[P11/WP11] Problem z obrotami.
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Problem z obrotami.
Witam mam następujący problem. Jak jadę z prędkością ok 120-130kmh i jak wrzucę luz to obroty spadają prawie do zera a czasami zdarzy się ze silnik zgaśnie. A najdziwniejsze jest to że jak prędkość spadnie poniżej 100kmh to obroty wracają do normy. Co to może być czego to jest wina? Z góry dzięki za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 2010-08-05, 21:22 przez beben1982, łącznie zmieniany 1 raz.
O ile masz gaz to normalne. Zdejmij rurę doprowadzającą zimne powietrze z okolic chłodnicy do obudowy filtra powietrza i problem powinien zniknąć.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
W takim razie sonda lambda jezeli falują obroty
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Co do falowania obrotów to niewiele Ci pomogę ale sporo osób pisało że należy wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy. Czytałem też (ale nie jestem pewien czy dotyczy to tego silnika) że po czyszczeniu przepustnicy trzeba ją zaprogramować za pomocą komputera. Winny spadkom obrotów może też być przepływomierz. Musisz poszukać na forum jakie napięcia powinien mieć i na których kabelkach to mierzyć.
A jeśli chodzi o zadławianie (gaśnięcie) silnika przy prędkościach powyżej 80km/h (podczas jazdy na gazie!) to powinieneś spróbować zmienić kierunek wlotu powietrza do filtra powietrza. Chodzi o to że silnik podczas pracy pobiera powietrze a przez zwężkę przy okazji zasysa gaz (nie dotyczy sekwencji) Przy dużych prędkościach naturalny pęd powietrza jest tak duży że po zdjęciu nogi z "gazu" nie występuje podciśnienie między zwężką a przepustnicą w efekcie silnik dostaje tak małą ilość gazu że gaśnie. Należy tak ustawić wlot powietrza do filtra aby nie mogło ono wlatywać tam siłą pędu tylko żeby zawsze było zasysane. Innymi słowy trzeba wlot powietrza ustawić w kierunku tyłu auta lub w któryś bok. tak jak Michallo napisał.
A jeśli chodzi o zadławianie (gaśnięcie) silnika przy prędkościach powyżej 80km/h (podczas jazdy na gazie!) to powinieneś spróbować zmienić kierunek wlotu powietrza do filtra powietrza. Chodzi o to że silnik podczas pracy pobiera powietrze a przez zwężkę przy okazji zasysa gaz (nie dotyczy sekwencji) Przy dużych prędkościach naturalny pęd powietrza jest tak duży że po zdjęciu nogi z "gazu" nie występuje podciśnienie między zwężką a przepustnicą w efekcie silnik dostaje tak małą ilość gazu że gaśnie. Należy tak ustawić wlot powietrza do filtra aby nie mogło ono wlatywać tam siłą pędu tylko żeby zawsze było zasysane. Innymi słowy trzeba wlot powietrza ustawić w kierunku tyłu auta lub w któryś bok. tak jak Michallo napisał.
Żebyśmy się dobrze zrozumieli - zdjąłeś rurę między filtrem powietrza a przepustnicą,czy tak? Każdy silnik ma system odpowietrzania skrzyni korbowej (tak zwana odma) - gazy tam powstałe są skierowane do układu dolotowego silnika. Nieszczelność tej odmy (tak zwane lewe powietrze) może powodować falowanie obrotów. A z innej beczki. Silnik prawidłowo Ci pracował gdy dostawał powietrze nie mierzone przepływomierzem?
hary7 to nie jest silnik 2.0 tylko 1.6 filtr powietrza jest nad przepustnicą i przepływomierz jest w przepustnicy i ta rura którą odłączyłem jest pusta i nic do niej nie jest podłączone. A z tą odmą będę jutro sprawdzał jak coś to napisze. na razie dzięki.
[ Dodano: 2010-08-12, 22:03 ]
hary7 zdjąłem przewód od odmy ale się tylko pogorszyło obroty falowały cały czas ale w filtrze powietrza była przegródka gdzie był włożony filc tam wchodziło powietrze do odmy nie wiem po co on był bo jak go wyjąłem to się polepszyło nie faluje cały czas tylko wtedy gdy go mocno przegazuje albo odpalę ale to też nie zawsze. Może to jednak wina zabrudzonej przepustnicy i krokowca?
[ Dodano: 2010-08-12, 22:03 ]
hary7 zdjąłem przewód od odmy ale się tylko pogorszyło obroty falowały cały czas ale w filtrze powietrza była przegródka gdzie był włożony filc tam wchodziło powietrze do odmy nie wiem po co on był bo jak go wyjąłem to się polepszyło nie faluje cały czas tylko wtedy gdy go mocno przegazuje albo odpalę ale to też nie zawsze. Może to jednak wina zabrudzonej przepustnicy i krokowca?