Strona 1 z 1

silnik QR20DE TYPE ENGINE

: 2018-06-02, 08:06
autor: seitedo
Witam. Jeżdzę primerą WP12 (kombik) 2003r. silnik 2.0 103KW (140kM) 16V benzyna+LPG skrzynia automat MCVT. Obecny przebieg to 219368km. Z miesiąc temu wskazanie tem.silnika skoczyło nagle pionowo w górę i wyświetlił sie komunikat o wys.temperaturze silnika. Zjechałem na bok, odczekałem trochę aby się przestudził. sprawdziłem olej i płyn chłodzący, było w normie. po jakimś czasie zauważyłem że znika mi płyn chłodzący ze zbiorniczyk wyrównawczego i chłodnicy. Sprawdzałem czy nie ma wycieków po postajach, ale pod autem sucho, na przewodach też nie ma śladu wycieków. Bierze także olej, tzn. na dzień dzisiejszy jak sprawdzałem wczoraj na 2250km dolałem 0,5l. Bagnet olejowy bez mazi, tylko sam olej, pod kurkiem wlewowym też czysto, nie ma "masła". Czyli płyn chłodzący raczej nie przedostaje się do oleju. Nie zauważyłem aby bardziej dymił, spaliny jak zwykle. Kilka dni temu w czasie dłuższej jazdy, silnik zaczął dławić i obroty na postajach były nierówne, trzęsi silnikiem zarówna na LPG i benzynie To objawy przy małych pretkościach lub postoju, podczas jazdy jak na razie pracuje równo. Podejrzewam ze płyn chłodniczy przedostaje się do komory spalania. Chciałem sprawdzić świece. Na 1 i 2 cylindrze świece czyste, ale 3 i 4 cylinder nie mogłem odkreić świec. Teraz pytanie: czeka mnie na pewno symiana uszczelki pod głowicą i planowanie. Nie wiem co tam dalej będzie z tłokami i czy remontować silnik czy może kupić jakąmś jednostkę i wstawić caLy. jeżeli lepiej kupić i wymienić silnik, macie może jakies namiary na sprawdzonyc dostawców? Pozdrawiam.

Re: silnik QR20DE TYPE ENGINE

: 2018-06-02, 11:15
autor: bandito
Jak Ci bierze 0.5 litra na 2tys km to rob rozłóż, przejrzyj silnik i zobacz. QRy niestety mają trochę z tym problemy a w Twoim przypadku litr na 4tys km to całkiem przyzwoity wynik. A kupisz nie wiadomo co i później litr na tysiąc km będziesz dolewał