Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] wymiana sprzegla

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
NOWICJUSZ
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-08-08, 15:28
Lokalizacja: Giżycko

[P11/WP11] wymiana sprzegla

Post autor: NOWICJUSZ » 2011-03-10, 16:58

Witam ! Ostatnio wyjezdzajac z ronda chcialem zredukowac bieg , gdy nagle pedal od sprzegla zaczal mocno stukac a biegu juz nie dalem rady wrzucic ;( Czekajac na transport wciskalem pedal ale nie bylo rezultatu (na wcisnietym sprzegle bieg dalej byl zalaczony) . "mechanik" powiedzial ze cale sprzeglo do wymiany wiec zgodzilem sie . Nazajutrz pojechalem do niego gdy konczyl juz skrecac pol os . Powiedzial ze przy wymianie musial spuscic olej ze skrzyni biegow i zabral sie do odkrecania nizej pokazanej sruby . Nie mogl jej odkrecic wiec wcisnal olej przez odpowietrznik :-o Po skonczonej pracy nie widze roznicy w jezdzie a wydaje mi sie ze sprzeglo powinno inaczej dzialac . A wiec pytanie brzmi :

1. Czy wszystko bylo zrobione prawidlowo ?
2. Jak powinno zachowywac sie nowe sprzeglo ?
3. Czy sruba pokazana na zdjeciu powinna miec wglebienie kwadratowe czy
jakis inny wzor , bo zanim "mechanik" ja zdewastowal wydawalo mi sie
ze jest taki jak na moim szkicu . Prosze o zdjecia nieuszkodzonej sruby .

Sruba : http://w236.wrzuta.pl/obraz/7znke3I9ZPw/sruba
Szkic pogladowy : http://w236.wrzuta.pl/obraz/1GYrMp1Flv8/szkic

Bardzo prosze o opinie i porady . Pozdrawiam !!

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-03-10, 19:20

śruba powinna mieś wgłębienie na kwadrat 1/2'' i głębokość około 1 cm
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-03-10, 19:43

wygląda że twój mechanik zamiast odkręcić śrubę kluczem zrobił to młotkiem i przecinakiem.
co do śruby to tak jak pisze bonzo,

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-03-10, 21:06

Śruba na zdjęciu to wlew oleju do skrzyni czyli wgłębieniem jest kwadrat 3/8" (ok 10 mm) , natomiast spust oleju to 1/2". Takie objawy padniętego sprzęgła to nic innego jak sprężyna tarczy sprzęgłowej wyleciała i wpadła między tarczę a koło zamachowe. Przerabiałem ten temat u siebie. Piszesz , że dalej jest coś nie tak. Teraz pytanie , czy Twój mechanik wymienił całe sprzęgło ? Jeśli tak to niech pokarze co zostało ze starego sprzęgła. Jak na mój gust to wyjął tylko wypadniętą sprężynę i złożył to z powrotem do kupy na starym sprzęgle. A jeśli wymienił , to popełnił jakiś błąd i coś nie tak poskładał. Sprzęgło po wymianie powinno chodzić jak ta lala , czyli cicho i lekko. Proponuje abyś przyjechał na spota do Olsztyna. Wszystko jest w temacie grupy warmińsko-mazurskiej. Zobaczymy jak to wygląda.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
NOWICJUSZ
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-08-08, 15:28
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: NOWICJUSZ » 2011-03-14, 12:13

Wielkie dzieki chlopaki za wyjasnienie :-D Zeby ten "fachowiec" udzielal choc w polowie tak konkretnych informacji to nigdy nie pojechalbym do innego hehe Co do spota to napewno sie wybiore ale na razie pogrzebalem budzet na 2 miechy :cry:

Dzieki raz jeszcze !! Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”