Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Problem ze znalezieniem termostatu :)
: 2011-06-13, 13:40
autor: cichy_lis
Witam,
w mojej Prmce już w zimę dawał się we znaki wadliwy termostat-mam pytanie gdzie go znajdę w Silniku sr20de- już mam zakupiony i korzystając z wolnego dnia chciał bym go wymienić.
Drugie pytanie to co może być nie tak ze wskaźnikiem temperatury ?
Max wskazówka pokazuje nie do końca połowę skali nawet po zdrowym korku w upał- wentylatory się załączały więc technicznie chłodzenie działa prawidłowo.
Czy to wina samego wskaźnika czy może czujnik jest uszkodzony.
Proszę o sugestie jak mogę zdiagnozować usterkę

Dzięki
: 2011-06-14, 23:10
autor: dawhell
Termostat znajduje się zaraz pod kopułką
Czujnik temperatury znajduje sie pod rugiej stronie silnika nad pompa wodną jeden jest z wejsciem na dwa piny ten przekazuje sygnał do kompa a drugi obok niego z wejsciem na jeden pin podaje sygnał na deske
Mi też wsumie wskaźnik na desce dochodzi tylko do połowy i jak przekroczy deczko połowe to sie wentylatory właczają a czujniki (oba + termostat) mam nowe.
: 2011-06-15, 16:47
autor: cichy_lis
Wielkie dzięki- kupuję płyn i zmieniam!
Wychodzi na to że mamy uszkodzone zegary - szkoda
: 2011-06-15, 19:42
autor: krzysiek1958
Panowie zegary u was pokazuja prawidlowo. jesli wskazowka jest na termometrze to jest to jak najbardziej prawidlowo. Prosze nie szukac problemow z zegarem temperatury.
[ Dodano: 2011-06-15, 20:52 ]
A co sie dzialo ze bedziesz wymienial termostat
: 2011-06-15, 19:52
autor: cichy_lis
Ok- ale jak temperatura jest taka aż wentylatory włączone to u mnie wskazówka nie jest do połowy nawet- w normalnej jeździe tak samo...
Kolega wspominał iż zmieniał czujnik i to samo wiec śmierdzi popsutym wskaźnikiem;/ Można jakoś podpiąć wskaźnik aby sprawdzić pełen wychył wskazówki ? sterowany jest masą czy plusem? Można by poeksperymentować ze zmianą rezystancji zamiast czujnika aby wyeliminować coś

: 2011-06-15, 20:33
autor: krzysiek1958
Kolega napisal ze jemu wskazowka dochodzi do polowy i jak przekroczy deczko polowe to wlaczaja sie wentylatory. U mnie jest tak samo chociaz mam diesla . tak jest w nissanachp11 ip11.144 . Podejrzewam ze w p10 tez tak jest. Nie napisales dlaczego chcesz wymienic termostat. Czy waz ten gorny nagrzewa sie razem z silnikiem?. . ma byc on zimmy lub lekko cieplawy do momentu otwarcia termostu. Silnik sie grzeje ?. Jest jeszcze jeden objaw niesprawnego termostatu a mianowicie taki ze jak jedziesz i silnik trzyma temp. a jak puscisz gaz to od razu termperatura od razu spada . Zuwazyles zwiekszone zuzycie paliwa. Bedzie zwiekszone tez jak termostat bedzie niesprawny zwlaszcza w zimie. Jesli trzeba to wymien go i wtedy sprawdz jak wskaznik bedzie sie zachowywal.
Ze zmiana oporu czujnika nic nie pokombinujesz bo jego rezystancja zmienia sie wraz ze zmiana temperatury plynu chlodzacego.
: 2011-06-15, 23:01
autor: cichy_lis
Termostat wyszedł w zimę , przy - 10 i 120 km/h na trasie silnik niemal zimny był ....
Później miałem do dyspozycji inne auto i teraz biorę się za drobne naprawy.
Męczy mnie fakt że wiatraki włączają się co oznacza ze silnik ma za wysoką temperaturę ( na pirometrze to około 98 stopni- wskazówka jest wtedy na 4/10 poziomu.
wentylatory przestają dmuchać- wskazówka nie zmienia położenia.
Co do zmiany rezystancji chciałem sprawdzić fizyczną możliwość wychyłu wskazówki choć by na czerwone pole - aby sprawdzić czy się nie zacina w danym momencie.
: 2011-06-15, 23:37
autor: dawhell
cichy_lis, Potym co napisałeś myśle że po 1: Jakby termostat był popsuty, to znaczy sie otwarł ale nie zamknął to nie dogrzewało by ci silnika a wskazówka na desce byłaby grubo poniżej połowy.
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia
Pozdrawiam
: 2011-06-15, 23:48
autor: cichy_lis
w zimę tak się działo- na chwilę obecna nie mam jak sprawdzić poprawności działania- ciągle jest gorąco.
termostat mam tak więc zmienię.
Po zmianie zrobię test- choć nie wiem jaki- może autostrada i 200 km.h w wzwyż ?
Dobiorę się również do Czujnika- tzn podepnę potencjometr i postaram się wychylić wskazówkę na czerwone pole..... jak nie pyknie zegar kaput ( przy założeniu że uda mi się wpłynąć na jego pracę)
Ostatecznie postaram się odczytać właściwości z komputera.
Tylko jeżeli są dwa czujniki to ten od odczytu dla zegarów nie będzie uwzględniany i też się nie dowiem co on pokazuje
Kombinuje jak koń pod górkę

ale wolę unikać podpinania- trochę to kosztuje
: 2011-06-16, 07:25
autor: krzysiek1958
Nie chce Cie straszyc ale jesli kupiles autko to moze sie okazac ze nie nasz termostatu tak jak bylo u mnie . ja juz kupilem termometr do badania temperatury w ktorej sie otwiera termostat a tu zonk. NIe ma . I tak samo jak u Ciebie wskazowka na wskazniku sie zachowywala. Jak sie zrobilo zimno to po 10km wskazowka drgnela na wskazniku. Termostat kosztuje 60 zl wiec nowego nie wsadzili. .Jesli chodzi o czujnik temp silnika to wywali checka. .Mam nadzieje ze wiesz jak go sprawdzic. . Osobna sprawa jest z czujnikiem ktory podaje do wskaznika .Tutaj tez opor bedzie malal wraz ze wzrostem temp silnika i tak dla temp 65 stopni jest 951-1109 ohmow. Dla temp 91 stopni jest 433-510 ohmow. Zarowno ten czujnik jak i czujnik temp silnika sa to czujniki o ujemnyn wspolczynniku temperaturowym .Ostatecznie tez sie nie dowiesz z komputera jaki opor jet na czujniku temperatury silnika bo musisz go zmierzyc miernikiem. Tak samo trzeba mierzyc miernikiem napiecie na czujniku w miare nagrzewania sie silnika. Czyli mamy jeden i drugi czujnik zalatwiony. Chociaz ja tu nie podejrzewam czujnikow. Ale moge sie mylic. Ludzka rzecz. Napisales ze bedziesz wymienial termostat i plyn. Teraz posluchaj. Tu nie trzeba robic zadnego testu na autostradzie . Nie wien jaki masz silnik bo nie napisales ale zasada jest taka sama przy wymianie. Musisz znalezc srube do odpowietrzania glowicy W momencie kiedy bedzie wyciekac plyn przez ta srube zakrecasz Sprawdzisz jeszcze stan w chlodnici i zbiorniczku wyrownawczym. Teraz mala uwaga. Silnik sie nagrzewa szybciej na biegu jalowym niz w czasie jazdy, W zwiazku z tym ogrzewanie na full i niech sobie chodzi na wolnych obrotach do momentu az sie wlacza wentylatory. Bedzie to znak ze uklad jest odpowietrzony. Teraz musisz poczekac az plyn wystygnie (bo sie poparzysz ) i dolewasz plynu do chlodnicy i do zbiornika wyrownawczego jak zajdzie taka potrzeba . Teraz mozesz juz jechac w droge. .Jesli po wymianie termostatu i plynu wskazowka bedzie dalej tak jak napisales na 4/10 to sprawdz ten czujnik od wskaznika . NO jesli dalej bedzie tak samo to trzeba sie dobrac do zegara. W sumie masz rzeczy do sprawdzenia ktore zrobisz sobie sam lub jakis kumaty kolega. NIe kazdy musi byc mechanikiem.

: 2011-06-16, 07:33
autor: cichy_lis
Mam już termostat więc się wszystko wyjaśni
Dzięki za wartości czujników- miernik mam więc nie zawaham się zmierzyć
Silnik to SR20DE 103kw
Dzięki za bardzo obszerną wypowiedź

: 2012-07-21, 20:31
autor: lewy
dawhell pisze:cichy_lis, Potym co napisałeś myśle że po 1: Jakby termostat był popsuty, to znaczy sie otwarł ale nie zamknął to nie dogrzewało by ci silnika a wskazówka na desce byłaby grubo poniżej połowy.
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia
Pozdrawiam
to który to jest czujnik to włączania wentylatora
: 2012-07-21, 23:55
autor: vincetti
cichy_lis, Jakim Nissanem bym nie jeździł to wskazówka zachowuje się identycznie, tak więc jest to norma a nie awaria wskaźnika temperatury. Nie szukaj dziury w całym.
: 2013-04-29, 13:20
autor: cichy_lis
Hej,
po długim czasie i oddaniu służbowego auta znów delektuje się jazdą Nyską
I w sumie wracają moje a raczej nyski problem ze wskaźnikiem temp.
Najgorszy problem to że nie mogę znaleźć go.... proszę o jakiś opis gdzie się znajduje.
Pozdrawiam
: 2013-05-03, 10:50
autor: vincetti
Wskaźnika temperatury znaleźć nie umiesz?

: 2013-05-03, 10:53
autor: cichy_lis
Bardziej czujnika

Przepraszam jak wprowadziłem w błąd

: 2013-05-03, 11:38
autor: vincetti
Nie wiem jak w SR20 ale w GA16 czujnik znajduje się w głowicy pod kolektorem ssącym z prawej strony. W samochodach głównie tam można go znaleźć. Jest on na jedną wsuwkę.
: 2013-05-03, 11:45
autor: cichy_lis
Kurde nic nie widziałem tam- choć dostęp słaby jest- na macanego to szukać ? czy powinno być widoczne jakoś ?
: 2013-05-03, 12:02
autor: vincetti
bardziej z tyłu patrz
: 2013-05-03, 12:21
autor: bombel
Nr 8:
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/
[ Dodano: 2013-05-03, 13:22 ]
Po prawej stronie patrzac od przodu samochodu
: 2013-05-03, 15:41
autor: vincetti
bombel, Dobre foto, tylko kolega pytał o czujnik temperatury do zagara a więc zdajsie numer 5 w tym wypadku. Mimo wszystko wydaje mi się że rozwiązałeś zagadkę

: 2013-05-03, 16:30
autor: bombel
Ważne, że na rysunku jest

: 2013-05-05, 10:00
autor: myrol
przy niesprawnym termostacie o ile będzie wieksze spalanie ? wg moich wyliczen na trasie pali mi ok 9 a w miescie na krótkich odcinkach 17
: 2013-05-05, 10:03
autor: vixo
A jaki silnik

: 2013-05-05, 12:16
autor: cichy_lis
Kurde, znalazłem na macane ten czujnik z dwoma przewodami, od góry nie wyda z podejściem, wejście pod auto ma sens ? wymienił bym go , upały idą, auto już nie jest nowe- wentylatory kręcą się i działają przy 94 stopniach ( pirometr - nie do końca dokładny)
Ale wgląd w aktualną temp mile by mnie ucieszył i uspokoił.
Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?
Pozdrawiam
: 2013-05-05, 15:45
autor: vincetti
cichy_lis pisze:Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?
Jak najbardziej, do tego jest pewnie troszkę stracił na zrywności, to przez opory spalin w tłumiku. Samochód z nieszczelnym układem zawsze będzie więcej palił

: 2013-05-06, 12:11
autor: laszlo
Co do sprawdzania wychyłu wskazówki to ostatnio na forum był opisany test zegarów. U mnie w p11.144 działa i wskazówy ładnie lecą do końca.