Strona 1 z 1

[P11/WP11] pali sie check engine

: 2011-04-13, 19:20
autor: wejnie1
panowie jestem świezy.nie znam sie na samochodach tylko nimi jezdze.
mam p11 2000r. jakies 2 miesiace temu czulem ze jest slabsza check zapalal sie i gasl tak co pare dni i obroty na obrotomierzu skacza caly czas na jalowym i podczas jazdy.check teraz pali sie caly czas. bylem u gazownika na przegladzie (gaz brc)podlaczyl komputerek i stwierdzil czujnik wału(nie wałka).pojechalem niby do b.db. elektronika potwierdzil.wymienilem inic .bylem u mechanika i mowil ze bedzziemy dzialac .
czuje ze ten mechanik nie wie jak do tego podejsc.w czym moze byc problem waszym zdaniem. silnik 1,8 benz.

[ Dodano: 2011-04-13, 20:22 ]
HELP ME. ;( ;( ;(

: 2011-04-13, 20:04
autor: bombel
wejnie1 czujnik położenia wału do wymiany. Kupiłes nowy czy używany??

Po wymianie kasowałes błędy??

: 2011-04-13, 20:33
autor: wejnie1
uzywany i jest tak samo.chyba oba by nie byly walniete?

[ Dodano: 2011-04-13, 21:35 ]
nowy czujnik 500pln. jak nie pomoze.
nie kasowalem bledow po wymianie

[ Dodano: 2011-04-13, 21:43 ]
jestes pewin na 100%

: 2011-04-13, 21:02
autor: Wieshaq
Po wymianie trzeba wykasować błędy. Jak nie wykasowałeś to pamiętał stary czujnik więc używka którą założyłeś nic nie zmieniła.
Najpierw wykasuj a jeżeli powróci to wtedy nowy czujnik załuż i wykasuj błędy.

: 2011-04-13, 21:06
autor: wejnie1
moze najpierw cos przeczyscic podmuchac.nie mam za bardzo kasy.moze wiesz gdzie tanio kupic ten czujnik.jestem zalamany.

: 2011-04-13, 21:10
autor: Wieshaq
Alledrogo to jedyne co mogę podpowiedzieć.

: 2011-04-13, 21:37
autor: wejnie1
kupilem ale uzywke i jest to samo czy jest sens kupowac nowy czujnik za 500pln. co jak nie pomoze?

: 2011-04-13, 22:53
autor: nice-wawa
Kolego w pierwszej kolejności tak jak pisali koledzy trzeba wykasować błędy po wymianie czujnika a dopiero potem jak nie będzie poprawy trzeba myśleć nad drugim czujnikiem .

: 2011-04-14, 09:15
autor: bombel
wejnie1 nie panikuj. Podłacz "nową" używkę i jedź do jakiegos warsztatu by Ci błędy skasowali (koszt z 20 zł). Bedziesz sie martwił jak nie pomoże

Możesz tez odłaczyć aku na 24h

: 2011-04-14, 15:39
autor: odmi
A ja bym tak nieśmiało sugerował jeszcze sprawdzić napięcie na przepływomierzu, jeśli muli, obroty falują i jest słaby. Ale to tylko sugestia.

: 2011-04-14, 17:57
autor: wejnie1
zrobie jak piszecie. jutro dam znac co sie dzieje dalej.
nie napisałem wcześniej ze auto na obrotach powyzej 2500 obr. idzie dobrze czy to cos zmienia?ponizej 2500 obr.lekko jakby sie dusi( bardzo lekko).

: 2011-04-14, 19:15
autor: krzysiek1958
Wydaje mi sie ze jakby padl czujnik polozenia walu korbowego to mialbys trudnosci z odpaleniem silnika lub nie odpaliby silnik. jesli zrobisz autodiagnostyke lub pojedziesz na komputer to powinien wyskoczyc blad P0335(to jest wlasnie blad czujnika polozenia walu korbowego) . Czyli najpierw zczytac bledy (zapisac sobie ) i wykasowac . Zobaczymy jakie powroca. No niestety wiecej CI nie pomoge gdyz sam napisales ze tylko jezdzisz. :)

: 2011-04-16, 15:11
autor: wejnie1
po wykasowaniu błędow check znów sie zapalił,a zanim sie zapalił samochód tez był słabszy jak wczesniej i jest teraz. gdzie szukac problemu najpierw przepustnica,przepływomiez czy co robic ?

: 2011-04-16, 18:05
autor: krzysiek1958
Witam. Napisales ze po wykasowaniu bledow check zapalil sie ponownie. Prosze napisac wobec tego jakie bledy pojawily sie ponownie . Od tego zalezy dalsze postepowanie. Prosze zrozumiec jedna rzecz . Przeplywomierz mozesz sprawdzic samemu lub dac komus kto sie na tym zna bo sie szkody nie narobi. Natomiast przepustnica to juz jest inna sprawa. Po czyszczeniu nalezy zrobic adaptacje . A to juz samemu nie zrobisz bo sie po prostu na tym nie znasz. Jak pomierzyc przeplywomierz to znajdziesz na forum. Ten blad musisz zczytac. Juz Ci napisze jak samemu zrobic autodiagnostyke dla zlacza OBD2. Jest to duzo pisania no ale niech bedzie. Potrzebny mam bedzie spinacz biurowy lub kawalek przewodu . 1. Wlaczamy zaplon (nie uruchamiamy silnika ). 2. Podlaczamy zworke (spinacz biurowy) do stykow 1 i 8 w 16 stykowym zlaczu OBD2 (skrajne w szerszej czesci zlacza trapezowego). 3. Czekasz 2 sekundy -policz sobie do dwoch.4. Wyciagasz zworke. 5. Kontrolka check eginne wyswietli kod bledu. Teraz jak poprawnie odczytac kody . Kod bledu sklada sie z 4 cyfr np ,,0420,,. Poszczegolne cyfry sygnalizowane sa iloscia mrugniec z tym ze cyfra " 0 " sygnalizowana jest przez '10 mrugniec.
Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry kodu bledu kontrolka miga troche wolniej niz przy trzech kolejnych (zeby sie zorientowac kiedy blyska pierwsza cyfra), nastepnie chwila przerwy, szybkie migniecia,chwila przerwy szybkie migniecia ,chwila przerwy szybkie migniecia. Po odmiganiu sekwencji 4 cyfr komputer przechodzi do odmigania kolejnego bledu (o ile wystepuje ) lub powtaza pierwszy blad po raz kolejny. Wiec jesli nie odczytasz go za pierwszym razem to sie nic nie matrw pokaze CI go jeszcze raz .
I tak np ten kod 0420 jest sygnalizowany nastepujaco.
-cyfra 1 -sza: 10 wolniejszych migniec
-przerwa ok 1 sek
-cyfra 2-ga: 4 szybkie migniecia
-przerwa okolo 1 sek
-cyfra 3-cia: 2 szybkie migniecia
-przerwa okolo 1 sec
cyfra 4-ta: 10 szybkich migniec
- przerwa okolo 2 sec.
Usuwanie kodow usterek.
Powtorz wszysko jak wyzej od punktu 1 do 4
Nastepnie gdy kontroka zacznie wyswietlac kod usterki
6. Podlaczyc zworke i odczekac 2 sekundy
7. Wyciagnac zworke.
8. Wylaczyc zaplon.
Kody usterek powinny byc skasowane. To tyle. Mysle ze zrobisz to bez problemu. Czesc.

: 2011-04-17, 21:28
autor: wejnie1
po podłaczeniu pod komputer znów pokazało wadliwy czujnik połozenia wału jak wczesniej
czujnik jak pisałem wczesniej wymieniłem i cały czas jest tak samo wydaje mi sie ze ten czujnik nie jest przyczyną osłabienia mojego samochodu.
martwie sie ze jak odstawie go do mechanika to zacznie sie wymienianie czegos zupełnie niepotrzebnie.co "WASZYM" zdaniem moze byc przyczyna osłabienia (samochod nie idzie do 2500obr. powyzej jest ok)jakby czegos nie dostawał paliwa ,powietrza nie wiem czego.
;(
myslalem ze ktos miał moze podobny przypadek i jakos mnie nakieruje.przeciez musi być jakas "prosta" przyczyna ... jeszcze cały obrotomierz drga (skacze) na jałowym biegu i podczas jazdy .

[ Dodano: 2011-05-09, 21:46 ]
panowie dzieki za wszystko .zamienilem czujnik wału z czujnikiem wałka i jest dobrze jak na razie .czujniki oznaczone są różnie bj1 i bj0 ale na moje są identyczne. narażie jest git oby jak najdłużej. juz miałem zamówiony łancuch z osprzetem ale zamiana czujników pomogła.moze ktoś wie dlaczego?
:-o :papa:

: 2011-06-02, 22:30
autor: bamber01
Witam.
1 Czerwca byłem na przeglądzie gazu w moim Nissan Primera 1.6 98" przeyjechałem po przeglądzie ok.20km. 3km do domu , 4km do pracy tyle samo do domu, dziś czyli 2 czerwca pojechałem do pracy i z pracy około 13km na Marymont i na światłach obroty spadły mi do 500 i po przejechaniu nie całych 300m najpierw zaświeciła się lampka "check engine" i potem lampka oleju oraz akumulatora. I brrrrrrrrrrrrr i zgasł nie chciał odpalić.
Czy to możliwe że serwis gazu spaprał robote????Powiedzieli w serwisie że wykasowali mi błedy????

Proszę o pomoc

: 2011-06-02, 22:43
autor: krzysiek1958
Mozliwe ale wcale nie musial . Trzeba zczytac bledy jak zapalila sie lampka check egine. Dopiero wtedy bedziesz wiedzial gdzie szukac.

: 2011-06-03, 08:19
autor: bamber01
Powiedzieli mi że to może być przez rozrząd.......a wykasowanie błędów mogło by spowodować szybsze zużycie płynu wycieraczek.Czy mi się tylko wydaje czy chcą mnie naciągnąć.

[ Dodano: 2011-06-03, 10:26 ]
Czy może to być czujnik położenia rozrządu?

: 2011-06-03, 09:33
autor: johny_fellow
bamber01 pisze:wykasowanie błędów mogło by spowodować szybsze zużycie płynu wycieraczek
Dokładnie tak. Przy okazji może przypadkowo opuszczać szybę czołową pod maskę, i upuszczać powietrza w kole zapasowym samochodu zaparkowanego po prawej od Twojego.

bamber01 sprawdź jak silnik pracuje na benzynie.
Jaką masz instalację LPG, II czy IV generacji?

: 2011-06-03, 09:44
autor: bamber01
Na benzynie pracował mi bez wydawania żadnego dziwnego dźwięku.A puki co to nie chce zapalić:)

[ Dodano: 2011-06-03, 10:47 ]
Generacja 2 gazu.

[ Dodano: 2011-06-06, 10:18 ]
Wczoraj się dowiedziałem że to wcale nie musi być rozrząd ani czujnik położenia.Nie jaki silniczek krokowy. Ale czy to normalne wczoraj sprawdziłem olej w silniku normalnie sahara?

: 2011-08-24, 11:47
autor: Dominik1992
koledzy mam pytanie czy jak padnie sonda a dokładniej jest odłączona to moze auto dymić delikatnie....
zmieniłem silnik na sr20 w nissanie sunnym b12 cupe jezdziłem pare dni było ok a teraz nagle Zaczeła dymic na gazie a na benzynie mniej
:/

: 2011-08-24, 12:29
autor: bombel
Dominik1992 może, bo jest przelany

: 2011-08-24, 15:10
autor: Dominik1992
o ty mnie pomyslałem zaraz zobaczę i napiszę

[ Dodano: 2011-08-25, 09:02 ]
no niestety dawka zmieniona chyba poleciały uszczelniacze w głowicy bo dmucha w korek i na gazie jak odkrece korek to po chwili gasnie :/

[ Dodano: 2011-08-25, 09:04 ]
tyle ze dmuchać to bd zawsze trochę dzis sprawdzę olej i bd wiedział czy łyka jak nie to cos z dawką.Moze ma czujnik temperatury rozwalony i cały czas na saniu chodzi