[P11/WP11] Nierównomierne przyspieszanie po właczeniu klimy
: 2012-06-17, 19:07
Witam.
Posiadam Nissana Primerę WP11 z silnikiem GA16DE. Samochód posiada zamontowany gaz sekwencyjny.
Mam następujący problem : przy przyspieszaniu na 2 biegu przy włączonej klimatyzacji odczuwalne jest "rzucanie" autem - tzn. silnik na przemian (w odstępach ok. pół sekundy) traci moc, potem przyspiesza, znowu traci itp. To nie są objawy takie jak przy problemach z zapłonem (szarpanie) a bardziej takie, jakby paliwo nie było równomiernie dostarczane. To jednak mało prawdopodobne ponieważ tak się dzieje, jak wspomniałem tylko na 1 i 2 biegu i z włączona klimatyzacją.
W sumie wiadomo, że im szybciej samochód jedzie to w mniejszym stopniu się odczuwa jego nierównomierna pracę. Zazwyczaj najmocniej odczuwa się ją na "wolnych" biegach. Jednak w moim przypadku mam wrażenie, że od III biegu wzwyż nic złego się w ogóle nie dzieje.
Nie wiem co może być przyczyną wspomnianych wyżej kłopotów z autem, nie miałem tego rodzaju problemów wcześniej.
To się dzieje zasadniczo w zakresie obrotów od ok. 1500-3000. Na wyższych biegach (III, IV, V) to zjawisko jak wspomniałem nie występuje. Dzisiaj również pojawiło się na 1 biegu. Jak wspomniałem, to się dzieje przy jeździe z włączoną klimatyzacją, przy wyłączonej wszystko jest ok. Tak jest zarówno na paliwie jak i na gazie.
Klimatyzacja ogólnie zawsze obciążała dość mocno silnik w moim samochodzie (jest wówczas wyraźnie słabszy) ale nigdy nie było tego "pulsowania". Ostatnio wymieniałem filtr paliwa. No ale na gazie też tak się dzieje więc to chyba nie jest przyczyną.
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam.
Posiadam Nissana Primerę WP11 z silnikiem GA16DE. Samochód posiada zamontowany gaz sekwencyjny.
Mam następujący problem : przy przyspieszaniu na 2 biegu przy włączonej klimatyzacji odczuwalne jest "rzucanie" autem - tzn. silnik na przemian (w odstępach ok. pół sekundy) traci moc, potem przyspiesza, znowu traci itp. To nie są objawy takie jak przy problemach z zapłonem (szarpanie) a bardziej takie, jakby paliwo nie było równomiernie dostarczane. To jednak mało prawdopodobne ponieważ tak się dzieje, jak wspomniałem tylko na 1 i 2 biegu i z włączona klimatyzacją.
W sumie wiadomo, że im szybciej samochód jedzie to w mniejszym stopniu się odczuwa jego nierównomierna pracę. Zazwyczaj najmocniej odczuwa się ją na "wolnych" biegach. Jednak w moim przypadku mam wrażenie, że od III biegu wzwyż nic złego się w ogóle nie dzieje.
Nie wiem co może być przyczyną wspomnianych wyżej kłopotów z autem, nie miałem tego rodzaju problemów wcześniej.
To się dzieje zasadniczo w zakresie obrotów od ok. 1500-3000. Na wyższych biegach (III, IV, V) to zjawisko jak wspomniałem nie występuje. Dzisiaj również pojawiło się na 1 biegu. Jak wspomniałem, to się dzieje przy jeździe z włączoną klimatyzacją, przy wyłączonej wszystko jest ok. Tak jest zarówno na paliwie jak i na gazie.
Klimatyzacja ogólnie zawsze obciążała dość mocno silnik w moim samochodzie (jest wówczas wyraźnie słabszy) ale nigdy nie było tego "pulsowania". Ostatnio wymieniałem filtr paliwa. No ale na gazie też tak się dzieje więc to chyba nie jest przyczyną.
Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam.