Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Wycieki oleju SR20DE
: 2012-03-19, 09:13
autor: nobange
Ostatnio przyjrzałem się kwestii wycieków oleju z silnika mojego auta. Wykluczyłem na 100% uszczelki silikonowe misek olejowych oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Kapie gdzieś pomiędzy. Jeden z wycieków po prawej stronie, wskutek którego mokra jest cała skrzynia biegów, powstał na pewno po tym, jak była ściągana głowica. Przedtem skrzynia była sucha. Podobno po zamontowaniu głowicy powinno się ją dociągnąć po jakimś czasie. A ja odebrałem auto od mechanika i już nic nie było robione. Nie wykluczam zatem, że z lenistwa nie zdjął pokrywy zaworów ponownie aby dokręcić głowicę. W związku z tym pytanie moje brzmi: czy wycieki oleju mogą być skutkiem niedociągniętych prawidłowo śrub głowicy? Dodam, że absolutnie nie mam objawów padniętej uszczelki, żadnego oleju w płynie chłodniczym i vice versa.
: 2012-03-19, 09:16
autor: ulisses
Może spod aparatu zapłonowego kapie?
: 2012-03-19, 09:52
autor: nobange
Spod aparatu raczej nie, oring wymieniony, wczoraj wymontowałem cały aparat i wyczyściłem go i miejsce dookoła na bloku tak że widziałbym gdyby stamtąd ciekło. Interesuje mnie bardzo czy ktoś miał wycieki z tytułu niedokręconej głowicy, czy też coś takiego mogę wykluczyć.
: 2012-03-25, 23:21
autor: nice-wawa
A może nie posmarował silikonem na półksiężycach pod deklem zaworów , częste miejsce puszczania oleju .
: 2012-03-26, 15:40
autor: Maniek-ol
nobange, dla Twojego spokoju to powiem Ci , że jak głowica jest dokręcona jak należy to nie trzeba jej już dokręcać. A wycieki to tak jak sugerują inni , albo półksiężyce w uszczelce albo aparat zapłonowy. Może ktoś włożył zły oring ( za cienki ). Może jeszcze lecieć przez ośkę aparatu zapłonowego , tak więc sprawdź dokładnie.
: 2012-03-29, 13:25
autor: jar
Witam,
Podłącze się pod temat.
Mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów. Poci się na tyle mocno, że co jakiś czas mam chmurę dymu spod maski - najpewniej zbiera gdzieś tam olej i czasem przy hamowaniu spływa na kolektor.
Problem w tym, że nie wiem, jak zdjąć taką plastikową rynienkę na kable, która przytwierdzona jest do pokrywy zaworów po lewej stronie. Z jedną śrubą nie ma problemu a do drugiej dostępu brak.
A może nie trzeba tego odkręcać tylko użyć siły? Z tego co widzę jest montowana "na wcisk" do odkręcanych metalowych wsporników na pokrywie.
Generalnie nie chcę niczego uszkodzić.
Jest jakiś patent na to?
: 2012-03-29, 16:09
autor: ulisses
Z tego co pamiętam, da się odkręcić tą drugą śrubę, trzeba trochę ta rynienkę odchylić...Ale może niech ktoś się wypowie kto ma lepszą pamięć. Na pewno nic na siłę...
: 2012-03-29, 18:58
autor: lucasx
Tak jak piszesz ona jest na wcisk, więc siłą to tylko połamiesz. Możesz otworzyć tą rynienkę i tam od środka jakoś wypiąć z tych metalowych wsporników, ale i tak najpewniej będzie odkręcić śrubę która trzyma ten wspornik płaskim kluczem. Łatwe to niestety nie jest, ale da się zrobić.
: 2012-03-29, 19:07
autor: jar
Ok, dzięki panowie. Będę walczył

: 2012-07-08, 10:18
autor: slomka1234
Moze i mi cos doradzicie W czasie jazdy zapaliła sie kontrolka od oleju Okkazalo sie ze olej leci po filtrze oleju Wyczyściłem czujnik pod filtrem Wymieniłem filtr dokrecilem i po dniu dalej to samo Olej na filtrze i świecąca kontrolka Pomocy
: 2012-07-08, 13:09
autor: bonzo
wszystko wskazywałoby na czujnik ciśnienia oleju
: 2012-07-09, 15:09
autor: slomka1234
Idąc za rada wymieniłem czujnik
: 2012-07-09, 15:52
autor: bonzo
I co pomogło

: 2012-07-10, 10:28
autor: slomka1234
Oczywiście Kontrolka gaśnie Żadnych wycieków Śmiga aż miło