Strona 1 z 2

[P/WP11.144] Świecąca kontrolka silnika prawdopodobnie katal

: 2010-04-26, 17:46
autor: sokol4
Cześć mam problem ze świecąca kontrolką silnika. kumpel sprawdził ją na swoim kompie do silnika no i okazało sie że jest jakiś problem z katalizatorem, początkowo mowa była o sądzie Lambdzie w układzie wydechowym ale wymieniłem i po 200 km znów się zaświeciła, nie wiem może chodzić też o tą drugą sonde ale pare stówek szkoda wrzucać w błoto, niektórzy radzili aby wyciąc katalizator i zamontować strumiennice,ale jakos nie chce mi sie wierzyć żeby to mega pomogło,jak ktoś coś może doradzić to spoko,model samochodu to P11-144 wersja sport z 2001 roku,silnik 1,8 benzyna oczywiście

: 2010-04-27, 08:19
autor: ice
Tego kata nie wywalisz, bo jesli dobrze pamiętam to chodzi o pierwszego kata czyli tego przy kolektorze. Jak sie pali ta kontrolka to sprawdź szczelność układu wydechowego czasem jak puszcza bokiem to będziesz miał też ten objaw. Jak nie pomoże to po prostu zmodyfikuj mocowanie drugiej sondy, tak żeby wyszła ze strumienia spalin i nie będzie się zapalać.
Ogólnie ten problem w 1,8 występuje u nas ze względu na kiepskie paliwo jakie mamy. Ja jak tankowałem niemieckie paliwo to i kontrolka zgasła i samochód mniej palił.

: 2010-04-28, 13:44
autor: BULI
sokol4, a na dobrą sondę wymieniłeś czy na uniwersalną?

: 2010-04-28, 18:33
autor: sokol4
Na uniwersalną , wcześniej miałem wymieniany czujnik położenia wału i wtedy ta kontrolka po raz pierwszy sie zapalila, a co do połozenie czujnika to o który czujnik chodzi żeby przesunąc??

[ Dodano: 2010-04-28, 19:36 ]
Sory, którą sonde? A co do szczelności ukł. wydechowego to jak sie to sprawdza?

: 2010-04-28, 19:21
autor: Mas
Jak wyskakuje błąd katalizatora to wynik odczytów drugiej sondy.
U mnie po wywaleniu obu katów nic się nie zaświeciło - tankuję tylko BP i Shella.
Może to być albo uszkodzenie / zużycie drugiej sondy albo coś z samym katalizatorem.
W pierwszym przypadku pozostaje wymiana sondy, w drugim powinno pomóc zamontowanie dystansu pod drugą sondę i odsunięcie jej od strumienia spalin.
Pozdr

: 2010-04-29, 13:24
autor: sokol4
Nie wiem co znaczy "zamontowanie dystansu", nie mam pewności czy to druga sonda. Z tą kontrolką silnika to taka dziwna sprawa raz sie zaświeca po 100 raz po 200 KM, a raz mi sie zaświeciła dopiero po 500KM, 2 razy też sama zgasła ale póżniej znowu sie zaświeciła

: 2010-04-29, 17:05
autor: Mas
sokol4 pisze:Nie wiem co znaczy "zamontowanie dystansu", nie mam pewności czy to druga sonda.
W wydechu w miejsce 2 sondy wkręcasz tulejkę z małym otworkiem w środku a w drugi koniec wkręcasz sondę. w ten sposób sonda nie zczytuje rzeczywistych wartości i "nie widzi" niesprawności czy też braku katalizatora.
Jeszcze dla wyjaśnienia - pierwsza sonda to sonda regulacyjna, odpowiedzialna za odpowiedni dobór mieszanki paliwo-powietrze. Przy jej uszkodzeniu najczęściej drastycznie rośnie spalanie - o kilka litrów / 100km.
Druga sonda to sonda diagnostyczna, której celem jest analiza spalin po przejściu przez katalizator - dba o ekologię.

Jest jeszcze taki patent o którym słyszałem w Niemczech, że tam zalecają bodajże co 10tys km aby wyjechać na autostradę i przez pewien czas (z tego co pamiętam 10min) jechać na wysokich obrotach (czyli np. autostrada, 3 bieg i 5kRPM) - podobno oczyszcza to układ wydechowy (w tym katalizator i sondy) dzięki wysokiej temperaturze. Z racji tego, że paliwa u nas różne, to do takiej przejażdżki zatankował bym coś porządnego i 98-oktanowego.
Pozdr

: 2010-05-02, 20:36
autor: JerzyLubwik
Witam
Jest to mój pierwszy POST. Mam podobny problem. W mojej PRIMERCE od dłuższego czasu świeci kontrolka silnika. Spalanie nie wzrosło lecz tak jak kiedyś mogłem pociągnąć 200 teraz 150 wlecze. Ma przejechame 120 tys. km.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuję za RADY.

: 2010-05-02, 20:57
autor: bombel
JerzyLubwik trzeba gdzies na komputer podjechac by Ci błedy skasowali. Ja w mojej P11.144 2,0 nie ma kata i check nie swieci. To samo MAs w N16 1,8

: 2010-05-02, 23:56
autor: Mas
JerzyLubwik pisze:Witam
Jest to mój pierwszy POST. Mam podobny problem. W mojej PRIMERCE od dłuższego czasu świeci kontrolka silnika. Spalanie nie wzrosło lecz tak jak kiedyś mogłem pociągnąć 200 teraz 150 wlecze. Ma przejechame 120 tys. km.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuję za RADY.
Obstawiałbym przepływomierz - wyczyścić lub wymienić.
Podstawa to sprawdzić na kompie i będzie wszystko jasne.
Pozdr

: 2010-05-03, 14:26
autor: ice
bombel błąd to można sobie samemu skasować a przy okazji sprawdzić błąd jaki jest.

: 2010-05-03, 16:46
autor: sokol4
Można skasować błąd ale to nie załatwia problemu, kontrolka silnika i tak po iluśtam kilometrach sie zaświeci

: 2010-05-03, 18:15
autor: JerzyLubwik
Dzięki za rady. Umawiam się na kompa. O efektach pinformuję.
Pozdrawiam WSZYSTKICH

: 2010-05-03, 21:05
autor: Sznurek
JerzyLubwik pisze:Dzięki za rady. Umawiam się na kompa. O efektach pinformuję.
Pozdrawiam WSZYSTKICH
Nie lepiej samemu sobie kupić ? za podłączenie zapłacisz 100 i kasowanie błędów
a za ta cenę masz kabel :)

: 2010-05-03, 21:57
autor: JerzyLubwik
"Nie lepiej samemu sobie kupić ? za podłączenie zapłacisz 100 i kasowanie błędów
a za ta cenę masz kabel "

Gdzie taki kabel można nabyć?

: 2010-05-04, 16:53
autor: Sznurek
JerzyLubwik pisze:"Nie lepiej samemu sobie kupić ? za podłączenie zapłacisz 100 i kasowanie błędów
a za ta cenę masz kabel "

Gdzie taki kabel można nabyć?
Ja mam to : ( ELM 327 OBD2 )
http://moto.allegro.pl/item1011396176_e ... olsku.html
i bez problemu sprawdziłem kody Check jak i skasowałem

:-)

: 2010-05-04, 22:14
autor: Truszczu
Błędy skasować da się scantoolem, ale jeżeli chce się coś więcej (np. diagnozować czujniki) to jest problem. Jedynie proscan działa prawie w 100% z moją 11.144 ;)

: 2010-05-05, 11:49
autor: BULI
Panowie na temat piszemy, Proponuję założyć nowy temat pt. Urządzenia do diagnostyki i po kłopocie i każdy tam wpisze swoje spostrzeżenia i innym będzie łatwiej.
Już założyłem - http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?p=55966#55966

: 2010-05-09, 20:55
autor: ice
sokol4 pisze:Można skasować błąd ale to nie załatwia problemu, kontrolka silnika i tak po iluśtam kilometrach sie zaświeci
Zgadza się dlatego odczytujesz kody. Kasowanie kodów jest dwu stopniowe.

: 2010-05-23, 09:37
autor: JerzyLubwik
Witam Wszystkich
Diagnostyka silnika w servisie (140 zł z czyszczeniem przepływomierza ) wykazała błąd przepływomierza.
Orginał 1740zł , zamiennik od 500 zł , Wygnanów 150 zł.
Po zmianie Primerka odzyskała wigor , kontrolka sama zgasła i niestety również nieco poprawił się apetyt na paliwo.
Pozdrawiam. TYLE POWROTÓW ILE WYJAZDÓW

: 2010-05-24, 12:19
autor: ice
około 400zł kosztuje regenerowana BOSH.
Co do czyszczenia to mam dla Ciebie smutną wiadomość. Zbieraj kasę na nową bo po czyszczeniu ta przepływka będzie działać zabrudzi sie znacznie szybciej i znowu czyszczenie. Te okresy miedzy czyszczeniami będą coraz krótsze.

: 2010-06-26, 08:41
autor: numerek70
ice
może mi podać namiar gdzie kupić regenerowana przepływke Bosha?

: 2010-06-28, 06:50
autor: ice
Mi zaoferowali w sklepie. Wiem ze JC Auto też oferuje regenerowane ale ceny mają z kosmosu. Widzę że jesteś z Łodzi, na forum jest spora grupa łodziaków na pewno wiedzą gdzie kupić. Moja druga Prima śmiga po łodzi, zadzwonię do niej później to spytam o namiar.

Bombel, Mas możecie mi napisać jakim cudem udało wam sie wywalic oba katy i nie pojawiła się kontrolka nie wydajności katalizatora ? Bo z tego co wiem to jest to nie możliwe, druga sonda odczytuje zmianę składu spalin i wyjście poza zakres, oraz za szybka zmiana powoduje wywalenie kontrolki na deskę. Dlatego właśnie dystans na drugiej sądzie załatwia sprawę. Sonda wychodzi ze strumienia spalin w pewien sposób, oszukujemy odczyt. Ja nie mam już drugiego kata i właśnie szykuję się do wywalenia pierwszego dlatego proszę o rozwianie moich wątpliwości.

: 2010-10-20, 19:39
autor: losroblos
Panowie,

czy ktoś moźe podrzucic co oznaczają te błędy w programie scantools.net gdy zaznaczymy krzyźykiem symulacja. jest ich u mnie kilka
np,
P0135
P0141
P0243
P0244
P0443
czy ta są jakieś stare błędy, dodam tylko źe ostatnio zauwaźyłem gdy wykasowywałem zanany nam tutaj P0420

: 2010-10-21, 07:05
autor: ice
Google twoim przyjacielem ;)
Błąd P0420 to błąd kata
P0135 - Oxygen O2 Sensor Heater Circuit Malfunction
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2
P0443 443 PURG VOLUME CONT/V *7 EC-SR-250

Reszty nie znalazłem.
Moja rada, wywal błędy. Przejedz się i sprawdź co pokarze. Potem kody i sprawdzasz co sie stało.

: 2010-10-21, 07:24
autor: bombel

: 2010-10-21, 19:39
autor: losroblos
Sorry. źle zadałem pytanie. nie chodzi mi tu o znaczenie tych błędów lecz dlaczego tam sie pojawiają gdy uruchomię "SYMULACJĘ" w programie SCANTOOLS.NET. Nie potrafię tego jaśniej napisac a nie mam moźliwości wkleic screena. Dziś podłączyłem się do Passata kolegi i te same błędy ma w "SYMULACJI" czyli to musi juź byc w samym programie.

: 2010-10-22, 02:47
autor: zaraza13
Wydaje mi się, że "SYMULACJA" wyświetla przykładowe błędy. Kody trzeba zczytać jest osobny przycisk jeżeli jest nieaktywny znaczy, że interfejs nie połączył się z komputerem silnika - chyba, że się mylę - od niedawna się bawię ELM-em i też nie zawsze się łączy z moją primerą.

: 2010-10-22, 07:02
autor: ice
Dokładnie, symulacja symuluje ( he he ) pojawienie się błędów silnika i daje możliwość sprawdzenie w jaki sposób są widoczne itp. Taki pokaz możliwości programu.

: 2010-10-22, 18:54
autor: losroblos
dzieki za podpowiedź - podejźewałem właśnie źe to przykładowy pokaz. niestety nadal błąd P0420 jest dla mnie zagadka i regularnie co ok. 250 km ponownie się zapala.
sprawdzam układ po kawałku.

co do przepływomierza podpowiem źe przepływomierz bosch kupiłem w inter cars za 420 zł NOWY - 2 lata gwarancji i wiem od kolegi że nie jest to zamiennik poniewaź u niego w katalogu BOSCH - to pierwszy montaź. w serwisie ogladałem przepływke cenili mi w Radomiu 1400 zł ale i to był przepływomierz BOSCH z nabitym nr katalogowym Nissana.