Strona 1 z 1

[P10/WP10] spalanie oleju

: 2010-05-10, 17:24
autor: hulio
Witam, nie jestem mechanikiem więc postanowiłem zapytać Was.

Posiadam Nissana Primere 1,6 benzyna + gaz z 1992 roku, 230 tyś. przejechane
Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem stan oleju w silniku i niestety okazało sie że bagnet jest suchy. Dolałem olej (weszło niecałe 2 litry ) po przejechaniu około 1300 km sprawdzam stan oleju i bagnet znowu suchy, w silniku słychać dziwny dzwięk, samochód odpala normalnie, ale na zimnym silniku po odpaleniu zakopci białym dymem jakby olej dostawał się do tłoków i tam był spalany (przynajmniej tak mi się wydaje)
czy sama wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy i czy dam rady wymienić ją w garażu
bo z tego co zauwarzyłem głowica jest przykręcona tylko około 12 śrubami i to śruby krzyżakowe czyli wystarczy tylko śrubokręt, jeśli się myle to proszę o rade co powinienem wiedzieć zanim rozbiorę śilnik

pozdrawiam

: 2010-05-10, 17:26
autor: bombel
hulio po pierwsze otaguj temat, bo nie wiem jaką masz primere nawet i trudno cos powiedziec

: 2010-05-10, 17:32
autor: hulio
dopisałem rocznik ale zabardzo niewiem co jeszcze podać czy zrobić

: 2010-05-10, 17:40
autor: Rysiu83
GA16DS

: 2010-05-10, 17:41
autor: bombel
Teraz jest git.

Przede wszystkim sprawdz czy nie masz wycieków gdzies. Najczesciej cieknie spod czujnika oleju. Jak by Ci spalał olej to by na niebiesko kopciło z rury non stop. Biały dym podczas odpalania jest normalny.

: 2010-05-10, 17:43
autor: Rysiu83
najpierw sprawdź czy nie ma wycieków (wejdź pod auto) obserwuj silnik czy nie jest mokry gdzieś...jeśli bierze Ci tyle oleju to...pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów do wymiany..bez zdjęcia czapki się nie obejdzie...
coś czuję że ten silnik za długo nie pochodzi.

: 2010-05-10, 17:43
autor: jawert
hulio pisze:nie jestem mechanikiem
śrubokrętem to w zębach podłubać a nie uszczelkę zmieniać :mrgreen: poza tym to napisz jaki samochód bo primer to sporo było
uszczelkę się zmienia jak olej przechodzi do układu chłodzącego - jak spala to albo uszczelniacze zaworów albo pierścienie na tłokach a to trochę bardziej skomplikowane
oczywiście możliwe do zrobienia samemu w domu ale trzeba trochę wiedzy o tym co się robi mieć

: 2010-05-10, 17:44
autor: Rysiu83
to co jest przykręcone na wkręty to pokrywa zaworów...pod nią jest głowica ;-)

: 2010-05-10, 17:47
autor: hulio
wycieków brak, auto stało tydzień nieodpalane, po przeparkowaniu asfalt pod autem suchutki tak jak i spód auta suchutki, jedynie przy odpalaniu strasznie zakopci no i kolega mówi że ciśnienie z tłoków jakby dostawało się do silnika dlatego ten dziwny dzwięk

niezwruciłem na kolor dymu jaki jest dokładnie ale wydawało mi się że to raczej jasno szara chmura

: 2010-05-10, 17:56
autor: bombel
hulio, a jak odkrecisz korek oleju i zapalisz silnik to mocnao dmucha?? Ja raczej obstawiam, że to stukają zawory jak nie ma oleju

: 2010-05-10, 18:28
autor: hulio
po dolaniu oleju cichnie tylko dzwięk dzwoneczków w silniku ale dmucha przy odkręconym korku

: 2010-05-10, 18:38
autor: Maniek-ol
Powiem tak , do wymiany pierścienie , a jak już będziesz miał rozebrane to warto wymienić uszczelniacze zaworowe.

: 2010-05-10, 18:43
autor: hulio
a czy po rozebraniu głowicy da się te pierścienie wymienić i uszczelniacze zaworów czy jest potrzebne bardziej skomplikowane rozbieranie silnika no i czy do rozebrania są potrzebne jakieś specjalne serwisowe klucze czy zwykłe narzędzia wystarczą

: 2010-05-10, 19:14
autor: bombel
hulio a wiesz jak jest zbudowany silnik?? Jeżeli ma to byc Twoj pierwszy raz to zapomnij ze sam to zrobisz

: 2010-05-10, 19:33
autor: hulio
raczej niemam zamiaru robić tego sam, sąsiad twierdzi że może mi pomóc wymienić uszczelkę pod głowicą bo w maluchu u siebie wymieniał i to nic skomplikowanego ale nie do końca mu wierzę że się na tym zna więc napisałem do Was aby upewnić się że gość który poleca się wie co robi bo tylko dziwne dla mnie jest że poruwnuje malucha do nissana

ps. sprawdziłem jeszcze raz spaliny i niedmucha niebieskim dymem ale po odkręceniu korka z wlewu oleju dmucha powietrzem (smrud jakby spalin) a po przystawieniu ręki do rury wydechowej chlapie kropkami oleju

: 2010-05-10, 20:58
autor: bombel
hulio aby wymienic uszczelke pod głowicą (która tu nie jest problemem) Musisz ja sciagnąc. Przy okazji tzreba wymienic uszczelniacze zaworowe, splanować głowicę, sciagnąc miskę olejową, wyeminic pierscienie itd. Z 1000 zł się zrobi jak nic, a warto tez rozrzad wymienic jak tyle sie juz zrobiło

Ja bym szukal innego silnika

: 2010-05-10, 21:15
autor: hulio
toś mnie pocieszył, w zasadzie niemam zamiaru jeździć nim przez 10 lat ale jakieś 2 lata by wystarczyły i wymienić tylko tyle abym dojechał nim jeszcze w tym roku na wakacje 350 km w jedną strone

: 2010-05-10, 21:17
autor: bombel

: 2010-05-10, 21:29
autor: Maniek-ol
Myślę , że warto poszukać drugiego silnika. Rayan szukał pierścieni do swojej 1,6 i mówił , że to graniczy z cudem. Znalazł pierścienie za 250 zł. Myślę ,że nie opłaca się robić remontu silnika.

: 2010-05-10, 21:42
autor: hulio
zgadzam się, po co mi remont za tysiaka lub więcej jak silnik kupie za 4 stówki

ps. a taka przekładka silnika ile może kosztować

: 2010-05-11, 07:53
autor: jarkk
zależy u jakiego "szpeca"
z 500zł przeciętnie

: 2010-05-11, 18:17
autor: bombel
hulio przy okazji ze starego silnika wyciagnij wałki, to troche Ci się zwróci jak je sprzedasz :)