Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Brak mocy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

krolik

[P11/WP11] Brak mocy

Post autor: krolik » 2010-09-04, 20:29

Witam, mam problem następujący: silnik 2.0, r.98 z LPG, teoretycznie 130KM.
Problem dotyczy i Pb i LPG. Brakuje mocy jak na 130 KM, na gazie niedobór mocy jest oczywiście jeszcze bardziej odczuwalny.
Po pomiarach przepływki (Hitachi 22680 2J200 AFH70-14) wyszło że jest padnięta.
Kupiłem drugą używaną i tu dziwne, bo pomiary napięciowe na wymienionej wyszły mi identyczne.
Przez moment zastanawiałem się czy nie kupiłem auta z zamontowanym niewłaściwym typem przepływomierza, ale chyba to nie to.
Czy to możliwe, ze uszkodzone przepływomierze dają identyczne napięcia czy może problem leży gdzieś indziej... No właśnie tylko nie wiem gdzie.
czy po prostu drugi przepływomierz jest również padnięty i mam go reklamować?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-09-04, 20:49

A jaki masz typ instalacji ? Która generacja ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

krolik

Post autor: krolik » 2010-09-04, 21:02

Tu niestety siedzi II gen. Parownik Lovato + STAG2-W.
Problem leży w napięciach jakie odczytuję na przepływomierzu.
powinno być
włączony zapłon 5V
a.1.3-1.7 na jałowym
b.1.8-2.4 przy 2500obr

a jest (na obu przepływkach)
Włączony zapłon 0.3V
Uruchomimy silnik bieg jałowy 1.04V
około 3000obr/min 1.75V
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-09-04, 21:10

Tak nie za bardzo widzę co uszkodzona przepływka ma do kiepskiej pracy silnika na gazie przy instalacji 2 generacji. Bardziej podejrzewałbym uszkodzony EGR (proponuje go od razu zaślepić) lub problem z układem zapłonowym (może uszkodzony czujnik spalania stukowego) lub nawet zapchany układ wydechowy (katalizator)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

krolik

Post autor: krolik » 2010-09-04, 21:30

Sama praca silnika nie jest kiepska (tak słuchowo), nie jest przerywana etc. Spalanie LPG mam na poziomie 10L w trasie. problemów z odpalaniem nie mam równiez, jedynie to ze primerka jak na te 130 KM powinna zdecydowanie lepiej przyspieszać. I jak pisalem wcześniej dotyczy to i Pb i LPG.
Poza tym, nurtuje mnie problem z niewłaściwymi wartościami odczytywanymi na przepływomierzu, a on jako miernik masy powietrza ma jakiś wpływ na "konstrukcję mieszanki".
Chcę rozwiazać problem już stwierdzony (czyt. napięcia na przepływce).
Pozdrawiam

PS. Jak mogę sprawdzić sprawnośc czujnika spalania stukowego?

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-14, 16:01

Na ktorym kabluu mierzy sie to napiecie? na pomaranczowym? i jak je zmierzyc skoro wtyczna musi byc podlaczona?

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-14, 16:23

Moze za duzo oczekujesz od tego silnika? Auto troche wazy.
Ja po swoim tez sie spodziewalem nie wiadomo czego (140KM) a jest jak jest.
Scignij sie z podobnym/troche slabszym czy mocniejszym autem to zobaczysz czy rzeczywiscie takiego mula ma.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-15, 11:47

krolik pisze:Sama praca silnika nie jest kiepska (tak słuchowo), nie jest przerywana etc. Spalanie LPG mam na poziomie 10L w trasie. problemów z odpalaniem nie mam równiez, jedynie to ze primerka jak na te 130 KM powinna zdecydowanie lepiej przyspieszać. I jak pisalem wcześniej dotyczy to i Pb i LPG.
Poza tym, nurtuje mnie problem z niewłaściwymi wartościami odczytywanymi na przepływomierzu, a on jako miernik masy powietrza ma jakiś wpływ na "konstrukcję mieszanki".
Chcę rozwiazać problem już stwierdzony (czyt. napięcia na przepływce).
Pozdrawiam

Mam ten sam przepływomierz i wartości mam niemalże identyczne.
Sprawdź nawet przy pomocy stopera przyśpieszenie do 100 km/h i będziesz wiedział, czy jest zmulona czy nie.

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2012-10-16, 10:54

przeplywka powinna pokazywac napiecie minimum 1,9V jesli jest mniej to bezwzglednie do wymiany. Moles miec pecha i kupiles zepsuta bo ciezko to sprawdzic jesli nie jest na aucie

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-16, 12:50

Ppy pisze:przeplywka powinna pokazywac napiecie minimum 1,9V jesli jest mniej to bezwzglednie do wymiany. Moles miec pecha i kupiles zepsuta bo ciezko to sprawdzic jesli nie jest na aucie
Czyli zarówno w moim i jego dwóch przypadkach przepływka jest walnięta?
U mnie silnik pracuje elegancko tylko spalanie w mieście wynosi 12 litrów.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-10-16, 14:37

DiLGT pisze:i jak je zmierzyc skoro wtyczna musi byc podlaczona
ja to robiłem na zasadzie takiej, że owinąłem przewód wokół odpowiedniego pinu i wpiąłem wtyczkę. Nie chciałem psuć przewodu od góry.

Maserti, spalanie po mieście zawsze będziesz miał spore, nie wiadomo jakbyś jeździł, bo często samochód się nawet nie zdąrzy rozgrzać.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-16, 18:41

Wiooreck pisze:
DiLGT pisze:i jak je zmierzyc skoro wtyczna musi byc podlaczona
ja to robiłem na zasadzie takiej, że owinąłem przewód wokół odpowiedniego pinu i wpiąłem wtyczkę. Nie chciałem psuć przewodu od góry.

Maserti, spalanie po mieście zawsze będziesz miał spore, nie wiadomo jakbyś jeździł, bo często samochód się nawet nie zdąrzy rozgrzać.
Tylko widzisz, samochod jest ciagle rozgrzany i jakis specjalnie krotkich odcinkow nie robie. Takie spalanie powinienem miec na gazie...

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-16, 19:15

W moim w miescie spalanie tez jest 12L na odcinku ok 3km ale na trasie niechce zejsc ponizej 9L przy spokojnej jezdzie

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-16, 22:25

DiLGT pisze:W moim w miescie spalanie tez jest 12L na odcinku ok 3km ale na trasie niechce zejsc ponizej 9L przy spokojnej jezdzie
Mi w trasie ok pali. od 7 w gore. Tylko to spalanie miejskie mnie martwi. Jutro do gazownika o gaz ide sie dowiedziec;-)

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-17, 11:44

A ile bys chcial zeby Ci 2.0 w miescie palilo? Katalogowo to ma kolo 11/100 w miescie.

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2012-10-17, 12:29

a katalogowo te 11 to jest benzyny wiec + 2 litry ba gazie-mi spala w trasie 10 ale nie zaluje auta a w miescie max 12 na blosie
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-17, 14:16

NismoMan1 pisze:A ile bys chcial zeby Ci 2.0 w miescie palilo? Katalogowo to ma kolo 11/100 w miescie.
Poprzednio miałemP10 2.0 115 hp i w 10 litrach się mieściła. Czytałem też opinie, że ten silnik w mieście pali ok 10 litrów więc 12 przy spokojniej jeździe to chyba sporo co? Prześlesz mi link do danych katalogowych gdzie jest pokazane 11 litrów? Będę wdzięczny :mrgreen:

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-17, 15:34

P10 chyba jest troche lzejsza niz P11, to i mniej spali.
Co do danych tehcnicznych to musisz szukac na google, nie wiem na ile sa one prawdziwe, oryginalnej broszurki/informacji nie znalazlem. Tu masz przyklad:Spalanie SR20DE

Z grubsza sie zgadza, a wiadome ze to co na papierze to zawsze zanizone. Moja Pryma w miescie na krotkich odcinkach i co chwile swiatla tez zlopie, ale na trasie nadrabia ekonomia.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-17, 16:07

NismoMan1 pisze:P10 chyba jest troche lzejsza niz P11, to i mniej spali.
Co do danych tehcnicznych to musisz szukac na google, nie wiem na ile sa one prawdziwe, oryginalnej broszurki/informacji nie znalazlem. Tu masz przyklad:Spalanie SR20DE

Z grubsza sie zgadza, a wiadome ze to co na papierze to zawsze zanizone. Moja Pryma w miescie na krotkich odcinkach i co chwile swiatla tez zlopie, ale na trasie nadrabia ekonomia.
Tak podejrzewam, że P11 jest cięższa. Tylko niektórzy użytkownicy mają spalanie gazu na poziomie 12 litrów. W takim razie mam się pogodzić z faktem "złopania" w mieście? Kurcze, spodziewałem się, że 11 litrów nie przekroczę....

Edit:
Ja posiadam 130 koni i spalanie wg. tej strony co podesłałeś to 10.1
http://www.motofakty.pl/samochody/dane- ... -manualna/

Poczytałem całe forum i ludzie z tym samym silnikiem na gazie mają wyniki ok 11.5 litra. Przy spalaniu benzyny widuję wszędzie wyniki ok 10 litrów. Coś ewidentnie jest nie tak. Zastanawiam się ciągle czy to przepływomierz. Jak mogę go inaczej sprawdzić niżeli sprawdzanie napięcia?

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2012-10-17, 17:35

a ja na Twoim miejscu bym kupil blosa i sie nie pier...lil z tym mikserem. Jak kupilem auto to byl mul jakich malo czy to na gazie czy na pb. Spalanie 15l lpg bylo normaa bywalo ze 18 wciagnal. Na poczatek wywalilem ten silniczek krokowy od gazu( nie mylic z krokowcem od wolnych obrotow)-bylo lepiej ale nadal kiszka. Wsadzilem blosa i auto ozylo a spalanie po fakt faktem dosc monotonnej regulacji wyszlo tak jak pisalem wyzej a auta nie zamulam
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-17, 17:46

Mysle ze ciezko powiedziec. Zalezy jak jezdzisz, jak krotkie trasy itd. Ktos kto mieszka poza wiekszym miastem, nigdy nie bedzie wiedzial co znaczy spalanie miejskie.
Napisales ze wiekszosci wychodzi kolo 10l/100, ale czy to tylko i wylacznie po miescie? Jesli tak to moze i pali Ci autko o 1-1,5l za duzo. Nie martw sie, wymienisz pol auta to moze sie poprawi :mrgreen:
Jaki masz przebieg? Sprawdz na innej przeplywce, zobacz jak sie maja filtry, termostat, sprawdz kompresje, diagnostyka itp.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-17, 18:01

NismoMan1 pisze:Mysle ze ciezko powiedziec. Zalezy jak jezdzisz, jak krotkie trasy itd. Ktos kto mieszka poza wiekszym miastem, nigdy nie bedzie wiedzial co znaczy spalanie miejskie.
Napisales ze wiekszosci wychodzi kolo 10l/100, ale czy to tylko i wylacznie po miescie? Jesli tak to moze i pali Ci autko o 1-1,5l za duzo. Nie martw sie, wymienisz pol auta to moze sie poprawi :mrgreen:
Jaki masz przebieg? Sprawdz na innej przeplywce, zobacz jak sie maja filtry, termostat, sprawdz kompresje, diagnostyka itp.
Odcinki średnie typowo miejskie (szczecin) samochód zawsze ciepły. Po kupnie wymienione świece, kable, filtr powietrza, ustawiona geometria. Jutro zrobię diagnostykę i zobaczymy co wyjdzie. Przebieg 160 tys km, olej 5w40. oleju nie tyka. Chyba będzie trzeba zacząć na gaz zbierać.... Lubisz ludzi pocieszać widzę :mrgreen: Kompresji sprawdzać nie będę bo samochód moc ma, osiągi również, oleju nie bierze :mrgreen: Termostat ok, temperaturę trzyma tak jak powinien...

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-10-17, 18:11

Dobry LPG nie jest zly. Sam mam instalacje gazowa i nie narzekam. Kumpel do slabego kombi 1,6l zalozyl sekwencje bo mu auto portfel drenowalo.
Oczywiscie chcialbym jezdzic autkiem na V-power Pb i nie wkurzac sie przegladami, filterkami, nie miec jazdy na drogie i szybkie wtryski LPG czy walczyc za slabym reduktorem. Ale zwyczajnie mnie na to nie stac :)
Daj znac jesli uda Ci sie obnizyc spalanie.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-17, 18:28

NismoMan1 pisze:Dobry LPG nie jest zly. Sam mam instalacje gazowa i nie narzekam. Kumpel do slabego kombi 1,6l zalozyl sekwencje bo mu auto portfel drenowalo.
Oczywiscie chcialbym jezdzic autkiem na V-power Pb i nie wkurzac sie przegladami, filterkami, nie miec jazdy na drogie i szybkie wtryski LPG czy walczyc za slabym reduktorem. Ale zwyczajnie mnie na to nie stac :)
Daj znac jesli uda Ci sie obnizyc spalanie.
Mnie też na to nie stać więc wole raz zainwestować w LPG a potem już płacić niższe $$.
Powalczę z tym spalaniem i zobaczymy czy coś z tego wyjdzie czy zostawimy tak jak jest.
Dzięki za informację. Dam cynk czy coś uda mi się ugrać :mrgreen:

[ Dodano: 2012-10-17, 20:48 ]
Wiec tak. zrobilem diagnostyke i wyszedl blad 34 czyli czujnik spalania stukowego. Wiadomo gdzie jest i ile kosztuje?

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-17, 19:58

Czujnik jest w bardzo trudno dostepnymm miejscu od strony sciany grodziowej pod kolektorem dolotwym, dostep tylko od spodu auta, modl sie zeby sruba ktora jest przykrecony do silnika nie byla mocno dokrecona :)

Mozesz sprawdzic czy rozlaczenie sondy labda da jakis blad przy auto diagnostyce? u siebie rozlaczylem ta wtyczke i bledu nie bylo, co wydaje mi sie dziwne.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-17, 20:09

DiLGT pisze:Czujnik jest w bardzo trudno dostepnymm miejscu od strony sciany grodziowej pod kolektorem dolotwym, dostep tylko od spodu auta, modl sie zeby sruba ktora jest przykrecony do silnika nie byla mocno dokrecona :)

Mozesz sprawdzic czy rozlaczenie sondy labda da jakis blad przy auto diagnostyce? u siebie rozlaczylem ta wtyczke i bledu nie bylo, co wydaje mi sie dziwne.
sprawdze Ci jutro ok? teraz juz moja narzeczona fure mi zabrala;-) z tego co wyczytalem to czujnik mega drogi jest... ok 500 zl;/

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-17, 20:41

Bylo by fajnie jak bys mi sprawdzil :)

ja kupilem orginal na ebay za 160zl z wysylka sa tez za jakies "no name" 6 dolcow plus wysylka

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-17, 20:50

DiLGT pisze:Bylo by fajnie jak bys mi sprawdzil :)

ja kupilem orginal na ebay za 160zl z wysylka sa tez za jakies "no name" 6 dolcow plus wysylka
Masz jeszcze namiary na ten czujnik? co myslisz o uzywanych? Uszkodzony czujnik moze miec wplyw na spalanie?
Jutro jak nie zapomne to sprawdze i dam wpis na forum...

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-17, 21:36

Raczej nie ma wpywu, generalnie mamy te same objawy tyle ze ja juz wymienilem czujnik, a wysokie spalanie nie ustapilo. Po wymianie auto zrobilo sie troche zywsze, ale dalej cos primerze dolega ( przynajmniej taki mi sie waydaje, sadzac posalaniu).Chociaz czasami wraca do formy ale na ogol jest jakies zmulone wiec jak sadze cos co ma na to wplyw raz dziala a na 90% nie dziala :) Moze to byc zapchany katalizator, sonda lambda (choc auto diagnostyka nie pokazuje bledu) przeplywomierz ( jak w przypadku labdy) albo kable wysokiego napiecia + swiece

Ja kupilem taki http://www.ebay.com/itm/OE-Nissan-Knock ... b9&vxp=mtr ale w sumie mozna brac uzywke, bo po co przeplacac.

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-18, 07:28

DiLGT pisze:Raczej nie ma wpywu, generalnie mamy te same objawy tyle ze ja juz wymienilem czujnik, a wysokie spalanie nie ustapilo. Po wymianie auto zrobilo sie troche zywsze, ale dalej cos primerze dolega ( przynajmniej taki mi sie waydaje, sadzac posalaniu).Chociaz czasami wraca do formy ale na ogol jest jakies zmulone wiec jak sadze cos co ma na to wplyw raz dziala a na 90% nie dziala :) Moze to byc zapchany katalizator, sonda lambda (choc auto diagnostyka nie pokazuje bledu) przeplywomierz ( jak w przypadku labdy) albo kable wysokiego napiecia + swiece

Ja kupilem taki http://www.ebay.com/itm/OE-Nissan-Knock ... b9&vxp=mtr ale w sumie mozna brac uzywke, bo po co przeplacac.
Nie pocieszyles mnie;] A sonde jak mozna sprawdzic oprocz diagnostyki? Sprawdzales ja tak ja coobcio napisal? czy normalnie przez zwarcie i czekales az blad wyswietli? Uszkodzony katalizator nie powinien wyjsc na analizatorze spalin?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”