[P/WP11.144] Problem ze znalezieniem termostatu :)
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Problem ze znalezieniem termostatu :)
Witam,
w mojej Prmce już w zimę dawał się we znaki wadliwy termostat-mam pytanie gdzie go znajdę w Silniku sr20de- już mam zakupiony i korzystając z wolnego dnia chciał bym go wymienić.
Drugie pytanie to co może być nie tak ze wskaźnikiem temperatury ?
Max wskazówka pokazuje nie do końca połowę skali nawet po zdrowym korku w upał- wentylatory się załączały więc technicznie chłodzenie działa prawidłowo.
Czy to wina samego wskaźnika czy może czujnik jest uszkodzony.
Proszę o sugestie jak mogę zdiagnozować usterkę
Dzięki
w mojej Prmce już w zimę dawał się we znaki wadliwy termostat-mam pytanie gdzie go znajdę w Silniku sr20de- już mam zakupiony i korzystając z wolnego dnia chciał bym go wymienić.
Drugie pytanie to co może być nie tak ze wskaźnikiem temperatury ?
Max wskazówka pokazuje nie do końca połowę skali nawet po zdrowym korku w upał- wentylatory się załączały więc technicznie chłodzenie działa prawidłowo.
Czy to wina samego wskaźnika czy może czujnik jest uszkodzony.
Proszę o sugestie jak mogę zdiagnozować usterkę
Dzięki
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
Termostat znajduje się zaraz pod kopułką
Czujnik temperatury znajduje sie pod rugiej stronie silnika nad pompa wodną jeden jest z wejsciem na dwa piny ten przekazuje sygnał do kompa a drugi obok niego z wejsciem na jeden pin podaje sygnał na deske
Mi też wsumie wskaźnik na desce dochodzi tylko do połowy i jak przekroczy deczko połowe to sie wentylatory właczają a czujniki (oba + termostat) mam nowe.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Ok- ale jak temperatura jest taka aż wentylatory włączone to u mnie wskazówka nie jest do połowy nawet- w normalnej jeździe tak samo...
Kolega wspominał iż zmieniał czujnik i to samo wiec śmierdzi popsutym wskaźnikiem;/ Można jakoś podpiąć wskaźnik aby sprawdzić pełen wychył wskazówki ? sterowany jest masą czy plusem? Można by poeksperymentować ze zmianą rezystancji zamiast czujnika aby wyeliminować coś
Kolega wspominał iż zmieniał czujnik i to samo wiec śmierdzi popsutym wskaźnikiem;/ Można jakoś podpiąć wskaźnik aby sprawdzić pełen wychył wskazówki ? sterowany jest masą czy plusem? Można by poeksperymentować ze zmianą rezystancji zamiast czujnika aby wyeliminować coś
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Kolega napisal ze jemu wskazowka dochodzi do polowy i jak przekroczy deczko polowe to wlaczaja sie wentylatory. U mnie jest tak samo chociaz mam diesla . tak jest w nissanachp11 ip11.144 . Podejrzewam ze w p10 tez tak jest. Nie napisales dlaczego chcesz wymienic termostat. Czy waz ten gorny nagrzewa sie razem z silnikiem?. . ma byc on zimmy lub lekko cieplawy do momentu otwarcia termostu. Silnik sie grzeje ?. Jest jeszcze jeden objaw niesprawnego termostatu a mianowicie taki ze jak jedziesz i silnik trzyma temp. a jak puscisz gaz to od razu termperatura od razu spada . Zuwazyles zwiekszone zuzycie paliwa. Bedzie zwiekszone tez jak termostat bedzie niesprawny zwlaszcza w zimie. Jesli trzeba to wymien go i wtedy sprawdz jak wskaznik bedzie sie zachowywal.
Ze zmiana oporu czujnika nic nie pokombinujesz bo jego rezystancja zmienia sie wraz ze zmiana temperatury plynu chlodzacego.
Ze zmiana oporu czujnika nic nie pokombinujesz bo jego rezystancja zmienia sie wraz ze zmiana temperatury plynu chlodzacego.
Termostat wyszedł w zimę , przy - 10 i 120 km/h na trasie silnik niemal zimny był ....
Później miałem do dyspozycji inne auto i teraz biorę się za drobne naprawy.
Męczy mnie fakt że wiatraki włączają się co oznacza ze silnik ma za wysoką temperaturę ( na pirometrze to około 98 stopni- wskazówka jest wtedy na 4/10 poziomu.
wentylatory przestają dmuchać- wskazówka nie zmienia położenia.
Co do zmiany rezystancji chciałem sprawdzić fizyczną możliwość wychyłu wskazówki choć by na czerwone pole - aby sprawdzić czy się nie zacina w danym momencie.
Później miałem do dyspozycji inne auto i teraz biorę się za drobne naprawy.
Męczy mnie fakt że wiatraki włączają się co oznacza ze silnik ma za wysoką temperaturę ( na pirometrze to około 98 stopni- wskazówka jest wtedy na 4/10 poziomu.
wentylatory przestają dmuchać- wskazówka nie zmienia położenia.
Co do zmiany rezystancji chciałem sprawdzić fizyczną możliwość wychyłu wskazówki choć by na czerwone pole - aby sprawdzić czy się nie zacina w danym momencie.
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
cichy_lis, Potym co napisałeś myśle że po 1: Jakby termostat był popsuty, to znaczy sie otwarł ale nie zamknął to nie dogrzewało by ci silnika a wskazówka na desce byłaby grubo poniżej połowy.
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia
Pozdrawiam
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia
Pozdrawiam
w zimę tak się działo- na chwilę obecna nie mam jak sprawdzić poprawności działania- ciągle jest gorąco.
termostat mam tak więc zmienię.
Po zmianie zrobię test- choć nie wiem jaki- może autostrada i 200 km.h w wzwyż ?
Dobiorę się również do Czujnika- tzn podepnę potencjometr i postaram się wychylić wskazówkę na czerwone pole..... jak nie pyknie zegar kaput ( przy założeniu że uda mi się wpłynąć na jego pracę)
Ostatecznie postaram się odczytać właściwości z komputera.
Tylko jeżeli są dwa czujniki to ten od odczytu dla zegarów nie będzie uwzględniany i też się nie dowiem co on pokazuje
Kombinuje jak koń pod górkę ale wolę unikać podpinania- trochę to kosztuje
termostat mam tak więc zmienię.
Po zmianie zrobię test- choć nie wiem jaki- może autostrada i 200 km.h w wzwyż ?
Dobiorę się również do Czujnika- tzn podepnę potencjometr i postaram się wychylić wskazówkę na czerwone pole..... jak nie pyknie zegar kaput ( przy założeniu że uda mi się wpłynąć na jego pracę)
Ostatecznie postaram się odczytać właściwości z komputera.
Tylko jeżeli są dwa czujniki to ten od odczytu dla zegarów nie będzie uwzględniany i też się nie dowiem co on pokazuje
Kombinuje jak koń pod górkę ale wolę unikać podpinania- trochę to kosztuje
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Nie chce Cie straszyc ale jesli kupiles autko to moze sie okazac ze nie nasz termostatu tak jak bylo u mnie . ja juz kupilem termometr do badania temperatury w ktorej sie otwiera termostat a tu zonk. NIe ma . I tak samo jak u Ciebie wskazowka na wskazniku sie zachowywala. Jak sie zrobilo zimno to po 10km wskazowka drgnela na wskazniku. Termostat kosztuje 60 zl wiec nowego nie wsadzili. .Jesli chodzi o czujnik temp silnika to wywali checka. .Mam nadzieje ze wiesz jak go sprawdzic. . Osobna sprawa jest z czujnikiem ktory podaje do wskaznika .Tutaj tez opor bedzie malal wraz ze wzrostem temp silnika i tak dla temp 65 stopni jest 951-1109 ohmow. Dla temp 91 stopni jest 433-510 ohmow. Zarowno ten czujnik jak i czujnik temp silnika sa to czujniki o ujemnyn wspolczynniku temperaturowym .Ostatecznie tez sie nie dowiesz z komputera jaki opor jet na czujniku temperatury silnika bo musisz go zmierzyc miernikiem. Tak samo trzeba mierzyc miernikiem napiecie na czujniku w miare nagrzewania sie silnika. Czyli mamy jeden i drugi czujnik zalatwiony. Chociaz ja tu nie podejrzewam czujnikow. Ale moge sie mylic. Ludzka rzecz. Napisales ze bedziesz wymienial termostat i plyn. Teraz posluchaj. Tu nie trzeba robic zadnego testu na autostradzie . Nie wien jaki masz silnik bo nie napisales ale zasada jest taka sama przy wymianie. Musisz znalezc srube do odpowietrzania glowicy W momencie kiedy bedzie wyciekac plyn przez ta srube zakrecasz Sprawdzisz jeszcze stan w chlodnici i zbiorniczku wyrownawczym. Teraz mala uwaga. Silnik sie nagrzewa szybciej na biegu jalowym niz w czasie jazdy, W zwiazku z tym ogrzewanie na full i niech sobie chodzi na wolnych obrotach do momentu az sie wlacza wentylatory. Bedzie to znak ze uklad jest odpowietrzony. Teraz musisz poczekac az plyn wystygnie (bo sie poparzysz ) i dolewasz plynu do chlodnicy i do zbiornika wyrownawczego jak zajdzie taka potrzeba . Teraz mozesz juz jechac w droge. .Jesli po wymianie termostatu i plynu wskazowka bedzie dalej tak jak napisales na 4/10 to sprawdz ten czujnik od wskaznika . NO jesli dalej bedzie tak samo to trzeba sie dobrac do zegara. W sumie masz rzeczy do sprawdzenia ktore zrobisz sobie sam lub jakis kumaty kolega. NIe kazdy musi byc mechanikiem.
dawhell pisze:cichy_lis, Potym co napisałeś myśle że po 1: Jakby termostat był popsuty, to znaczy sie otwarł ale nie zamknął to nie dogrzewało by ci silnika a wskazówka na desce byłaby grubo poniżej połowy.
Po 2: możliwe ze ten czujnik z jednym pinem jest padnięty bo wysyła błędne dane na deske ale termostat może być dobry.
Jedynym wyjściem jest podłączenie się pod kompa i tam sprawdzić co podaje sensor (ten z dwoma pinami) do ECU.
Na koniec jak kupowałem czujniki gości pytał mnie czy chce też czujnik sterujący momentem właczania się i wyłaczania wentylatorów, fachowej nazwy jego nie znam i nawet nie mam pojęcia gdzie się taki znajduje w SR20DE, może ktoś z kolegów miał już z tym do czynienia
Pozdrawiam
to który to jest czujnik to włączania wentylatora
Byle by do przodu
Nr 8: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/
[ Dodano: 2013-05-03, 13:22 ]
Po prawej stronie patrzac od przodu samochodu
[ Dodano: 2013-05-03, 13:22 ]
Po prawej stronie patrzac od przodu samochodu
Kurde, znalazłem na macane ten czujnik z dwoma przewodami, od góry nie wyda z podejściem, wejście pod auto ma sens ? wymienił bym go , upały idą, auto już nie jest nowe- wentylatory kręcą się i działają przy 94 stopniach ( pirometr - nie do końca dokładny)
Ale wgląd w aktualną temp mile by mnie ucieszył i uspokoił.
Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?
Pozdrawiam
Ale wgląd w aktualną temp mile by mnie ucieszył i uspokoił.
Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?
Pozdrawiam
Lewy górny łożyskowany - lekko ponad rok życia ...
cichy_lis pisze:Ps. po naprawie tłumika ( przerdzewiały przy łączeniu końcowego wydaje mi się że mniej wskazuje spalania. To ma sens ?
Jak najbardziej, do tego jest pewnie troszkę stracił na zrywności, to przez opory spalin w tłumiku. Samochód z nieszczelnym układem zawsze będzie więcej palił
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki