[P/WP11.144] CD20T turbo diesel - bulgotanie przy 2000 obr
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] CD20T turbo diesel - bulgotanie przy 2000 obr
Mam taki dziwny odgłos bulgotania dochodzący z przodu. Po podniesieniu maski i dodawaniu gazu stojąc przy silniku tego nie słychac. Wydaje sie ze mam zapowietrzony układ. Jesli tak to gdzie znajdują sie odpowietrzniki ? Czy to moze byc takze uszkodzona nagrzewnica ?
Czy jak silnik się zagrzeje to wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego 
Czy temperatura po zagrzaniu jest stała (ok 90 stopni). ?
Po odpaleniu popatrz w okolicach uszczelki pod głowicą czy masz bąbelki oleju (musisz popatrzyć dobrze), prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą.

Czy temperatura po zagrzaniu jest stała (ok 90 stopni). ?
Po odpaleniu popatrz w okolicach uszczelki pod głowicą czy masz bąbelki oleju (musisz popatrzyć dobrze), prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
No wlasnie nie zauwazylem podnoszenia sie, chociaz jak plyn sie nagrzewa to musi sie minimalnie podnoscic, temperatura zawsze ładnie sie trzyma na stalym poziomie. Silnik nie kopci, spalanie na trasie z zaladunkiem 6,0 l.
Z tego co zauwazylem silnik ten jest strasznie czuly i zeby sprawdzic olej musi byc idealnie na plaskim, lekkie spadki przekłamuja nawet na pol tej skali na bagnecie.
Musze dzisiaj zaobserwowac ten płyn, czy weze od wody robia sie twarde no i ten olej.
Z tego co pamietam jak go kupiłem to nie bylo tego dzwieku, zaraz po dałem go na wymiane rozrządu i pompy wody, płynu, oleju. I jak dobrze pamietam to po tych wymianach sie zaczelo dlatego stawiam ze nie jest odpowietrzony po wymianie pompy wody.
Z tego co zauwazylem silnik ten jest strasznie czuly i zeby sprawdzic olej musi byc idealnie na plaskim, lekkie spadki przekłamuja nawet na pol tej skali na bagnecie.
Musze dzisiaj zaobserwowac ten płyn, czy weze od wody robia sie twarde no i ten olej.
Z tego co pamietam jak go kupiłem to nie bylo tego dzwieku, zaraz po dałem go na wymiane rozrządu i pompy wody, płynu, oleju. I jak dobrze pamietam to po tych wymianach sie zaczelo dlatego stawiam ze nie jest odpowietrzony po wymianie pompy wody.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Czesc. Uszkodzona nagrzewnica to plyn na dywanach. Zapowietrzony uklad chlodzenia to by sie silnik przegrzewal. W silniku CD20T kolo czujnika temp silnika jest taka srubka z zoltym napisem po angiesku zeby nie odkrecac jak silnik goracy . Wlasnie ta srubke(to jest odpowietrznik) odkrec jak silnik bedzie zimny i dolej plynu zeby wylecial przez otwor tej sruby. Nastepnie zakrec ta srube i zapal silnik niech pochodzi na postoju az sie sie wlacza wentylatory. Mala uwaga . na postoju sie szybciej zagrzeje niz w czasie jazdy. KIedy sie wlacza wentylatory to znak ze uklad sie odpowietrzyl. Pozwol zeby sie jeszcze raz nagrzal i po przestygnieciu dolej plynu jesli bedzie brakowac. Bedziesz pewien ze masz odpowietrzony uklad . Chociaz nie sadze zeby to bylo to.
Jeszcze tak mysle moze to plyn od spyskiwaczy tak bulgocze w zbiorniku. Tylko tak przypuszczam.
Jeszcze tak mysle moze to plyn od spyskiwaczy tak bulgocze w zbiorniku. Tylko tak przypuszczam.
Musze jutro popatrzec za tą śrubką, jakbys miał jakies foto to zapodaj. Dzisiaj byłem u gości od diesla jednych z najlepszych w miescie i posłuchał tego dźwięku i stwierdził ze nie wie co to jest ale dobiega jakby spod podszybia jak on to określił jakby mysza tam biegała. Słychac to od 1500 do 2200 obr przy wzroscie obrotow, nigdy przy spadku.
Jak sprawdzic czy wentylatory sie załączają tzn w jaki sposob są załaczane ?
Przez komputer ktory bierze info z czujnika ?
Czy przez osobny włacznik ?
Bo szczerze mowiac jeszcze nie słyszałem zeby mi sie kiedys wlaczały, jedynie wtedy gdy wlaczałem klime (no chyba ze głuchy jestem), temp na wskazniku jest zawsze w polowie skali.
Przy jakiej temp powinny sie wlaczać ?
Jak sprawdzic czy wentylatory sie załączają tzn w jaki sposob są załaczane ?
Przez komputer ktory bierze info z czujnika ?
Czy przez osobny włacznik ?
Bo szczerze mowiac jeszcze nie słyszałem zeby mi sie kiedys wlaczały, jedynie wtedy gdy wlaczałem klime (no chyba ze głuchy jestem), temp na wskazniku jest zawsze w polowie skali.
Przy jakiej temp powinny sie wlaczać ?
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
No niekoniecznie musisz byc gluchy. Rzadko kiedy wlaczaja sie wentylatory w czasie jazdy (musi byc goraco) ,dlatego napisalem CI zebys odpowietrzal na postoju bo wtedy przeplywajace powietrze nie chlodzi dodatkowo chlodnicy. U mnie tez jest wskazowka na polowie skali i silnik bardzo szybko sie nagrzewa. Co do zdjec to przyznam Ci sie nie umiem wstawiac . Jutro jak spojrzysz od gory silnika kolo obudowy paska rozrzadu to zobaczysz ta srube. Wentylatory elektryczne sa sterowane 3 przekaznikami przez ECU.Sygnal tak jak napisales z czujnika temperatury silnika . Przekazniki znajduja sie w skrzynce przekaznikow kolo zbiornika plynu wspomagania. Wentylatory sa o dwoch predkosciach . Wentylatory sie wlaczaja jak sie termostat otworzy calkowicie (temp 95stopni). Druga predkosc to chyba jk temp. silnika przekroczy 105 stopni. Na postoju musza CI sie wlaczyc . Teraz jak mechanik mowi ze to cos na podszybiu to niech sprawdzi. Cos tez mi podpowiada abys sprawdzil czy masz dobrze skrecone kolo po pompy wspomagania . Bieg myszy to nie bulgotanie Trudno cos doradzic jak sie nie jest na miejscu.Ale szukaj. Czesc
No byłem wlasnie bo musiałem gdzies pojechac i zagladałem swiecąc komorą no i jest z tyłu tam gdzie wychodzi wąż do chłodnicy, żółta nalepka z napisem "do not open when hot" i czujnik tez widze. Tak ze jutro sprobuje obadać tylko teraz mi zostaje sprawdzic wentylatory. Sprobuje poszukac jakiegos zdjecia tej skrzynki z przekaznikami z opisem ktory do czego jest bo moze mi brakuje ktoregos.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Jesli CI sie wentylatory wlaczaja jak wlaczasz klime to masz dobre . I nie trzeba sprawdzac. Jutro jak bedziesz ewentualnie odpowietrzal tak jak CI napisalem to bedziesz widzial jak piknie CI sie wentylatory wlacza . Nie dodawaj sobie roboty bo nie ma takiej potrzeby. Jesli masz manual do P11.144 to przekazniki sa na stronie 365 pliku ec-el pdf .
napewno nie ma innego czujnika płynu chlodzacego w tym silniku ? bo najczesciej robi sie jeden czujnik w bloku ktory pokazuje wskaźnik temp, drugi czujnik w chlodnicy ktory wlacza wentylatory, a tu nie wiem.
mogłbys mi wyslac ten plik albo dac linka to sobie sciagne
moj mail extralukasz@interia.pl
[ Dodano: 2011-08-31, 11:02 ]
dzisiaj chciałem ją odkręcić ale z moim zestawem kluczy made in china sie nie udało, a nasadki nie mam. Zdjecie śrubki zrobiłem.
są tu dwa czujniki ktory jest do czego ? u mnie ten na dole ma dwa piny a ten na gorze tylko jeden (przeczyscilem go dzisiaj bo był brudny i zaolejony) ale mimo to jak dzisiaj stalem w korku temp caly czas byla w polowie skali a wentylatorow nie slyszalem.
W necie tez znalazłem dwa czujniki do tego silnika:
I jeszcze ważna rzecz dzisiaj to zauważyłem, gdy ustawiłem grzanie na max czyli 32 C to szmery zanikły i była cisza, a gdy znowu zmniejszyłem temp to wracały.
I prosze o pomoc bo brakuje mi w skrzynce jednego przekaźnika, od czego on jest ?

mogłbys mi wyslac ten plik albo dac linka to sobie sciagne
moj mail extralukasz@interia.pl
[ Dodano: 2011-08-31, 11:02 ]
dzisiaj chciałem ją odkręcić ale z moim zestawem kluczy made in china sie nie udało, a nasadki nie mam. Zdjecie śrubki zrobiłem.

są tu dwa czujniki ktory jest do czego ? u mnie ten na dole ma dwa piny a ten na gorze tylko jeden (przeczyscilem go dzisiaj bo był brudny i zaolejony) ale mimo to jak dzisiaj stalem w korku temp caly czas byla w polowie skali a wentylatorow nie slyszalem.
W necie tez znalazłem dwa czujniki do tego silnika:
I jeszcze ważna rzecz dzisiaj to zauważyłem, gdy ustawiłem grzanie na max czyli 32 C to szmery zanikły i była cisza, a gdy znowu zmniejszyłem temp to wracały.
I prosze o pomoc bo brakuje mi w skrzynce jednego przekaźnika, od czego on jest ?

-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
dzieki za instrukcje pare rzeczy sie wyjasniło.
Jesli wskaznik jest w polowie skali tzn jaka jest temp ? ok 90 C ?
wyczytałem tam ze termostat otwiera sie od 50 a pełne otwarcie przy 90 C. U mnie napewno cos tam sie otwiera bo chlodnica gorąca, czujnik jedno pinowy raczej dobry, sprobuje sprawdzic ten drugi czy jest dobry za pomocą miernika.
Sprawdziłem miernikiem czujnik na zagrzanym silniku wskaznik prawie w polowie skali, na czujniku zmierzylem 0,3 kilo ohma co wg wykresu z manuala odpowiada ok 80 C
Jesli wskaznik jest w polowie skali tzn jaka jest temp ? ok 90 C ?
wyczytałem tam ze termostat otwiera sie od 50 a pełne otwarcie przy 90 C. U mnie napewno cos tam sie otwiera bo chlodnica gorąca, czujnik jedno pinowy raczej dobry, sprobuje sprawdzic ten drugi czy jest dobry za pomocą miernika.
Sprawdziłem miernikiem czujnik na zagrzanym silniku wskaznik prawie w polowie skali, na czujniku zmierzylem 0,3 kilo ohma co wg wykresu z manuala odpowiada ok 80 C
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Widze ze trzeba koledze troche spraw wyjasnic. termostat nie moze sie otwierac w temp 50stopni bo wtedy by silnik byl niedogrzany i by palil wiecej paliwa . Dlatego w pojezdzie czy to samochod czy ciagnik w ukladzie chlodzenia wyrozniamy dwa obiegi plynu chlodzacego . Pierwszy to jest tak zwany maly obieg (z pominieciem chlodnicy) . W skrocie wyglada to tak ze plyn krazy w ukladzie pompa -blok wlasnie z pominieciem chlodnicy bo nie puszcza termostat. Zadaniem tego obiegu jest jak najszybsze nagrzanie silnika do wlasciwej temperatury pracy . Jest jeszcze cos takiego jak punkt rosy ale to zostawmy. Na nasze potrzeby wystarczy ze ma sie jak najszybciej nagrzac .Tylko ze taki stan rzeczy nie moze trwac w nieskonczonosc bo by sie silnik przegrzal. Dlatego po osiagnieciu temp 82 stopnie (tak jak napisal kolega Nowak ) Zaczyna sie otwierac termostat i plyn zaczyna krazyc teraz w ukladzie pompa wodna - chlodnica -blok silnika . Teraz jest to tak zwany duzy obieg. Przy temperaturze 95 stopni termostat sie otwiera calowicie i w tym momencie powinny sie wlaczyc wentylatory . Bedzie to pierwsza predkosc wentylatora . Wczoraj CI pisalem ze wentylator ma dwie predkosci . Otoz jesli wentylatory nie zadzialaja w temp 95 stopni to po to jest 3 przekaznik zeby wlaczyc je w temp 105 stopni. Teraz mala uwaga . Plyn chlodzacy ma wyzsza temp wrzenia niz woda (100stopni ) dlatego wlacza sie w temp 105 stopni. Oczywiscie ze w roznych samochodach termostat bedzie sie zaczynac otwierac i cakowicie otwierac w roznych temp. (jak przewidzial konstruktor) . Teraz to co Cie pewnie interesuje . Po czym poznac ze termostat sie otwiera. Ano po tym ze gorny waz od chlodnicy do momentu otwacia bedzie zimny (lub lekko cieply) . W momencie kiedy sie otworzy termostat robi sie nagle goracy. W momencie kiedy silnik jest zimny i sie nagrzewa i wraz z nagrzewanieem silnika nagrzewa sie ten gorny waz to znaczy ze jest cos z termostatem. Sa jeszcze inne objawy niesprawnego termostatu ale to jak beda klopoty. U Ciebie wszystko jest OK. Temp. w polowie wskaznika . Juz dla swietego spokoju zobacz jak nagrzewa sie ten gorny waz od chlodnicy. Czujnik temperatury silnika dobry. Jakby czujnik byl niedobry to trudnosci z odpaleniem na goracym silniku i duzo wieksze zuzycie paliwa. TY piszesz ze bierze 6 litrow. Dobrze. Nawet jak niedobry termostat to albo sie przegrzewa silnik (u Ciebie nie ) i tez zwieksza sie zuzycie paliwa . Jesli wskaznik jest w polowie to znaczy ze temp. pracy silnika jest wlasciwa.Moze teraz cos bedziesz wiedzial na ten temat.
nie jest czasem odwrotnie?? zanim termostat sie otworzy to chyba gorny waz jest "gorący" a dolny zimny po otwarciu termostatu puszcza plyn i dolny robi sie goracy, jesli nagrzewaja sie rownoczesnie to termostat jest caly czas otwarty a jesli na wskazniku na czerwonym a dolny waz zimny to termostat jest zepsuty w pozycji zamknietej jestem wstanie postawic 100 zlkrzysiek1958 pisze: Po czym poznac ze termostat sie otwiera. Ano po tym ze gorny waz od chlodnicy do momentu otwacia bedzie zimny (lub lekko cieply) . W momencie kiedy sie otworzy termostat robi sie nagle goracy. W momencie kiedy silnik jest zimny i sie nagrzewa i wraz z nagrzewanieem silnika nagrzewa sie ten gorny waz to znaczy ze jest cos z termostatem. Sa jeszcze inne objawy niesprawnego termostatu ale to jak beda klopoty. U Ciebie wszystko jest OK. Temp. w polowie wskaznika . Juz dla swietego spokoju zobacz jak nagrzewa sie ten gorny waz od chlodnicy.

-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Ja w tym miesiacu mam pare stowek w zapasie ale jesli chcesz to wyslij Grzesiowi.
Teraz kwestia cieploty gornego weza przed otwarciem termostatu. Klonek prosze jutro jak bedziesz jechal do pracy jak sie jeszcze silnik calkowicie nie zagrzeje (tak jak bedzie mial 50-60 stopni ) zobaczyc jaki bedzie waz ten gorny.
Prosze rowniez pomyslec nad tym. Jesli waz gorny tuz przed otwarciem termostatu mialby byc goracy (temp w granicach 80 stopni ) to powinien byc taki uklad glowica - waz gorny - termostat - chlodnica .
Natoniast w silniku masz taki uklad glowica -termostat -waz gorny -chlodnica co oznacza ze waz gorny bedzie stawal sie goracy kiedy termostat zacznie sie otwierac.Reszta to tak jak piszesz . Pozdrawiam .
Teraz kwestia cieploty gornego weza przed otwarciem termostatu. Klonek prosze jutro jak bedziesz jechal do pracy jak sie jeszcze silnik calkowicie nie zagrzeje (tak jak bedzie mial 50-60 stopni ) zobaczyc jaki bedzie waz ten gorny.
Prosze rowniez pomyslec nad tym. Jesli waz gorny tuz przed otwarciem termostatu mialby byc goracy (temp w granicach 80 stopni ) to powinien byc taki uklad glowica - waz gorny - termostat - chlodnica .
Natoniast w silniku masz taki uklad glowica -termostat -waz gorny -chlodnica co oznacza ze waz gorny bedzie stawal sie goracy kiedy termostat zacznie sie otwierac.Reszta to tak jak piszesz . Pozdrawiam .
