[P11/WP11] Brak mocy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Brak mocy
Witam, mam problem następujący: silnik 2.0, r.98 z LPG, teoretycznie 130KM.
Problem dotyczy i Pb i LPG. Brakuje mocy jak na 130 KM, na gazie niedobór mocy jest oczywiście jeszcze bardziej odczuwalny.
Po pomiarach przepływki (Hitachi 22680 2J200 AFH70-14) wyszło że jest padnięta.
Kupiłem drugą używaną i tu dziwne, bo pomiary napięciowe na wymienionej wyszły mi identyczne.
Przez moment zastanawiałem się czy nie kupiłem auta z zamontowanym niewłaściwym typem przepływomierza, ale chyba to nie to.
Czy to możliwe, ze uszkodzone przepływomierze dają identyczne napięcia czy może problem leży gdzieś indziej... No właśnie tylko nie wiem gdzie.
czy po prostu drugi przepływomierz jest również padnięty i mam go reklamować?
Pozdrawiam
Problem dotyczy i Pb i LPG. Brakuje mocy jak na 130 KM, na gazie niedobór mocy jest oczywiście jeszcze bardziej odczuwalny.
Po pomiarach przepływki (Hitachi 22680 2J200 AFH70-14) wyszło że jest padnięta.
Kupiłem drugą używaną i tu dziwne, bo pomiary napięciowe na wymienionej wyszły mi identyczne.
Przez moment zastanawiałem się czy nie kupiłem auta z zamontowanym niewłaściwym typem przepływomierza, ale chyba to nie to.
Czy to możliwe, ze uszkodzone przepływomierze dają identyczne napięcia czy może problem leży gdzieś indziej... No właśnie tylko nie wiem gdzie.
czy po prostu drugi przepływomierz jest również padnięty i mam go reklamować?
Pozdrawiam
A jaki masz typ instalacji ? Która generacja ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Tu niestety siedzi II gen. Parownik Lovato + STAG2-W.
Problem leży w napięciach jakie odczytuję na przepływomierzu.
powinno być
włączony zapłon 5V
a.1.3-1.7 na jałowym
b.1.8-2.4 przy 2500obr
a jest (na obu przepływkach)
Włączony zapłon 0.3V
Uruchomimy silnik bieg jałowy 1.04V
około 3000obr/min 1.75V
Pozdrawiam
Problem leży w napięciach jakie odczytuję na przepływomierzu.
powinno być
włączony zapłon 5V
a.1.3-1.7 na jałowym
b.1.8-2.4 przy 2500obr
a jest (na obu przepływkach)
Włączony zapłon 0.3V
Uruchomimy silnik bieg jałowy 1.04V
około 3000obr/min 1.75V
Pozdrawiam
Tak nie za bardzo widzę co uszkodzona przepływka ma do kiepskiej pracy silnika na gazie przy instalacji 2 generacji. Bardziej podejrzewałbym uszkodzony EGR (proponuje go od razu zaślepić) lub problem z układem zapłonowym (może uszkodzony czujnik spalania stukowego) lub nawet zapchany układ wydechowy (katalizator)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Sama praca silnika nie jest kiepska (tak słuchowo), nie jest przerywana etc. Spalanie LPG mam na poziomie 10L w trasie. problemów z odpalaniem nie mam równiez, jedynie to ze primerka jak na te 130 KM powinna zdecydowanie lepiej przyspieszać. I jak pisalem wcześniej dotyczy to i Pb i LPG.
Poza tym, nurtuje mnie problem z niewłaściwymi wartościami odczytywanymi na przepływomierzu, a on jako miernik masy powietrza ma jakiś wpływ na "konstrukcję mieszanki".
Chcę rozwiazać problem już stwierdzony (czyt. napięcia na przepływce).
Pozdrawiam
PS. Jak mogę sprawdzić sprawnośc czujnika spalania stukowego?
Poza tym, nurtuje mnie problem z niewłaściwymi wartościami odczytywanymi na przepływomierzu, a on jako miernik masy powietrza ma jakiś wpływ na "konstrukcję mieszanki".
Chcę rozwiazać problem już stwierdzony (czyt. napięcia na przepływce).
Pozdrawiam
PS. Jak mogę sprawdzić sprawnośc czujnika spalania stukowego?
krolik pisze:Sama praca silnika nie jest kiepska (tak słuchowo), nie jest przerywana etc. Spalanie LPG mam na poziomie 10L w trasie. problemów z odpalaniem nie mam równiez, jedynie to ze primerka jak na te 130 KM powinna zdecydowanie lepiej przyspieszać. I jak pisalem wcześniej dotyczy to i Pb i LPG.
Poza tym, nurtuje mnie problem z niewłaściwymi wartościami odczytywanymi na przepływomierzu, a on jako miernik masy powietrza ma jakiś wpływ na "konstrukcję mieszanki".
Chcę rozwiazać problem już stwierdzony (czyt. napięcia na przepływce).
Pozdrawiam
Mam ten sam przepływomierz i wartości mam niemalże identyczne.
Sprawdź nawet przy pomocy stopera przyśpieszenie do 100 km/h i będziesz wiedział, czy jest zmulona czy nie.
Czyli zarówno w moim i jego dwóch przypadkach przepływka jest walnięta?Ppy pisze:przeplywka powinna pokazywac napiecie minimum 1,9V jesli jest mniej to bezwzglednie do wymiany. Moles miec pecha i kupiles zepsuta bo ciezko to sprawdzic jesli nie jest na aucie
U mnie silnik pracuje elegancko tylko spalanie w mieście wynosi 12 litrów.
ja to robiłem na zasadzie takiej, że owinąłem przewód wokół odpowiedniego pinu i wpiąłem wtyczkę. Nie chciałem psuć przewodu od góry.DiLGT pisze:i jak je zmierzyc skoro wtyczna musi byc podlaczona
Maserti, spalanie po mieście zawsze będziesz miał spore, nie wiadomo jakbyś jeździł, bo często samochód się nawet nie zdąrzy rozgrzać.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Tylko widzisz, samochod jest ciagle rozgrzany i jakis specjalnie krotkich odcinkow nie robie. Takie spalanie powinienem miec na gazie...Wiooreck pisze:ja to robiłem na zasadzie takiej, że owinąłem przewód wokół odpowiedniego pinu i wpiąłem wtyczkę. Nie chciałem psuć przewodu od góry.DiLGT pisze:i jak je zmierzyc skoro wtyczna musi byc podlaczona
Maserti, spalanie po mieście zawsze będziesz miał spore, nie wiadomo jakbyś jeździł, bo często samochód się nawet nie zdąrzy rozgrzać.
Poprzednio miałemP10 2.0 115 hp i w 10 litrach się mieściła. Czytałem też opinie, że ten silnik w mieście pali ok 10 litrów więc 12 przy spokojniej jeździe to chyba sporo co? Prześlesz mi link do danych katalogowych gdzie jest pokazane 11 litrów? Będę wdzięcznyNismoMan1 pisze:A ile bys chcial zeby Ci 2.0 w miescie palilo? Katalogowo to ma kolo 11/100 w miescie.
P10 chyba jest troche lzejsza niz P11, to i mniej spali.
Co do danych tehcnicznych to musisz szukac na google, nie wiem na ile sa one prawdziwe, oryginalnej broszurki/informacji nie znalazlem. Tu masz przyklad:Spalanie SR20DE
Z grubsza sie zgadza, a wiadome ze to co na papierze to zawsze zanizone. Moja Pryma w miescie na krotkich odcinkach i co chwile swiatla tez zlopie, ale na trasie nadrabia ekonomia.
Co do danych tehcnicznych to musisz szukac na google, nie wiem na ile sa one prawdziwe, oryginalnej broszurki/informacji nie znalazlem. Tu masz przyklad:Spalanie SR20DE
Z grubsza sie zgadza, a wiadome ze to co na papierze to zawsze zanizone. Moja Pryma w miescie na krotkich odcinkach i co chwile swiatla tez zlopie, ale na trasie nadrabia ekonomia.
Tak podejrzewam, że P11 jest cięższa. Tylko niektórzy użytkownicy mają spalanie gazu na poziomie 12 litrów. W takim razie mam się pogodzić z faktem "złopania" w mieście? Kurcze, spodziewałem się, że 11 litrów nie przekroczę....NismoMan1 pisze:P10 chyba jest troche lzejsza niz P11, to i mniej spali.
Co do danych tehcnicznych to musisz szukac na google, nie wiem na ile sa one prawdziwe, oryginalnej broszurki/informacji nie znalazlem. Tu masz przyklad:Spalanie SR20DE
Z grubsza sie zgadza, a wiadome ze to co na papierze to zawsze zanizone. Moja Pryma w miescie na krotkich odcinkach i co chwile swiatla tez zlopie, ale na trasie nadrabia ekonomia.
Edit:
Ja posiadam 130 koni i spalanie wg. tej strony co podesłałeś to 10.1
http://www.motofakty.pl/samochody/dane- ... -manualna/
Poczytałem całe forum i ludzie z tym samym silnikiem na gazie mają wyniki ok 11.5 litra. Przy spalaniu benzyny widuję wszędzie wyniki ok 10 litrów. Coś ewidentnie jest nie tak. Zastanawiam się ciągle czy to przepływomierz. Jak mogę go inaczej sprawdzić niżeli sprawdzanie napięcia?
a ja na Twoim miejscu bym kupil blosa i sie nie pier...lil z tym mikserem. Jak kupilem auto to byl mul jakich malo czy to na gazie czy na pb. Spalanie 15l lpg bylo normaa bywalo ze 18 wciagnal. Na poczatek wywalilem ten silniczek krokowy od gazu( nie mylic z krokowcem od wolnych obrotow)-bylo lepiej ale nadal kiszka. Wsadzilem blosa i auto ozylo a spalanie po fakt faktem dosc monotonnej regulacji wyszlo tak jak pisalem wyzej a auta nie zamulam
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw
Mysle ze ciezko powiedziec. Zalezy jak jezdzisz, jak krotkie trasy itd. Ktos kto mieszka poza wiekszym miastem, nigdy nie bedzie wiedzial co znaczy spalanie miejskie.
Napisales ze wiekszosci wychodzi kolo 10l/100, ale czy to tylko i wylacznie po miescie? Jesli tak to moze i pali Ci autko o 1-1,5l za duzo. Nie martw sie, wymienisz pol auta to moze sie poprawi
Jaki masz przebieg? Sprawdz na innej przeplywce, zobacz jak sie maja filtry, termostat, sprawdz kompresje, diagnostyka itp.
Napisales ze wiekszosci wychodzi kolo 10l/100, ale czy to tylko i wylacznie po miescie? Jesli tak to moze i pali Ci autko o 1-1,5l za duzo. Nie martw sie, wymienisz pol auta to moze sie poprawi
Jaki masz przebieg? Sprawdz na innej przeplywce, zobacz jak sie maja filtry, termostat, sprawdz kompresje, diagnostyka itp.
Odcinki średnie typowo miejskie (szczecin) samochód zawsze ciepły. Po kupnie wymienione świece, kable, filtr powietrza, ustawiona geometria. Jutro zrobię diagnostykę i zobaczymy co wyjdzie. Przebieg 160 tys km, olej 5w40. oleju nie tyka. Chyba będzie trzeba zacząć na gaz zbierać.... Lubisz ludzi pocieszać widzę Kompresji sprawdzać nie będę bo samochód moc ma, osiągi również, oleju nie bierze Termostat ok, temperaturę trzyma tak jak powinien...NismoMan1 pisze:Mysle ze ciezko powiedziec. Zalezy jak jezdzisz, jak krotkie trasy itd. Ktos kto mieszka poza wiekszym miastem, nigdy nie bedzie wiedzial co znaczy spalanie miejskie.
Napisales ze wiekszosci wychodzi kolo 10l/100, ale czy to tylko i wylacznie po miescie? Jesli tak to moze i pali Ci autko o 1-1,5l za duzo. Nie martw sie, wymienisz pol auta to moze sie poprawi
Jaki masz przebieg? Sprawdz na innej przeplywce, zobacz jak sie maja filtry, termostat, sprawdz kompresje, diagnostyka itp.
Dobry LPG nie jest zly. Sam mam instalacje gazowa i nie narzekam. Kumpel do slabego kombi 1,6l zalozyl sekwencje bo mu auto portfel drenowalo.
Oczywiscie chcialbym jezdzic autkiem na V-power Pb i nie wkurzac sie przegladami, filterkami, nie miec jazdy na drogie i szybkie wtryski LPG czy walczyc za slabym reduktorem. Ale zwyczajnie mnie na to nie stac
Daj znac jesli uda Ci sie obnizyc spalanie.
Oczywiscie chcialbym jezdzic autkiem na V-power Pb i nie wkurzac sie przegladami, filterkami, nie miec jazdy na drogie i szybkie wtryski LPG czy walczyc za slabym reduktorem. Ale zwyczajnie mnie na to nie stac
Daj znac jesli uda Ci sie obnizyc spalanie.
Mnie też na to nie stać więc wole raz zainwestować w LPG a potem już płacić niższe $$.NismoMan1 pisze:Dobry LPG nie jest zly. Sam mam instalacje gazowa i nie narzekam. Kumpel do slabego kombi 1,6l zalozyl sekwencje bo mu auto portfel drenowalo.
Oczywiscie chcialbym jezdzic autkiem na V-power Pb i nie wkurzac sie przegladami, filterkami, nie miec jazdy na drogie i szybkie wtryski LPG czy walczyc za slabym reduktorem. Ale zwyczajnie mnie na to nie stac
Daj znac jesli uda Ci sie obnizyc spalanie.
Powalczę z tym spalaniem i zobaczymy czy coś z tego wyjdzie czy zostawimy tak jak jest.
Dzięki za informację. Dam cynk czy coś uda mi się ugrać
[ Dodano: 2012-10-17, 20:48 ]
Wiec tak. zrobilem diagnostyke i wyszedl blad 34 czyli czujnik spalania stukowego. Wiadomo gdzie jest i ile kosztuje?
Czujnik jest w bardzo trudno dostepnymm miejscu od strony sciany grodziowej pod kolektorem dolotwym, dostep tylko od spodu auta, modl sie zeby sruba ktora jest przykrecony do silnika nie byla mocno dokrecona
Mozesz sprawdzic czy rozlaczenie sondy labda da jakis blad przy auto diagnostyce? u siebie rozlaczylem ta wtyczke i bledu nie bylo, co wydaje mi sie dziwne.
Mozesz sprawdzic czy rozlaczenie sondy labda da jakis blad przy auto diagnostyce? u siebie rozlaczylem ta wtyczke i bledu nie bylo, co wydaje mi sie dziwne.
sprawdze Ci jutro ok? teraz juz moja narzeczona fure mi zabrala;-) z tego co wyczytalem to czujnik mega drogi jest... ok 500 zl;/DiLGT pisze:Czujnik jest w bardzo trudno dostepnymm miejscu od strony sciany grodziowej pod kolektorem dolotwym, dostep tylko od spodu auta, modl sie zeby sruba ktora jest przykrecony do silnika nie byla mocno dokrecona
Mozesz sprawdzic czy rozlaczenie sondy labda da jakis blad przy auto diagnostyce? u siebie rozlaczylem ta wtyczke i bledu nie bylo, co wydaje mi sie dziwne.
Masz jeszcze namiary na ten czujnik? co myslisz o uzywanych? Uszkodzony czujnik moze miec wplyw na spalanie?DiLGT pisze:Bylo by fajnie jak bys mi sprawdzil
ja kupilem orginal na ebay za 160zl z wysylka sa tez za jakies "no name" 6 dolcow plus wysylka
Jutro jak nie zapomne to sprawdze i dam wpis na forum...
Raczej nie ma wpywu, generalnie mamy te same objawy tyle ze ja juz wymienilem czujnik, a wysokie spalanie nie ustapilo. Po wymianie auto zrobilo sie troche zywsze, ale dalej cos primerze dolega ( przynajmniej taki mi sie waydaje, sadzac posalaniu).Chociaz czasami wraca do formy ale na ogol jest jakies zmulone wiec jak sadze cos co ma na to wplyw raz dziala a na 90% nie dziala Moze to byc zapchany katalizator, sonda lambda (choc auto diagnostyka nie pokazuje bledu) przeplywomierz ( jak w przypadku labdy) albo kable wysokiego napiecia + swiece
Ja kupilem taki http://www.ebay.com/itm/OE-Nissan-Knock ... b9&vxp=mtr ale w sumie mozna brac uzywke, bo po co przeplacac.
Ja kupilem taki http://www.ebay.com/itm/OE-Nissan-Knock ... b9&vxp=mtr ale w sumie mozna brac uzywke, bo po co przeplacac.
Nie pocieszyles mnie;] A sonde jak mozna sprawdzic oprocz diagnostyki? Sprawdzales ja tak ja coobcio napisal? czy normalnie przez zwarcie i czekales az blad wyswietli? Uszkodzony katalizator nie powinien wyjsc na analizatorze spalin?DiLGT pisze:Raczej nie ma wpywu, generalnie mamy te same objawy tyle ze ja juz wymienilem czujnik, a wysokie spalanie nie ustapilo. Po wymianie auto zrobilo sie troche zywsze, ale dalej cos primerze dolega ( przynajmniej taki mi sie waydaje, sadzac posalaniu).Chociaz czasami wraca do formy ale na ogol jest jakies zmulone wiec jak sadze cos co ma na to wplyw raz dziala a na 90% nie dziala Moze to byc zapchany katalizator, sonda lambda (choc auto diagnostyka nie pokazuje bledu) przeplywomierz ( jak w przypadku labdy) albo kable wysokiego napiecia + swiece
Ja kupilem taki http://www.ebay.com/itm/OE-Nissan-Knock ... b9&vxp=mtr ale w sumie mozna brac uzywke, bo po co przeplacac.