Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Problem ze znalezieniem termostatu :)

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

[P/WP11.144] Problem ze znalezieniem termostatu :)

Post autor: cichy_lis » 2011-06-13, 13:40

Witam,
w mojej Prmce już w zimę dawał się we znaki wadliwy termostat-mam pytanie gdzie go znajdę w Silniku sr20de- już mam zakupiony i korzystając z wolnego dnia chciał bym go wymienić.
Drugie pytanie to co może być nie tak ze wskaźnikiem temperatury ?
Max wskazówka pokazuje nie do końca połowę skali nawet po zdrowym korku w upał- wentylatory się załączały więc technicznie chłodzenie działa prawidłowo.
Czy to wina samego wskaźnika czy może czujnik jest uszkodzony.

Proszę o sugestie jak mogę zdiagnozować usterkę :)
Dzięki
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
dawhell
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2010-03-29, 20:00
Lokalizacja: UK

Post autor: dawhell » 2011-06-14, 23:10

Obrazek

Termostat znajduje się zaraz pod kopułką
Czujnik temperatury znajduje sie pod rugiej stronie silnika nad pompa wodną jeden jest z wejsciem na dwa piny ten przekazuje sygnał do kompa a drugi obok niego z wejsciem na jeden pin podaje sygnał na deske
Mi też wsumie wskaźnik na desce dochodzi tylko do połowy i jak przekroczy deczko połowe to sie wentylatory właczają a czujniki (oba + termostat) mam nowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2011-06-15, 16:47

Wielkie dzięki- kupuję płyn i zmieniam!
Wychodzi na to że mamy uszkodzone zegary - szkoda
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-06-15, 19:42

Panowie zegary u was pokazuja prawidlowo. jesli wskazowka jest na termometrze to jest to jak najbardziej prawidlowo. Prosze nie szukac problemow z zegarem temperatury.

[ Dodano: 2011-06-15, 20:52 ]
A co sie dzialo ze bedziesz wymienial termostat

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2011-06-15, 19:52

Ok- ale jak temperatura jest taka aż wentylatory włączone to u mnie wskazówka nie jest do połowy nawet- w normalnej jeździe tak samo...
Kolega wspominał iż zmieniał czujnik i to samo wiec śmierdzi popsutym wskaźnikiem;/ Można jakoś podpiąć wskaźnik aby sprawdzić pełen wychył wskazówki ? sterowany jest masą czy plusem? Można by poeksperymentować ze zmianą rezystancji zamiast czujnika aby wyeliminować coś :-)
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-06-15, 20:33

Kolega napisal ze jemu wskazowka dochodzi do polowy i jak przekroczy deczko polowe to wlaczaja sie wentylatory. U mnie jest tak samo chociaz mam diesla . tak jest w nissanachp11 ip11.144 . Podejrzewam ze w p10 tez tak jest. Nie napisales dlaczego chcesz wymienic termostat. Czy waz ten gorny nagrzewa sie razem z silnikiem?. . ma byc on zimmy lub lekko cieplawy do momentu otwarcia termostu. Silnik sie grzeje ?. Jest jeszcze jeden objaw niesprawnego termostatu a mianowicie taki ze jak jedziesz i silnik trzyma temp. a jak puscisz gaz to od razu termperatura od razu spada . Zuwazyles zwiekszone zuzycie paliwa. Bedzie zwiekszone tez jak termostat bedzie niesprawny zwlaszcza w zimie. Jesli trzeba to wymien go i wtedy sprawdz jak wskaznik bedzie sie zachowywal.
Ze zmiana oporu czujnika nic nie pokombinujesz bo jego rezystancja zmienia sie wraz ze zmiana temperatury plynu chlodzacego.

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2011-06-15, 23:01

Termostat wyszedł w zimę , przy - 10 i 120 km/h na trasie silnik niemal zimny był ....
Później miałem do dyspozycji inne auto i teraz biorę się za drobne naprawy.

Męczy mnie fakt że wiatraki włączają się co oznacza ze silnik ma za wysoką temperaturę ( na pirometrze to około 98 stopni- wskazówka jest wtedy na 4/10 poziomu.
wentylatory przestają dmuchać- wskazówka nie zmienia położenia. :-x

Co do zmiany rezystancji chciałem sprawdzić fizyczną możliwość wychyłu wskazówki choć by na czerwone pole - aby sprawdzić czy się nie zacina w danym momencie.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
dawhell
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2010-03-29, 20:00
Lokalizacja: UK

Post autor: dawhell » 2011-06-15, 23:37

cichy_lis, Potym co napisałeś myśle że po 1: Jakby termostat był popsuty, to znaczy sie otwarł ale nie zamknął to nie dogrzewało by ci silnika a wskazówka na desce byłaby grubo poniżej połowy.
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia

Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2011-06-15, 23:48

w zimę tak się działo- na chwilę obecna nie mam jak sprawdzić poprawności działania- ciągle jest gorąco.
termostat mam tak więc zmienię.
Po zmianie zrobię test- choć nie wiem jaki- może autostrada i 200 km.h w wzwyż ?

Dobiorę się również do Czujnika- tzn podepnę potencjometr i postaram się wychylić wskazówkę na czerwone pole..... jak nie pyknie zegar kaput ( przy założeniu że uda mi się wpłynąć na jego pracę)

Ostatecznie postaram się odczytać właściwości z komputera.
Tylko jeżeli są dwa czujniki to ten od odczytu dla zegarów nie będzie uwzględniany i też się nie dowiem co on pokazuje ;-/

Kombinuje jak koń pod górkę :p ale wolę unikać podpinania- trochę to kosztuje
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-06-16, 07:25

Nie chce Cie straszyc ale jesli kupiles autko to moze sie okazac ze nie nasz termostatu tak jak bylo u mnie . ja juz kupilem termometr do badania temperatury w ktorej sie otwiera termostat a tu zonk. NIe ma . I tak samo jak u Ciebie wskazowka na wskazniku sie zachowywala. Jak sie zrobilo zimno to po 10km wskazowka drgnela na wskazniku. Termostat kosztuje 60 zl wiec nowego nie wsadzili. .Jesli chodzi o czujnik temp silnika to wywali checka. .Mam nadzieje ze wiesz jak go sprawdzic. . Osobna sprawa jest z czujnikiem ktory podaje do wskaznika .Tutaj tez opor bedzie malal wraz ze wzrostem temp silnika i tak dla temp 65 stopni jest 951-1109 ohmow. Dla temp 91 stopni jest 433-510 ohmow. Zarowno ten czujnik jak i czujnik temp silnika sa to czujniki o ujemnyn wspolczynniku temperaturowym .Ostatecznie tez sie nie dowiesz z komputera jaki opor jet na czujniku temperatury silnika bo musisz go zmierzyc miernikiem. Tak samo trzeba mierzyc miernikiem napiecie na czujniku w miare nagrzewania sie silnika. Czyli mamy jeden i drugi czujnik zalatwiony. Chociaz ja tu nie podejrzewam czujnikow. Ale moge sie mylic. Ludzka rzecz. Napisales ze bedziesz wymienial termostat i plyn. Teraz posluchaj. Tu nie trzeba robic zadnego testu na autostradzie . Nie wien jaki masz silnik bo nie napisales ale zasada jest taka sama przy wymianie. Musisz znalezc srube do odpowietrzania glowicy W momencie kiedy bedzie wyciekac plyn przez ta srube zakrecasz Sprawdzisz jeszcze stan w chlodnici i zbiorniczku wyrownawczym. Teraz mala uwaga. Silnik sie nagrzewa szybciej na biegu jalowym niz w czasie jazdy, W zwiazku z tym ogrzewanie na full i niech sobie chodzi na wolnych obrotach do momentu az sie wlacza wentylatory. Bedzie to znak ze uklad jest odpowietrzony. Teraz musisz poczekac az plyn wystygnie (bo sie poparzysz ) i dolewasz plynu do chlodnicy i do zbiornika wyrownawczego jak zajdzie taka potrzeba . Teraz mozesz juz jechac w droge. .Jesli po wymianie termostatu i plynu wskazowka bedzie dalej tak jak napisales na 4/10 to sprawdz ten czujnik od wskaznika . NO jesli dalej bedzie tak samo to trzeba sie dobrac do zegara. W sumie masz rzeczy do sprawdzenia ktore zrobisz sobie sam lub jakis kumaty kolega. NIe kazdy musi byc mechanikiem. :papa:

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2011-06-16, 07:33

Mam już termostat więc się wszystko wyjaśni :)

Dzięki za wartości czujników- miernik mam więc nie zawaham się zmierzyć :)
Silnik to SR20DE 103kw

Dzięki za bardzo obszerną wypowiedź :-)
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2012-07-21, 20:31

dawhell pisze:cichy_lis, Potym co napisałeś myśle że po 1: Jakby termostat był popsuty, to znaczy sie otwarł ale nie zamknął to nie dogrzewało by ci silnika a wskazówka na desce byłaby grubo poniżej połowy.
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia

Pozdrawiam

to który to jest czujnik to włączania wentylatora
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-07-21, 23:55

cichy_lis, Jakim Nissanem bym nie jeździł to wskazówka zachowuje się identycznie, tak więc jest to norma a nie awaria wskaźnika temperatury. Nie szukaj dziury w całym.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2013-04-29, 13:20

Hej,
po długim czasie i oddaniu służbowego auta znów delektuje się jazdą Nyską :P
I w sumie wracają moje a raczej nyski problem ze wskaźnikiem temp.
Najgorszy problem to że nie mogę znaleźć go.... proszę o jakiś opis gdzie się znajduje.

Pozdrawiam
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-05-03, 10:50

Wskaźnika temperatury znaleźć nie umiesz? :-|
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2013-05-03, 10:53

Bardziej czujnika :D Przepraszam jak wprowadziłem w błąd :)
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-05-03, 11:38

Nie wiem jak w SR20 ale w GA16 czujnik znajduje się w głowicy pod kolektorem ssącym z prawej strony. W samochodach głównie tam można go znaleźć. Jest on na jedną wsuwkę.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2013-05-03, 11:45

Kurde nic nie widziałem tam- choć dostęp słaby jest- na macanego to szukać ? czy powinno być widoczne jakoś ?
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-05-03, 12:02

bardziej z tyłu patrz
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-03, 12:21

Nr 8: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/

[ Dodano: 2013-05-03, 13:22 ]
Po prawej stronie patrzac od przodu samochodu

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-05-03, 15:41

bombel, Dobre foto, tylko kolega pytał o czujnik temperatury do zagara a więc zdajsie numer 5 w tym wypadku. Mimo wszystko wydaje mi się że rozwiązałeś zagadkę :-P
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-05-03, 16:30

Ważne, że na rysunku jest :)

myrol
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2013-04-02, 15:43
Lokalizacja: Jawor

Post autor: myrol » 2013-05-05, 10:00

przy niesprawnym termostacie o ile będzie wieksze spalanie ? wg moich wyliczen na trasie pali mi ok 9 a w miescie na krótkich odcinkach 17

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-05, 10:03

A jaki silnik :?:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
cichy_lis
wiem o czym pisze
Posty: 76
Rejestracja: 2010-03-13, 14:26
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: cichy_lis » 2013-05-05, 12:16

Kurde, znalazłem na macane ten czujnik z dwoma przewodami, od góry nie wyda z podejściem, wejście pod auto ma sens ? wymienił bym go , upały idą, auto już nie jest nowe- wentylatory kręcą się i działają przy 94 stopniach ( pirometr - nie do końca dokładny)
Ale wgląd w aktualną temp mile by mnie ucieszył i uspokoił.
Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?

Pozdrawiam
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-05-05, 15:45

cichy_lis pisze:Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?

Jak najbardziej, do tego jest pewnie troszkę stracił na zrywności, to przez opory spalin w tłumiku. Samochód z nieszczelnym układem zawsze będzie więcej palił ;-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2013-05-06, 12:11

Co do sprawdzania wychyłu wskazówki to ostatnio na forum był opisany test zegarów. U mnie w p11.144 działa i wskazówy ładnie lecą do końca.
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”