Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Jaki olej silnikowy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P11/WP11] Jaki olej silnikowy

Post autor: jarkk » 2009-12-07, 11:24

Chciałem sie dowiedzieć jakim olejem zalać, po namyśle postawiłem na Castrol GTX magnatec 10w40 i wg mnie był to dobry wybór auto jakby ciszej pracuje zaraz po odpalaniu i jak na razie nie widać żadnych wycieków (160 tys. przebiegu), polecam ten olej.
_________________________________________________________________________________

a ja nie jestem zadowolony z tego oleju.... po 12 tys jest totalnie czarny :/ dobrze ze nie dlugo wymiana i wleje valvoline..
_________________________________________________________________________________

ja mam Shella 10W40 i chyba zostanę przy tym albo przejdę na Mobila

_________________________________________________________________________________

Przejechałem 145 000 km na oleju syntetycznym 5w40 firmy TEXACO jest super przez
najbliższe 100 000 km nie zamierzam zmieniać na inny.
_________________________________________________________________________________

Ja tam panowie leje Lotos 10/W40 moim zdaniem jest dobry po 12tys bez wymiany nadal nie jest taki czarny, primerka jeździ na nim od wymiany do wymiany bez dolewania! A cena rewelacja 70zl za 4l! Polecam!
_________________________________________________________________________________

za 80 zł ja mam MOBILA ORYGINALNEGO 10 W 40 - tez 4 litry - 20 zł za litr... w oryginalnym opakowaniu litrowym... spokojnie.. lotos to grupa smierci dla silników... niestety
_________________________________________________________________________________

Moi drodzy ja mam nakręcone 192 tys na gazie od nowości i leję Mobil 1 5W50 Super Syn, a do skrzyni Mobil SHC 75W90 i jest git, miesiąc temu sprawdzałem ciśnienie sprężania i super, od początku był na syntetyku i nie zamierzam tego zmieniać

PS:Wcześniej miał CASTROL TXT softec 5w40,i shell helix ultra 5w 40
_________________________________________________________________________________

ja zostanę jak zawsze przy naszej produkcji Lotos 10W/40 lałem go zawsze do moich poprzednich autek i byłem zadowolony 12tys.km wymiana i dalej jazda
_________________________________________________________________________________

Nie chciałbyś widzieć silnika w srodku , w którym zalany był lotos.
_________________________________________________________________________________

Dlaczego :?:
Ja w nissanie sunny zrobiłem ponad 100tys km na 10W40 LOTOS wymiana co 8-10 tys.km.
I jak zdjąłem pokrywę to silnik był idealnie czysty :!: :!: :!:
Olej był czysty CAŁY CZAS :!: co najmniej do 8tys to byś nie poznał kiedy była wymiana
W przeciw wieństwie do szella na którym było zrobione pierwsze 130 tys.km jak go kupiłem :wink:
Na szellu jeździ mój brat i ma mniejszy przebieg a brudniejszy silnik w środku
Więc nie rozumiem twojej wrogości do lotosa
_________________________________________________________________________________

Dobry olej niepotrzebuje reklamy w TV itd.Mój poprzedni samochód przejechał na....
prawie 250.000 km i dalej sie ma dobrze.Kilka razy tzw. fachowcy pytali sie czy nie za wczesnie wymieniam bo mam jeszcze dosc jasny kolor oleju.Teraz też jeżdze na tym samym oleju i niemam zamiaru go zmieniac na inny.Jak silnik wygląda od sroda-czysty ,bez osadow w misce itd-swego czasu musialem wymieniac przedziurawioną miske olejowa i stąd to info.Zwykle powielamy informacje sprzedawcow ktorzy w pierwszej kolejnosci chcą pozbyc sie olejów zalegających magazyny.Kombinowanie z gestoscią oleju czy rodzajem to raczej chec zaistnienia np na forum pewnych osob,fabryka wyraznie pisze w mojim przypadku 10W40 i dlatego leje i bede lał nasz krajowy obrzydzany wszystkim LOTOS 10W40..
_________________________________________________________________________________

Ja odkąd mam Primere jeżdzę na Mobilu 5w50 i wg mnie jest OK, zwłaszcza, że mam LPG.
Do przebiegu licznikowego 193kkm zero ubytków, kontrolka oleju gaśnie zaraz po zapaleniu. A co do realnego przebiegu to przypuszczam, że jest większy. Po kupnie nie wiedziałem jaki olej był wcześniej, zalałem tym Mobilem i się sprawdził.
_________________________________________________________________________________

Moja Primera ma przejechane ok 130 kkm, uzywam Castrola GTX Magnatec 10W/40, nastepnie, po zmianie nazwy Castrola Magnatec 10W/40.

Samochod fabrycznie zostal zalany olejem o gestosci 10W/40 i takim tez jest wlewany przez caly okres eksploatacji.

Nie ma zadnych wyciekow, nie dolewam oleju w okresach pomiedzy wymiana.

Nie zamierzam zmieniac oleju na olej o innych parametrach, myslalem tylko o zmianie marki (poczatkowo Shell), jednakze po konsultacjach i przeczytaniu informacji na forum kupilem wczoraj olej Motul Synergie 6100+ 10W40, opakowanie 5l.
_________________________________________________________________________________

a mnie sprawa oleju nie daje spokoju.mam p11 2.0 sri.Kupiłem ją w holandii,zrobiłem jakieś 4000 km i postanowiłem wymienić olej,dgyz był już mocno czarny,ale poziom był ok.przebieg miała 210 tysięcy więc uznałem że mineralny magnatec będzie ok.strasznie się zdziwiłem po przejechaniu 1000 km,gdyż poziom oleju był poniżej minimum.I faktycznie na 10.000 km zeżarł chyba z 6 litrów.znajomy mechanik doradził mi zalać moje cudo olejem 10w/60.zalałem silnik castrolem syntetykiem edge 10w/60 i faktycznie na 10.000 primerka zjadła 1 litr.dość niedawno postanowiłem zmienić olej.kupiłem tym razem olej volvoline 10w/60 ale jest to półsyntetyk a nie tak jak castrol (syntetyk),dziwne takie same oznaczeniaa dwa rózne gatunki.wybrałem volvoline gdyż był dużo tańszy od castrola.ale niestety okazało sie że oszczędność była pozorna bo silnik spala go tak samo jak 15w40.zalałem go znowu castrol edge 10w60,i wyobraźcie sobie że po 2000 km silnik trzyma poziom.sprawdziłem ciśnienie w cylindrach,wynosi ok 15 bar.mechanik powiedział że to trochę za dużo
_________________________________________________________________________________

Jak zmieniłem mobil 1 5W40 na valvoline MAXLIFE, to nie mogłem się nasłuchać muzyki silnika. Nie klekotał przy odpalaniu i po nagrzaniu. Potem zszedłem na zwykły valvoline 5W40 tzw. synpower. Dlaczego tak? Proste- zmiana oleju to zawsze mycie tego co dodatki olejowe danej marki nie rozpuściły, potem tworzenie sie nowych nagarów. Dlatego lepiej mieszać w obrębie jednej marki.
_________________________________________________________________________________

Ja teraz do Primerki 2.0 SR20DE zalalem shell 10W/40 zobaczymy jak bedzie przy wymianie.
Powiem wam ze w poprzednich Nissankach lalem tylko shell i bylem bardzo zadowolony autka nie wypijaly oleju i bylo wszystko ok
W Passacie 1.9TDI 110km testowalem VALWOLINE MAXLIFE 10W40 DIESEL w cenie 135zl za 5l i nie zauwazylem jakiejs znacznej roznicy (jak u innych uzytkownikow ze auto lepiej odpala ciszej chodzi mysle ze to sa mity)
Moim zdaniem Shell spelnia swoja norme za 5l zaplacilem 93zł
_________________________________________________________________________________

A ja wam powiem,ze nie ma roznicy jaki olej wlejecie.Jezeli nie palujecie swojej fury,to bez roznicy czy to bedzie Valvoline,czy Mobil, sprawowac sie bedzie tak samo,aby tylko byl markowy i na czas wymieniony.Przerabialem juz przerozniste oleje,teraz jezdze na valvo max life i jak niektorzy pisza,ze silnik im ciszej chodzi,to albo maja juz pol banki przelotu,albo sobie tylko wmawiaja.
Jedynie do skrzyni nie ryzykowalem i zakupiony zostal olej oryginalny nissanowski.
_________________________________________________________________________________

źródło: NKP

Awatar użytkownika
@MANIEK@
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2009-12-12, 19:31
Lokalizacja: Rzeszów-Łukawiec

Post autor: @MANIEK@ » 2009-12-13, 20:35

a ja na swoim zegarku mam 216 tys km i jezdze na BP 10W40 i nie mysle lac innego
szybko niezawodnie NISSAN

Awatar użytkownika
Krissu
fanatyk nissana
Posty: 587
Rejestracja: 2009-12-09, 14:12
Lokalizacja: Zgierz/Łódź

Post autor: Krissu » 2009-12-14, 16:30

Valvoline Max Life 10W40 półsyntetyk - dobra rzecz
była Primera P11 SLX 96' 1,6 16V 99KM
była Primera WP12 Visia 05' 1,8 16V 116KM
jest Duster IFL Black Shadow 17' 1,6 16V 114KM

Raffaello77
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Raffaello77 » 2009-12-14, 17:44

Potwierdzam zdanie Krrisa ;-) Po zakupie autka zalałem go polecanym Valvoline Max Life 10w40 , silnik chodzi jakby ciszej i nie ubywa oleju :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krissu
fanatyk nissana
Posty: 587
Rejestracja: 2009-12-09, 14:12
Lokalizacja: Zgierz/Łódź

Post autor: Krissu » 2009-12-14, 17:58

podobno idealny do silników z przebiegiem powyżej 100000 km :lol:
była Primera P11 SLX 96' 1,6 16V 99KM
była Primera WP12 Visia 05' 1,8 16V 116KM
jest Duster IFL Black Shadow 17' 1,6 16V 114KM

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2009-12-14, 19:06

Motul 10W40 już 50000 na nim przelatałem (oczywiście wymiana co 8-10 kkm razem z filtrem)
-Bardzo dobry olej
-mam na niego dobrą cenę zakupu
-silnik 2.0 TD ciszej chodzi niż na Mobilu i Castrolu.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

misiek-ol
fanatyk nissana
Posty: 814
Rejestracja: 2009-12-09, 04:14
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: misiek-ol » 2009-12-14, 20:48

Wieshaq, a w jakiej cenie masz Ja uzywam tez valvoline ;-)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2009-12-14, 22:26

Ja latam na GULF-ie 10W40. Nie narzekam i kosztuje mnie jedyne 40 zł za 4 itry :)
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
LISIDŁO
fanatyk nissana
Posty: 282
Rejestracja: 2009-12-10, 15:54
Lokalizacja: Poznań/Promnice

Post autor: LISIDŁO » 2009-12-16, 12:48

moja primerka ma 170 tys.km i lata na max live 10w40 (valvoline),nie zmienie na nic innego,chyba żebym musiał to jedynie na Motula lub Quartza
Tanie części do aut - dzwoń nr 600 584 326 hasło Nissan - Wielkopolska

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2009-12-16, 13:33

Ponad 275 tyś.lata na Valvoline 10W40 :hihi:

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-06, 14:33

A ja się dziś dowiedziałem od 2 różnych mechaników w tym od jednego z ASO mercedesa, że bardzo dobrze zrobiłem zalewając 5W40 i żebym nigdy nie zmieniał na 10W40 (co też chciałem najbliższym czasie uczynić). Argumentowali, że mercedesy jeżdżą na 5w40 i mają łańcuchy i nic się nie dzieje Drugi mówił, że przy półsyntetyku (przy dłuższych okresach stosowania) w porównaniu do pełnego syntetyku zbiera się więcej nagaru i syfu oraz jest gorszy zimą. I że nie ma żadnych logicznych przesłanek za 10w40, że jeżeli nawet będzie lepiej smarował łańcuch, to za to cały silnik będzie gorzej smarowany niż na syntetyku :)

Ja podobnie myślałem i zaraz po kupnie zrobiłem płukankę i zmieniłem 10w na 5w shella, choć potem czytając forum zastanawiałem się czy dobrze zrobiłem. Teraz wiem, że tak i następnym moim olejem będzie pełen syntetyk valvoline 5w40 :)
A na shellu 5w40 zrobiłem już ponad 6000km i ani mililitra nie dolewałem jeszcze :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-16, 10:20 przez Truszczu, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-01-16, 09:36

Witam. Mam pytanie odnośnie oleju w mojej primerze. Mianowicie jak kupiłem auto niecały rok temu to jeździło na Mobil 1 5W50 teraz jest zalany Midland 10W40 ponieważ na wymianę pojechał mój ojciec i taki mu po prostu zalali i teraz nie wiem czy przy następnej wymianie lać znowu 10w40 czy mogę wrócić do Mobila 5w50?? :-?

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-16, 10:03

Truszczu,no Ty możesz taki olej lać przy takim przebiegu :) Ale ja raczej odpadam :hihi:

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-16, 10:25

kubek, ja jak przechodziłem z 10W40 to zrobiłem płukankę środkiem liqui molly (vaolvoline też są dobre) potem spuściłem wszystko i zalałem świeży olej.

Mike_83, ale olej syntetyczny i tak zawsze będzie lepszy niż mineralny, nawet jak go trochę będzie brał. To nie prawda, że trzeba schodzić stopniowo najpierw syntetyk, potem półsyn i na końcu mineralny. Jeździć na syntetyku albo pół cały czas, a jak bierze olej to i mineralny wiele nie pomoże - tylko remont. Mam
drugie auto które ma 240000km i jeździ na syntetyku 5W30 :)
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-17, 12:04

No moje ma 276 tyś. i jeździ na pół syntetyku.Nie jest źle :hihi:

macig7
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-09, 13:08
Lokalizacja: Kórnik

Post autor: macig7 » 2010-02-22, 10:29

Truszczu,podzielam Twoje zdanie , ja mam zalany też Shell ,,wprawdzie 10w40 ,ale odpukać , suchutko , i lada dzień będę wymienial olej ,ale zaleję ten sam ,

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-12, 08:56

Krissu pisze:Valvoline Max Life 10W40 półsyntetyk - dobra rzecz

Tylko Valvoline :)

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2010-04-15, 20:42

Ja dziś robiłem wymiane i zalałem schella 10w40 - co prawda druga wymiana od momentu zakupu ale nie zauważyłem żadnego ubytku oleju. :lol:
Zaskoczyło mnie natomiast co innego - nowy filtr oleju,który założyłem był 2x większy od tego starego.
Mam w związku z tym pytanie: czy miało to duży wpływ na prace silnika? Po wymianie mam wrażenie że łatwiej wchodzi na obroty pod obciążeniem i ma większą moc :->
(przepraszam modów jeśli pytanie nie w tym działe :oops: )

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-16, 12:11

hyzios pisze:Ja dziś robiłem wymiane i zalałem schella 10w40 - co prawda druga wymiana od momentu zakupu ale nie zauważyłem żadnego ubytku oleju. :lol:
Zaskoczyło mnie natomiast co innego - nowy filtr oleju,który założyłem był 2x większy od tego starego.
Mam w związku z tym pytanie: czy miało to duży wpływ na prace silnika? Po wymianie mam wrażenie że łatwiej wchodzi na obroty pod obciążeniem i ma większą moc :->
(przepraszam modów jeśli pytanie nie w tym działe :oops: )

Wielkością się nie przejmuj.
Natomiast co do odczuwalnej poprawy to oczywiste, nowy to nowy :)

ps. powinna też szybciej kontrolka od oleju gasnąć, jeszcze przed pełnym uruchomieniem wozu.

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2010-04-16, 18:14

ps. powinna też szybciej kontrolka od oleju gasnąć, jeszcze przed pełnym uruchomieniem wozu.
A skąd wiedziałeś??????? :-D
Dzięki za odpowiedź <radocha> <radocha> Nadir.

Awatar użytkownika
TOMMY1981
fanatyk nissana
Posty: 912
Rejestracja: 2009-12-09, 11:24
Lokalizacja: PLESZEW

Post autor: TOMMY1981 » 2010-04-17, 09:30

Ja mam zalane auto Mobilem S 10W/40 i przekulane 220tyś.Nie przywiązuje uwagi do marki,ważne żeby miał odpowiednią klasę jakościową i lepkościową.

gniado
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2010-12-19, 22:19
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: gniado » 2011-03-01, 18:52

Panowie, a czy ktoś coś wie o oleju Elf Comptetiton? Na aukcji piszą tak:

Klasa lepkości:

SAE 10W-40

Klasa jakości:

ACEA: A3/B4
API: SL/CF

Spełnia normy:

VW 501.01
VW 505.00
MB 229.1

Dodam, że Primka stan licznika ma około 130 tysięcy, ale faktyczny przebieg jest na pewno dość dużo wyższy...

Z tego, co przeczytałem na jakiejś mądrej stronie klasa SL to wysoka jakość oleju...

Awatar użytkownika
jACA1
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-03-01, 11:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: jACA1 » 2011-03-01, 19:59

Ja swoją WP11.144 zalewam Castrol GTX Magnatec 10w/40 przejechane mam 186000

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-03-03, 13:57

Ja mam w swojej WP11.144 152000km i zalewam Midlandem 10W/40

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2011-03-03, 16:07

Ja swoją WP11.144 zalewam Castrol GTX Magnatec 10w/40 przejechane mam 186000
podobny przebieg 176000 km również Castrol Magnatec 10W40
[center]Obrazek [/center]

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-03-03, 19:11

ja mam 320 tyś. przebiegu i leje Mobil 10w40 i jest git. stan trzyma od wymiany do wymiany.

grzybu

Post autor: grzybu » 2011-03-04, 14:42

hehe moja Babcina ma "niby" napykane 225tysi. leje Castrola Edge 5W40 Turbo Diesel, od wymiany do wymiany trzyma stan. Wymieniam srednio co 15-17 tysi.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2011-03-04, 21:28

a ja jeżdżę na shellu 10w40,od początku kiedy samochód wyjechał z salonu w Niemczech był zalewany półsyntetykiem,mam oryginalną książkę serwisową i samochód sprowadziłem od pierwszego właściciela z Niemiec,przejechane 250 tyś.km. i od wymiany do wymiany żadnych dolewek,stan trzyma idealnie,wymieniam co 10 tyś. km.

ice
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2009-12-09, 14:34
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ice » 2012-01-08, 11:45

Panowie, obecnie mam w zalanego Valvoline Max Life 10W40 półsyntetyk. Chcę zmienić na Motula 6100 10w40. Jakieś opinie na temat motula ? Wiem że lepiej znosi wy sokie temperatury. Maxlifa znika około 1l na 10 tyś przebieg 250 tyś.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz :)

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2012-01-08, 22:12

Lepsza tolerancje na zakres pracy w wysokich temp ma 10w60, a to że Ci znika 1L na 10tys przebiegu to już chyba nie wina oleju...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”