Strona 1 z 1
[P/WP11.144] Falujące obroty 1.8 16v
: 2017-04-01, 11:31
autor: stopkovic23
Mam problem z falującymi obrotami między 1200-1700 w nieszczęsnym QG18DE odrazu na wstępie podkreślę że rozrząd został zmieniony.
Sprawdzona została wiązka od kompa do krokowca i potencjometru przepustnicy wszystkie napięcia i opory w normach wg serwisówki.
Adaptowałem wolne obroty już parę razy nic to nie dało, resetowałem położenie przepustnicy.
Przepływomierz także jest w normie.
I nonstop wywala błąd P0505. Ręce mi już opadają z tym autem

: 2017-04-01, 13:29
autor: bandito
Prawdopodobnie zaczyna szwankować Ci silniczek krokowy i dlatego wywala błąd.
Wykreć silniczek włącz zapłon i w tym momencie obserwuj silniczek. (najlepiej w dwie osoby)
[ Dodano: 2017-04-01, 14:31 ]
A tu masz według manuala czym spowodowany może być ten błąd:
z tłumacza google:
Czujnik położenia wału korbowego (POS) Prędkość obrotowa silnika
Bezruchowe sterowanie powietrzem
Zawór IACV-AAC
Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika Temperatura chłodziwa silnika
Przełącznik zapłonu Sygnał startu
Czujnik położenia przepustnicy Położenie przepustnicy
Przełącznik PNP Pozycja Park / Neutral
Przełącznik klimatyzatora Klimatyzator
Przełącznik ciśnienia oleju wspomagania kierownicy Sygnał obciążenia wspomagania kierownicy
Bateria Napięcie akumulatora
Czujnik prędkości pojazdu lub siłownik ABS i
Jednostka sterująca
Prędkość pojazdu
Wentylator chłodzący Wentylator chłodzący
Obciążenie elektryczne Obciążenie elektryczne
: 2017-04-01, 16:22
autor: stopkovic23
Silniczek nawet nie drgnie a zresztą zakładałem drugi z działającego i nic nie dało.
Czujnik temp raczej też odpada bo po noc jak odpalę ma 2000 obrotów i jak temperatura rośnie to zaczynają spadać i falują 1200-1700.
Napięcie na chodzącym aucie jest 14.2V czyli normalne.
Czujnik położenia przepustnicy jest ok bo wszystkie wartości ma w normach wg serwisówki.

: 2017-04-02, 09:24
autor: bandito
Silniczek krokowy musi działać skoro ssanie działa.
Może blokować w pewnym zakresie i dlatego faluje.
U wujka za ten błąd odpowiadał uwalony sterownik silnika, pomimo że wszystkie rezystancje i napięcia też były książkowe, a falowanie na ciepłym silniku oscylowało w granicach 1500-2000 obrotów.
stopkovic23 pisze:Silniczek nawet nie drgnie a zresztą zakładałem drugi z działającego i nic nie dało.
Silniczek musi wysuwać i wsuwać trzpień podczas załączania i wyłączania zapłonu.
: 2017-04-02, 10:31
autor: stopkovic23
bandito pisze:Silniczek musi wysuwać i wsuwać trzpień podczas załączania i wyłączania zapłonu.
Właśnie się nie wysuwa podczas przekręcania zapłonu.
A ma podwyższone obroty wg przez to że ma wzbogacona mieszankę na zimnym silniku.
: 2017-04-03, 09:30
autor: bandito
Podmień ten silniczek jak masz taką możliwość. Bo objawy wskazują na jego uszkodzenie. Zobacz też czy ogrzewanie przepustnicy jest szczelne. płyn mógł lecieć na silniczek i dlatego sie skończył (tak było u mnie)
: 2017-04-06, 22:54
autor: nissanp12sztos
hej podepnę się jeśli można
"Adaptowałem wolne obroty już parę razy nic to nie dało, resetowałem położenie przepustnicy. "
Czyściłem z kolęgą przepustnicę, jego komp nie miał opcji adaptacji.
Jak adoptowałeś i jak wykonuje się reset ? (próbowałem gdzieś sekwencji z forum, odczekaj, 5razy gaz etc,. ale niby nie działała i nie wiem czy ta opcja działa)..
Zastanawiam się czy bez kosztów gdzieś w serwisie się obejdzie, też mam P12 1.8