Wyczyściłem przepływomierz - jest ciut lepiej, ale to nie to. Jakie powinny być kolejne kroki, żeby eliminować kolejne rzeczy i nie trafić do jakiegoś miszczunia który bardziej naciągnie niż zrobi?
Wtryski? Pompa? Filtry (powietrza zmieniany niedawno, paliwa na jesieni ub. roku)?
___________________________________________________________________________
Ja stawiam na EGR.
Proponuję zacząć od rzeczy najtańszej i najprostszej - odłączyć EGR. Jak nie pomoże to szukać dalej tam gdzie sugerują przedmówcy.
A odłączenie EGR wygląda tak (operacja w pełni odwracalna):
1. Odnaleźć właściwy wężyk
![Obrazek](http://img710.imageshack.us/img710/405/15260724.jpg)
2. Przeciąć go blisko kostki sterującej
![Obrazek](http://img135.imageshack.us/img135/724/60311716.jpg)
3. Zaślepić szczelnie najlepiej śrubkami (chyba fi 6)
![Obrazek](http://img269.imageshack.us/img269/136/82670798.jpg)
4. Zamocować luźny wężyk np. przy pomocy taśmy
![Obrazek](http://img696.imageshack.us/img696/1074/76680634.jpg)
5. Rozkoszować się płynną pracą silnika, wyraźnym przyspieszeniem przy włączeniu turbo itp.
6. W razie problemów usunąć śrubki, przyciąć rozepchaną końcówkę wężyka i założyć na pierwotne miejsce.
___________________________________________________________________________
Tak - poprostu przyszedł jego czas i padł. Są dwa wariantyy uszkodzonego EGR - albo sterowanie albo uszkodznenie mechaniczne. Może być cały czas otwarty zawór i puszcza spalinę na dolot a pompa zwiększa dawkę paliwa. To rozwiązanie które podałem jest doraźne i skuteczne wówczas gdy problem dotyczy sterowania EGR. Jeżeli zablokował się natomiast mechanicznie w pozycji otwarty, wówczas to nic nie da. Trzeba wówczas zrobić inny patent:
![Obrazek](http://img269.imageshack.us/img269/2374/egrts.jpg)
Zaślepić monetą rurkę, którą wracają spaliny i podstawić jakimś dinksem aby czasem się nie obluzowała i nie poleciała dalej.
Nr 1 to moneta 2zł idealnie pasująca w zagłębienie w rurze dolotowej, nr 2 to tuleja blokująca monetę - trzeba dobrać wymiar żeby nie było żadnych luzów i nie wpadło nic w żadną stronę. W miejscu nr 3 jest mniejsza średnica, więc tulejka ma o co się wesprzeć. Całość należy uszczelnić takim silikonem do gorących miejsc.
Wówczas raz na zawsze zapomnisz o EGR.
thx Jurgenik
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co do egr to ja go rozłączyłem Zamiast 2 zł można wyciąć z blachy 1mm aluminiowej podkładkę tylko bez dziury, nałożyć silikonu do wys temp i skręcić, odczekać i jeździć. Ja tak zrobiłem i jeździłem pół roku.
Jedno co można zrobić to rozkręcić egr, i zamoczyć go i wymić jak najdokładniej benzyną ekstrakcyjną bo może zacinać się od oleju którym jest zachlastany. to radzę na początek.
Acha po rozkręceniu egr przydadzą się nowe uszczelki najlepiej zamówić u kogoś kto dorabia. Koszt kilka złotych.
Różne są opinie na temat odcinania tego zaworu. Jedni mówią, że dobrze, a inni, że niedobrze. Gdyby nie egr to byłby katalizator.
Pozdrawiam
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
He he Przeleciałem dziś Master Tuning i tam wiele osób do likwidacji EGRa używa blachy z Coca-Coli z tym że ma ona wady i zalety. Zaleta to że jest cienka a wada że wytrzymuje do roku.
Z Red Bula jest lepsza bo "Dodaje skrzydeł"
żródło NKP