Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Bierze za dużo oleju. MEchanik nie może sobie p

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Jakob
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-01-09, 19:41
Lokalizacja: Niedośpielin

[P/WP11.144] Bierze za dużo oleju. MEchanik nie może sobie p

Post autor: Jakob » 2010-04-24, 19:26

Auto brało 0,5l na 1000 km. Mechanik wymienił uszczelniacze zaworów. Po wymianie auto bierze 2,5l oleju na 1000km. Drugi raz wymienił uszczelniacze ( niby na lepsze. Poprzednie kupił za 5 dych... ) , co nie przyniosło efektu. Teraz poprawia 3ci raz. Rozebrał cały silnik i stwierdził, że należy zrobić szlif cylindrów i wymienić tłoki i panewki korbowodowe na nowe. Argumentował to tym, że na gładzi cylindrów są miejsca otarcia i że nowe pierścienie już tego nie uszczelnią. Tak na prawde wypolerowane jest honowanie w miejscu płaszczy tłoków. Cylindry nie maja prgów. Czy może to być przyczyną, że bierze tyle oleju ( rozmawiałem z kilkoma mechanikami, którzy twierdzą, że nie ma to nic do rzeczy ).

Czy przyczyną, że bierze więcej oleju może być to, że mechanik założył nominalne uszczelniacze, a powinny być nadwymiarowe ?

Link do fotek cylindra: http://img191.imageshack.us/gal.php?g=p ... 0x1200.jpg
link do fotek panewki: http://img689.imageshack.us/gal.php?g=p ... 0x1200.jpg.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-24, 19:52

Takie ilości oleju to na pewno bierze tylko pierścieniami
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Jakob
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-01-09, 19:41
Lokalizacja: Niedośpielin

Post autor: Jakob » 2010-04-24, 20:06

Przyjmijmy, że stare pierścienie są zużyte. Czy nowe pierścienie uszczelnią cylinder?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-25, 07:32

Jakob pisze:Czy nowe pierścienie uszczelnią cylinder?
bywało że nie
:-?
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-04-25, 08:51

Według mnie przyczyna może leżeć po stronie niedrożnego układu przewietrzania silnika.Po prostu nadmiar gazów przedostających się do skrzyni korbowej wytwarza w niej pewne nadciśnienie,które nie jest odpowiednio odprowadzane odmą.A następnie to samo ciśnienie powoduje wypychanie oleju do komory spalania poprzez częściowo nieszczelne pierścienie.Powiedzmy taka teoria,ale może coś w tym być. ;-)
ObrazekObrazek

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-25, 13:14

A ja myślę że to ten "mechanik" coś sknocił. Skoro przed naprawą auto brało 0.5 litra oleju/1.000 km to niemożliwe żeby zaraz po naprawie w ciągu kilku - kilkunastu godzin pracy silnika zużyły się cylindry lub tłoki czy pierścienie. Ten fachmen musiał coś spieprzyć przy głowicy. A oto przykład inwencji twórczej mechanika- papraka: Mój brat dał takiemu do naprawy (wymiana uszczelniaczy zaworów) passata 88r. (1.6 benzyna-gaz) Silnik brał olej ale poza tym super chodził (potrafił się bujnąć do 180km/h) Po naprawie ledwo osiągał 100/h a mechanik twierdził że to dlatego że teraz nie bierze oleju i nie ma kompresji i trzeba wymienić tłoki+ pierścienie. Daliśmy auto do innego mechanika mówiąc co zrobił ten poprzedni i ten drugi po kilku dniach miał już auto naprawione. Okazało się że ten pierwszy rozregulował zapłon :-o Po regulacji passat smigał jak przed naprawami i już oleju nie brał :)
Moja rada - zmień mechanika.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-04-25, 22:12

Dokładnie , zmień mechanika.
Myślę , że ten paprak nie wcisnął do końca uszczelniaczy.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”