P11.144 QG18DE, P0300, skacze obrotomierz, auto zamula,
: 2010-06-04, 14:33
Witam serdecznie,
Jako że jestem nowy na forum, na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów
AUTO: Primera p11.144 końcówka 2001r. QG18DE
Mój problem polega na tym, że od kilku miesiecy wyskakuje błąd P0300 którego sprawcy nie mogę namierzyć. Ostatnio zaczął mi skakać obrotomierz: po odpaleniu auta skacze od 700 do 1000 naprzemian, po nagrzaniu auta obroty na jałowym stoją jak powinny, jednakże przy przygazowaniu do 2,5 skacza co 500RPM, 3,5 skaczą, 4 tys stoją jak powinny, 4,5 skaczą. Skoki co 500RPM-sam obrotomierz skacze a silnik pracuje normalnie. na chłopski rozum obrotomierz bierze sygnał z jakiegoś czujnika który nie działa prawidłowo i może byc także przyczyną błędu wypadania zapłonów P0300. Średnio co dobę zapala się check.
Ponadto auto łapie "zawieszki" i potrafi losowo przymulić na jakiś czas przy zakresie 2-3,5 tys RPM. Występują też lekkie szarpnięcia w tym zakresie obrotów (podobnie jak by się kończyło paliwo). Powyżej 4 tyś RPM auto ciągnie dobrze, jak przed usterką.
Sprawdzone:
- fajko-świece,
- podciśnienia
- wymienione świece na nowe NGK dedykowane do tego auta,
- nowy filtr paliwa
- nowy filtr powietrza
- czyszczony przepływomierz izopropanolem (do czyszczenia elementów elektronicznych), wg. LIVE SENSOR DATA i serwisówki nissana pomiary zasysanego powietrza w normie
Nie sprawdzone:
- Pompa paliwa
- regulator ciśnienia wtrysku
Prosze o kolegów forumowiczów.
Pozdrawiam.
mocarz
mocarz
Jako że jestem nowy na forum, na wstępie pragnę przywitać wszystkich forumowiczów
AUTO: Primera p11.144 końcówka 2001r. QG18DE
Mój problem polega na tym, że od kilku miesiecy wyskakuje błąd P0300 którego sprawcy nie mogę namierzyć. Ostatnio zaczął mi skakać obrotomierz: po odpaleniu auta skacze od 700 do 1000 naprzemian, po nagrzaniu auta obroty na jałowym stoją jak powinny, jednakże przy przygazowaniu do 2,5 skacza co 500RPM, 3,5 skaczą, 4 tys stoją jak powinny, 4,5 skaczą. Skoki co 500RPM-sam obrotomierz skacze a silnik pracuje normalnie. na chłopski rozum obrotomierz bierze sygnał z jakiegoś czujnika który nie działa prawidłowo i może byc także przyczyną błędu wypadania zapłonów P0300. Średnio co dobę zapala się check.
Ponadto auto łapie "zawieszki" i potrafi losowo przymulić na jakiś czas przy zakresie 2-3,5 tys RPM. Występują też lekkie szarpnięcia w tym zakresie obrotów (podobnie jak by się kończyło paliwo). Powyżej 4 tyś RPM auto ciągnie dobrze, jak przed usterką.
Sprawdzone:
- fajko-świece,
- podciśnienia
- wymienione świece na nowe NGK dedykowane do tego auta,
- nowy filtr paliwa
- nowy filtr powietrza
- czyszczony przepływomierz izopropanolem (do czyszczenia elementów elektronicznych), wg. LIVE SENSOR DATA i serwisówki nissana pomiary zasysanego powietrza w normie
Nie sprawdzone:
- Pompa paliwa
- regulator ciśnienia wtrysku
Prosze o kolegów forumowiczów.
Pozdrawiam.
mocarz
mocarz