[P/WP11.144] [2.0] Błąd sondy lambda
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] [2.0] Błąd sondy lambda
Witam.
Jak w temacie. Po wymianie łącznika elastycznego na wydechu zaświecił się CE i błąd 0135. Parę kasowań /kolejne wyświetlenia/ i po sugestiach serwisu wymieniłem 2 sondę /za katalizatorem/ na nową Boscha dedykowaną /nie uniwersalną/.
Pojeździłem jakiś 1kkm i tym razem znowu CE i wyskoczyły 0135, 0140, 0141. Auto nowe nie jest, 230kkm ale pali tyle ile paliło, dynamika bez zmian, tylko to pomarańczowe irytuje.
Macie jakieś sugestie ?
Pozdrawiam.
Jak w temacie. Po wymianie łącznika elastycznego na wydechu zaświecił się CE i błąd 0135. Parę kasowań /kolejne wyświetlenia/ i po sugestiach serwisu wymieniłem 2 sondę /za katalizatorem/ na nową Boscha dedykowaną /nie uniwersalną/.
Pojeździłem jakiś 1kkm i tym razem znowu CE i wyskoczyły 0135, 0140, 0141. Auto nowe nie jest, 230kkm ale pali tyle ile paliło, dynamika bez zmian, tylko to pomarańczowe irytuje.
Macie jakieś sugestie ?
Pozdrawiam.
dami
Tak im wyszło, że to 2 sonda. Widziałem wykres pracy sond, pierwsza była ok. druga albo prosta krecha albo jakieś dziwne skoki. Odpinali, zapinali i niby pierwsza działa jak trzeba. Gdzieś czytałem że "Bank 1" to pierwsza a "Bank 2" to druga ale jak jest naprawdę to nie wiem. Do porządnego sprawdzonego serwisu mam kawał drogi a na miejscu to porażka.
dami
To chyba źle im wyszło: http://www.obd-codes.com/p0135 ew. może to być jeszcze wina przepływomierza.
No z tego wychodzi że chyba masz rację. A czy uszkodzona pierwsza sonda musi skutkować zwiększonym zużyciem paliwa ?. Tak jak pisałem auto pali bez zmian, w ogóle nie zauważyłęm nic niepokojącego.
Przyjdzie kupować nowy czujnik w ciemno albo upewnić się jeszcze gdzieś.
Dziękuję za wzbudzenie moich wątpliwości co do diagnozy serwisu.
A dlaczego jeszcze przepływomierz ?
Przyjdzie kupować nowy czujnik w ciemno albo upewnić się jeszcze gdzieś.
Dziękuję za wzbudzenie moich wątpliwości co do diagnozy serwisu.
A dlaczego jeszcze przepływomierz ?
dami
no bez przesady - "boli mnie głowa, więc pewnie uderzyłem się w nogę"ulisses pisze:Może to pokrętne tłumaczenie ale miałem taki przypadek w corolli e11 kiedy to błąd CE pojawiał się w dziwnych sytuacjach i wskazywał na pierwszą sondę. Okazało się, że to przepływomierz i po wyczyszczeniu błąd od 2ch lat nie wraca. Czasami warto niekonwencjonalnie podejść do tematu
nie ma co mieszać koledze jak sprawa wydaje się w miarę klarowna.
najpierw trzeba sprawdzić dokładnie to co wychodzi z OBD a zdecydowanie wskazuje sondy lambda.
• P0135 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
• P0140 02 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
• P0141 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Jeśli chodzi o drugą sondę (błędy 0140 i 0141), to:
- wywali checka
- nie wpływa na spalanie i dawkę paliwa
Jest to sonda diagnostyczna nie regulacyjna - bada sprawność katalizatora.
Pierwsza sonda (0135) to inna sprawa, dla świętego spokoju sprawdź najpierw styki we wtyczce - potrafią zaśniedzieć. jeśli błąd wróci to niestety pewnie czeka Cię wymiana.
Sprawdzenie czy przepływka jest czysta nic nie kosztuje w przeciwieństwie do wymiany sondy. A sytuacja powyższa prawdziwa 100% - auto mego ojcaMas pisze:no bez przesady - "boli mnie głowa, więc pewnie uderzyłem się w nogę"ulisses pisze:Może to pokrętne tłumaczenie ale miałem taki przypadek w corolli e11 kiedy to błąd CE pojawiał się w dziwnych sytuacjach i wskazywał na pierwszą sondę. Okazało się, że to przepływomierz i po wyczyszczeniu błąd od 2ch lat nie wraca. Czasami warto niekonwencjonalnie podejść do tematu
nie ma co mieszać koledze jak sprawa wydaje się w miarę klarowna.
Błąd P0141 generuje błąd P0140. Brak podgrzania sondy, brak aktywności. Jeśli sonda jest nowa to sprawdź czy masz napięcie na grzaniu sondy. Bo może problem być w starowaniu a nie w samej sondzie.Mas pisze: P0135 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
P0140 02 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0141 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Jeśli chodzi o drugą sondę (błędy 0140 i 0141), to:
- wywali checka
- nie wpływa na spalanie i dawkę paliwa
Jest to sonda diagnostyczna nie regulacyjna - bada sprawność katalizatora.
Pierwsza sonda (0135) to inna sprawa, dla świętego spokoju sprawdź najpierw styki we wtyczce - potrafią zaśniedzieć. jeśli błąd wróci to niestety pewnie czeka Cię wymiana.
Błąd P0135 to też błąd grzałki i tu czyszczenie przepływki nic nie da.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
,Mas pisze: nie ma co mieszać koledze jak sprawa wydaje się w miarę klarowna.
najpierw trzeba sprawdzić dokładnie to co wychodzi z OBD a zdecydowanie wskazuje sondy lambda.
• P0135 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)
• P0140 02 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
• P0141 02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)
Jeśli chodzi o drugą sondę (błędy 0140 i 0141), to:
- wywali checka
- nie wpływa na spalanie i dawkę paliwa
Jest to sonda diagnostyczna nie regulacyjna - bada sprawność katalizatora.
Pierwsza sonda (0135) to inna sprawa, dla świętego spokoju sprawdź najpierw styki we wtyczce - potrafią zaśniedzieć. jeśli błąd wróci to niestety pewnie czeka Cię wymiana.
2 sonda jest nowa /co oczywiście nie znaczy że sprawna /, zasilanie jest, może jakieś uszkodzenie kabla ?.
Wytłumacz mnie ciemnemu : co oznacza Bank 1 a co Bank 2 ?. Sensor 1 to pierwsza sonda a Sensor 2 druga ?.
Czy pojawienie się błędu 0140 i 0141 to następstwo błędu 0135 ?. U mnie najpierw pojawiał się 0141 lub 0140, ostatnio dodatkowo 0135.
Zgadza się że może być coś nie tak z 1 sondą ale czemu znowu wyskakują błędy 2 sondy. Konsekwencja niewłaściwych spalin ?. Mogę wymienić pierwszą /jak znajdę/ tyle że wolałbym mieć pewność /?/. Powoli głupieję.
dami
Sensor 1 to pierwsza sonda, Sensor 2 druga - w niektórych autach są 4 sondy i wtedy 2 sondy są opisane jako Bank 2.dami pisze: 2 sonda jest nowa /co oczywiście nie znaczy że sprawna /, zasilanie jest, może jakieś uszkodzenie kabla ?.
Wytłumacz mnie ciemnemu : co oznacza Bank 1 a co Bank 2 ?. Sensor 1 to pierwsza sonda a Sensor 2 druga ?.
Czy pojawienie się błędu 0140 i 0141 to następstwo błędu 0135 ?. U mnie najpierw pojawiał się 0141 lub 0140, ostatnio dodatkowo 0135.
Zgadza się że może być coś nie tak z 1 sondą ale czemu znowu wyskakują błędy 2 sondy. Konsekwencja niewłaściwych spalin ?. Mogę wymienić pierwszą /jak znajdę/ tyle że wolałbym mieć pewność /?/. Powoli głupieję.
Błędy drugiej sondy mogą być następstwem błędu pierwszej (tak jak piszesz np. za bogata mieszanka i niespalone paliwo w spalinach), ewentualnie wchodzi w grę uszkodzenie / wypalenie pierwszego katalizatora.
Jeżeli to nie problem z kabelkami / stykami to jednak szykuje Ci się pierwsza sonda do wymiany.
Drugą sondę włożyłeś oryginalną czy jakiś zamiennik? Zamienniki (typu NGK, itp.) nie bardzo chcą działać z Nissanami i to może być również problem.
Zamiennik Boscha, niestety oryginał kosztuje drugie tyle i nawet nigdzie nie mieli. I też nie byłem pewien że to to. Teraz błąd pierwszej sondy...Może to przypadek, ale pierwszy błąd wyskoczył na drugi dzień po wymianie łącznika przed drugim katalizatorem. Zasyfili coś ?Mas pisze: Jeżeli to nie problem z kabelkami / stykami to jednak szykuje Ci się pierwsza sonda do wymiany.
Drugą sondę włożyłeś oryginalną czy jakiś zamiennik? Zamienniki (typu NGK, itp.) nie bardzo chcą działać z Nissanami i to może być również problem.
dami
Oryginał też jest Boscha więc powinno działać.dami pisze: Zamiennik Boscha, niestety oryginał kosztuje drugie tyle i nawet nigdzie nie mieli. I też nie byłem pewien że to to. Teraz błąd pierwszej sondy...Może to przypadek, ale pierwszy błąd wyskoczył na drugi dzień po wymianie łącznika przed drugim katalizatorem. Zasyfili coś ?
Sprawdź może czy nie uszkodzili przewodów przy drugiej sondzie, dość łatwo je wyrwać.
Zasadniczo wszystkiego co jest za 2 sondą może nie być (drugi katalizator, tłumiki i cała reszta wydechu) i żaden czujnik tego nie zobaczy więc to nie powinno mieć wpływu - chyba, że tak jak napisałem coś uszkodzili przy 2 sondzie.
No dobra, będę szukał. Może i któryś kabel uszkodzili, tylko teraz ta pierwsza sonda ?. Chyba że przyszedł na nią czas i tak się zbiegło.
Na razie dziękuję Koledzy za podpowiedzi. Jak się coś wyjaśni to dam znać.
[ Dodano: 2012-03-16, 16:01 ]
Jako że mam problemy z dotarciem do serwisu, próbowałem odczytać błędy / a potem skasować/ metodą "na zworkę". No i nie udaje się, jaki może być powód ?. Różne druty, wtykane gdzie kazano, nic nie zaczyna mrugać.
[ Dodano: 2012-04-11, 09:39 ]
Po kolejnej wizycie, tym razem w jednym z ASO, podpięli do Consulta i odczytali "0140" z uwagą, że "nie potwierdzone" /cokolwiek to znaczy/. Skasowali co mieli skasować, kasę też i pojechałem. 150 metrów i znowu żółte, nawet wracać mi się nie chciało. Pojeździłem jakieś 500km i w końcu zgasło samo, po kolejnych 700km odpukać nie świeci.
Na razie dziękuję Koledzy za podpowiedzi. Jak się coś wyjaśni to dam znać.
[ Dodano: 2012-03-16, 16:01 ]
Jako że mam problemy z dotarciem do serwisu, próbowałem odczytać błędy / a potem skasować/ metodą "na zworkę". No i nie udaje się, jaki może być powód ?. Różne druty, wtykane gdzie kazano, nic nie zaczyna mrugać.
[ Dodano: 2012-04-11, 09:39 ]
Po kolejnej wizycie, tym razem w jednym z ASO, podpięli do Consulta i odczytali "0140" z uwagą, że "nie potwierdzone" /cokolwiek to znaczy/. Skasowali co mieli skasować, kasę też i pojechałem. 150 metrów i znowu żółte, nawet wracać mi się nie chciało. Pojeździłem jakieś 500km i w końcu zgasło samo, po kolejnych 700km odpukać nie świeci.
dami
Nie chcę zakładać nowego tematu, a chcę się dowiedzieć czy ktoś już miał do czynienia z sondą firmy BEGAR. Czytałem o niej to ludzie mówią, że nie mają problemów z nią, a jednak cena razem z wtyczką nie za duża. Na allegro do 130zł z przesyłką. Co o niej myślicie?
P11.144 2.0 16V
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca