Strona 1 z 1
Re: Regulacja zaworow w SR20de
: 2012-02-29, 07:25
autor: Ryba
GHOSTRIDER pisze:Siema jak zle miejsce to nie bic i prosze o przeniesienie. Mam pytanie jak wyglada procedura regulacji zaworow w sr20de, a mianowicie jak to wykonac i jakie maja byc luzy?
Wiem ze tymi pastylkami na zaworach zapewne trza bedzie nowe kupic albo podmienic z inna para. Bo ktos to u mnie kiepsko poskladal i stawiam ze sa pozamieniane.
Pastylki, y-reki, i inne elementy musiał byś wymienić.....
Luzów zaworowych nie da się w zwykłym SR ręcznie zniwelować. Każdy o tym wie że układ zaworowy jest na hydraulice.
Możesz co najwyżej sprawdzić i odpowietrzyć hydrauliczny kompensator luzów zaworowych.
Wyprzedzę Twoje pytanie: Masz wszystko podane w " Sam naprawiam nissana "
: 2012-02-29, 20:44
autor: Ryba
OMG... To jedź do Coobcia niech Ci ogarnie...

Pastylki dostaniesz chyba tylko w aso bo ktoś już kiedyś na forum podejmował ten temat jednak cena jest zaporowa

: 2012-03-01, 08:15
autor: jswistow
pastylkami ustawiamy położenie "Y" tzn tak by jednocześnie podpierał oba zawory (były na jednej wysokości) resztę tematu załatwia samo regulator (popychacz hydrauliczny)który kasuje resztę luzu powstałego miedzy nim a "Y" i wałkiem rozrządu
: 2012-03-01, 08:21
autor: Piotrek_S
Z serwisówki wynika, że powinny być na zero lub max +-0,025mm. Pchełki dostępne są w wymiarach od 2,8mm do 3,2mm ze skokiem co 0,025mm.
: 2012-03-01, 08:30
autor: jswistow
Piotrek_S pisze:Z serwisówki wynika, że powinny być na zero lub max +-0,025mm. Pchełki dostępne są w wymiarach od 2,8mm do 3,2mm ze skokiem co 0,025mm.
dokładnie serwisówka podaje taki luz bo samoregulator kasuje go praktycznie do zera a pchełki występują w różnych wysokościach po to by ustawić jednakową wysokość zaworów
: 2012-03-01, 09:30
autor: Ryba
GHOSTRIDER Braki widzy może Ty masz przyjacielu skoro pytasz o takie pierdoły. Dodam jeszcze że trochę leń z Ciebie, bo takie informacje tak jak zauważyłeś można znaleźć w serwisu która wystarczy ściągnąć z forum..
Po za tym po co masz zamiar wymieniać pchełki

Sprawdziłeś chociaż grubość mikrometrem

Jesteś pewny że to one hałasują
Może Twój "luz" jest powstaje zupełnie inne przyczyny. np wytarty wałek, wytarty Y, a jeszc ze inna możliwość to zapowietrzony hydro regulator.
: 2012-03-01, 23:14
autor: Krychmax
: 2012-03-02, 16:19
autor: Ryba
Głowica w Gtir nie jest na hydraulice tak jak to jest w przypadku większości głowic w naszych SR
: 2012-03-02, 23:07
autor: Krychmax
Dociskana przez krzywkę wałka rozrządu dżwignia Y działa w trzech miejscach:-para zaworów i hydroregulator który kasuje luz. Gdy wystające z głowicy trzonki zaworów mają różną wysokość ustawia się to odpowiednią płytką regulacyjną.W przeciwnym razie jeden zawór otwierał by się mocniej ,drugi słabiej Po małym dotarciu gniazd zaworowych {dawno temu LPG-2gen uboga dawka} miałem podobnie
