Strona 1 z 1

[P/WP11.144] Zapalający się check engine

: 2012-05-19, 09:20
autor: odmi
Witam.
Od pewnego czasu pojawia mi się problem, a mianowicie, potrafi mi się zapalić kontrolka awarii silnika (check engine), robi się to irytujące, choć nic więcej się nie dzieje (na razie). Przytrafia się to zawsze i wyłącznie w dwóch sytuacjach, jak hamuje silnikiem:
1) albo jak zredukuje bieg i nie dodam gazu, tylko w ten sposób na biegu hamuje silnikiem;
2) druga sytuacja, jeśli w trakcie jazdy ściągnę nogę z gazu, a nie wybije biegu.
Jak jadę płynnie (znaczy z nogą na gazie), czy jak wybije na "luz" to wszystko jest w porządku, jedzie normalnie, nie ma żadnej utraty mocy (bynajmniej nie zauważyłem niczego) i teoretycznie wszystko gra jak trzeba. Podpowiedzcie co może być, muszę umówić się na komputer, okaże się co i jak, ale zanim to zrobię, czekam na podpowiedzi, zawsze to może zaoszczędze.
Z góry dzięki za pomoc.

: 2012-05-19, 11:33
autor: nowak
zrób diagnostykę viewtopic.php?t=158 i zobaczymy, obstawiam nastawnik.

: 2012-05-19, 22:57
autor: bobytempelton
Albo następny tyfus typu błąd 21 zawór kąta wtrysku, pokitrane urządzenie :shock:

: 2012-05-20, 09:07
autor: krzysiek1958
Czesc. Mialem tez podobnie . Zaswiecala sie i gasla podczas jazdy. Poza tym nie mozna bylo odczytac bledu na zworke. Koszt naprawy 130 zl u elektryka Zwarcie do masy na wtyczce od licznika . Manual jest troszke inny od rzeczywistosci. . Jesli nie bedziesz mogl zczytac bledu to zostaje elektryk. . U mnie bylo bledow i komputer tez nie pokazywal bledow a franca sie zaswiecala i gasla .

: 2012-05-21, 15:19
autor: odmi
Witam, pojechałem jednak na komputer :/ kosztowna sprawa :-( ale cóż wolałem się upewnić czy zaraz nie stanę. Diagnoza wyszła taka: Mechanizm dawkowania/ pompa wtryskowa. Mechanicy stwierdzili że należy wyjąć pompę i zregenerować. Tyle że jak to się tylko tak objawia, żeby na razie jeździć i się nie łamać. Prawdopodobnie jak jadę na biegu, bez gazu, pompa nie odcina całkowicie paliwa, jak powinna, delikatnie przepuszcza, co widzi komputer i wykazuje błąd. Montaż, demontaż i regeneracja pompy z ponowną regulacją około 1400 zł, tak że na razie chyba sobie tak pojeżdżę i będę monitował co dalej. :cry:

: 2012-05-21, 15:46
autor: vincetti
odmi, osobiście zamiast regenerować, kupiłbym używkę z gwarancją za 400zl i miał nadzieję że dopiero przyszły właściciel auta będzie miał z tym problemy.

: 2012-05-21, 19:19
autor: nowak
ja osobiście z uporem maniaka będę sugerował "diagnostykę na spinacz" bo to nic nie kosztuje,a może się okazać jakaś mniej kosztowna naprawa.
komp nie zawsze dobrze współgra z naszymi nyskami, a mechanior woli wymienić pompę na nową lub regenerować całą, bo z tego ma czysty pieniądz.

: 2012-05-22, 20:59
autor: odmi
nowak pisze:a mechanior woli wymienić pompę na nową lub regenerować całą
to jest dobry warsztat, do tej pory kitu nie wciskali i zresztą pomp nie robią, tylko wysyłają do innej firmy (też dobrej, dla stoczni pompy regenerują) i objawy pasują do tego co mówią. na razie będe tak jeździł i patrzal co dalej, mam nadzieje ze jeszcze dlugo pośmigam. :-?

: 2012-06-02, 15:33
autor: krzysiek1958
Czesc Odmi . Juz jest lepiej. Pawel ma racje . Trzeba zrobic na spinacz. To sa tylko czytacze bledow . A podali numer bledu czy tylko to co napisales? Mechanizm dawkowania paliwa to moze byc nastawnik . nastawnik to blad migowy nr 18 . jesli pokaze CI ten blad to standard. Ale moze tez wymigac 87 . Nalej srodka do czyczenia wtryskiwaczy do diesla i zobaczysz czy sie poprawi. Wbrew pozorom te pompy sa malo awaryjne ( u nas ze wzgledu na filtr paliwa siadaja ale nasatwniki ) . na pewno przy remoncie za 1400zl nie wymienia nawazniejszej czesci jaka jest tlokorozdzielacz (koszt czesci to 1000zl ) , ale wymienia oringi , wyczyszcza , poustawiaja . MOga zrobic glowice pompy jak beda sprezyny popekane . Wiem to bo pompiarz tak powiedzial gdy go pytalem o remont pompy. . tak wiec gdy sie znowu zaswieci check silnika to zczytaj blad i napisz jaki jest.
U mnie podlaczenie komputera (polaczyl sie Carmanem ) kosztuje 50 zl wiec nie tak duzo
I tak . Jesli to bedzie nastawnik i to szukaj od gofa3 1,9 tdi silnik 1Z , albo z bmw 2,5 tds (nie bedziesz musial wtedy przelutowywac wtyczki bo jest tez okragla) z golfa jest plaska i niestety trzeba bedzie przelutowywac. . Ale to dopiero jak zczytasz bled. czesc.