Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] SR20DEH wcina olej

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

august
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2010-01-19, 14:05
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: august » 2010-01-21, 16:51

Truszczu pisze: A shell helix 10W60 ?

Z tego co wiem to olej 10W60 nadaje się do ostro upalanych aut na rożnego rodzaju torach a do co dziennej jazdy i od świetnego ostrego polatania po mieście bardziej nadaje się 5W50.
Chciałbym zostać w przyszłości Św. Mikołajem no bo Św. Mikołaj zna wszystkie adresy niegrzecznych dziewczynek.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-21, 19:53

A ja Ci polecam prawdziwy olej:

Millers 10w60 na bazie potrójnych estrów, ewentualnie Valvoline lub Midland, produkowany w Szwajcarii.

Prawdziwe syntetyki zwierają bazę ze składników PAO lub na bazie estrów i nic innego.
Są to bardzo drogie bazy.
Mobil 1 5w-50 jest tez bardzo dobry, ale w Polsce różnie to bywa z jego jakością.

W polandzie dużo firm kupuję bazę mineralną z Czechowic-Dziedzic lub Trzebini i z tego robi swój olej. Część importuje bazę za granicy, gdzie są lepsze linie technologicznie.

Najśmieszniejsze jest to, że producenci mogą nazywać swój wyrób "full synthetic" czy "technologia syntetyczna" praktycznie bez względu na produkt. Tak się stało po sporze między Castrol'em a Mobil'em w Stanach. Wówczas Sąd Najwyższy uznał, że każdy producent ma prawo do stosowania różnych nazw swoich olei, ale biorąc za to odpowiedzialność.

Tak więc nie zawsze jak kupujemy olej z napisem full synthethic to jest w 100% baza syntetyczna.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-22, 16:25

z2maciek pisze:Skąd wiadomo że przyczyną problemów z panewkami jest wykonana 20 tys km wcześniej płukanka ?
Zaznaczam że to jest tylko pytanie, a nie zakwestionowanie postawionej tezy.
Ponieważ w ciągu pierwszego tysiąca (czyli Toruń-Radom-Toruń i trochę po mieście) "wypłynął" mi simmering wału a drugi zaczął się pocić, a także auto zaczęło coraz dłużej świecić kontrolką ciśnienia oleju. Po 20kkm świeci nią po odpaleniu przez dobre 10-15s, a GA16DE z wałkami od DS-a ma problem z pokonaniem na ćwiartkę seryjnego Sunnego GA14DS.

donn_primerra
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
Lokalizacja: Łask

Post autor: donn_primerra » 2010-01-22, 17:07

czytam tak i w szoku jestem jakies oleje wypasione.. moje p10 jak kupiłem niby miała być na jakimś poł syntetyku miała ponad 250 tysi tylko raz jej zalałem poł syntetyk nic sie nie działo ale stwierdziłem ze moze mnie ktoś w bambuko zrobil z takim przebiegiem i syntetyk od tej pory leje mobila 15w40 zaraz wejdzie mi równe 500tysi wiec nie sądze abym zarżnał silnik . choć byl czas ze primera nawet lawete ciągała i wszystkie graty na budowe domu... olej od zawsze przywoziłem i przywoze sobie od sąsiadów z rzeszy a zmieniam co 8 tysi czesem co 7,5 nigdy jeszzce nie dolewałem choć nie twierdze ze to co wleje spuszczam... jak sie dochrapiecie takiego przebiegu to bedzie mozna powiedzieć ze olej był ok i wszystko inne.. a tak lać teraz wypasione oleje a wiekszosć z was pewnie za 20 moze 30 tysi sprzeda auto.. tak samo kupujemy auto i jestesmy szczęsliwi ze wlejemu mu ekstra specyfik a on nam sie odwdzieczy ... niemcy pod koniec pozbywania sie wozu juz nic w nim nie robią... wiem bo nie raz juz takiego kupiłem... trzeba było ze 2 wymiany lotosa zrobić bo wstyd zeby ktoś bagnet wyciągnął niecałe 100 tys auta po 4 -5 lat a w silnikach gorszy syf jak w starych maluchach..
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik

p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-01-22, 18:26

Jakiś czas temu zalałem skrzynię olejem MOBIL fully synthetic 75W90 i jest gorzej niż było 8/ To w jaki sposób poznać czy olej jest syntetyczny? Czy pełen syntetyk (do skrzyni) powinien mieć kolor czerwony?

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2010-01-26, 11:54

Jak bierze olej to nie przechodzi sie na półsyntetyk i tp tylko zbiera kasę na remont. Co do płukanki to fajna ale jak masz silnik z małym przebiegiem a nie jak ma juz 200 tyś na liczniku bo ro rozszczelnisz i remont gotowy.

Co do primery to w przypadku 1,8 silników jak rozmawiałem z mechanikami to ponoć głowny problem tych silników to mała miska i przegrzewający sie olej. Dlatego po ostrej jeździe często trzeba dolewać.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-26, 15:14

ice pisze:Co do płukanki to fajna ale jak masz silnik z małym przebiegiem a nie jak ma juz 200 tyś na liczniku bo ro rozszczelnisz i remont gotowy.
Jeżeli tak się stanie to silnik i tak był do remontu. Znajomy zalewał do mazdy z przebiegiem ponad 300000km i 0 problemów, w fordzie mondeo co ma koło 200000km też 0 problemów a co roku ma płukankę. Ja u siebie robiłem i tez 0 problemów.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-27, 11:29

Płukanki to ja stosuje tylko jak kupuje auto, leje coś taniego np. Lotosa o tej samej klasie co poprzedni olej, robię max. 1000km zlewam i wówczas leję coś dobrego - obecnie leje Valvoline'a Max-Life'a 10w-40 - przebieg 160k km, przejechane od ost. wymiany 6k km i cały czas trzyma stan 75-80% bagnetu. (ale jak uda się zmodzić Primę pod kątem torowych pojeżdżawek to zaleje 10w-60 Millers'a lub Valvoline'a)

dani
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2009-12-25, 22:04
Lokalizacja: ZACH-POMORSKIE

Post autor: dani » 2010-01-28, 09:50

Poczytałem trochę i się naczytałem że Motul jeśli jest z wiadomego oryginalnego źródła to jest co najmniej tak dobry jak Valvoline jak nie lepszy. No i teraz tak myślę czy nie zalać właśnie Motula jako że mój silnik nie ma że mną łatwego życia chcę mu odwdzięczyć się dobrym olejem.
Pytanie
1. Zamienić Valvoline na Motul i obserwować czy zmiana jest na lepsze czy tylko zmieniłem markę oleju.
2. Są 2 rodzaje Półsyntetycznych Motuli 1. 10W40 i 2. 15W50 który wybrać do ostro pałowanego silnika ?
Czytałem że 15W50 lepiej daje rade szczególnie latem gdy temp. Oleju osiąga większe wartości i wtedy właśnie 15W50 jest lepszy nisz 10W40.[/quote]

Cześć
Ja szczerze mogę ci polecić oleje Motula, miałem je zalewane w kilku samochodach od zabytków do dostawczakow i zawsze się sprawdzały. Często także używam Motula do skrzyni biegów i tez mogę szczerze go polecić, uważam ze jest to bardzo dobry olej jeżeli pochodzi z pewnego źródła.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-28, 10:11

august pisze: Pytanie
1. Zamienić Valvoline na Motul i obserwować czy zmiana jest na lepsze czy tylko zmieniłem markę oleju.

2. Są 2 rodzaje Półsyntetycznych Motuli 1. 10W40 i 2. 15W50 który wybrać do ostro pałowanego silnika ?
.
Valvoline VR1 10w-60.
Tą oliwę leją do rajdów i ludzie chwalą go, że trzyma ciśnienie i temp.

Kuzaj np. leje Castrola, ale on dostał od nich 2mln zł papu na start, więc.... :lol: ;)
Valvoline chciał mu płacić 1.800.000 zł ale transzami, pow., że nie od razu. Nie zgodzili się no to się szybko Castrol w.........ł
Ostatnio zmieniony 2010-03-12, 08:53 przez NadiR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-29, 10:15

Znajomy z Anglii zachwala mi oleje Penrite - miał ktoś z nimi styczność?

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2010-07-19, 17:02

Pablo's, kolego SR20DEH te z p11 biorą olej i już w p10 i n14 prawie nic nie brały

jest to sprawdzone popytaj na forum

ja dolewam na 8000(wymiana) 700-800ml

[ Dodano: 2010-07-19, 18:03 ]
GrzegorzPPP,
twój motor to SR20DE a nie DEH dlatego prawie nic nie brał
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Poncki
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-12, 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Poncki » 2010-12-06, 14:02

Panowie, sorki za śmiecenie ale nie mogę znaleźć.

Co ile wymieniać olej w P11 1,6 z gazem.

Domyślam się, że było nie raz ale nie mogę się doszukać.
Przeszukałem kilka wątków i przewija mi się 8/10 tysięcy.
Czy jeśli samochód jest eksploatowany delikatnie to przebieg się wydłuża?
Czy przebieg jest zależny od rodzaju oleju (pełen syntetyk / półsyntetyk)?

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-12-06, 14:54

Poncki 1 rok lub 10.000 km

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-12-06, 17:29

Poncki pisze:Panowie, sorki za śmiecenie ale nie mogę znaleźć.

Co ile wymieniać olej w P11 1,6 z gazem.

Domyślam się, że było nie raz ale nie mogę się doszukać.
Przeszukałem kilka wątków i przewija mi się 8/10 tysięcy.
Czy jeśli samochód jest eksploatowany delikatnie to przebieg się wydłuża?
Czy przebieg jest zależny od rodzaju oleju (pełen syntetyk / półsyntetyk)?

Z góry dzięki za pomoc.
10k km to absolutny max.
To, że masz gaz niczego nie zmienia.
Poncki pisze: Czy jeśli samochód jest eksploatowany delikatnie to przebieg się wydłuża?
Nie

Poncki pisze: Czy przebieg jest zależny od rodzaju oleju (pełen syntetyk / półsyntetyk)?

Jeśli wiesz, że lany był pełen syntetyk to lej dalej jeśli wóz nie bierze oleju (nie mówię tu o ilościach 0,1 czy 0,2l na 8-10k km )
Jeśli zacznie znikać przejdź na poł syntetyk.

Awatar użytkownika
Artur_z1112
stały bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
Lokalizacja: Płock

Post autor: Artur_z1112 » 2010-12-06, 20:13

Dodam żę jeżdżąc na gazie po 8kkm olej jest jeszcze klarowny jasny a na PB już czarny...
Almera 2.0D 1999 3D

Poncki
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-12, 14:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Poncki » 2010-12-06, 22:27

Dzięki Panowie, teraz mam jasność!

D@wiD
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-11-08, 13:14
Lokalizacja: Świecie
Kontakt:

Post autor: D@wiD » 2010-12-22, 19:47

kto pyta nie bladzi ja olej wymieniam co 10 miechow i mi nie bierze grama oleju wszystko mam zadbane itp najlepiej dbac o silniki
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”