Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 GT Reset kompa przy odpalaniu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

[P11/WP11] P11 GT Reset kompa przy odpalaniu

Post autor: Arias » 2012-01-26, 18:22

Proszę modów o wyrozumiałość, opisałem swój problem w temacie dotyczącym problemów z odpalaniem, ale nikt tam nie zagląda bo temat jest na którejś z kolejnych stron.


Od czasu jak się zaczęła zima, temperatury poniżej zera, mam dziwny problem z odpalaniem.
Często z rana jak staram się odpalić samochód, to rozrusznik kręci, jakby akumulator miał zaraz zdechnąć. Na obu wyświetlaczach z kompa pokazują się jakieś krzaczki albo same 888888888, resetuje się komp, tzn. godzina, zrobione kilometry itd. i w końcu samochód odpala. Myślałem, że problem z masą, wymieniłem kleme, przewód masy z aku do karoserii na dwa dość grube przewody i problem na parę dni zniknął, choć wydaje mi się, że raczej za sprawą temperatury dodatniej a nie mojej ingerencji. Czy ktoś miał coś podobnie ? czego to może być przyczyna co można jeszcze sprawdzić ? Jak już odpale auto to później przez cały dzień od strzała, jedynie po staniu tak z 6-7h, problem się pojawia.

Pozdrawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-01-26, 20:05

Wygląda na to że akumulator się kończy.Możesz na próbę podmienić z innym?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-01-26, 21:01

No teoretycznie bym mógł, ale bym musiał z nim jeździć z tydzień by to zauważyć. Ale to byłby objaw czego nie trzymania amperażu czy jak ?? to jest stosunkowo świeży akumulator...
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-01-26, 21:41

Dziewczyna w lagunie jak miała padnięty aku i auto trochę stało, a były chłodne noce to też się robił jak by reset kompa i nawet wskazówki robiły od razu test (czyli wszystkie na maxa do końca i do zera). Więc przyjrzał bym się akumulatorowi.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2012-01-27, 11:52

Akumulatorowi i masie do silnika.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-01-27, 17:37

Akumulator 65AH 480A, na testerze wykazał zaledwie 301A, ale przy takich mrozach to podobno możliwe bo aku może tracić nawet do 50% wydajności, ładowanie przy włączonym wszystkim w samochodzie mam 13,4V, co dziwne komp się resetuje, a radio dalej trzyma ustawienia i nawet pamięć utworów, mase jak pisałem mam zrobioną elegancko dwa punkty dwa przyzwoite baty, świeża klema. Dziś pożyczyłem aku od kumpla, mój podłączę na całą noc na ładowanie w ciepłym mieszkaniu, jutro przełoże i zobacze co wyjdzie w niedziele.


BTW: Do Primery GT, z dużą ilością gadżetów poza seryjnymi jak podgrzewane fotele, car-audio na wzmacniaczu, itd. jaki aku polecacie ?? Bosh, Centra ? jaki amperaż itd cenowo, skutecznością
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-29, 11:50

Arias masz za mały aku. Powinieneś dac co najmniej 600 A

Kup niebieskiego Boscha będziesz zadowolony

Awatar użytkownika
Morphinus8
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2012-01-02, 22:38
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Morphinus8 » 2012-01-29, 12:06

Ja na aku 720ah nie miałem problemów, a odpalając nie zdążałem przekręcić kluczyka do końca i silnik już chodził. Teraz mam 560ah i podobne problemy.
Prędkość nie zabija !! !! !!
Zabija zbytnia pewność siebie !! !! !!

Ku przestrodze: http://www.youtube.com/watch?v=7sJg9PuXMRk&NR=1

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-01-31, 20:31

Problem zdiagnozowany, uszkodzona gródz w aku -> aku na gwarancje, do sprzedania i zakupie napewno coś konkretnego, dzięki za odpowiedzi
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”