![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Na jakim macie poziomie spalanie ?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
taniej jak taniej .. ale zapewne lepiej .. odpadną rzeźby z dostrajaniem i ryzyko awarii wywołanej nagłym wzrostem mocybombel pisze:taniej by Cie kosztowało sprzedac P10 i kupic P11 2,0TD
bombel pisze:sprzedac P10 i kupic P11 2,0TD
Bo jest to nie jest takie łatwe i bardzo opłacalne i często wychodzi jak skórka za wyprawkę.SiwoL pisze:Wróżycie z fusów a sam nic takiego nikt nie zrobił...
Ale jakim kosztem. bo nie sądzę żeby cały koszt tych przeróbek wyniósł mniej niż 1500pln.SiwoL pisze:Stare vw silniki wolnossace uturbiaja w oparcu o czesci z wersji turbo nawet SDI.
No widzisz a w Nissannowskich dieslach z T i bez T są różnice i trzeba się trochę namęczyć.SiwoL pisze:Ja tez mam w planie za niedlugo uturbic swojego fiata fiorino 1.7d w oparciu o czesci z silnik z punto 1.7td wszystko p&p
Nie porównujmy silnika benzynowego i diesla ktory wychodzil w td i d nie wierze ze az tak bardzo sie roznia zeby bylo to takim problemem.Wieshaq pisze:Bo jest to nie jest takie łatwe i bardzo opłacalne i często wychodzi jak skórka za wyprawkę.SiwoL pisze:Wróżycie z fusów a sam nic takiego nikt nie zrobił...
Nie ważne czy diesel czy benzyna. Na NissanTechu, na TurboKiLLErs i tu jest kilka tematów z uturbianiem wolnossaków i nie kojażę ani jednego opisu który obył się bez jakiś zgrzytów. żeby daleko nie szukać Bombel i jego PrimeraAle jakim kosztem. bo nie sądzę żeby cały koszt tych przeróbek wyniósł mniej niż 1500pln.SiwoL pisze:Stare vw silniki wolnossace uturbiaja w oparcu o czesci z wersji turbo nawet SDI.No widzisz a w Nissannowskich dieslach z T i bez T są różnice i trzeba się trochę namęczyć.SiwoL pisze:Ja tez mam w planie za niedlugo uturbic swojego fiata fiorino 1.7d w oparciu o czesci z silnik z punto 1.7td wszystko p&p
pytanie czy takie same części są w środku .. i czy rozwiązania w tych silnikach są podobne .. osprzęt może być identyczny .. No i czy przypadkiem silniki pod turbo nie są nieco "odprężone" np. przez zastosowanie innych tłoków ?SiwoL pisze:Uszczelka wydechowa w 2.0d i 2.0td jest taka sama wiec kolektor wydechy p&p
SiwoL pisze:Pozatym pytanie koleki w pierwszym poscie było czy da się założyć turbine. odpowiedz Tak da się kolektor z CD20T i modzisz:)
No co ty.... Mam kolektor do tej turbiny i kolektor z fiata 1.7td tylko flansze trzeba przespawac miejsca jest sporo turbienie będzie na wiosne jak autka już nie będzie trzeba garazowac;)bombel pisze:Sam chetnie popatrze na uturbianie diesla
Ciekawe czy sie skonczy na braku miejsca czy dalej zabrniesz. Poza tym Twoja turbina Siwol wymaga innego kolektora, wiec na dzien dobry z 1000 PLN na kolektor
Jest różnica na dolnym kole. nie pamiętam ale chyba 4 zęby więcej jest cd20t.krzysiek1958 pisze:poza tym to nie sa takie same silniki gdyz inny jest rozrzad (paski) , a co za tym idzie inne kola rorzadu.
Co twój post wnosi do tematu?homik123456 pisze:krzysiek1958, krotko,zwiezle i na temat
Po takim poscie wszytko jasne.
A ja się dalej nie zgodze u uważam że przy lekkim dmuchnieciu pompy nawet nie trzeba zmieniac bo ta seryjna pewnie na 100% swoich mozliwosci nie daje. Wszystko zalezy kto co chce wystrugac ile mocy i jak mocno ingerować. Myśle ze temat rzeka i i tak nikt sie nie podejmie w tym temacie. Pozdrawiamkrzysiek1958 pisze:Zostawmy twojego fiata na razie na boku. zamijmy sie przerobka cd20 na cd20t. Miske olejowa mozna przerobic . Pominmy to ze do turbo sa inne kanaly ssace (jest roznica tak jak w golfie 2 d i TD. Powiedzmy ze kolektor ssacy przerobisz . Tylko jest male ale wtym wszystkim. Jaka wsadzisz pompe wtryskowa. Napewno musi byc inna bo musi dac wieksze cisnienie ma wtryskiwacze gdyz cd20 ma cisnie otwarcia wtryskiwacza do 13,5 MPa, a cd20t do 16 MPa. Napewno trzeba zmienic wtryskiwaczae a to z tego wzgledu na to ze dokladajac turbine zwiekszasz mu ilosc powietrza a co za tym idzie zwieksza sie takze ilosc paliwa,. ktora musi byc wtrysnieta do cylindra. Musi miec lewe obroty. Ile pompa powinna miec obrotow.
poza tym to nie sa takie same silniki gdyz inny jest rozrzad (paski) , a co za tym idzie inne kola rorzadu.
Nie wiem jak by sie przedstawiala sprawa ewentualnej zmiany tloczkow w pompie od p10 na wieksze . Czy jest taka mozliwosc. Wiem ze w golfach wstawiali wieksze tloczki. Wtedy by ewentualnie mozna byloby zwiekszyc cisnienie tylko czy to wyda. Siwol pisze caly czas o pompie wtryskowej do p10 ktora jest z odsrodkowym regulatorem obrotow Diesel KIKI NP VE1F 60 2600 LNP (litera F w oznaczeniu. ) Jesli tu nie wyda to trzeba mlodzic na elektroniczna ppompe a to koszt . PO prostu chce abys zwrocil uwage na te sprawy jak bedziesz przerabial swoje auto. Dlatego wyzej napisalem ze ja osobiscie bym sie w to nie bawil. Nie wiem czy bardziej rozsadnym wyjsciem byloby kupic 2.0 TD i go zaczipowac lub zalozyc do TD interccoler. Pasuje z Iveco.
U ciebie w fiacie masz o tyle dobrze ze pompy sa z odsrodkowym regulatorem obrotow czy bosch czy lukas . Tyle . Pozdrawiam i zycze powodzenia w przerobce.
Rozumiem, że z wieloletniego doświadczenia w uturbianiu Diesli to wiesz?SiwoL pisze:A ja się dalej nie zgodze u uważam że przy lekkim dmuchnieciu pompy nawet nie trzeba zmieniac bo ta seryjna pewnie na 100% swoich mozliwosci nie daje
Rozumiem że ty też posiadasz wieloletnie doświadczenie w dziedzinie uturbiania diesli?bombel pisze:Rozumiem, że z wieloletniego doświadczenia w uturbianiu Diesli to wiesz?SiwoL pisze:A ja się dalej nie zgodze u uważam że przy lekkim dmuchnieciu pompy nawet nie trzeba zmieniac bo ta seryjna pewnie na 100% swoich mozliwosci nie daje
Każda turbina ma swoje minimalne ciśnienie doładowania. JAk bedzie to 0,4 bara to juz nie jest tak malutko
Nie czytasz wszystkiego. Mniejsza o to box'a podałem jako przykład wiem ze w starych dislach jest pompa mechaniczna bo kilkoma takimi się bawiłem i robiłem "chipa" srubokretem:p jak będę modził mojego fiacika to nie omieszkam opisac.bombel pisze:SiwoL to pewnie wiesz, że w starych dieslach jest pompa mechaniczna no i chipa nie masz w co wsadzić.
Podsumowując. Zrób to to bedziesz pionierem
Wkoncu ktoś jest po mojej stronie w tym temacie;))bobytempelton pisze:Da się uturbić w taki "prymitywny" sposób cd20, ale dla bezpieczeństwa żywotności silnika nie wolno przekraczać cisnienia ok 0.5bara, ten silnik nie posiada jetoil oraz silniki wolnossące mają wyższy stopień sprężania,tzn. silniki doładowane mają celowo zmieniony kształt tloka, mają większą komorę sprężania, aby zmniejszyć stopień sprężania a tym samym zmniejszyć temp. bo w dolocie panuje nadciśnienie, nie jak w wolnossących podciśnienie, a co do pompy w turbodieslu cd20t popatrzcie na ten silnik jest na chodzie jest to silnik turbo z zwykłą pompą mechaniczną bodajże kiki:
http://tablica.pl/oferta/czesci-nissan- ... DevVb.html
przez jakiś czas bawiłem się w regenerację pomp wtryskowych, i przecież wystarczy w tej pompie mechanicznej pozmieniać dawki paliwa(podwyższyć) w ten sposób aby przy maxymalnym ciśnieniu otrzymanym przez sprężarkę turbiny była najwyższa dawka paliwa , czyli w granicach ok 3000-4000obr/min, trzeba by opóźnić lekko początek wtrysku, wyższe ciśnienie-wcześniejszy samozaplon, smarowanie i chłodzenie turbiny to żaden problem, czyli wg. mnie da się sam miałem 5lat p10 2.0d i nad tym myślalem, ale siostra ją rozbiła i kupiłem p11 2.0td, ale tak jak licze bez elektronicznego sterowania nie uzyska się 90km przyrost mocy bedzie znikomy, natomiast sporo poprawi się momęt obrotowy,objuczona przyczepka już nie bedzie dla niego postrachem
w razie czego służe radą i pomocąpozdrawiam