Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Uszczelka pokrywy zaworów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

[P11/WP11] Uszczelka pokrywy zaworów

Post autor: Qszi » 2011-03-12, 11:32

Witam!

Mam problem a zarazem pytanie...

Jakieś 4 miesiące temu wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów ponieważ się już dość mocno pocił. Dzisiaj jak luknąłem pod maskę to znowu widać te objawy pocenia się. Czy to jest normalne w p11 ?? ?? czy może jakaś do kitu uszczelka była ??

Jeżeli tak to jaką polecacie i gdzie kupować ??

Pozdro!
Ostatnio zmieniony 2014-07-30, 08:36 przez Qszi, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-03-12, 12:09

A tylko wymieniałeś uszczelkę czy nasmarowałeś też wszystko silikonem wysokotemperaturowym? Jak tylko uszczelkę to zazwyczaj się poci ;)

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-03-12, 12:13

Aaaa.... no to wiem wszystko :P

Niczym innym nie smarowałem, bo nie wiedziałem :)

Dzięki za odpowiedź.
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-03-12, 23:06

To jest jeszcze szansa na poprawę tego. Zdejmij pokrywę , odtłuść uszczelkę , posmaruj uszczelniaczem i skręć z powrotem. Powinno trzymać.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2012-04-10, 22:39

słuchajcie mam problem :-x szpilki które są w głowicy a do nich przykręca się nakrętki trzymające pokrywe zaworów zaczęły sie obracać, silnik się pocił wiec postanowilem wymienic uszczelkę.

nie wszystkie szpilki się obracają, ale widać ze poprzedni właściciel był tak genialny, że na chama dokręcił narętki które do tego stopnia się zapiekły, że szpile w głowicy się obracają ;/

co zrobić? wyrwać szpile, wywiercić dziórki w czapce i normalną śrubę z nakrętką ( z zabezpieczeniem żeby się nie odkręcała ) wstawić czy co? podszas wiercenia jest zagrożenie, że głowica pęknie? w ogóle w waszych srach są też szpile i nakrętki czy pokrywa jest mocowana na zwykłe śruby jak to bylo w przypadku GA16, patrząc w google widze zwykłe śruby w srach :!: miało się nie pocić, a wyszło, że jest jeszcze słabiej przykręcone niż wcześniej w niektórych miejscach :shock:
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-04-11, 06:41

Odkręć te nakrętki które idzie, potem te które Ci się kręcą, to są szpilki także wszystko sie wykręci.
Po zdjęciu kapy będziesz musiał sobie pomóc szczypcami.Montując szpilki warto wkleić na klej do gwintów.
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2012-04-11, 13:11

bonzo pisze:Odkręć te nakrętki które idzie, potem te które Ci się kręcą, to są szpilki także wszystko sie wykręci.
Po zdjęciu kapy będziesz musiał sobie pomóc szczypcami.Montując szpilki warto wkleić na klej do gwintów.
kapy pisząc miałeś na myśli klapy?
tylko, że te szpilki właśnie się wykręcają do pewnego momentu, a później tylko kręcą się w koło, ręką próbowałem jedna "wyrwać" ale się nie dało :-?

taki klej do gwintów bedzie wystarczająco mocno trzymał? bo powiedzmy, że złapie jakoś szczypcami tą wadliwą szpilkę i odkręce/wyrwe, to dac kleju na glowice tam gdzie szpila siedziala i wsadzic ja...to akurat logiczne...tylko jezeli fabryczne mocnowanie szpilki nie ogarnelo to czy po jakims tam kleju ogarnie?
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-04-11, 16:18

tak kapa to klapa
poniżej masz fotkę tych śrub moze Ci to rozjaśni trochę sprawe
Obrazek
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2012-04-11, 16:54

czyli równie dobrze można tą śrubę chyba wymienić na inną całkowicie normalną śrubę byle pasowała średnicą? no bo po co męczyć się z tą nakręką w przyszłości i ew. ponownym problemem z kręcącym się gwintem :->
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-04-11, 20:06

Ale po co wymieniać wykręć te co masz wkręć na klej i będzie dobrze nie po to nissan tak wymyślił żebyś teraz śruby wtykał ;-)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2012-04-12, 00:46

bardzo mi się nie podoba to jak wymyślił :P

klej wytrzyma bo mam wątpliwości? jeszcze jest opcja że gwint w gnieździe,albo na szpilce padł, no dobra, okaże się w weekend...ale ten klej.....eh :?:
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-04-12, 07:47

Kola zamachowe sa tak klejone to srubka od dekla nie moze?

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2012-04-16, 22:10

no dobra, dzis pokrywa odkrecona, ogolnie w 1 gniezdzie sie wyrobil gwint, wkrecona sruba tego samego rozmiaru, ale nowa, inne szpilki wykrecone ( te ktore sie odkrecily) i zalane klejem z castoramy do takich pierdułek, zobaczymy za jakis czas czy zdalo to egzamin, btw uszczelka nowa i uszczelniona sylikonem dirco
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-04-17, 06:20

Jakiej firmy uszczelkę dałeś :?:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Mandhorm
stały bywalec
Posty: 92
Rejestracja: 2010-12-26, 03:23
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: Mandhorm » 2012-04-17, 07:14

z IC za 20 pare złotych

mamy pierwszy problem: wąż wtryskiwacza się zsunął i smiga na 3 garach ;/ ciekawe czy trzeba będzie kolektor ściągać, ktoś coś wie na ten temat? proszę o pw

e d i t
nie trzeba ściągać kolektora, troche cięzko było ale wąż już na swoim miejscu ;)
no to w droge :!:

btw oby się nie pociło :shock:
Obrazek
B13 był :P
P10 było :D
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=14742
WP11.144 ZOMBI z 2.0 140km ;*

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[P/WP11.144] Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów 2,0TD

Post autor: Toshiba » 2012-04-23, 18:31

Moze cos pomozecie bo juz nie wiem. Wymieniam uszczelke co 3 miesiące i ciągle sie zaczyna pocic a potem leje. w ciągu roku wymieniałem juz 3 razy bez sylikonu ( po 3 mies. zaczynało sie lać zawsze na przodzie po długości) za 4 razem dałem sylikonu to wytrzymało 6 miesięcy i znowu zaczeło tym razem na jednem boku od strony alternatora. Sprawdzam srubki na tych gumowych podkładkach a tu sie luźno kręcą. Czy te śruby trzeba najpierw dokrecic potem go zagrzac, przejechac troche i dokrecic jeszcze raz ?? na weekendzie robie kolejną próbe uszczelke juz mam Victor Reinz

sylikon mam
Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2012-04-23, 22:04

Toshiba pisze:Sprawdzam srubki na tych gumowych podkładkach a tu sie luźno kręcą. Czy te śruby trzeba najpierw dokrecic potem go zagrzac, przejechac troche i dokrecic jeszcze raz
Wypadało by dokręcić. Po za tym sugerował bym wymianę śrub. Uszczelki Reinza są dobre, nie pamiętam jaką mam u siebie ale sprawdzę w rachunkach i dam Ci znać. Oczywiście nie mam problemów z uszczelką głowicy, ale być może to też dlatego że jakiś czas temu była planowana, ale to już inna historia.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2012-04-24, 16:41

Obrazek

Zamówiłem dzisiaj w nissanie te podkładki na tylko 2 srubki bo wychodzą po ok 12 zł za szt. Jak będe je miał w ręce nówki to spróbuje jeszcze gdzies takie podkładki dobrac zeby było taniej, a jak sie nie uda to trudno.

bobytempelton
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
Lokalizacja: Opatów

Post autor: bobytempelton » 2012-04-29, 20:43

Masz tu najlepszą dostepną na rynku pastę do misek, wiele silników jest montowane na niej w fabrykach. Erling ta firma mówi za siebie, tylko odtłuść benzyną przed montażem, dostępna jest w niektórych sklepach motoryzacyjnych.

http://allegro.pl/elring-dirko-70ml-ela ... 66067.html

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-02-19, 12:39

ostatnio wytrzymało rok na uszczelce victor reinz + sylikon reinzosil. Tym razem postanowiłem zrobić inaczej.

Obrazek

dzisiejszy zakup pokrywa aluminiowa która była montowana od września 2000
Obrazek

a to jest uszczelka do niej kupiona w ASO. Zamówiona wczoraj, powiedział że będzie na dzisiaj i jest. Była na magazynie w Warszawie. Uszczelka jest inna niż do blaszanej i nikt nie produkuje jej zamienników prawdopodobnie dlatego że tak nie leją jak tamte.
Obrazek


a tak wyglądać będzie po zamontowaniu w przekroju, całkiem inaczej niż w blaszanej tutaj przylega tym małym cienkim kołnierzem do głowicy ale sylikon myślę też dać.
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-02-19, 12:45

Silikon nigdy nie zaszkodzi :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-02-21, 09:17

Zawsze trochę silikonem trzeba posmarować, to się troszeczkę doklei (moim zdaniem). A spróbuj przykręcić na klej do gwintów jeszcze.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2013-02-21, 23:51

Te podkładki w metalowej są inne a w aluminiowej inne. Żeby było jeszcze śmieszniej w aluminiowej 6 sztuk podkładek jest wieksza a 2 sztuki są mniejsze. Podkładki w ASO kosztują chyba po 12 zł śruby tez po 12 bodajże. Ja dokupiłem nowe śruby normalne fi6 x25 do tego podkładka metalowa a pod nią podkładke gumową dorobie sobie z gumy 5mm wytne kółka i powinno być.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-02-22, 00:16

Toshiba kup sobie jeszcze uszczelkę w płynie Elringa. To jest taki silikon tylko, że na bazie octów. Dość szybko wiąże. Ale przynajmniej nie cieknie. U siebie wrzuciłem to pod uszczelkę pokrywy klawiatury i mi się przestał olej lać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

[P11/WP11] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów

Post autor: byczynho » 2014-04-01, 22:01

Witam.

Panowie, czy istnieje jakaś specjalna technika wymiany tejże uszczelki? Auto pociło się już od chwili zakupu, niestety dzisiaj po powrocie z pracy, silnik zarzygał się olejem :( Uszczelka została zdemontowana, resztki chyba silikonu usunięte, wszystko zostało oczyszczone i uszczelka została ponownie zamontowana tym razem na hermetyk. Będzie to trzymać?
Na wypadek gdyby jednak nie uszczelniało jak należy jutro chcę zamówić uszczelkę, jakiej firmy najlepiej uszczelkę kupić i jak to fachowo uszczelnić?

Dodam jeszcze, że silnik wypluł olej nie tylko uszczelką ale również korkiem pomimo tego, że korek był bardzo starannie dokręcony. To coś znaczny?

Zapytam jeszcze przy okazji, czy można dostać śruby do tej pokrywy ale na klucz nasadowy, torx, ewentualnie imbus? Krzyżak dokręca się.... śrubokręt omyka i takie do dokręcanie.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-04-02, 07:01

Po długości i skoku gwintu możesz dobrać inne śruby ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-02, 18:18

Tak jak pisze vixo, bierzesz starą śrubę, idziesz do "metalowego" sklepu dajesz panu lub pani za ladą i mówisz ile sztuk potrzebujesz ;p albo sam mierzysz wszystkie parametry i mówisz.

Na pewno korkiem wypluł a nie odmą? U mnie się troszeczkę w okolicach tego grzybka od odmy poci.

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-02, 21:47

Korkiem korkiem, raczej korkiem. Po uszczelnieniu hermetykiem chyba nie leci. Jutro od rana umyje silnik to sprawdzę jak jest naprawdę.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-02, 22:50

Trochę dziwne że korkiem cokolwiek leciało, bo tam nie ma prawa (zwoje uszczelniają dość dobrze). Obstawiam, że jak już, to wypluwało właśnie odmą. Tam to połączenie jest jakieś dziwne, żadnej uszczelki nawet nie ma...

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-04-08, 09:57

Wiooreck, czy możesz zobaczyć u Ciebie jak wygląda uszczelka tego korka?
U mnie wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
i w dalszym ciągu wypluwa mi tym korkiem olej. Raz, że tak uszczelka jakoś średnio do tego pasuje a dwa to jak chce mocniej dokręcić to mi korek omyka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”