Strona 1 z 1
[P10/WP10] Problem - falujące obroty , nawet gaśnięcie
: 2010-05-05, 22:43
autor: Maniek-ol
Mojej żony primera od pewnego czasu jakoś dziwnie się zachowuje. Falują obroty w stronę dołu nawet do momentu gaśnięcia. Już ma dość ,nie wiem co może być ? Problem mija gdy wypnę wtyczkę przepływomierza powietrza. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. Po podłączeniu do komputera błędów brak. Po zmierzeniu przepływomierza miernikiem pracuje w swoim zakresie. Może ktoś miał już taki przypadek i wie co może być. Przepustnica też była czyszczona. Nie mam już pomysłów.
Primera P10 1,6 1995 rok , na wielopunkcie.
: 2010-05-06, 09:39
autor: BULI
Maniek-ol, było już przerabiane wiele razy - poszukaj.
Wyczyść też silnik krokowy. Jeżeli możesz - masz od kogo to podmień przepływkę i sprawdź jak chodzi na "nowej".
Przy jakich obrotach mierzyłeś przepływkę - może jednak ona jest zepsuta.
: 2010-05-06, 10:16
autor: żyzny
Maniek-ol, u mnie było podobnie, komputer nie pokazywał awarii przepływki, a po wymianie na nową wszystko wróciło do normy. Buli dobrze radzi podmień przepływkę i sprawdź.
: 2010-05-09, 21:26
autor: fago2002
sonda tez moze pierdzielic...Zobcz moze gdzies urwala kable

?
: 2010-06-24, 20:46
autor: Maniek-ol
Odświeżę temat.
Wymieniłem całą przepustnicę razem z przepływką , czujnik temperatury OK , sonda OK. Dalej to samo , już nie mam pomysłów. Co może jeszcze być ?
: 2010-06-24, 21:17
autor: Pawel18PL
Krokowca sprawdzałeś?
Kod: Zaznacz cały
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1995_7/type_135/fuel_and_engine_control/throttle_chamber/
Element nr.7 wiadomo krokowiec a co to jest 14/16? coś więcej 1.6 odpowiada za wolne obroty?Sprawdź w manualu jakie oporności powinien mieć silniczek krokowy i też zmierz bo to, że się nie zacina to jeszcze nic nie znaczy.
: 2010-06-25, 07:57
autor: lisek
W moim 1.6 problem wystąpił dwa razy - 1raz skończyło się na wymianie ECU, bo on winił, za drugim razem trzeba było dokładnie wyczyścic przepustnice. Spróboj troche podkręcic obroty, może przestanie sie dławic a żona będzie mogła w miare normalnie jeździc do czasu aż nie wykryjesz usterki.
: 2010-06-25, 21:45
autor: Maniek-ol
Na razie dzięki , będę kombinował dalej. Na początek zrobię kąpiel przepustnicy.
: 2010-07-12, 13:48
autor: qwasar
Tak z ciekawości, problem zniknął?
: 2010-07-12, 14:13
autor: Maniek-ol
Jeszcze nie , jestem na urlopie.
: 2010-07-12, 15:09
autor: qwasar
To napisz jak ci się już uda usunąć problem.
: 2010-08-03, 21:47
autor: lukasgt
Maniek a może ECU masy gdzieś gubi lub małe spięcie sięrobi?w tym wieku to już róźne rzeczy się dzieją
: 2010-08-04, 15:26
autor: tojanissan
przepraszam że z innej beczki

ale Primera P10 ma komputer ? i ktory mozna jeszcze gdzies podlaczyc? i sprawdzic jakies bledy? jestem zaskoczony:) jezeli tak koniecznie powiedzcie gdzie

: 2010-08-04, 21:40
autor: Maniek-ol
tojanissan, komputer masz miedzy nogami pasażera i kierowcy , pod nagrzewnicą. A podłączyć się możesz przy bezpiecznikach , tam jest gniazdo diagnostyczne.
: 2010-08-20, 07:04
autor: ice
Sprawdź dokładnie masę, w mojej byłej P10 też miałem takie manewry, nawet wymieniłem ten element termiczny w gaźniku i jakiś czas był spokój. Po sprawdzeniu masy dałem jeszcze jedną dodatkową miedzy silnik a blachę i aku i problem nie powrócił aż do czasu rozstania z primą.