Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Jakby troche wyzsze obroty silnika (tak kolo 10

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

tyao
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-31, 22:34
Lokalizacja: z łona matki

[P/WP11.144] Jakby troche wyzsze obroty silnika (tak kolo 10

Post autor: tyao » 2011-11-05, 16:25

Witam!

primera p22 po fl z 1.8 i obroty może sie sa jakies przerazajaco duze, ale tak koło 1000 zawsze jest. tak na oko 980 1/min wydaje mnie sie, ze to duzo.. trzyma te obroty.. wg ksiazki powinno byc tak kolo 750 chyba. nie msuze dodawac, ze cieply silnik ma takie wlasnie obroty (zeby nie pisali, ze na zimnym musi meic wysze :P) Poza tym wydaje mnie sie, ze spalanie jest takie no.. no niewiele wieksze niz powinno, bo przyt mega spokojnej jezdzie w niedzielne popoludnia (czyli bez korkow, żadne sygnaizacje) bierze troche mniej niz 11 l/100 km.. Nie wiem, czy to ma powiazanie, al etak jest.

pozdrawiam i dzieki z gory za inf.

sorry za brak polskich znakow, ale cos klawiera szwankuje :P

aha.. i jeszcze zauwazylem, ze gaz ciezkawo czasem chodzi i z tylu widac, ze troche bardziej jak by dymil.. ale to akurat sybietywne odczucie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-05, 16:34

tyao 750 obrotów maja diesle. Benzyna ma około 900 (1100 na zimnym). Co do dymu z rury to jest zimno i pozostałości wody po nocy sie wydobywają.

Co do spalania to jak pokonujesz małe dystanse to tak jest, poza tym jest zimno, wiec dłuzej zajmuje silnikowi sie nagrzanie

tyao
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-31, 22:34
Lokalizacja: z łona matki

Post autor: tyao » 2011-11-05, 17:16

bombel, mnie zastanawiaja te obroty bo jak widzialem papiery poprzedniego wlasciciela z przegladow gwarancyjnych, to u niego oboty wynosily kolo 750.. dlatego sie zastanawiam, czy moje prawie 1000 to nie za duzo...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-05, 23:44

To są normalne obroty. 750 to za nisko

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2011-11-09, 22:08

Czemu 750 to za niskie obroty jałowe? W Primie przed liftem podają że ma być 750 +-50, tyle też u siebie mam i nie ma żadnych problemów. A może to lepiej dla silnika jak są wyższe :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-11-10, 09:29

Sam obrotomierz jest tak niedokładny, że bez specjalnego sprzetu nie okreslicie ile jest naprawde obrotów. Generalnie na ciepłym powinno byc poniżej 1000 obrotów

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-11-10, 11:11

Oczywiście wszyscy mówicie o obrotach jałowych z wyłączonymi światłami, dmuchawą i innymi obciążeniami?
Obrotomierz faktycznie nie jest zbyt dokładny - u mnie w takim wypadku jak napisałem powyżej obrotomierz pokazuje około 850-900RPM a Ecumaster z rzeczywistych odczytów z czujników pokazuje 750RPM.
Po włączeniu świateł i dmuchawy na obrotomierzu jest około 1000-1050RPM, w rzeczywistości około 900RPM :)
Pozdro

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2011-11-10, 11:33

U mnie jest odwrotnie. W P11.144 na biegu jałowym, wszystkie odbiorniki wyłączone, obrotomierz wskazuje nawet poniżej 750rpm a w rzeczywistości z kabelka diagnostycznego wskazanie jest równe 850rpm.

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2011-11-10, 19:26

Mas pisze:.... Po włączeniu świateł i dmuchawy na obrotomierzu jest około 1000-1050RPM, w rzeczywistości około 900RPM :)
Pozdro
To u mnie chyba jest coś nie tak, bo po włączeniu świateł, dmuchawy, radia i ogrzewania szyby, obroty jałowe się zmniejszają.

tyao
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-31, 22:34
Lokalizacja: z łona matki

Post autor: tyao » 2011-11-17, 00:41

no ja się własnie zastanawiałem, bo z serwisu na papierach było, że pierwszy wlasciciel miał poniżej 800 chyba, a ja na blacie mam tysiąc.


jeszcze jedno.. zauwazyłem, że jak jadę i mam jakie kolwiek obroty np. tysiąc (hamowanie silnikiem do świateł) to po wcisnieciu sprzegła obroty rosną do 1200 i powoli dopiero spadają do tych 950.. Jak są wieksze, to tez zatrzymują się na chwile na tych 1200-1100 i powoli opadają.

Tak jest, czy krokowy do czyszczenia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”