Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Pochylenie Koła

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Taxon
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-12-20, 10:02
Lokalizacja: Kozienice

[P11/WP11] Pochylenie Koła

Post autor: Taxon » 2011-05-21, 14:53

Witam. Mam problem a właściwie pytanie, co może być przyczyną złego ustawienia kół (pochylenie koła - przód, zbieżność jednostronna - tył) Tak jak w załączniku. Dodam żę przednie zawieszenie doprowadziłem ostatnio do stanu niemal idealnego nowe drążki, końcówki, zwrotnice, wahacze górne, gumy na dolnym ok 8 mies temu, łączniki stabilizotora. Czy waszym zdaniem warto wkładać w niego dalej kasę bo mam sporo do lakierowania i w ogóle duże plany względem tego auta? Proszę o sugestie :|

[ Dodano: 2011-05-21, 16:01 ]
Nie mogę coś załącznika wrzucić może teraz... o tak zrobie :)

http://oi53.tinypic.com/2n249wj.jpg
Ostatnio zmieniony 2011-05-21, 15:28 przez Taxon, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-21, 15:06

Taxon załaczniki tylko z zewnetrznych serwerów

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-21, 18:57

Taxon pisze:Mam problem a właściwie pytanie, co może być przyczyną złego ustawienia kół (pochylenie koła - przód, zbieżność jednostronna - tył) Tak jak w załączniku
Mechanik od ustawienia zbieżności pierdoła ??
Widzę że miałeś robioną komputerowo więc albo furę masz po porządnym dzwonie i nie trzyma punktów, albo komuś kto to ustawiał nie chciało się dobrze ustawić. Jeżeli coś byś miał w zawieszeniu nie tak to powinien Ci powiedzieć że np. "masz skrzywiony wahacz".

[ Dodano: 2011-05-21, 20:01 ]
Jeszcze jedno co mi przyszło do głowy czy nie masz czasem obniżonego przodu??
Jeżeli tak to wszystko w temacie. ustawienie przechyłu koła i zbieżności jednostronnej jest bez mała nie możliwe na obniżonym zawieszeniu.
Z tego co wiem to można przerobić regulację na tzw. "fasolki" ale jest z tym ciężko do P11.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Taxon
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-12-20, 10:02
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Taxon » 2011-05-22, 07:20

Mechanik stwierdził że zbieżność z tyłu jest nie regulowana tak jak pochylenie ale to wiedziałem bo reguluje ją podobno wahacz a z tyłu to nie wiem. Ciekawe czy po zmianie belki z tyłu coś by się poprawiło? Jak zapytałem go czy warto inwestować to powiedział że tak bo zmiany nie są takie duże, też tak myślisz? Zawieszenie jest orginal nie obniżane w dobrym stanie. No właśnie był dzwon ale nie taki straszny bo belki nie były ruszone tylko pas przedni trocę błotnik maska prawa strona i był u porządnego blacharza...

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-22, 22:08

Taxon pisze:Mechanik stwierdził że zbieżność z tyłu jest nie regulowana tak jak pochylenie ale to wiedziałem bo reguluje ją podobno wahacz a z tyłu to nie wiem.
Generalnie według wydruku z tyłu pomiary są do przeżycia zwłaszcza jak na nastoletni samochód.
Taxon pisze: Ciekawe czy po zmianie belki z tyłu coś by się poprawiło?
Nie koniecznie może to przynieść to poprawę, na pewno wydasz parę złoty.
Taxon pisze:Zawieszenie jest orginal nie obniżane w dobrym stanie. No właśnie był dzwon ale nie taki straszny bo belki nie były ruszone tylko pas przedni trocę błotnik maska prawa strona i był u porządnego blacharza...

No to dziwne że z lewej masz większy pochył koła i to sporo po za normą.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-05-22, 22:21

Taxon, a skąd wiesz , że belki były nie ruszone ? Robiłeś pomiary nadwozia ? Możesz nawet nie wiedzieć , że masz np. wygiętą podłużnicę.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Taxon
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-12-20, 10:02
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Taxon » 2011-05-23, 16:43

Nie robiłem pomiaru do tego to trzeba chyba jakąś aparaturę? Zakładając że nie trzyma punktów to jest to do zrobienia? Po prostu jestem w kropce bo nie wiem czy inwestować czy poczekać i szukać innej. Znowu zawsze mogę trafić gorzej :roll:

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-23, 19:59

Taxon pisze:Nie robiłem pomiaru do tego to trzeba chyba jakąś aparaturę? Zakładając że nie trzyma punktów to jest to do zrobienia?
Najlepiej pojechać do dobrego blacharza, albo kogoś zaufanego żeby dokładnie obejrzał furę.
Gdzieś na forum był schemat punktów pomiarowych nadwozia,który wrzucał Bombel. To na pewno ułatwi Ci sprawdzenie furki.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Taxon
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-12-20, 10:02
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Taxon » 2011-05-24, 21:28

Dobra wielkie dzięki trochę wątpliwości się rozwiało. Wolną chwilą podzwonie i pojeżdżę po blacharzach. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-01, 12:32

Taxon i jak tam? sprawa z PK się rozwiązała?

Taxon
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-12-20, 10:02
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Taxon » 2011-09-05, 23:08

Gadałem ze znajomym blacharzem i mówił że to bez sensu żebym pakował kasę bo nikt mi nie wyciągnie tego do punktów o ile w ogóle ktoś z mojego miasteczka się podejmie tego... Poza tym mówił to samo co mechanik że odchylenie nie jest takie tragiczne no i faktycznie zdzierała mi się opona od wewnątrz ale po wymianie wielu części w zawieszeniu nie widzę żeby zdzierała się dalej no i znalazłem plus lepiej trzyma się w zakrętach :) Jednak nadal mnie irytuje i chętnie bym to poprawił ale cóż... Puki co wziąłem się za polakierowanie go i właśnie kończę, może w przyszłym roku coś się wymyśli :)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-01, 17:34

Sorryże odkopuje ale u mnie przyczyną pochylenia koła były górne wachacze. Niby w dobrym stanie ale to były na tulejach metalowo-gumowych. I guma się "poddawała" i wychylało koło. Wymiana na łożyskowane wachacze rozwiązała sprawe. Koła stoją prosto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”