Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Problem z obrotami.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

[P11/WP11] Problem z obrotami.

Post autor: beben1982 » 2010-08-04, 21:30

Witam mam następujący problem. Jak jadę z prędkością ok 120-130kmh i jak wrzucę luz to obroty spadają prawie do zera a czasami zdarzy się ze silnik zgaśnie. A najdziwniejsze jest to że jak prędkość spadnie poniżej 100kmh to obroty wracają do normy. Co to może być czego to jest wina? Z góry dzięki za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 2010-08-05, 21:22 przez beben1982, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-04, 21:38

O ile masz gaz to normalne. Zdejmij rurę doprowadzającą zimne powietrze z okolic chłodnicy do obudowy filtra powietrza i problem powinien zniknąć. :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2010-08-05, 08:42

Zapomniałem napisać że przy tym jeszcze falują obroty. Pytałem się znajomego mechanika to powiedział mi że to może być uszkodzony silniczek krokowy bo już go czyściłem i nic nie dało.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-05, 12:56

W takim razie sonda lambda jezeli falują obroty :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-08-05, 18:00

Nie żebym się czepiał ale wypadałoby otagować temat (symbol modelu auta w tych kwadratowych nawiasach) a dodatkowo należałoby napisać jakiego silnika dotyczy problem i czy masz instalację gazową. Postaw się w skórze osoby czytającej Twój temat. Jasnowidzów tu brak.

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2010-08-05, 21:23

Sory za to zapomniałem. p11 hatchback 1.6 16V GA16 z instalacją gazową.

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-08-06, 17:50

Co do falowania obrotów to niewiele Ci pomogę ale sporo osób pisało że należy wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy. Czytałem też (ale nie jestem pewien czy dotyczy to tego silnika) że po czyszczeniu przepustnicy trzeba ją zaprogramować za pomocą komputera. Winny spadkom obrotów może też być przepływomierz. Musisz poszukać na forum jakie napięcia powinien mieć i na których kabelkach to mierzyć.
A jeśli chodzi o zadławianie (gaśnięcie) silnika przy prędkościach powyżej 80km/h (podczas jazdy na gazie!) to powinieneś spróbować zmienić kierunek wlotu powietrza do filtra powietrza. Chodzi o to że silnik podczas pracy pobiera powietrze a przez zwężkę przy okazji zasysa gaz (nie dotyczy sekwencji) Przy dużych prędkościach naturalny pęd powietrza jest tak duży że po zdjęciu nogi z "gazu" nie występuje podciśnienie między zwężką a przepustnicą w efekcie silnik dostaje tak małą ilość gazu że gaśnie. Należy tak ustawić wlot powietrza do filtra aby nie mogło ono wlatywać tam siłą pędu tylko żeby zawsze było zasysane. Innymi słowy trzeba wlot powietrza ustawić w kierunku tyłu auta lub w któryś bok. tak jak Michallo napisał.

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2010-08-11, 08:06

Witam ostatnio zauwazylem cos dziwnego jak zdjolem rure doprowadzajaca powietrze do filtra to obroty przestaly falowac faluja tylko jak jest zimny silnik a jak zaloze rure to faluja caly czas. Od czego to moze byc od zabrudzonej przepustnicy?

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-08-11, 17:55

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - zdjąłeś rurę między filtrem powietrza a przepustnicą,czy tak? Każdy silnik ma system odpowietrzania skrzyni korbowej (tak zwana odma) - gazy tam powstałe są skierowane do układu dolotowego silnika. Nieszczelność tej odmy (tak zwane lewe powietrze) może powodować falowanie obrotów. A z innej beczki. Silnik prawidłowo Ci pracował gdy dostawał powietrze nie mierzone przepływomierzem? :?:

beben1982
wiem o czym pisze
Posty: 57
Rejestracja: 2010-06-15, 20:44
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: beben1982 » 2010-08-11, 20:39

hary7 to nie jest silnik 2.0 tylko 1.6 filtr powietrza jest nad przepustnicą i przepływomierz jest w przepustnicy i ta rura którą odłączyłem jest pusta i nic do niej nie jest podłączone. A z tą odmą będę jutro sprawdzał jak coś to napisze. na razie dzięki.

[ Dodano: 2010-08-12, 22:03 ]
hary7 zdjąłem przewód od odmy ale się tylko pogorszyło obroty falowały cały czas ale w filtrze powietrza była przegródka gdzie był włożony filc tam wchodziło powietrze do odmy nie wiem po co on był bo jak go wyjąłem to się polepszyło nie faluje cały czas tylko wtedy gdy go mocno przegazuje albo odpalę ale to też nie zawsze. Może to jednak wina zabrudzonej przepustnicy i krokowca?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”