GA16 brak wolnych obrotów, niedobór mocy
: 2018-10-29, 18:22
Cześć wszystkim. Mniej niż dobę temu stałem się posiadaczem P11 przedliftowej, która ma wyżej i niżej wspomniane bolączki:
Na zimnym dłuuugo odpala, tylko na otwartej przepustnicy maksymalnie
Zero wolnych obrotów, zamknięcie przepustnicy w momencie gasi silnik,
Niedobór mocy w dolnym zakresie obrotów
Na gorącym zdarza się, że nie zgaśnie, ale obroty są niskie i bardzo nierówno pracuje, częściej jednak gaśnie (może to być kwestia nie domknięcia przepustnicy, nie wiem)
Odpalanie na gorącym też tylko i wyłącznie z gazem w podłodze i zwykle to 10-15 sekund chechłania
Bez różnicy czy to gaz czy benzyna (na pokładzie sekwencja), objawy są te same na obu paliwach
Moc od 3000 jest spoko, od 4000 jest petarda już do samego końca
Piąty bieg poniżej 2500 ledwo utrzymuje prędkość, w momencie zejścia poniżej 2000 zaczyna szarpać, niczym w normalnych samochodach przy 1000obr, no tylko że 2 razy szybciej
Podobno wszystko się zaczęło dziać po 4miesięcznym postoju. Podobno...
Póki co pobieżnie zbadałem temat, świece były spalone, zardzewiałe, przerwa na elektrodzie 5mm, po wymianie świec nic się nie zmieniło. Jak widać silniki niezbyt wymagające pod względem zapłonu. naciągnąłem minimalnie linkę i regulację zamknięcia przepustnicy, żeby chociaż móc pojeździć za częściami bez hamowania lewą nogą no ale wszyscy wiemy że nie o to chodzi. Teraz czasem zgaśnie, czasem trzyma 2000, nie ma reguły.
Zapłon wykluczam. Silnik mechanicznie zdrowy.
Zauważyłem że silniki te występowały w różnych konfiguracjach, w razie niejasności, pytajcie o szczegóły, spróbuję doprecyzować.
Mam swoje typy, ale jeśli są to objawy typowych usterek w tych silnikach, to dobrze byłoby się od Was dowiedzieć.
Nie widzę możliwości dodania prefixu, dział chyba dobry. Szukałem nie znalazłem. Jakby coś nie tak to poprawcie.
Na zimnym dłuuugo odpala, tylko na otwartej przepustnicy maksymalnie
Zero wolnych obrotów, zamknięcie przepustnicy w momencie gasi silnik,
Niedobór mocy w dolnym zakresie obrotów
Na gorącym zdarza się, że nie zgaśnie, ale obroty są niskie i bardzo nierówno pracuje, częściej jednak gaśnie (może to być kwestia nie domknięcia przepustnicy, nie wiem)
Odpalanie na gorącym też tylko i wyłącznie z gazem w podłodze i zwykle to 10-15 sekund chechłania
Bez różnicy czy to gaz czy benzyna (na pokładzie sekwencja), objawy są te same na obu paliwach
Moc od 3000 jest spoko, od 4000 jest petarda już do samego końca
Piąty bieg poniżej 2500 ledwo utrzymuje prędkość, w momencie zejścia poniżej 2000 zaczyna szarpać, niczym w normalnych samochodach przy 1000obr, no tylko że 2 razy szybciej
Podobno wszystko się zaczęło dziać po 4miesięcznym postoju. Podobno...
Póki co pobieżnie zbadałem temat, świece były spalone, zardzewiałe, przerwa na elektrodzie 5mm, po wymianie świec nic się nie zmieniło. Jak widać silniki niezbyt wymagające pod względem zapłonu. naciągnąłem minimalnie linkę i regulację zamknięcia przepustnicy, żeby chociaż móc pojeździć za częściami bez hamowania lewą nogą no ale wszyscy wiemy że nie o to chodzi. Teraz czasem zgaśnie, czasem trzyma 2000, nie ma reguły.
Zapłon wykluczam. Silnik mechanicznie zdrowy.
Zauważyłem że silniki te występowały w różnych konfiguracjach, w razie niejasności, pytajcie o szczegóły, spróbuję doprecyzować.
Mam swoje typy, ale jeśli są to objawy typowych usterek w tych silnikach, to dobrze byłoby się od Was dowiedzieć.
Nie widzę możliwości dodania prefixu, dział chyba dobry. Szukałem nie znalazłem. Jakby coś nie tak to poprawcie.