Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Czy to łańcuch rozrządu ?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P10/WP10] Czy to łańcuch rozrządu ?

Post autor: jarkk » 2009-12-07, 14:53

Sytuacja następująca. Przejechałem swoją primerką w Polsce już 30kkm na oleju Valvoline 10W-60. Wszystko było dobrze oleju nie brał nic. Ostatnio zalałem jednak Mobila 5W50. Przejechałem jakieś 7kkm i co widze. Olej cieknie mi chyba z pod głowicy i to doś znacznie bo 200ml musiałem dolać przez te kilometry. Pod silnikie zbierają sie kropelki oleju. Ale to nie wszystko. Od paru dni przy przyspieszaniu słyszę charakterystycznie dzwonienie , terkotanie - to chyba łańcuch rozrządu. W związku z tym pytanie czy w SR20DE można wyjąć napinacz bez rozbierania silnika. Może gdzieś jest wkręcony z boku, bo jego chciałbym sprawdzć na początek. Terkotanie to występuje powyżej 2300rpm i tylko pod obciążeniem(jak przyspieszam), noga z gazu i cisza jest. Co wy na to to łańcuch czy co innego?
PS. Olej już zmieniłem ale objawy pozostały.
__________________________________________________________________________________

Napinacz jest wkręcany z boku, tam od strony pompy wspomagania
__________________________________________________________________________________

Jaki założyłeś filtr oleju???
Jak z JC to go wywal . Przez ten filtr właśnie zaczyna słychać rozrząd.
Ja tak miałem.
__________________________________________________________________________________

Mialem to samo.Wywal JC i zakłądsaj mana lub knechta ,oto symbole filtorw:
1. MANN-FILTER "W67/1"
2. KNECHT "OC195"

Oba pasuja do P11 z silnikiem benzynowym.Musisz wiedziec ze to filtr oleju utrzymyje jego cisnienie w silniku.Mając gowniany filtr lancuch poprzez zbyt nieskie cienienia w silniku moze byc slyszalny.Mialem to samo - wymioenilem na mana i problem zniknąl.
__________________________________________________________________________________

mnie tez zaczol klekotac lancuszek ale tylko go slychac po odpaleniu przez gora 10s. Powiedziano mi ze napinacz gorny jest zasilany cisnieniem oleju i dopuki silnik nieuzyska odpowiedniego cisnienia to moze klekotac lancuch i ze to objaw normalny dla tego silnika.
__________________________________________________________________________________

Panowie - miałem to samo - w silniku 1.6. łańcuch dzwonił (pomimo wymiany górnej części rozrządu na nowe). Po zainstalowaniu filtra KNECHT problem zniknął :-D i teraz delektuje się ciszą
__________________________________________________________________________________

To i ja się wtrącę, moim skromnym zdaniem to czy filtr jest JC czy Mann czy jakikolwiek inny nie ma żadnego znaczenia (lub minimalne) po kilku (kilkunastu) sekundach od rozruchu silnika. Wiem z własnego doświadczenia że różnicę widać tylko przy rozruchu silnika (2-5 sekund po uruchomieniu), na gównianym filterku dzwoni jak stary diesel a na jakimś markowym (używam Manna) jest kompletna cisza.
__________________________________________________________________________________

No i wymienilem w końcu ten filtr. Efekt jest taki że kontrolka ciśnienia gaśnie od razu a nie po 2 sekundach i rozrząd pracuje ciszej (także przy rozruchu). Jestem zadowolony z efektu.
__________________________________________________________________________________

Witam, 1.5 roku temu zmieniałem olej, wlałem półsyntetyk bo nie wiedziałem co było wcześniej, po tym zabiegu musiałem uszczelnić silnik. Teraz jest ok, prócz tego, że słyszę łańcuch rozrządu, nawet przy niskich obrotach. Przebieg raczej spory, w 180kkm raczej nie wierze. Czy radzicie zmienić na jakiś dobry minerał? Czy skończą się problemy z hałasujących łańcuchem i jak to wpłynie na silnik? A co do filtra, to mam włożony Knecht, kontrolka gaśnie po 2 sekundach przy rannym odpaleniu, potem jest już ok.
__________________________________________________________________________________

Ja polecam Mobila 15w 40. Sobie taki zalewam i nie mam powodów do narzekania. Uważam że dla dobra twojego rozrządu to będzie najlepsze rozwiązanie. Nasze silniki nie mają hydraulicznych popychaczy zaworów, które nie lubią olei mineralnych więc nie ma przeciwwskazań. No i nie ma ryzyka rozszczelnienia silnika. Minerał ma największą lepkość. Wolniej spływa. Ale jak mocno hałasuje to na cud raczej bym nie liczył.
__________________________________________________________________________________


źródło: NKP

__________________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________________


__________________________________________________________________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”