Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] TD zawór EGR

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

[P/WP11.144] TD zawór EGR

Post autor: and_pec » 2009-12-15, 12:12

Takie zjawisko obserwuję od niedawna: podczas przyspieszania w zakresie 2000-2500 autko nie ma przyspieszenia, silnik wyraźnie słabnie i z tyłu zostawiam czarne obłoki. Potem jest lepiej (bo pewnie wchodzi turbina), ale nadal kopci, chociaż mniej. Przy ruszaniu spod świateł zazwyczaj zostawiam kłęby dymu.

Wyczyściłem przepływomierz - jest ciut lepiej, ale to nie to. Jakie powinny być kolejne kroki, żeby eliminować kolejne rzeczy i nie trafić do jakiegoś miszczunia który bardziej naciągnie niż zrobi?
Wtryski? Pompa? Filtry (powietrza zmieniany niedawno, paliwa na jesieni ub. roku)?
___________________________________________________________________________

Ja stawiam na EGR.
Proponuję zacząć od rzeczy najtańszej i najprostszej - odłączyć EGR. Jak nie pomoże to szukać dalej tam gdzie sugerują przedmówcy.

A odłączenie EGR wygląda tak (operacja w pełni odwracalna):


1. Odnaleźć właściwy wężyk
Obrazek

2. Przeciąć go blisko kostki sterującej
Obrazek

3. Zaślepić szczelnie najlepiej śrubkami (chyba fi 6)
Obrazek

4. Zamocować luźny wężyk np. przy pomocy taśmy
Obrazek

5. Rozkoszować się płynną pracą silnika, wyraźnym przyspieszeniem przy włączeniu turbo itp.

6. W razie problemów usunąć śrubki, przyciąć rozepchaną końcówkę wężyka i założyć na pierwotne miejsce.
___________________________________________________________________________
Tak - poprostu przyszedł jego czas i padł. Są dwa wariantyy uszkodzonego EGR - albo sterowanie albo uszkodznenie mechaniczne. Może być cały czas otwarty zawór i puszcza spalinę na dolot a pompa zwiększa dawkę paliwa. To rozwiązanie które podałem jest doraźne i skuteczne wówczas gdy problem dotyczy sterowania EGR. Jeżeli zablokował się natomiast mechanicznie w pozycji otwarty, wówczas to nic nie da. Trzeba wówczas zrobić inny patent:
Obrazek


Zaślepić monetą rurkę, którą wracają spaliny i podstawić jakimś dinksem aby czasem się nie obluzowała i nie poleciała dalej.
Nr 1 to moneta 2zł idealnie pasująca w zagłębienie w rurze dolotowej, nr 2 to tuleja blokująca monetę - trzeba dobrać wymiar żeby nie było żadnych luzów i nie wpadło nic w żadną stronę. W miejscu nr 3 jest mniejsza średnica, więc tulejka ma o co się wesprzeć. Całość należy uszczelnić takim silikonem do gorących miejsc.
Wówczas raz na zawsze zapomnisz o EGR.

thx Jurgenik
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co do egr to ja go rozłączyłem Zamiast 2 zł można wyciąć z blachy 1mm aluminiowej podkładkę tylko bez dziury, nałożyć silikonu do wys temp i skręcić, odczekać i jeździć. Ja tak zrobiłem i jeździłem pół roku.
Jedno co można zrobić to rozkręcić egr, i zamoczyć go i wymić jak najdokładniej benzyną ekstrakcyjną bo może zacinać się od oleju którym jest zachlastany. to radzę na początek.
Acha po rozkręceniu egr przydadzą się nowe uszczelki najlepiej zamówić u kogoś kto dorabia. Koszt kilka złotych.
Różne są opinie na temat odcinania tego zaworu. Jedni mówią, że dobrze, a inni, że niedobrze. Gdyby nie egr to byłby katalizator.
Pozdrawiam
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
He he Przeleciałem dziś Master Tuning i tam wiele osób do likwidacji EGRa używa blachy z Coca-Coli z tym że ma ona wady i zalety. Zaleta to że jest cienka a wada że wytrzymuje do roku.
Z Red Bula jest lepsza bo "Dodaje skrzydeł"

żródło NKP
Ostatnio zmieniony 2009-12-15, 13:00 przez and_pec, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”