Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

GA16 brak wolnych obrotów, niedobór mocy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

CR04
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-29, 01:50

GA16 brak wolnych obrotów, niedobór mocy

Post autor: CR04 » 2018-10-29, 18:22

Cześć wszystkim. Mniej niż dobę temu stałem się posiadaczem P11 przedliftowej, która ma wyżej i niżej wspomniane bolączki:
Na zimnym dłuuugo odpala, tylko na otwartej przepustnicy maksymalnie
Zero wolnych obrotów, zamknięcie przepustnicy w momencie gasi silnik,
Niedobór mocy w dolnym zakresie obrotów
Na gorącym zdarza się, że nie zgaśnie, ale obroty są niskie i bardzo nierówno pracuje, częściej jednak gaśnie (może to być kwestia nie domknięcia przepustnicy, nie wiem)
Odpalanie na gorącym też tylko i wyłącznie z gazem w podłodze i zwykle to 10-15 sekund chechłania
Bez różnicy czy to gaz czy benzyna (na pokładzie sekwencja), objawy są te same na obu paliwach
Moc od 3000 jest spoko, od 4000 jest petarda już do samego końca
Piąty bieg poniżej 2500 ledwo utrzymuje prędkość, w momencie zejścia poniżej 2000 zaczyna szarpać, niczym w normalnych samochodach przy 1000obr, no tylko że 2 razy szybciej
Podobno wszystko się zaczęło dziać po 4miesięcznym postoju. Podobno...
Póki co pobieżnie zbadałem temat, świece były spalone, zardzewiałe, przerwa na elektrodzie 5mm, po wymianie świec nic się nie zmieniło. Jak widać silniki niezbyt wymagające pod względem zapłonu. naciągnąłem minimalnie linkę i regulację zamknięcia przepustnicy, żeby chociaż móc pojeździć za częściami bez hamowania lewą nogą no ale wszyscy wiemy że nie o to chodzi. Teraz czasem zgaśnie, czasem trzyma 2000, nie ma reguły.
Zapłon wykluczam. Silnik mechanicznie zdrowy.
Zauważyłem że silniki te występowały w różnych konfiguracjach, w razie niejasności, pytajcie o szczegóły, spróbuję doprecyzować.
Mam swoje typy, ale jeśli są to objawy typowych usterek w tych silnikach, to dobrze byłoby się od Was dowiedzieć.
Nie widzę możliwości dodania prefixu, dział chyba dobry. Szukałem nie znalazłem. Jakby coś nie tak to poprawcie.
Ostatnio zmieniony 2018-11-01, 16:55 przez CR04, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 56
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: n14Czesio » 2018-10-30, 17:36

Może jednak warto by było sprawdzić kable i podmienić aparat zapłonowy? MIałem identyczną sytuację, gdy uszkodził się kabel od sygnału cewki i łączył bo łączył. Ew spróbować z przepływką

CR04
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-29, 01:50

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: CR04 » 2018-10-31, 09:00

Jadę zaraz podmienić cały zespół przepustnicy z osprzętem, bo krokowy też mam wrażenie że nie pracuje, odpiecie nic nie zmienia. Teraz pytanie czy sam w sobie jest padnięty, czy nie pracuje bo nie dostaje sygnału, a jest zależny np od czujnika położenia wału lub wałka? Co ciekawe, oglądając silnik pobieżnie nie stwierdziłem obecności czujnika na żadnym z kół. W necie też nie widzę do tego silnika, podobnie jest w sklepach z częściami. Jeśli jest to w którym miejscu?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: bandito » 2018-10-31, 09:41

Czujnik położenia wałka rozrządu jest w aparacie zapłonowym.

CR04
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-29, 01:50

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: CR04 » 2018-10-31, 19:51

właśnie do tego doszedłem, ale proszę powiedzcie jeszcze, czy na wale korbowym też szukać? i gdzie? wg różnych katalogów ten sam czujnik występował na wałku i na wale, tylko nie wiadomo czy wspólnie czy albo tu albo tu...

po zmianie zespołu przepustnicy (uzbrojonej) samochód dostał więcej mocy w dolnym zakresie, czyli przyśpiesza już dość równomiernie, ale obrotów wolnych nie ma w dalszym ciągu. nie mam pojęcia czy to pełna moc, ale chyba nie, skoro nie jest w stanie na trasie przekroczyć 145km/h? biorąc pod uwagę że silnik zdrowy, ani nie hałasuje, ani nie kopci, zatem czy 20letnie ga16 może być aż tak słabe? czy liczyć jeszcze na poprawę po wymianie czujnika?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: bandito » 2018-10-31, 22:43

Masz tylko w aparacie zapłonowym czujnik. Nigdzie indziej na 99% nie ma.
Posprawdzaj wszystkie przewody i podciśnienia czy podłączone i nie dziurawe.
Te 100 koni to demonem prędkości w primerze to nie będzie ale minimum te 160 powinien iść.
Przepustnice uzbrojona to jest MAF, TPS i krokowy?

Jaki kolor miały świece? I czy wszystkie były jednakowe?

CR04
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-29, 01:50

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: CR04 » 2018-11-01, 00:38

świece wyglądały jakbym wyjął je z garbusa z 58r po dwóch pożarach, pięcioletniej powodzi i zlodowaceniu. zeżarte przez rdzę, elektroda wypalona, przerwa około 5mm. wszystkie identyczne. po wymianie świec nie dostrzegłem żadnych zmian. mogło je zeżreć od zbyt ubogiej mieszanki, czy słabego paliwa. jeśli tak, to chwali się materiały z jakich został wykonany silnik, bo powinien się rozpłynąć. dziś będę dobierał się do aparatu zapłonowego, jak znajdę czujnik, wymienię i dam znać. wyczyszczę też druta MAFu, żeby mieć pewność.

Tak, uzbrojona we wszystko co przy niej jest. TPS, MAF, krokowy. nad krokowym jakiś zawór jeszcze jest też na wtyczkę (pobłogosław Panie tego, który wytłumaczy do czego to jest) i nad mocowaniem linki przepustnicy jest dźwignia na sprężynie opierająca się o trzpień sterowany płynem chłodniczym, czy cokolwiek to jest i do czegokolwiek to służy - temu co wytłumaczy wyślę butelkę własnego wina... coś jakby od temperatury lub ciśnienia cieczy zależny był skrajny punkt podparcia/domknięcia przepustnicy. pytam z ciekawości.

podciśnienia sparciałe, ale szczelne, nie rozpinam nawet. po prawo od przepustnicy (stojąc przed furą) jest widoczny jakiś czujnik czy zawór podciśnienia, może też słówko o nim? od czego, po co, jakie objawy gdy nie trybi... :roll:

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: bandito » 2018-11-01, 08:46

Wrzuć foty o co Ci dokładnie chodzi. Parę ładnych lat temu miałem ten motor i średnio pamiętam.

To co steruje wolnymi obrotami to bodajże bimetal który kurczy się bądź rozkurcza w zależności od temperatury płynu zamyka/uchyla przepustnicę.
A nad krokowym jest zawór podwyższonej prędkości obrotowej montowany w samochodach z klimatyzacją. włączasz klimę - zaworek zaczyna działać przez co obroty zostają na swojej pozycji bądź delikatnie się podnoszą

CR04
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-29, 01:50

Re: GA16 brak wolnych obrotów, brak mocy poniżej 3000rpm

Post autor: CR04 » 2018-11-01, 16:54

ma to sens. dzięki wielkie za wyjaśnienie, na PW możesz się ze mną kontaktować w sprawie wina :D

dobierałem się dziś do aparatu zapłonowego, nie stwierdziłem obecności żadnego czujnika. jedyna wtyczka która z niego wychodzi to ta na 5 pinów od góry, jak mniemam to zasilanie cewki (jak się nie mylę, to jest wbudowana w aparat). mniejsza z tym, nie znalazłem ani czujnika położenia wału ani wałka rozrządu. a podobno jest. :-|

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: GA16 brak wolnych obrotów, niedobór mocy

Post autor: bandito » 2018-11-01, 20:02

Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik halla/hallotron) jest integralną częścią aparatu zapłonowego. Dla kogoś kto ma dużo cierpliwości i precyzyjne zdolności manualne może wymienić sobie to sam. Najczęściej wymienia się całe aparaty

CR04
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2018-10-29, 01:50

Re: GA16 brak wolnych obrotów, niedobór mocy

Post autor: CR04 » 2018-11-06, 14:20

Wymiana aparatu zapłonowego nic nie dała, poza tym że krokowy załącza. Silnik na niskich obrotach zachowuje się jakby nie miał kompresji na jeden gar. Auto idzie do żyda albo na złom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”