Strona 1 z 1

mycie,wymiana swiec.nadal pach pach;)a on zgasł;]..rozrzad?!

: 2017-01-23, 20:54
autor: nissanp12sztos
Witam serdecznie:)

na wstępie zaznaczę, że jestem nowy na forum i pozdrawiam serdecznie posiadaczy nissanów:)
p12,1.8,benzyna,2003,

1. postanowiłem umyć sprzęt na myjni
2. po myciu fura od razu przerywała, jakby nie hulała na jednym garze
3. hmm na drugi dzień miałem hoho do przejechania;/ ale pomyślałem, dobra, osuszy się może.Zaryzykowałem.
4. Przejechałem około 200km, autostrada i tam było ok, ale nadal przerywała jak zjechałem z autostrady/światła etc.
5. Powrót kolejnego dnia- ciężko odpalić rano-pach pach pach i gasł..ale za 4 razem jak dałem gazu to załapał. Ciut olejem zajechało czy spalinami z tego co pamiętam..
4. pojechałem do znajomego fumfla mechanika-> błąd na kompie-nieznany...ale...wymienione świece, były wypalone....cewki działają ->odpinaliśmy i podpinaliśmy
5. wracam od mechanika i elegansio...:)
6.rano kolejnego dnia,odpalanie,myk i odpala elegancko..... jednak pach pach pach..zgasł po 4sek. odpalam, odpala, pach pach pach dławi się, falują obroty...gaśnie...3raz..odpala, gazu lekoo, pach pach..wchodzi na obroty no bo gazu ma lekko dodane....jak już wejdzie, to wiem ze juz bedzie ok...tzn juz jezdze elegancko,nic nie szarpie, no chyba,ze ..jest kolejny ranek
7. i tak już mam,punkt powyzszy towarzyszy mi 2tyg;/



pytanie zasadnicze, bo mój kolega mowi,ze przyczyn moze byc wiele,
jestem laikiem ale jakie mogą być przyczyny, poczytałem trochę

1. przepustnica?
2. przepływomierz?
3. kumpel mówił, że może odma?
4.
identyczne objawy znalazłem w necie

"Witam,mam mały problem z silnikiem. Kiedy odpalam rano samochód,przejade kawałek silnik od razu mi gasnie. Odpale go i moge dalej jechac i wszystko chodzi normalnie. Czasami miałem przypadki ze na zimnym silniku jak go odpaliłem obroty zaczynają szalec i gasnie.Pomyslałem ze problemem jest przepustnica,wyczyściłem i problem nadal wystepował.
Długie trasy mogę pokonac spokojnie, wszystko działa prawidłowo.
Filtry zostały wymienione i również olej w silniku. Miałem kilka przypadków ze samochód gasł aż trzy razy z rzędu, za czwartym razem odpaliłem go i wszystko chodziło prawidłowo kiedy wskazówka temperatury minimalnie sie podniosła.
Czy są jakies czujniki które powodują że na wolnych obrotach mi gasnie.Czasami jak go odpalę obroty skaczą i za kilka sekund gasnie.Odpale go spowrotem i chodzi idealnie. Na dzień dzisiejszy przy silnych mrozach samochodu nie da się juz odpalić.
Komputer pokazuje błąd "Czujnika położenia wałka rozrządu"-czujnik wymieniony auto nadal nie odpala. "

po dyskusji..."Wyminiłem cały rozrząd i samochód chodzi jak nowy...odpala na dotyk :)
Mechanik który wymieniał mi rozrząd powiedział że to nie pierwszy przypadek.
..."


no i teraz pytanie..
a. może mechanior coś ściemnił;] bo jakby nie chce mi się w to wierzyć a koszt wymiany spory a jednak było to coś innego
b. u mnie pokazywał też czujnik położenia wału,wyresetowany zgasł,bylo to przed podpieciem pod kompa co wyszlo nieznany blad...

Uwaga:fura potrafila mi zgasnac w pazdzierniku po przejechaniu 300m-1km...przy wkrecaniu jak np. musialem od razu wyprzedzac..czyli jak ja mu w gaz...gasnie..awaryjne..odpalam ok i jechalem dalej i bylo juz git. Ten problem nie wystepuje ale wystepowal..moze teraz go tak nie cisne(acz.cisne to za duzo powiedziane)

;]
wiem, że długo ale starałem sie wyczerpujaco
Pamietajmy,ze obecny stan wystapil od MYCIA fury...

Prosba o podpowiedz najlepiej w pkt..co kolejno sprawdzac wraz z info czy z tym rozrzadem to moze byc prawda?
chciałbym pomoc koledze w diagnostyce jak ktos tak mial,moze to czeste?


pozdrawiam

: 2017-01-23, 23:16
autor: majchrzok
Paczaj przeplywke.
Aczkolwiek teoria z rozrzadem tez moze byc prawdziwa, gdyz znajomy w n16 mial tez rozne problemy z autem. Po wymianie łańcucha- cudenko ozylo. Problemy sie skomczyly.
tyle ze jezeli faktycznie stalo sie to po myciu, to raczej doszukiwalbym sie w zalaniu jakiegos modulu, cewki, przeplywki badz innej elektroniki.

: 2017-01-24, 07:45
autor: PrzeRuSco
Ja u siebie zalałem kiedyś TPS przy myciu komory silnika.

: 2017-01-24, 19:38
autor: nissanp12sztos
hmm, no to ma amatorski rozum powinienem może go wysuszyc najpierw dobrze..hmm.tylko w garażu nie mam gniazdka:)ale moze ogarnę coś
dzieki

: 2017-01-24, 20:09
autor: majchrzok
Porozpinaj wtyki i zobacz czy cos nie zasniedzialo

: 2017-01-29, 20:12
autor: nissanp12sztos
..było suszenie i nic
błąd...chyba 038-nieznany..

nadal to samo...niby lepiej odpala..teraz powiedzmy za drugim,ale faluje

..no i hmmm...ponownie miałem, sytuacje,ze na nierozgrzanym jak bardziej depnalem..to nagle zgasl..awaryjne.odczekalem chwile i odpala i ok

..jakby spalanie wzroslo, miasto 10,5(to pierwszy rok uzytkowania,nie wiem czy zima 1.8 to duzo...w lato bylo 8,5 miasto)

ktoś poleca jakiegoś speca waw i okolice?

: 2017-01-29, 21:07
autor: majchrzok
Suszenie suszeniem ale woda w jakiejkolwiek elektronice mogla spowodowac zwarcie, cos sie upalilo i dzieja sie jaja.
Odczytaj dokladny kod bledu.
Przykladowo moze byc ze Falowanie obrotow - przepływomierz, gasniecie - czujnik spalania stukowego.
Nie wiem czy w nissanie p12 sie da, ale mozna by podlaczyc kompa i pojezdzic troche z nim i zczytywac logi. Zapewne jak silnik sam z siebie zgasnie, to wywala na chwile jakis blad. Moze to pomoc w ustaleniu co jest nie tak.

: 2017-01-31, 11:16
autor: Ad@mus
Podmień przepływkę. Wszystkie inne kostki do czujników przepryskaj kontakt sprejem.

Przeplywka tak ma, ze jak niedomaga to chodzi jakby na 3 gary i kopci z wydechu nieprzepalonym paliwem. Ecu raczej się nie upiekło. Jeśli czyszczenie przepływki i jej kostki nic nie da to daj znac. Podeślę ci moją na testy (choc nie wiem czy jest aby na pewno sprawna :)) ale na niej auto odpalalo elegancko a potem silnik kaputnoł.

: 2017-04-02, 16:34
autor: nissanp12sztos
hej....zatem nadal w tej samej sprawie;]
być może tyle trwa, ze ja rocznie robię 5tyś km;] i średnio to 2 razy w tyg gdzies wyruszam,nie sa to duze trasy
furkę kupilem tanio i poprostu czasem się przydaje;] w dużym mieście smigam tramwajem

zatem:

- postawiłem go u mechanika, powolalem sie na kumpla (chech-czujnik polozenia walka). Sprawdzali czujniki, niby sa ok...diagnoza rozrzad do wymiany(....koszt suma 1650). Tak wiec zabralem ja na razie...i mysle
- dzwonie do kolegi (zajmowal sie nissanami lata, ale juz nie mieszka w waw itd.) Falują rano? hmm no to przeplywomierz moze (ale to jak bys do skrzyzowania dojezdzal to by ci falowal na niskich)..moze byc rozrzad ale ...to rozkrecic trzeba to to i to.,i spojrzec z gory ..jak napinacz wystaje 2cm to do wymiany(trzeba zasilikonowac ak sie zamyka)
...
no ale co sie dzieje, problem pojawil sie jak bylo zimno...
teraz jak w czw odebralem od speca fure to codziennie rano odpala lux...pojezdzilem troche te 34 dni, rano mnic,cyli juz 4 raz(raz lekko zafalowal ale to jakbym sie na wskazowke nie patrzyl, to bym nawet nei zauwazyl)

...no i teraz pytanie, skoro juz sie zaczelo to pojawiac w listopad grufdzien, to jakby byl rozrad to chyba nie byloby lepiej niz bylo?

nie che placic za riozrzad w pyte kasy(tym bardziej,ze pytaja mnei w innym czy rozrzad z kolem zmiennych faz, bo wtedy z 500jeszce wiecej wyjdzie)

może tak jak pisal kolega wyzej, to ta przeplywka?
moze warto zaczac od tego?
skoro jest ok, cieplo:) to na razie bym go nie oddawal na ten rozrzad chyba?? ehh

moze ta przeplywka? mam kolege mechanika,ale tez nei oczekuje,ze bedzie mi robil wsio za free;]mysle, ze moze wrto z ta przeplywka?wdedy kiszt takiej weryfikacji niski ..w sensie psiknac czyms
jestescie w stanie(o ile to dobra droga) podaj mi jakis link z allegro czym to sie czysci?
pozdrawiam

[ Dodano: 2017-04-02, 17:37 ]
pisze do fumfla sms;] od tego nissana;]ze mze przeplywka..pisze mi,ze mialbym bledy na kompie

teraz nei mam zadnych bledow;]tyle ze sytuacja poprawila sie jak jest cieplo(chyba):)

: 2017-04-02, 17:42
autor: majchrzok
Takie gdybanie. A moze faluje przez wilgoc w powietrzu- zatem gdzies moze byc przebicie na cewkach.

: 2017-04-03, 17:35
autor: nissanp12sztos
a propo gdybania....
..na razie powiedziałem mechanikowi, że wstrzymujemy się z rozrządem(mechanikowi, któremu zapowiedziałem wymianę, bo był tańszy i polecany...)
ale dzwonię do niego i mówię,...wiosna przyszła pali
on: na jakim pan oleju jeździ?
ja: castrol 10w40
on: hmm...on zostawia strasznie osad przy spalaniu i ze w zime może po nim tak być
ja: tak? hmm to jaki pan poleca lać
on:no ja leje gulfa...i to mogłoby być lepsze dla niego

...no i zbaraniałem;]
za wiele nie ma o tym oleju,co sądzicie;]?
ale niby opinie pozytywne,pytanie czy to ma az takie znaczenie..może mieć

dodam,że sporo bierze oleju więc może też warto skorzystać z rady.

...i tak umówiłem się u innego znajomego na czyszcenie przepływki i przepustnicy

pozdr.

: 2017-04-03, 17:59
autor: majchrzok
Ja gulfa nie polecam. W 2 autach zrobil mi spustoszenia w silniku. Poza tym olej nie ma tu znaczenia.

: 2017-04-05, 21:03
autor: nissanp12sztos
eh, zamiast obejrzeć mecz to coś mnie trafia;]

..ok przepływka wyczyszczona u kolegi w warsztacie i przepustnica...
..za cholerę nie dało się na kompie adaptacji znaleźć, program Defi albo to coś podobnego było?
jak odpalam około 1000x może ciut niżej, a jak zmieniam bieg i włączam sprzęgło to obroty zamiast spadać podskakują, do około 1500
..
próbuję wg
\NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera) po porównaniu z opisem dla QR20DE sposób postępowania jest identyczny
Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio)
Koła wyprostowane.
1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy
2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek.
3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek.
4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy
5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać.
6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe.
7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu.
8.Włączyć silnik
9.Odczekać 20sek.
10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy.

prbowałem z 15 razy, no za cholerę nie chce w pkt 5 migać...
niby mamy spróbowac jeszcze na innym kompie,..ale to jak zwykle czs itd.
w ogóle taka adaptacja dziala?
pozdrawiam

[ Dodano: 2017-04-05, 22:30 ]
"Napisano 23 styczeń 2015, 13:12
Znajomy elektromechanik, powiedział mi, że jeśli nie zrobi się adaptacji przepustnicy, ona sama nauczy się tego czego powinna się nauczyć.
U mnie po czyszczeniu, na początku świrowało z obrotami, później przestało. Po 3 miesiącach byłem przypadkiem u tego znajomego, podłączyłauto pod kompa i pokazało niemal podręcznikowy wykres pracy przepustnicy. :)"

a na to jest szansa?

: 2017-04-05, 21:33
autor: PrzeRuSco
U mnie za wzrastające obroty przy wysprzeglaniu winna była nie domykajaca się przepustnice z powodu naciągnięte linki. U Ciebie po czyszczeniu przepustnice też może być nie domknięta sprawdź linkę czy jest luźna i czy przepistnica jest domknieta, nie wiem jak jest w p12 ale w p11 jest ogranicznik otwarcia przepustnicy i jeśli jest za bardzo wykrecony to przepustnica się nie domyka

: 2017-04-05, 21:53
autor: nissanp12sztos
to juz chyma jak na moje amatorskie oko za wiele;] chyba bede musial wrócić do tego kolegi,zeby sprawdzil;]
zastanawia mnie czy ogólnie po czyszczeniu (o ile jest wszystko ok, rowniez ta linka ok)
- jak sie nie zaadoptuje kompem, to czy sama sie ustawia?
- czy dziala ten mechanizm adaptacji w 1.8 ?
(tak jak w tej micrze - https://www.youtube.com/watch?v=L3lDqWkv7Bo

: 2017-04-05, 21:56
autor: majchrzok
W p12 nie jest przypadkiem elektroniczna przepustnica?

: 2017-04-05, 22:06
autor: nissanp12sztos
heh:)może tak,może nie;]nie wiem... ja to moge biegac polmaratony ale na mechanice sie nie znam
- chodzi mi o to czy bede musial szukac kogos z kompem odpowiednim czy sie to ustawi;]