy są kasowane prawidłowo. Zdemontowałem wszystkie osłony kolumny kierownicy i wszystkie elementy tam zamontowane wydają się z zewnątrz być w porządku. Co to może być?
Od drgań silnika i wybojów zaczęło mi coś głośno brzęczeć wewnątrz kierownicy (podkreślam: w zespole kierownicy, a nie zespole kolumny kierowniczej). Zajrzałem przez boczne klapki, ale nic nie zauważyłem niepokojącego. Muszę więc zajrzeć do środka, ale przez obecność poduchy boję się w ciemno grzebać: co i w jakiej kolejności należy w/g Was zdemontować?
Paradoksalne jest, że oprócz w/w brzęczenia pojawił się niemal równocześnie odgłos szorowania jakiegoś druta podczas obracania kierownicy, ale tylko wtedy, gdy kierownica przechodzi przez 1/4 obrotu w lewo lub w prawo.
Nie wiem, czy obie sprawy mają związek, czy też nie. Szorowanie sugeruje, że ma to związek z kasownikiem kierunkowskazów, przy czym odgłos kasowania kierunkowskazów jest także słyszalny i nie różni się od tego, jak przed awarią, a kierunkowskazy są kasowane prawidłowo. Zdemontowałem wszystkie osłony kolumny kierownicy i wszystkie elementy tam zamontowane wydają się z zewnątrz być w porządku. Co to może być?
Pozdrowienia
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
Wewnątrz kierownicy jest taki odważnik , który trzyma się na gumkach. Te gumki popękały i teraz stuka. Wyjmij go całkiem i po problemie , nic się nie stanie. Wystarczy , że zdejmiesz poduchę , kierownicy nie musisz odkręcać. Pamiętaj żeby nie odłączać/ podłączać poduchy jak są założone klemy na aku , bo wyskoczy Ci błąd.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
-
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2012-10-05, 20:43
- Lokalizacja: Gorlice
Do zdjęcie poduszki zaopatrz się w specyficzny klucz tzn. torx z dziurką w środku (przynajmniej u mnie takie występują ) i wtedy przystąp do pracy zgadzam się z poprzednikiem albo gumeczki popękały lub pękła taśma. A co do błędu to prosto skasujesz jak byś czasem się go nabawił włączasz zapłon i czujnik lampki na słupku 7x wciskasz i po błędzie.![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Toshiba odpinasz aku, wykręcasz te 2 troxy po bokach i wyciągasz poduchę. Pod nią masz śrubę do mocowania kierownicy. Tyle roboty.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_