Strona 1 z 2

[P11/WP11] Zgasł podczas jazdy

: 2011-03-04, 13:11
autor: vimek999
Witam.Jechałem na małe zakupy i w centrum miasta silnik nagle zgasł.Oczywiście nie chciał odpalić do dalszej drogi.Autko odpoczęło okolo 10 minut po czym odpalił na jakieś 30 sekund i ponownie zgasł.Nigdzie nie mogę znaleźć autodiagnostyki złącza OBD1(gdzieś kiedyś widziałem na jakimś forum poradnik łopatologiczy ze zdjęciami,lecz wyszukiwarka nie daje rady)Moja primera to p11 1,6 z 99r bez gazu.Bynajmniej autko czeka w centrum miasta i chciałbym zażegnać problem.Wykluczam świece i filtr paliwa oraz pompę paliwową.Proszę o odp.Pozdrawiam.

: 2011-03-04, 14:40
autor: jswistow
złacze OBD masz w srodku kabiny od strony kierowcy pod klapką razem z bezpiecznikami
wykluczasz pompe filtr i swiece tylko nie napisaleś czy tylko dlatego że je wymieniłeś ostatnio na nowe czy sprawdziłeś czy pompa podaje paliwo a na swiecach jest iskra

: 2011-03-04, 15:13
autor: vimek999
Opiszę w taki sposób.Swiece,filtr oraz pompa nowe.Wymieniałem 4 m-ce temu.Pompa podaje paliwo,natomiast nie ma iskier na świecach(sprawdzone parę minut temu)Prawdopodobnie strzelił moduł.Zmienię cały układ zapłonowy bo akurat mam dostęp na podmiankę.

: 2011-03-04, 16:41
autor: jswistow
jeżeli podmianka układu zapłonowego nie pomoże to może problem tkwić jeszcze w immobilajzerze,w każdym bądź razie daj znać czy udało się zreanimować primerkę i gdzie tkwił problem

: 2011-03-04, 20:36
autor: vimek999
Ufff.Problem usunięty :-D Troszkę mi zeszło z poszukiwaniem części lecz dopiero na trzecim szrocie udało się dorwać układ zapłonowy.Kompletny zapłon wraz z kablami dostałem za 40 euro.Po zamontowaniu miałem mały problem z falującymi obrotami na zimnym i ciepłym silniku.Podmieniłem kable i też nic to nie dało.Okazało sie że strzeliła świeca na trzecim cylindrze,a niedawno wymieniałem na Denso dedykowane do GA.Mało tego :-? Przestały latać szyby oraz nie działało ogrzewanie tylnej szyby przez co musiałem wymienić bezpiecznik.Moje poderzenie jest takie że w momencie uszkodzenia się świeczki zrobiła się zwara i przez to mógł strzelić moduł.Możliwe to?No i na domiar złego zeszło mi powietrze z opony.Diagnoza to małe rozdarcie z boku :-/ Następny wydatek się szykuje.Aha.Diagnostyki w aucie nie robiłem,a mam zamiar to zrobić.Czy ktoś z Was mógłby przybliżyc mi krok po kroku jak to zrobić.Dodam że moja kostka ma 14 pinów a trzech styków brakuje od strony prawej w dolnym rzędzie.Myślę że jest to OBD1 lecz ręki nie dam sobie odciąć.Pozdrawiam oraz dziękuję za zainteresowanie.

: 2011-03-04, 21:03
autor: jswistow
spokojnie jeśli nic się nie świeci to znaczy że jest ok,fajnie że sobie sam poradziłeś,złącze masz pewnie prostokątne czyli OBD1, diagnostykę robisz w ten sam sposób jak masz opisane w dziale primera
Pozdrawiam
:-)

: 2011-03-04, 21:24
autor: vimek999
Tak złącze mam prostokątne koloru szarego.Tylko jak zciągnąć ten dokument pdf skoro Ja jestem w Irlandii a na tej stronce chcą opłatę w złotówkach.To dopiero rebus :-D

: 2011-03-04, 21:32
autor: jswistow
tutaj wymiękam,nie jestem informatykiem :shock:

: 2011-03-04, 22:50
autor: Maniek-ol
Podeślij mi meila to Ci wyślę jak zrobić diagnostykę.

Zgasł podczas jazdy

: 2015-01-07, 00:04
autor: Czarek_88
Witam wczoraj kupiłem Primerke 99 rok 2.0 TD 260 przebiegu
Auto według właściciela stało około 2 tyg nieodpalane.
Przyjechałem obejrzeć auto , odpalił normalnie jak po takim czasie stania na mrozie, lecz po okolo 2 minutach zaczal sie dławić i falowały mu obroty i tak z 15 minut do czasu odjechania, podczas jazdy na jałowym cały czas nie pracował tak jak powinien,z rury dziwny zapach, smoły? oczywiście wziąłem auto i po jakis 10 km zgasł na amen i juz wiecej nie odpalił. Przywiozłem go na lawecie i nie wiem od czego zacząć poszukiwania usterki.
Może to być wina imobilisera? Czujnik położenai wałak rozrządu podobno tez daje takei objawy?

Dodam że właściciel 4 alta temu robił nastawnik pompy wtryskowej, mialem rok temu taki sam egzemplarz i podczas zajdy też mi zgasł ale okazało się że to wina była jakiegoś przewodu który odpiął się od rozrusznika albo gdzieś w jego okolicy wtedy włożyłem go i pojechałem dalej.

Prosze o jakies podpowiedzi
Dzięki

: 2015-01-07, 00:07
autor: janusz
Czarek_88, nalej świeżej ropy, wymień filtr paliwa i odpal na plaka waniliowego. A i naładuj akumulator.

Sprawdź jakie błędy wywala ECU

: 2015-01-07, 01:14
autor: falbinho
Czujnik połozenia wału, przepływka , warto sprawdzic ;) ale najpierw drucik i diagnostyka :)

zgasł

: 2015-01-07, 08:35
autor: Czarek_88
janusz pisze:Czarek_88, nalej świeżej ropy, wymień filtr paliwa i odpal na plaka waniliowego. A i naładuj akumulator.

Sprawdź jakie błędy wywala ECU
Paliwa było pół kotła, dolałem jest prawie pełen, filtr paliwa wymienie na dnaich bo teraz ciagle w pracy do 19 jestem , jeśli na plaku odpali to co to oznacza?
Gniazdo diagnostyczne jest pod lewą nogą w bezpiecznikach i normalnie podejdzie komputerem czy trzeba tzw"drucikami" jeśli tą 2 opcją czy ja jako laik dam rade to sam zrobić, pzdr

: 2015-01-07, 10:32
autor: janusz
Zwierasz dwa piny i sprawdzasz błąd. Laik to zrobi bez problemu :]
Obrazek


Jeśli odpali na plaku, to być może coś się wytrąciło z ropy i pompa to zassała, a teraz nie chce odpalić.





_

: 2015-01-07, 13:48
autor: Wiooreck
Ja przymykam oko na pomysły z plakiem, ale jak się tak odpala auto, to trzeba wiedzieć jak zgasić silnik, którego nie da się zgasić za pomocą kluczyka :)

Czujnik położenia wału w większości przypadkach objawia się w taki sposób jak napisałeś Czarek_88, aczkolwiek do tego dochodzi jeszcze fakt, że zimny silnik da się za każdym razem odpalić. Nie widzę nigdzie, żebyś próbował odpalać na zimnym silniku. Chłopaki też dobrze podpowiadają, że jak stał ze dwa tygodnie, coś niedobrego na mrozie się wytrąciło i zadziała się magia z układem wtryskowym :)

zgasł

: 2015-01-07, 16:40
autor: Czarek_88
witam
a ja chcąc sprawdzić błędy nie moge "wywołać" zapalenia się kontrolki na desce rozdzielczej....co robie źle?

na plaku nie odpalił , nie podaje ropy na wtryski tyle zdążyłem sprawdzić

: 2015-01-08, 16:10
autor: Wiooreck
No zgadza się, jak nie ma sygnału z czujnika wału, to paliwska komp nie da. Jeśli prawidłowo zwierasz piny w złączu, to nie wiem czemu nie możesz wywołać kontrolki. Zapala Ci się ona po przekręceniu kluczyka?

zgasł

: 2015-01-08, 16:24
autor: Czarek_88
no właśnie nie

: 2015-01-08, 16:59
autor: Wiooreck
To musisz wyjąć zegary i sprawdzić, czy jest żarówka, jeśli jest to pewnie spalona.

: 2015-01-08, 17:01
autor: Gawa
nie wiem jak jest z osprzętem Boscha ale w Zexelu jak się odepnie czujnik położenia wału z kostki to silnik pracuje w trybie awaryjnym i nie ma takiej mocy no ale odpala. Rozepnij czujnik i zobacz czy odpali.

: 2015-01-08, 19:46
autor: falbinho
U mnie piny musiałem dziwnie spinać zeby zaczeło mrygać, wiem ze przekładałem z jednego gniazdka w te prawidłowe i dopiero mrygało

: 2015-01-09, 00:19
autor: Czarek_88
Rozpiąłem czujnik położenia wału i też nie odpalił, sprawdziłem czujnik miernikiem nic nie pokazywał a czytałem że powinien wskazywać podane wartości, podejrzewam że się rozsypał, jutro go wyjmę i podmienię czujnik

: 2015-01-09, 07:20
autor: smeru
Włóż spinacz, przekręć kluczyk na pierwszą pozycję i wyjmij spinacz.

: 2015-01-09, 13:13
autor: Czarek_88
Problem chyba znaleziony, rozsypał się czujnik położenia wału i został częściowo w bloku, jak teraz mam go wyciągnąć jak plastik z którego jest zbudowany mocno się kruszy

: 2015-01-09, 13:40
autor: Gawa
bardzo prosto, tylko trochę czasu trzeba, trzeba zdjąć paski klinowe , koło pasowe , dolną osłonę paska , odsłoni ci się otwór w którym jest czujnik i od strony koła go czymś wypchniesz. Rozrządu nie dotykaj ani kółka rozrządu tego co jest na wale.

: 2015-01-10, 22:35
autor: Czarek_88
witam udało sie wyciągnąć resztki czujnika....

zamontowałem ten zamiennik od opla firmy delphi

i teraz tak na starym czujniku miałem kable koloru biały czarny i ciemno szary, natomiast na oplowskim żółty czerwony i czarny.

Nie wiem który kabel to tzw "ekran" o którym piszą koledzy na forum nissanklub.pl nie wiem co to jest i jak go odróżnić bo kable wygladają od środka tak samo, a koledzy z tamtego forum kazali podłączyć to w taki sposób że czarny z czarnym biały z żółtym i ten "ekran" z "ekranem" na to wychodzi że u mnie ten ekran to ciemno szary a w nowym czujniku czerwony i tak podłączyłęm.

I teraz tak auto odpaliło ale kuleje na wolnych obrotach i dalej nie pali sie przy włączaniu zapłonu kontrolka check - nie można wywołac odczytu błędów.
Co mam poprawić prosze o podpowiedzi może źle kable podłączyłem , dajcie jakies podpowiedzi , pozdrawiam i dziękuje

: 2015-01-10, 23:08
autor: janusz
Czarek_88 tu masz schemat z manuala - co CD20T i podłączenie czujnika położenia wału - ten w bloku TDC

Obrazek

: 2015-01-10, 23:47
autor: Czarek_88
Sorki Janusz al nie jestem elektronikiem i nie ogarniam tego co mi przesłałeś, wiem że chciałeś pomóc :)
Może wytłumaczy mi ktoś po kolorach jak to podłączyć....

: 2015-01-11, 00:05
autor: janusz
No to tak - od strony wiązki do kostki dochodzą Ci 3 przewody - według schematu pomarańczowy, biały i jakiś 3.

Pomarańczowy jest na środkowym pinie, biały, po prawej będzie biały, a po lewej ekran. Wtyczka od czujnika - oryginał jak ją weźmiesz pinami w swoją stronę to interesuje cię pin lewy i środkowy. Pod te piny musisz podłączyć swój czujnik. Teraz następuje pytanie - który gdzie, bo to przy czujnikach indukcyjnych ma znaczenie - musisz sam to przetestować niestety.....

: 2015-01-11, 13:13
autor: Czarek_88
No właśnie , który i gdzie...
Dlatego czekam może ktoś montował zamiennik firmy delphi i powie jak go zamontować, co z tym ekranem bo nie moge go rozpoznać po przecięciu 3 kabli wszystkie wyglądają tak samo, i nie wiem który to ekran...