Może ktoś powiedzieć jaki jest optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu?
Jedni mówią że 15stopni inni że bezpiecznie jest dać na okolice 9 do 10 .
Jeszcze inni że max na okolice 18stopni .
Ustawiam z lampą i są tam kreski . Ta żółta to GMP . Przed nią są chyba 4 kreski po 5stopni każda .
A po żółtej jest też jedna .
[P11/WP11] Kąt wyprzedzenia zapłonu
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Kąt wyprzedzenia zapłonu
Addicted to driving
Ile oktan ma paliwo może się zapytać na stacji tankując, każdy tranport ma dokumenty i tam stoi ile ma oktan, z ciekawości zerknij tutaj na różnice PB98 a Verva 98, kolumny max i min
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... emium.aspx
a co do zapłonu to FSM mówi o 13-15 stopniach, tutaj instrukcja jak ustawiać, ale najlepiej sobie całe FSM ściągnij
http://www.sr20forum.com/technical-info ... iming.html
przy 10-11 będzie muł, max dla pb95 w zależności od kondycji silnika i jakości paliwa to 17 raczej, ale to max wartość jak czytasz, żeby nie było stuku, bo ile ustawić żeby mieć max mocy z silnika to potrzebujesz hamowni i mierzyć, przyspieszanie nie daje wzrostu wszędzie, a i tak potrzebujesz do tego sterować zapłonem (co najmniej świnka)
podejrzewam, że jak Ci niedomaga napinacz, zużyły się kółka lub naciągnął łańcuch to odczyt nie pokazuje prawdy (bo fizycznie jest w innym miejscu)
jest jeszcze czujnik spalania stukowego, zerknij na niego czy nie jest pękniety, jak silnik wykryje stuk to cofa zapłon i wtedy łapie muła, czujnik można zastąpić opornikiem, ale nie po to go montowali:) czujnik trzeba montować w odpowiedniej pozycji i z odpowiednim momentem wkręcić, jak pęknie to do wymiany
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... emium.aspx
a co do zapłonu to FSM mówi o 13-15 stopniach, tutaj instrukcja jak ustawiać, ale najlepiej sobie całe FSM ściągnij
http://www.sr20forum.com/technical-info ... iming.html
przy 10-11 będzie muł, max dla pb95 w zależności od kondycji silnika i jakości paliwa to 17 raczej, ale to max wartość jak czytasz, żeby nie było stuku, bo ile ustawić żeby mieć max mocy z silnika to potrzebujesz hamowni i mierzyć, przyspieszanie nie daje wzrostu wszędzie, a i tak potrzebujesz do tego sterować zapłonem (co najmniej świnka)
podejrzewam, że jak Ci niedomaga napinacz, zużyły się kółka lub naciągnął łańcuch to odczyt nie pokazuje prawdy (bo fizycznie jest w innym miejscu)
jest jeszcze czujnik spalania stukowego, zerknij na niego czy nie jest pękniety, jak silnik wykryje stuk to cofa zapłon i wtedy łapie muła, czujnik można zastąpić opornikiem, ale nie po to go montowali:) czujnik trzeba montować w odpowiedniej pozycji i z odpowiednim momentem wkręcić, jak pęknie to do wymiany