Strona 1 z 1
[P11.144] Problem z egr w SR20DE
: 2012-09-03, 17:36
autor: polo33
Powitać, od dłuższego czasu pali się check po zamontowaniu kolektora z p10gt, rurka od egr ucięta i zaspawana, egr nie wywalałem. Problem w tym że wyświetla cały czas błąd w sumie ok ma prawo

lecz jak się go pozbyć, został dziś włożony rezystor 0,47Mohm lecz po tym silnik nie wkręca się na obroty. Mógłby ktoś pomoc i wytłumaczyć mi dlaczego tak się dzieje?
Dodam że zmieniałem dolot na stożkowy, aktualnie czujnik temp co był na rurce od dolotu wisi bo nie ma gdzie wsadzić go. Ma on jakiś wpływ na działanie egr, doboru składu mieszanki i pracy silnika ?
: 2012-09-03, 18:39
autor: bombel
polo33, a podpiąłeś drugą sonde lambda??
: 2012-09-03, 20:23
autor: laszlo
a skąd Ty w p11.144 sr20de masz egr ? Moja nie miała nigdy i nawet nie mam w kolektorze miejsca do podłączenia. Chyba że miały w tym jakby przedostatnim lifcie.
: 2012-09-04, 06:00
autor: bombel
moja miala tak jak wszystkie z antenka z tylu. potem juz nie bylo
: 2012-09-04, 08:36
autor: polo33
obie sondy podpięte błędów nie sypią, drugi kat został żeby nie było metalicznego dźwięku, w niektórych p11.144 był egr właśnie, macie jakieś jeszcze pomysły ?
: 2012-09-04, 08:57
autor: nice-wawa
Opornik wlutowałeś w czujnik temperatury od EGR, myślę że ecu wprowadza samochód w stan awaryjny.
: 2012-09-04, 09:22
autor: wod2u
polo33, a jaki konkretnie dostajesz kod błędu?
: 2012-09-04, 09:52
autor: tmx
Czujnik temperatury jest raczej powietrza na dolocie jest raczej istotny. Temp powietrza ma wpływ na dawkowanie paliwa. Im zimniejsze powietrze tym więcej paliwa można podać do komory spalania - więc jest to istotna informacja dla układów sterujących pracą silnika.
: 2012-09-04, 10:24
autor: polo33
błąd wyskakuje 0403, czyli czujnik musze jakoś wkleić za stożkiem, tylko jak oszukać żeby zawór był cały czas zamknięty, nie wiem czy nie wywalić tego wszystkiego i nie zaślepić przy kolektorze ssacym, sam zawór bym zostawił podłączony do wtyczki tylko co z czujnikiem temp spalin.