Strona 1 z 1
[P11/WP11] zabrkakło 5km do szczęścia :( - ku przestrodze!
: 2012-02-11, 20:29
autor: aso
witam,
umówiłem się z mechanikiem na wymianę rozrządu (przejechane 173 tys. km) zostawiłem samochód. mróz -15stopni. mechanik po 2 dniach stwierdził , że nie wyrobił się z naprawą innego samochodu i muszę poczekać parę dni. zabrałem samochód i umówiłem się z innym
z mechanikiem na wymianę rozrządu na czwartek. do czwartku jeżdziłem. mróz ok -20stopni.
niestety mechanik zadzwonił w czwartek, że zachorował i musimy przełożyć wymianę.
zamiast do mechanika (do którego miałem ok 5km) pojechałem do dentysty.
przejechałem ok 10 km i samochód się zatrzymał. silnik przestał pracować. mróz -16 stopni.
nie mogłem go zapalić. akumulator był ok. myślałem że zamarzło mi paliwo albo nawalił filtr paliwa.
sholowałem samochód do mechanika.
diagnoza: ZERWANY PASEK ROZRZĄDU

!
w załączeniu kosztorys naprawy silnika na kwotę 3360zł.
ku przestrodze!
POZDRAWIAM
: 2012-02-11, 20:50
autor: krzysiek1958
Jesli to diesel bo piszezsz z epasek rozrzadu to chyba inny silnik nawet jakby dac nowy rozrzad to tyle by nie kosztowal.
: 2012-02-11, 21:30
autor: Wieshaq
Licząc po taniości używana kompletna głowica 500do 800 pln zależy czy tłoki oberwały bo jak tak to silnik używka bez osprzętu koło 2000pln plus potrzebne graty i robocizna. przerabiałem to i wiem że nie jest to tanie.
: 2012-02-11, 21:48
autor: aso
samochód nissan primera 2.0 TD
używana głowica to też duże rysyko - przerabiałem to też już. wydałem z 1500pln i nawet nie pojeżdziłem po wymianie silnika.
także moim zdaniem lepiej naprawiać swój silnik niz inwestowac w jakąś używkę.
sama wymiana rozrządu to ok 800pln.
: 2012-02-12, 07:29
autor: bombel
aso troche przesadziłeś.
PAsek:
http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-gates- ... 52638.html
Kompletny:
http://allegro.pl/rozrzad-nissan-primer ... 79641.html
NApisz do OSY lub ZecIKKA to Ci znajdą w lepszej cenie.
Co do reszty to planowanie głowicy ok 50 zł, uszczelka pod głowicę 150, a reszta to zależy co poszło.
Kompletny silnik z gwarancją rozruchową:
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 86376.html
Przed włożeniem tylko rozrząd wymień i będzie ok.
NIe dawaj się naciągać!!
: 2012-02-12, 08:54
autor: Chemik
Chyba zrobil bym tak jak bo bombel pisze,nie naprawial bym swojego,tym bardziej w gre wchodzi ten ostatni link i powinno być git

: 2012-02-12, 19:48
autor: aso
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
robił mi znajomy mechanik takze nie sadze zeby naciagał. niestety wszystkie częsci glowicy byly do wymiany.
sama regeneracja głowicy bez wymiany częsci kosztuje 450zł - przerabialem to w starym nissanie.
wymiana silnika jest bardzo kosztowna - to tez przerabiałem - i w zasadzie nie masz pewności co kupujesz. koszt transportu i robocizny plus rozrząd i części to by wyszło na to samo. a miałbym stary silnik. a tak mam praktycznie nową głowicę.
rozrząd brałem SKF a paski conti - i tak uwazam ze byl w dobrej cenie.
: 2012-02-13, 17:20
autor: nowak
aso pisze:rozrząd brałem SKF a paski conti - i tak uwazam ze byl w dobrej cenie.
niewiem jakie Wy macie zdanie o paskach conti, ale na forum mazdy jest opisanych sporo przypadków kiedy właśnie paski conti pękały i robiły "bigos pod pokrywą zaworów"
: 2012-02-13, 17:45
autor: dylson
Przez ponad rok czasu pracy w inter carsie nie bylo ani jednej reklamacji na pasek conti a sprzedawane bylo kilkanascie dziennie.
: 2012-02-13, 18:19
autor: bombel
Mi zawsze polecano GATES lub MITSUBOSHI. O conti mam kiepską opinię na podstawie paska klinowego. Ciągle piszczy i trzeba go naciagac
: 2012-02-13, 18:39
autor: Pawel18PL
bombel pisze:Mi zawsze polecano GATES lub MITSUBOSHI. O conti mam kiepską opinię na podstawie paska klinowego. Ciągle piszczy i trzeba go naciagac
Hehe a ja mam odwrotnie gates co napędza kompresor poddał się a conti sobie śmiga

: 2012-02-14, 07:01
autor: aso
z tego co sie dowiedziałem u kilku mechaników - jedni stosują paski GATES a drudzy CONTITECH. jedni mówią, że słyszeli że ktoś miał problem z paskiemm GATES a drudzy, że słyszeli o problemie z paskiem CONTITECH.
Moim zdaniem wynika to z czystej statystyki - a ona mówi, że komuś kiedyś musi się zerwać pasek, a że zdecydowanie najwięcej jest pasków tych w/w dwóch firm to wtedy takie zerwanie paska rzuca się cieniem na całą markę (w jednym zakładzie).
Nie słyszałem natomiast żeby komus się zerwał albo, żeby ktoś narzekał na paski innej firmy niż wyżej wymienione - bo mało kto takie zakłada.
Są jeszcze paski MITSUBOSHI, które można kupić w JAPANSKLEPACH ale opinii na ich temat nie znam. Podejrzewam że są to paski również bardzo dobre jakościowo.
u mnie przyczyna było zatarcie się rolki napinającej pasek - jakiego paska bym nie miał to i tak by został zerwany.