Witam ! Ostatnio wyjezdzajac z ronda chcialem zredukowac bieg , gdy nagle pedal od sprzegla zaczal mocno stukac a biegu juz nie dalem rady wrzucic Czekajac na transport wciskalem pedal ale nie bylo rezultatu (na wcisnietym sprzegle bieg dalej byl zalaczony) . "mechanik" powiedzial ze cale sprzeglo do wymiany wiec zgodzilem sie . Nazajutrz pojechalem do niego gdy konczyl juz skrecac pol os . Powiedzial ze przy wymianie musial spuscic olej ze skrzyni biegow i zabral sie do odkrecania nizej pokazanej sruby . Nie mogl jej odkrecic wiec wcisnal olej przez odpowietrznik Po skonczonej pracy nie widze roznicy w jezdzie a wydaje mi sie ze sprzeglo powinno inaczej dzialac . A wiec pytanie brzmi :
1. Czy wszystko bylo zrobione prawidlowo ?
2. Jak powinno zachowywac sie nowe sprzeglo ?
3. Czy sruba pokazana na zdjeciu powinna miec wglebienie kwadratowe czy
jakis inny wzor , bo zanim "mechanik" ja zdewastowal wydawalo mi sie
ze jest taki jak na moim szkicu . Prosze o zdjecia nieuszkodzonej sruby .
Sruba : http://w236.wrzuta.pl/obraz/7znke3I9ZPw/sruba
Szkic pogladowy : http://w236.wrzuta.pl/obraz/1GYrMp1Flv8/szkic
Bardzo prosze o opinie i porady . Pozdrawiam
[P11/WP11] wymiana sprzegla
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Śruba na zdjęciu to wlew oleju do skrzyni czyli wgłębieniem jest kwadrat 3/8" (ok 10 mm) , natomiast spust oleju to 1/2". Takie objawy padniętego sprzęgła to nic innego jak sprężyna tarczy sprzęgłowej wyleciała i wpadła między tarczę a koło zamachowe. Przerabiałem ten temat u siebie. Piszesz , że dalej jest coś nie tak. Teraz pytanie , czy Twój mechanik wymienił całe sprzęgło ? Jeśli tak to niech pokarze co zostało ze starego sprzęgła. Jak na mój gust to wyjął tylko wypadniętą sprężynę i złożył to z powrotem do kupy na starym sprzęgle. A jeśli wymienił , to popełnił jakiś błąd i coś nie tak poskładał. Sprzęgło po wymianie powinno chodzić jak ta lala , czyli cicho i lekko. Proponuje abyś przyjechał na spota do Olsztyna. Wszystko jest w temacie grupy warmińsko-mazurskiej. Zobaczymy jak to wygląda.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie