Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Uszczelka pokrywy zaworów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-04-08, 10:49

byczynho, może odma jest zapchana i ciśnienie wybija oliwę każdą możliwą dziurą ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-08, 12:01

Sprawdzałem odmę, jest OK

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-08, 13:08

Może masz pęknięty korek? Bo dzisiaj próbowałem dokręcić jak najmocniej i nic nie puściło. A uszczelka podobna, kolor się nawet zgadza :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-08, 23:39

Wygląda na cały ale tak dokładnie to się mu nie przyglądałem. Tak czy siak jak próbuje za mocno dokręcić to robi pstryk i kręcę od nowa. Powiedz mi jeszcze, jak masz tą uszczelkę pod ten korek założoną?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-09, 14:45

Wydaje się, że tą płaską lub półokrągłą, jak kto woli, stroną w kierunku pokrywy, jak korek ustawisz do wkręcenia.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-05-12, 18:42

A u mnie była odwrotnie. Wczoraj udało mi się wkręcić elegancko korek i na razie jest spokój :D ciekawe jak długo

[ Dodano: 2014-05-12, 19:39 ]
Panowie, czy można dostać ten korek gdzieś nowy? Pytałem w IC, niestety nie mają. Ostatnio wybrałem się w trasę 100km, jak wróciłem to zajrzałem pod maskę i co zobaczyłem? a no korek sobie wyskoczył tak normalnie z pokrywy.... silnik zalany olejem :(

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-13, 19:23

Może marlos ma gdzieś ;) szukaj na szrotach, albo z całymi pokrywami. Możliwe, że wyrwiesz za niewielkie pieniądze.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-05-13, 20:21

marlos coś nie bardzo chciał ostatnio ze mną handlować więc mu nawet głowy nie będę zawracał

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2014-05-15, 09:24

Szukaj na szrotach całości bo sam korek bedzie ciezko. Ja wymieniałem całą pokrywę zaworów z blaszanej na aluminiową bo sie ciągle pocił z pod pokrywy. Przyszła razem z korkiem i śrubami. Gdzieś tą starą blaszaną mam w całości.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-05-15, 16:05

A czy w jakimś sklepie tego dostać nie można?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-17, 11:10

Myślę, że tylko ASSSSSO jeśli chodzi o nową. Możesz owszem się pofatygować i popytać, ale raczej będzie ciężko coś takiego znaleźć. Dziwne jest, że Twój korek jest pęknięty, ktoś chyba musiał go nadepnąć, bo jeszcze nie widziałem, żeby ktoś takie coś zepsuł...

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-05-17, 18:50

On nie jest pęknięty, ja nigdzie tak nie napisałem. Po prostu w jakiś sposób się wykręca

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-18, 09:28

A to przepraszam, zmyliło mnie to, że Twój korek przeskakiwał przy dokrecaniu. A może masz ułamany gwint?

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-05-18, 09:52

Powiem Ci szczerze, że gwint na korku to wygląda lepiej niż ten w pokrywie. Kiedy korek i pokrywa są zimne korek przeskakuje, kiedy pokrywa i silnik są nagrzane korek dokręca się elegancko. Znalazł się dawca także niedługo pewnie będę miał możliwość sprawdzenia tego przypadku na innym korku.
Czy jest możliwość, żeby to pokrywa była w jakiś sposób uszkodzona np. właśnie poprzez uszkodzony gwint?

ziomek
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-09, 22:48
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: ziomek » 2014-09-17, 20:45

Witam,
Chciałbym wrócić do problemu z zerwanymi śrubami/gwintami.
P11 2.0 benz. Wymieniałem dzisiaj uszczelkę pod pokrywą zaworów. Przyłapałem lekko wszystkie śruby, następnie wszystkie dokręcałem. Nie za mocno, bo kiedyś mi mechanik 2 śruby przekręcił i przykleił na silikon, więc jestem uczulony na to.
Niestety z jedną mam problem. Dziwnie mi się kręciła. Myślałem, że mi się zerwała. Wykręciłem, oczyściłem gwint śruby i okazało się, że śruba cała, a zjechał się gwint w głowicy!! :shock:
Czy można jakoś nagwintować ten otwór na tę śrubę, albo większą? Robił kiedyś ktoś coś takiego? Chodzi o śrubę środkową, pomiędzy otworami na świece.

I jeszcze jeden temat. Jak się powinno montować nową uszczelkę? Czy trzeba ją czymś smarować? Słyszałem kilka razy, że nie powinno się niczym smarować, a teraz przeczytałem w "Poradniku obsługi i naprawy", że trzeba "...nałożyć nieco środka uszczelniającego na trzy półokrągłe wcięcia w głowicy silnika...." Stara, zakładana też przez mechanika była posmarowana co klika cm jakimś silikonem/klejem. Silnik jeszcze nie odpalany więc można poprawić. Jak Wy robicie?

A tak przy okazji, z ciekawości. Po co są te półokrągłe wcięcia w głowicy i półkola w uszczelce? Czy to są jakieś wzmocnienia uszczelki?

Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-09-17, 20:49

Ziomek, te wycięcia są po to, żebyś mógł odkręcić kółko zębate od wałka, albo je dokręcić - nasadem założonym na klucz dynamometryczny. Ja jak zakładam pokrywę klawiatury, to po całości, po całym obwodzie kładę silikon - najlepszy jest Elringa Dirko HT
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-09-17, 20:54

Możesz gwintowac
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-09-17, 21:05

A ja miałem zakładaną nową ori uszczelkę przez Maca, posmarowana Dirko (jeśli dobrze pamiętam) tylko w półksiężycach i oczywiście nie ciekła. Niedawno zdejmowałem pokrywę sam i uszczelka została wklejona w te półksiężyce. Zostawiłem ją jak była, leżącą na głowicy, zrobiłem co miałem zrobić, a jak przyszło składać to tylko odtłuściłem całą uszczelkę i miejsca, w których przylega (głowica i pokrywa od spodu, z uszczelką na świece tak samo zrobiłem) i bez żadnych dalszych kombinacji złożyłem. I nic nie cieknie :-P Także odpuściłbym smarowanie całej, wystarczy trzymać się instrukcji.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-17, 22:11

też miałem ukręcony gwint w głowicy na środkowej śrubie, wziąłem poprawiłem gwint gwintownikiem, następnie szpilkę dobrałem, wkręciłem na klej do gwintów i teraz z góry mam nakrętkę, trzyma jak należy i Tobie też polecam tak zrobić
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

ziomek
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-09, 22:48
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: ziomek » 2014-09-17, 22:52

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
janusz, dzięki. Aż takim mechanikiem nie jestem, więc nie pomyślałem o tym. :-)
marlos90, a jakiej średnicy masz tę szpilkę? Śruba jest 6mm. Nagwintowałeś na 6mm, czy większą np. 8mm? Czy wcześniej rozwiercałeś otwór? Jeśli tak, to wiertłem o jakiej średnicy? Pójdzie mi od razu gwintownikiem 8mm, czy rozwiercić wiertłem 7mm?

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-09-18, 07:15

szpilkę na 6mm dałem, bo coś tam jeszcze gwintu było ale śruby już nie trzymał i nic nie wierciłem. Poprawiłem gwintownikiem m6, i miałem taki długi pręt nagwintowany z budowlanego, dociąłem ciut więcej jak cała śruba ma długości i na czerwony klei do gwintów wkręciłem delikatnie ale do końca wkręciłem ile się dało i na drugi dzień przykręciłem pokrywę.

Tylko przy składaniu nie przesadź z siłą dokręcania nakrętki bo ciężko będzie wymienić taką szpilkę wkręconą na klei ;p
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

ziomek
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-09, 22:48
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: ziomek » 2014-10-11, 10:24

marlos90, zrobiłem, tak jak napisałeś, tylko że na niebieski klej, czyli chyba słabszy. Do tej pory nie zrobiłem dużo kilometrów, ale wszystko się trzyma. :-D
Jeszcze raz dzięki.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-11-14, 13:13

Potrzebuję namiar gdzie kupię uszczelkę do SR20 pod pokrywę klawiatury tą małą od świec ,bo wujek google słabo pomaga szukając wg katalogu nr 132712F200.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-11-14, 13:49

Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-11-14, 13:54

Właśnie widziałem tą z allegro ale wszędzie opisy że do SR20DET na 100% pasuje bo szukałem po numerze katalogowym ?.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-11-14, 14:00

Numer tej od DET'a 13271-65F00
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-11-14, 14:10

To katalogowo inny numer ale czy podjedzie bez rzeźby .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-11-14, 14:31

http://www.ebay.com.au/itm/genuine-Gask ... 0944362362 na tej aukcji też piszą że pasuję do DE
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-11-14, 15:36

Zadzwonię sobie do ASO zobaczę ile zaśpiewają .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-11-14, 15:53

O ile dobrze pamiętam to w wakacje dzwoniłem i coś koło 100 krzyknęli ale pewności nie mam.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”