Strona 1 z 1
[P11/WP11] Co wymienić po zakupie samochodu od handlarza?
: 2017-02-18, 13:58
autor: marcin3k
Dzień dobry,
Co warto wymienić w Primierze P11 silnik 1.8 - 2001 rok świeżo po zakupie od handlarza.
Na pewno olej, filtr oleju, ale co jeszcze ?
: 2017-02-18, 14:01
autor: nice-wawa
Zabezpieczyć przed korozją .
: 2017-02-18, 14:04
autor: marcin3k
Odnośnie zabezpieczenia przed korozją, czy polecacie taką firme jak krown? Bo ponoć bardzo dobrze zabezpieczają prze korozją, szczególnie podwozie. Ale to temat raczej nie do tego działu. Raczej mi chodziło o to czy wymienić jakieś paski, filtry, płyny... jeśli tak to które?
: 2017-02-18, 21:57
autor: bandito
Z tych rzeczy które nalezało by zmienić to olej, filtry oleju, powietrza, świece zapłonowe.
Alternatywnie filtr paliwa, kabinowy
Sprawdzić w jakim stanie są paski wielorowkowe, te co widać jak otworzysz maskę ewentualnie wymienić.
Spradz też górne wahacze bo przez nie się zbiezność rozjezdza i tnie opony
: 2017-02-18, 22:08
autor: zuh
Sprawdź w jakiej kondycji jest silnik.
Ręczny do sprawdzenia (zaciski) lubi się zapiekać.
Nie wiem czy w 1.8 też jest problem z ukręcającymi się półosiami jak w 2.0?
: 2017-02-18, 22:10
autor: marcin3k
W jaki sposób sprawdzić w jakim stanie jest silnik ?
: 2017-02-18, 22:11
autor: zuh
Te silniki lubią brać olej.
Przednie błotniki często korodują.
: 2017-02-18, 22:24
autor: marcin3k
Co do błotników, to zauważyłem już miejsca gdzie rdza chce wyjść. A co do silnika to jest jakiś sposób aby określić czy bierze olej oprócz regularnej kontroli poziomu oleju? Z ręcznym mam właśnie mały problem, z jednej strony się jakoś blokuje.
: 2017-02-18, 22:36
autor: janusz
zuh, ja wymieniałem ukręconą półośkę w P11.144 z GA16

Na to nie ma reguły. W każdej wersji silnikowej może się ukręcić.
: 2017-02-18, 23:42
autor: bandito
Ja mam 1.8 właśnie w polifcie i na chwilę obecną (odpukac) żadnych problemów z pół osiami nie było.
Co do silnika to pojeździsz zobaczysz. Mi nie bierze oleju. Wujek już na tym silniku na latał ponad 200 kkm i jedyne na co się skarży to korozja. Gdzieś na forum jest opisane dlaczego te silniki potrafią brać olej i jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to można mu trochę życie wydłużyć;-)
Możesz też luknac na manszety przegubów bo też lubią pękać.
[ Dodano: 2017-02-18, 23:51 ]
A tylne zaciski to jakaś porażka w tych samochodach. Od czerwca ubiegłego roku co kwartał je rozbieram i smaruje. Nowe gumki, tłoczki dobre i wszystko lekko chodzi a blokuje.
: 2017-02-19, 01:27
autor: majchrzok
marcin3k pisze:W jaki sposób sprawdzić w jakim stanie jest silnik ?
Testy w postaci butowania na ciepłym, czy dymy nie wala z tłumika. Kompresją tez warto sie zainteresować. Do tego organoleptycznie czy silnik ma moc, nie lapie zawieszek i tym podobne. Rowna, oraz cicha praca również jest "w cenie"
: 2017-02-19, 07:21
autor: nice-wawa
[ Dodano: 2017-02-18, 23:51 ]
A tylne zaciski to jakaś porażka w tych samochodach. Od czerwca ubiegłego roku co kwartał je rozbieram i smaruje. Nowe gumki, tłoczki dobre i wszystko lekko chodzi a blokuje.[/quote]
Trzeba zregenerować zaciski i wszystko będzie dobrze , u mnie od 3 lat po regeneracji wszystko działa dobrze a koszt niewielki repereaturki na 2 zaciski to koszt do 50 zł + płyn hamulcowy .
Co do półosi ja mam 400 kkm prawie nalatane i oryginalne wałki , tylko ja odrazu po kupnie wywaliłem gumy pod którymi korodują wałki .
: 2017-02-19, 08:46
autor: subbas
nice-wawa, z tą regeneracją różnie bywa, ja dałem tylne do "profesjonalnej regeneracji", pół roku i jeden blokuje, słabo odbija
: 2017-02-19, 10:15
autor: zuh
Porządna regeneracja plus używanie ręcznego u mnie skutkuje długą bezawaryjną pracą.
Wszystko jest tylko do sprawdzenia niekoniecznie wymiany.
: 2017-02-19, 11:48
autor: nice-wawa
subbas pisze:nice-wawa, z tą regeneracją różnie bywa, ja dałem tylne do "profesjonalnej regeneracji", pół roku i jeden blokuje, słabo odbija
Sprawdź linkę hamulca ręcznego też może ciężko chodzić w pancerzu .
Ja sam regenerowałem i wszystko dobrze działa a wymieniłem tylko elementy gumowe w zacisku .
: 2017-02-19, 13:34
autor: bandito
nice-wawa, ja wymieniłem u siebie wszystkie gumki. I pomimo że pracuję lekko to muszę klocki zamieniać na zacisku bo jeden ze skosa idzie i zaczyna trzeć. Po zamianie wszystko chodzi normalnie
: 2017-02-19, 15:14
autor: nice-wawa
A pewnie krzywo idzie ten od wewnątrz. Ustawiłeś tłoczek tak żeby wycięcie pasowało do wypustki na klocku ?
: 2017-02-20, 00:34
autor: bandito
Ten od zewnątrz hamuje po skosie co by wskazywało na uszkodzone prowadnice. A na klocku nie ma żadnych wypustow. Jest blaszana osłonka. Ale rano będę działał i przejze jeszcze raz.
Dzięki za sugestię. Może coś tam znajde

: 2017-02-28, 20:54
autor: Charlie89
Mi zaraz po kupnie (dosyć zajechany egzemplarz) siadła pompa wody i zapieczone zaciski ręcznego. Aaa i jak wymieniałem filtr kabinowy to zwątpiłem, wyglądał jak zawartość worka odkurzacza - bezwzględnie polecam go wymienić bo tym oddychasz.