Strona 1 z 1

[P10/WP10] SWAP Primera P10 SR20De na SR20DE P11.144

: 2010-01-03, 23:43
autor: kuwens
Witam

Jestem nowym użytkownikiem jak i zarówno swiezym posiadaczem primerki.
Problem polega na tym ze zajechalem poprzedni silnik. Powód zaniedbany i najprawdopodobniej zrobiony na sztukę. Mam okazje kupic od wersji z 2001 roku po lifcie czyli P11.144 motorek SR20DE 140km. Chciał bym się dowiedziec czy bedzie konieczna wymiana skrzyni i ewentualnie czego jeszcze. Został mi osprzet z poprzedniego ale wnioskuje ze raczej strace moc niz utrzymam po montazu. Z racji tego iz dopiero stawiam 1 kroki w tym temacie.

: 2010-01-04, 21:59
autor: johny_fellow
Różnic trochę jest.
Głównie takie, że jest inna wiązka elektryczna silnika, inny komp, inne kolektory, SR20DE jest na wielopunkcie a SR20Di na jednopunkcie.

Temat na pewno jest do ogarnięcia ale roboty będzie sporo.

: 2010-01-05, 01:09
autor: Ryba
Prawda. Wiem ile było zabawy jak przekładałem GA16DE na SR20DE karamba! Jednak sam krok po kroku wszytsko bylo jasne;p

Mam głowice kolektor ssacy komputer duzo tego aby Twoje SR20Di bylo z koncówka DE

Nie ma rzeczy niewykonalnych :)

powodzenia w modach

: 2010-01-05, 12:32
autor: Andrzej
Jako posiadacz WP11.144 radziłbym zamontowanie motoru z P11 - wydaje mi się że po lifcie rozbudowali bardziej układ elektroniki. Najlepiej pogadaj z Coobciem.

: 2010-01-07, 15:17
autor: kuwens
no rozmawialme z coobciem i nic nie wspominal o zadnej wiazce, pisal ze wszystko musi smigac a orientujecie sie moze jak jest zolty kolor pokrywy to jaka moc silnika itp. bo autko kupilem juz po swapie i koles nie wspominal co to za motor. i jestem w kropce bo mechanik mowi ze trzeba bedzie wymieniac wiazke a ja za tym nie jestem bo to tylko wieksze koszty i opoznienie w zrobieniu auta :(

[ Dodano: 2010-01-07, 15:34 ]
a no i sprawa nastepna moj poprzedni silnik tez byl na wielopunkcie to czy beda problemy z przelozeniem tego od p11.144 ktory jest tez na wielkopkt bo nie hce kombinowac z ta wiazka bo to jest masa roboty a chce zabrac od porzedniego wtryski komputer klime i reszte czesci dajaca moc.

: 2010-01-07, 17:37
autor: Coobcio
P11.144 miała zdecydowanie najlepszy kolektor ssący spośród wsyztkich SR20 to raz.
Dwa miała takie same wałki jak wersja P11 GT...
Jedna opcja to to że trzeba dodać zewnetrzny silniczek krokowy np. z Lanosa bo P11.144 ma go zintegrowanego z przepustnicą gazu... ew. podjąć silnik z ową przepustnicą...
Dodatkowo miała inną listwę wtrsykową i inne wtrsyki - tak wiec trzeba będzie kostki od nich zmienić w wiązce.
No i ze starego silnika przełorzyć czujniki temperatury cieczy.

: 2010-01-07, 20:30
autor: MacGayver
jak u Ryby przekładałem silnik z P11 przed liftem to zamiast przekładać wtyczki od P11 to przełożyłem same wtryski z P10 do listwy wtryskowej z P11.

A co do wałków to P11.144 wydechowy ma 232 a P11 GT ma 240 o ile sie nie myle

: 2010-01-07, 20:39
autor: kuwens
no tule ze silnik jest z roku 2001 i niby po lifcie. Najwazniejsze zebym nie musial przekladac wiazki bo z tym jest od chu roboty i sprawa druga zalezy mi zeby byla ta sama moc co w nowym motorku bez zbednych komplikacji.

: 2010-01-11, 10:41
autor: tofu
ALE PITOLICIE

Kolega napisał ze ma SR20De ----- jesli to jest monowtrysk to ja już nie wiem ...
taki masz silnik


Też mam P10 i swapa na Sr20DEH z 2000roku

Zostaje twój kolektor ssący cały odkręcasz go od głowicy to raz
wydech tak samo ja miałem 4-2-1 ty mógłbyś coś kombinować
dalej zaczepy alternatorów i reszty osptrzętu zostają twoje całą elektronikę nie ruszasz
aparat zapłonowy cewka i reszta zostaje z twojego .....
zawsze możesz sobie dokupić Ecu z GT

dalej między tym silnikiem co piszesz ze srebrną pokrywą a czarną GT jest różnica 140 KM a 150 KM różnica w wałku !!! ale zato ten 140KM jest elastyczny i dużo zyskał na Nm ...
tak jak Coobcio pisał ...musi chodzić ...
A silnik masz taki

Obrazek

: 2010-01-11, 11:10
autor: bombel
tofu pisze:dalej między tym silnikiem co piszesz ze srebrną pokrywą a czarną GT jest różnica 140 KM a 150 KM różnica w wałku !!
A tu Cie zdziwie bo mam P11.144 a wałki mam takie same jak w P11 GT

: 2010-01-11, 11:56
autor: MacGayver
A tu Cie zdziwie bo mam P11.144 a wałki mam takie same jak w P11 GT
A co do wałków to P11.144 wydechowy ma 232 a P11 GT ma 240

: 2010-01-11, 13:28
autor: bombel
MacGayver jak nie wierzysz zapytaj Coobcia :)

: 2010-01-11, 14:08
autor: tofu
Ja mam czarną pokrywe ---SR20DEH --- pochodzenie P11.144 wersja 150 KM ...
Potwierdzone u mechanika praktyka Aso Nissan ... ale to i tak OT

: 2010-01-11, 15:04
autor: MacGayver
nawet przez przypadek znalazłem post z drugiego forum gdzie sam to znalazłeś bombel ;-)
Przeglądam wlasnie manual i wychodzi, ze P11.144 ma wałki 248* (ssący) i 232* (wydechowy) :zdziw:
dobrze kombinuje? ;-)

: 2010-01-11, 15:13
autor: bombel
MacGayver pisze:dobrze kombinuje? ;-)
NO manual manualem, ale rzeczywistość potwierdzona zarówno u mnie jak i u Zura :)

[ Dodano: 2010-01-11, 15:16 ]
Ja mam czarną pokrywe ---SR20DEH --- pochodzenie P11.144 wersja 150 KM ...
Na moje to był swap, ale nie wracajmy do tej dyskusji :) Po prostu nie było P11.144 150KM. SR20DEH miał 150 KM i 178NM, a zastepujący go SR20DE w P11.144 140KM i 181Nm. Moc zmalala ze wzgledu na koniecznosc ograniczenia emisji spalin, wstawienia drugiej sondy itd.

: 2010-01-17, 02:32
autor: tofu
a w kwestji przepustnicy między miedzy P10 czy 100nxem i kompem lucasa a przepustnicą z P11,144 to samo >>>??? chodzi o czuj przep ,,,,, i ew inne w ssącym...

szykuje sie swap z 100 nx lucas na jakieś nowe na low porcie ...

: 2010-01-17, 13:32
autor: bombel
tofu P11.144 ma najbardziej dopracowany kolektor dolotowy i ma zupelnie i9nna listwe wtryskowa (na wtryskach BOSCHA). Przepływka tez juz ma normalne rozmiary ok 3"

: 2010-01-17, 14:55
autor: tofu
super tylko czy jak to sie zgra z wtryskami z high porta czy te wtryski będą hulać pewnie inny wydatek mają wtyczki" + i - " czy to jest dalej sterowane masą ,,, chodzi o przekładke z całym kolektorem czy by trzeba było wsadzić kolektor low porta np z P10 ...

: 2010-01-17, 16:05
autor: bombel
tofu listwy ani wtryski z wczesniejszych modeli nie pasuja do P11.144, dlatego nie mozna np wrzucic wtrysków z 200sx'a. Sam silnik mozna wrzucic ale reszte trzeba ze starej jednostki wsadzic albo przerabiac

: 2010-01-18, 09:48
autor: tofu
a zaadoptować kompletny dolot z p11.144 z wtryskiwaczami ???? przerobić je na wtyczki starsze ..????? przepływka wiadomo nie ..

: 2010-01-18, 11:12
autor: MacGayver
u Ryby jak robiłem, miał wrzucony silnik, kolektor dolotowy i osprzet kolektora z P11, ale same wtryski (SAME!!) założyłem z jego P10 (inne wtyczki)

nie musisz przerabiac wtyczek, wystarczy ze wlozysz swoje wtryski w listwe od P11 :-)

: 2010-01-18, 18:45
autor: bombel
MacGayver znowu myslisz P11 i P11.144

: 2010-01-18, 21:14
autor: tofu
dobra to tak

100 nxGTI na High porcie z 93 roku na Ecu Lucasa

jako że ssący nie pasuje to trzeba przełożyć całość

pytanie : czy przepustnica jest taka sama chodzi o czujnik poł przepustnicy ...

czuj temp 2szt

i wtryskiwacze ??? jak są inne to jak to przerobić.. wtyczki ???? a co z krokowcem ,,,,
układ zapłonowy wiadomo zostaje stary
wydech też ....

: 2010-01-19, 01:43
autor: MacGayver
jesli chodzi o P11 (nie 144) to przepustnica jest ta sama, czujnik i wtyczka do niego tez, czujniki temp sa takie same, wtryskiwacze inne (musialbys przelozyc od siebie, chyba ze chce Ci sie lutowac przewody), wtyczka od krokowca jest taka sama. Listwe wtryskowe rozbierasz i zamieniasz tylko same wtryskiwacze, bo listwa musi zostac z P11, a wtryskiwacze chcesz swoje.

Mam nadzieje, że trochę pomogłem, mimo że wyjaśniałem jak to jest w P11 przed FL ;-)

: 2010-01-19, 22:12
autor: tofu
wiadomo łatwiej trafić P11.144 bo naściągali tego od cholery ...

chodzi oto że wtryski od P11.144 jak są inne mogą mieć inną charakterystykę wydatek zresztą są przystosowane do silnika jako że Ecu zostaje z GT 143KM to powiedzmy że niech sie stroi ,,,, to jak by był problem z wtyczkami od wtryskiwaczy to pikuś moze się skombinuje
albo zalutuje jakoś ...
zastanawiałem sie czy czuj poł przep jest taki sam ....w P11 FL
a jaszcze było że mocowanie filtra oleju było też jakoś inaczej ,,,,

: 2010-01-19, 22:52
autor: bombel
tofu pisze:a jaszcze było że mocowanie filtra oleju było też jakoś inaczej ,,,,
w p11.144 sa w dwoch roznych miejscach. 1. Standardowo od dołu silnika (ja tak mam) i druga wersja z góry (pol oprzyrzadowania trzeba rozebrac by sie tam dostac)

: 2015-06-04, 18:26
autor: ToxXx
Odkopię temat.
Udało się komuś przełożyć ten silnik i załatwić sprawę z krokowym ( o co chodzi z podłączeniem krokowego z lanosa)